Gå til innhold

Tinelises treningsdagbok


Tinelise

Anbefalte innlegg

Hehe, ja det er lett å la seg fange i jeg-er-kjempe-flink-rusen ;) Vet ikke noe om hvor vant du er til å trene, men hvis det ikke er så lenge siden du begynte, ville jeg vært litt forsiktig. :Nikke:

begynte så smått igjen i jula og så har jeg starta skikkelig for 3-4 uker siden og økt ganske gradvis til nå å øke litt for fort :ler: har hatt litt problemer med betennelse i et kne etter jogging i høst, så det har vært rolig frem til jul. nå er det på'ån igjen for fullt fordi legen sa jeg fikk lov å trene til det gjorde vondt - og det gjør ikke vondt lenger engang :) :)

de første ukene ble jeg litt sliten og slapp, men nå har jeg bare overskudd gjennom uken. vet jeg må roe meg litt, men jeg har ikke så mange skikkelig tuuuunge økter og er flink til å variere.

kan da umulig overtrene meg på noe måte vel? :) velger å ikke tro det, hehe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar noe som heter spirulina. Det er ekstrakt fra alger som inneholder veldig mye proteiner, og masse vitaminer og mineraler. Fåes både som kapsler og som pulver. Jeg tar kapsler nå, men bruker pulver i smooties :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar noe som heter spirulina. Det er ekstrakt fra alger som inneholder veldig mye proteiner, og masse vitaminer og mineraler. Fåes både som kapsler og som pulver. Jeg tar kapsler nå, men bruker pulver i smooties :)

det er jo evig masse å velge i når man først skal ha noe da! jeg har vært gjennom den der før og har en boks stående i skapet. bare usikker på om jeg skal gidde ta med meg av den til å ta etter styrketreningen min eller ikke.. jeg bruker den i smoothies av og til uansett. den er vaniljesmak, så jeg merker den ikke i den smoothien jeg bruker å lage. ganske kjekt :)

ellers har det ikke blitt noe trening i går og i dag. jeg får se i morgen. nå skal jeg dø foran tv'en min igjen tenkte jeg. innbiller meg at regelmessig trening hjalp litt på, men jeg har fortsatt menssmerter fra helvete jeg da.. nesten så jeg vurderer å begynne på p-piller igjen bare for å få de bort!! sint!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå slutter jeg å tro på den dumme vekta mi! Nå har jeg prøvd å veie meg x antall ganger og får forskjellig svar hver gang. Eller.. Jeg får forskjellig svar hver gang jeg flytter på vekta! Altså at den står på en annen plass på gulvet! WTF!?!

63,3 - 18,8% fett

63,1 - 19,1% fett

63,0 - 18,6% fett

63,4 - 18,6% fett

De er jo ikke sååå langt unna hverandre da.. Men likevel! Er det bare min vekt som fjaser slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hvertfall sikkert, og det er at fettprosenten din er veldig bra :Nikke: Hvertfall ifølge denne: http://www.eatclub.no/page/hjelp.aspx Se litt ned på siden. Fettprosenttabell for kvinner, står det.

Ey! Ja det var slettes ikke et dårlig tall! Vet ikke hvor mye jeg stoler på den vekta da, men sååå langt unna sannheten kan den vel ikke være!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hva stanga veier! :hoppe: Fikk de nemlig til å veie den på senteret idag. :ler:

Og det magiske tallet er 8,5 kg! :)

hva?? ikke mer? hørt på maken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg så vidt testet ut intervalltrening. Må medgi det var mer løpe når jeg følte for det og så gå når jeg følte for det. Prøvde å stille inn mølla til programmet mitt, men det gikk ikke helt som jeg hadde tenkt. Verken 1. eller 2. forsøk, så da kunne mølla bare ha det så godt fant jeg ut og styrte mitt eget løp :)

Følte jeg ble dobbelt så sliten, men det kan ha en sammenheng med at jeg har spist litt lite i det siste. Uansett så kom jeg meg 4 km på 28 minutter denne gangen. Uten å akkurat prøve på det, så det er jo 1 min forbedring det. Ikke til å komme unna det faktumet hvertfall :) Jeg vet jeg kunne klart mye bedre. Tror jeg satt opp intensiteten litt mye. Veksla mellom 8 og 10 km/t. Burde kanskje ha vært et større mellomrom for jeg droppa helt ned til 6 innimellom fordi jeg var litt død i beina. Jeg stoler ikke helt på pulsklokka mi, men den lå på rundt 170-180 når jeg løp i 10 km/t. Jeg må sjekke ut litt nøyere neste gang. Var ikke helt planlagt å jogge i dag engang. Jeg skulle trene styrke, men treningsbuddyen min svikta meg i siste liten :snurt:

Så har jeg vært og gitt blod i dag for første gang og damen påsto at nå fikk jeg ikke lov å trene i morgen :kjefte: Nei vet du hva! I morgen er det visst ta med kjæresten på trening hos sats, så jeg skal bli med typen og trene styrke :rødme: Jeg lovte damen å ta det med ro da. Er jo bare meg det går ut over så. Ingen løping og hopping fikk jeg beskjed om :gjeiper: Og så sier hun at jeg ikke blir helt på topp igjen før om 3 uker.. Så der er unnskyldningen min om jeg ikke er like flink på trening fremover ;)

Ellers har jeg jo ikke klart å følge treningsprogrammet mitt når jeg først laga meg et da.. Typisk! Unnskyldninga er mensen og jeg har store planer om å drite i om jeg har vondt neste måned og bare pelle meg på trening! Ingen kjære mor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du besvimt av blodmangel eller? :fnise:

Nei jeg lever merkelig nok ennå :) Det ble ikke noe trening på meg på lørdag da, men søndagen tok jeg meg en tur. Litt daff, men styrketrening ble det jo litt av likevel da :)

Søndag var det en time rygg og biceps og i dag har jeg hatt en time med bryst og triceps. Blitt lei av å skrive opp hva jeg gjør hver gang for det er mer eller mindre det samme og jeg kan ikke navnene på halvparten av øvelsene engang :ler: så nå skriver jeg bare opp om jeg øker med noe tror jeg heller.

Prøvde med 33,2 på benken i dag. Haha :ler: Det var bra tyngre! Slet litt der ja. Enten er det innbilling eller så er jeg slappere etter å ha gitt blod. Hvem vet? Uansett litt daff om dagene. Uansett så gir det mening om jeg er litt slapp for de røde blodlegemene blir jo færre og det er visst de som frakter oksygen rundt i kroppen eller noe og derfor blir det mindre oksygen i musklene. Jeg ser det for meg som en grei forklaring, men jeg aner egentlig ikke om jeg har rett engang ;)

Gått opp litt på de aller fleste øvelsene egentlig. Greit å se fremgang, men det er tuuungt nå! Holder på å manne meg opp til spinning straks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 45 min spinning også unnagjort :) Etterfulgt av en smoothie med masse rart i. Her snakker vi valnøttkjerner, havregryn og proteinpulver :) Helt sikkert bra for meg!

Tror jeg har i meg for lite kalorier i løpet av en dag altså! Greit nok at man går ned i vekt om forbruket er lavere enn inntaket, men det må være en grense som er for lite - eller?

Nå har jeg nemlig begynt å ikke være sulten hele tiden og det suger!! Jeg er ikke av den typen som stapper i meg mat når jeg ikke er sulten, men jeg kan heller ikke vente med å spise til jeg er sulten. Tipper jeg ligger på 1300 kalorier inn i dag og jeg har jo forbrent ca 800 bare på treningen. Tatt på feelingen tror jeg at jeg skulle hatt litt over 2000 inn når jeg trener såpass. Jeg gidder ikke lete opp noe fasit noe sted for øyeblikket, men jeg må sette meg skikkelig inn i alt som heter kosthold! Hjelper ikke å bare spise sunt tror jeg.

Jeg har forresten mål! Jeg har kommet opp med ett hvertfall :) Jeg skal klare 5 km på 30 min. Den skulle være ganske grei å klare. Når jeg får til det vet jeg at jeg har fått mye bedre kondis! Ja og så skal jeg jo få bort litt av lårene mine da.. men det kommer av seg selv vil jeg tro. Det trenger jeg ikke bekymre meg for :) Nå skal jeg også begynne å trene litt bein og rumpe innimellom. Det blir kjekt for stumpen det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle liksom på yoga i går, men det var så mange folk at jeg gadd ikke se om jeg ble med engang og snudde i døra. Lei sånne kosetimer nå (ja faktisk etter en gang!) og skal fokusere mye mer på styrke for det er det som er gøy!

Ble så inn i granskauen rastløs på kvelden at jeg kjørte 250 sit-ups bare for å slite meg litt ut. Ellers hadde jeg ikke fått sovet på kvelden tror jeg.

I dag var det styrketrening - biceps og rygg. Slengte på 5 kilo ekstra på curlstanga, men holdte meg på 6 på manualene (eller var det 8?? Damn jeg er glemsk!!) Skya: Den stanga her må være mer enn den på ditt senter altså! Jeg kan ikke skjønne annet. Jeg må seriøst huske å spørre neste gang :)

Begynt å ført oversikt over hva jeg spiser sånn at jeg kan sjekke gjennomsnittet på en uke. Lurer på hvordan jeg ligger an i forhold til overskudd. Jeg har fortsatt ikke klart å komme opp i overskudd de 2 dagene jeg har logga maten så.. Er vel uansett ikke sååå viktig siden jeg er ganske tidlig i treningen. Har vel bare trent styrke en måned så alt gir vel uttelling samma hva jeg gjør tenker jeg.

Fra og med neste uke kjører jeg styrketrening etter denne plana:

mandag: triceps, bryst, mage

onsdag: biceps, rygg, mage

fredag: bein, rumpe, mage

søndag: biceps, rygg, mage

Det er i alle fall plana :) Så skal jeg fylle på med kardio resten tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært og jogga i en halvtime. Har som mål å klare 5 km og i dag nådde jeg 4 på 27:05 (55 sek bedre enn sist) og 4,47 på en halvtime. Gøy å se at jeg blir bedre :) Før brukte jeg slite veldig med pusten, men nå føler jeg heller at det er beina som ikke vil. Fikk testa ut ny joggebukse. Ja sånn jækla trang en om jeg kan si det slik :ler: Den gjorde jobben sin da! Mye bedre å jogge med den enn den andre - uten tvil!

Så målte jeg meg litt her og der i går. Jeg har nemlig gitt opp på vekta som skal påstå fremgangen min - den er på jordet.. Så nå måler vi i stedet! Noe må jeg jo ha å se frem til om en måned eller noe når jeg måler igjen :)

Kroppsmål 18/02:

biceps: 28

bryst (jeg målte over puppene med armene ned.. visste ikke helt hvor jeg skulle måle :gjeiper: ) : 83

midje (smaleste) : 67

hofter: 90

rumpe: 99

lår: 58

legg: 37

Treningsbuddyen min er borte hele helga, så da blir det nok bare kondisjonstrening på meg de neste dagene. Tror jeg må lete opp en spinningstime i løpet av helga - ellers blir jeg drit lei jogging tipper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk for første gang at det var gøy å se at vekta gikk oppover etter at jeg begynte å trene styrke. :fnise: Det betydde jo at jeg fikk muskler. Men cm og fettprosent er en bedre indikasjon på de resultatene man faktisk ser etter :Nikke:

Hm... kanskje jeg skal teste en sånn trang bukse... selv om jeg føler at kroppen min ikke vil flatteres noe av det... men ser jo folk som er større enn meg som bruker det, og det tenker jeg ikke over en gang. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vurderte det ganske så nøye før jeg kjøpte den da. Akkurat på det grunnlaget! Jeg har litt komplekser når det gjelder bakdelen min :) Jeg har prøvd slike bukser før og funnet ut at jeg i alle fall ikke skal gå i de! Likevel har jeg altså kjøpt en nå da :ler: Jeg følte en smule behov for å snike meg usett mellom apparater på vei til mølla, men jeg overlevde ;) Jeg skal uansett bare bruke den når jeg jogger og er på spinning med det første, selv om jeg skjønner den hadde vært herlig på styrketrening også :) Uansett er det en god motivasjon til å gå ned i vekt - "jo du skjønner jeg vil se bra ut i treningsbuksa mi" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvem vil ikke se fin ut i treningsbuksa si? :ler:

Men skjønner hva du mener. Har noen slik løpetights selv. Men har ennå ikke kommet over terskelen og bruke de på senteret. Mølla står for dumt plassert til det... Altså jeg løper med bakdelen mot resepsjonen. Og må nok bli litt mer fornøyd med kroppen min før det er særlig aktuelt. Men jeg bruker de når jeg løper på mølla vi har på jobben da, ikke like mye folk der, og synes de er veldig gode og trene i.

Du må spørre om den stanga ja. Og om de ikke vet så be de om å veie den, vekt har de garantert stående et eller annet sted. Var iallefall det jeg gjorde.

Men jeg tar med på stanga enn jeg tar når jeg trener manualer. Husker ikke akkurat hva jeg tar da, men det er iallefall ikke over 10, 7 eller 8 kankje? Og når jeg bruker stanga så var jeg oppe i 21 kilo sist. Aner ikke hva det kommer av. Men kanskje det kommer av at man får mer ut av løftet når man bruker stanga?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. mystisk :) Han jeg trener med har sånn stang selv hjemme som han vet hva veier, så det er han som påstår den på senteret veier 10. Ellers har jeg aldri hatt en treningsbukse som faktisk viser noe som helst av former før, så denne her er veldig avslørende i min verden altså! Har aldri vært noe behov for å se bra ut i den andre buksa mi :gjeiper:

Ellers har jeg ikke trent i dag :( Jeg irriterte meg grønn over at kneet var vondt etter joggingen min i går. Nå har jeg i alle fall vært på røntgen med det så da får jeg vel snart vite hva som feiler det også. Smurte på litt betennelsesdempende og i dag er det for så vidt bedre. Får se om jeg får gått en tur etter kinoen i kveld kanskje. Jeg går jo uansett minst en halvtime sammenlagt hver dag til og fra forelesningene da. Kanskje jeg skal begynne å regne med det som trening ;) En ting er jo sikkert og det er at det ikke er negativt å gå til skolen :)

Jeg sliter med å få opp kaloriene. Det er komplett umulig! Jeg falt til og med for fristelsen og kjøpte potetgull i går fordi jeg måtte prøve maarud sin med salt og eddik. Greit nok at jeg ikke spiste så mye, delte med sambo og har fortsatt over halve posen igjen.. Men! Ikke søren om jeg kom opp i mer enn 1500 kalorier :kjefte: Minst av de 3 dagene jeg har logga så langt!! Eeeeer det muuulig?! Og jeg er jo stapp mett hele dagen.. Jeg har ikke rom til mer mat! Skjønner ikke hvordan jeg skal klare bygge muskler..

Lurer på om jeg må ha overskudd de dagene jeg ikke trener styrke også? Jeg mener.. Det er vel hvor mye kalorier du har i deg i løpet av en liten tidsperiode som teller - ikke hver enkelt dag. Sååå.. Da burde jeg jo spise mye hver dag selv om jeg ikke trener styrke enkelte dager, sant? Dette er søren meg en problemstilling jeg aldri har hatt før :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg egentlig ikke peiling på.... men jeg har merket at jeg blir grusomt fort sulten igjen etter at jeg har spist, de dagene jeg trener styrke. Det indikerer mitt behov DEN dagen. Det er ikke slik de andre dagene hvor jeg bare trener kardio. Tilsammen blir alt bare gull. Jeg teller ikke kalorier. Jeg prøvde en periode, men jeg holdt på helt til jeg fikk en anelse om hva jeg skulle stappe i meg, så gadd jeg ikke mer. Det ble for mye, og jeg ble redd for at det plutselig skulle si stopp. Er du redd for at du ikke får i deg nok kalorier, spis fet fisk til middag, og nøtter til snacks. Sunt fett med masse energi. :fisk: er sunt, året rundt. Tjohei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...