Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fragment

Fri er viktig, ja! Jeg går bare lei dersom jeg støtt og stadig skal tvinge meg selv på trening når jeg innerst inne vet at jeg ikke har overskudd.

Hvordan går det med dietten din om dagen?

Jo, det går egentlig greit. Dietten er det egentlig null problem å følge, men jeg spiste riktig nok litt "uheldig" mat i form av julepølse og kålrabistappe på julebordet. Dietten er faktisk lagt opp slik at jeg kan spise hvete-/melkeprodukter en gang i uken, så det er nok ingen krise. Men jeg liker å gjøre det skikkelig når jeg først holder på med dette.

Magen har vært veldig bra de siste dagene. Alt er selvsagt relativt, men for meg å være har det i alle fall vært mer enn godkjent. I forrige uke hadde jeg én dag hvor det ikke fungerte i det hele tatt. Jeg var på et seminar, og da bestemte naturligvis magen seg for å lage noen herlige lyder. I slike sammenhenger VET jeg at det psykiske spiller mye inn, siden jeg ofte gruer meg til nettopp slike situasjoner (stille forsamlinger, osv...)

Samtidig er det jo på det rene at det utvilsomt er fysiske plager med i spillet også. Men jeg håper at etter hvert som jeg blir bedre vil jeg klare å legge fra meg de negative tankene i forbindelse med slike situasjoner, og at dette dermed gjør at magen forholder seg rolig. Ikke lett, ikke lett...

Har begynt på selolje nå - 4000 mg om dagen. Det blir ikke for mye av det gode siden jeg i tillegg tar 1000 mg Omega3? Spiser også mye makrell i tomat, så bør vel få i meg dosen... Jeg kan faktisk snart bygge hytte av alle de tomme makrell i tomat-boksene mine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, mageromling og piping er aldri noe særlig under kurs/eksamen osv. :( Håper at dietten hjelper da! Ellers hørtes det mye ut med 5000 mg diverse olje, i tillegg til at du får i deg en del fisk. Men jeg er ingen ekspert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

God trening i dag, følte jeg hadde en god del krutt. Glemte selvfølgelig drikkeflasken min hjemme, og følte meg usedvanlig naken da jeg vandret rundt på senteret uten noe å ha i hendene. Dessuten ble jeg av naturlige årsaker ganske tørst...

Rygg/biceps:

10 minutter ellipse

Omvendt roing: 9 - 9 - 9 (gaahh...sliter med grepet!)

Hantelroing: 18,8/8, 18,8/8, 16,2/10 + dropsett med 11/10 (alle sett)

Stående roing: 30/10, 30/10, 30/10

Smalt nedtrekk: 45/8, 52/6, 52/6

Sittende roing: 45/6, 45/6, 45/6

Hammercurl: 9/maks, 9/maks + dropsett med 7/maks (alle sett)

Ooog...siden jeg var alene i garderoben etterpå, måtte jeg posere litt. Jeg bare MÅTTE. Og hellandussen - ting kommer seg! Jeg føler at skuldrene har forbedret seg mye i høst, og fleksebicepsen er faktisk på vei. Gleder meg til å ta bilder i julen!

(Vil for øvrig anbefale alle å skru på TV Norge kl. 2030 i kveld. Jeg må jo reklamere litt ;))

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Huff, mageromling og piping er aldri noe særlig under kurs/eksamen osv. :(

Nei, og det er jo dette som er hovedårsaken til at jeg ikke gidder å ha det sånn mer. Det har ikke vært veldig ille det siste året, altså... Men det hender iblant. Og det er fryktelig slitsomt!

Jeg skal til behandlingstime på fredag, så skal spørre terapeuten min om dette med selolje og Omega3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleksing!!!! :strix: Hva er planene dine for julen da?

Jeg skal ta bilder av leggene mine, jeg har noen sykt drøye markblåmerker som må vises frem! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
Fleksing!!!! :strix: Hva er planene dine for julen da?

Jeg skal ta bilder av leggene mine, jeg har noen sykt drøye markblåmerker som må vises frem! :mrgreen:

Julen innebærer egentlig ingenting annet enn en deilig ferie hjemme hos familien på Vestlandet. Og så blir det naturligvis en del sosialt sammen med venner jeg ikke har sett på et halvt år, samt noen få jobbevakter i svømmehallen. Gleder meg! Hvilke planer har du?

Markblåmerker høres deilig ut. Antar det er fordi stangen smeller i skinnleggen? Mmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen innebærer egentlig ingenting annet enn en deilig ferie hjemme hos familien på Vestlandet. Og så blir det naturligvis en del sosialt sammen med venner jeg ikke har sett på et halvt år, samt noen få jobbevakter i svømmehallen. Gleder meg! Hvilke planer har du?

Markblåmerker høres deilig ut. Antar det er fordi stangen smeller i skinnleggen? Mmm...

Jeg elsker julen! Slappe av, drikke te, spise enorme mengder med nydelig julmat, julefrokost, julelunsj, julegaver, skumjulenisser, vodka russian, julebord.... wiiiiiiii! :strix: Vi skal være hos familien til kjæresten i år, så det blir litt spesielt. Første julen min borte fra mamma... Men det kommer til å bli kjempekoselig! Gleder meg masse!

Markblåmerkene RULER. Har aldri hatt så dype og hovne merker før tror jeg. :fnise: *ta bilde*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Oi, håper ikke jeg ga uttrykk for at julen ikke var noe mer enn en vanlig ferie. Jeg elsker julen selv :) Poenget var vel at jeg ikke har noen store planer for ferien, men at det blir noen rolige dager!

Mrs Shorty: Nå må vi skru ned forventningene litt igjen, merker jeg :fnise: Men kommer nok til å poste et par bilder her, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Omega3 får du aldri for mye av. Omega 6 derimot, må man være litt forsiktig med, rett og slett fordi det tar plassen til omega3. Og vi vil helst ha mye omega3 ;) Jeg vet ikke hvor mye det er av hver fettsyre i seloljen, men det er evt noe å tenke på. Ellers er en fin retningslinje at maksimalt 30% av kostholdet per dag skal være fett. Så da kan du jo regne ut om et såpass stort tilskudd vil ha noe å si (kalorimessig) eller om du er innenfor grensene :)

Gleder meg til fleksebilder!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Greit å vite. Da tenker jeg at jeg fortsetter med Omega3 + selolje + store mengder makrell i tomat :)

Bryst/triceps:

10 minutter ellipse

Benkpress: 22,5/15, 40/12, 40/10, 45/4

Skråbenk: 13,6/6, 13,6/6, 13,6/6

Franskpress: 20/8, 17,5/12, 17,5/12

Smalbenk m/ EZ-stang: 17,5/20, 17,5/15

Cable cross: 12,5/7, 12,5/7, 12,5/7

Triceps fikk kjørt seg skikkelig i dag. 17,5 kilo i smalbenk er ikke spesielt mye, men med 20 repetisjoner gjorde det sannelig litt vondt allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du googler litt på Omega 3, står det flere plasser at man ikke bør overstige en dagsdose på 3 g, da mer enn dette betegnes som legemiddeldose. Ellers får du bare vurdere om det er nødvendig med så store doser selolje + Omega 3, spesielt siden det jo koster en del. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Omega3-tilskuddet er ett av mange tilskudd jeg fikk beskjed om å gå på under dietten, så det er kun midlertidig. Tenker å bruke opp boksen, og så slutte. Så perioden hvor jeg både tar Omega3 og selolje blir ganske kortvarig. Men det er jo absolutt greit å ha litt peiling på hva man får i seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog...siden jeg var alene i garderoben etterpå, måtte jeg posere litt. Jeg bare MÅTTE. Og hellandussen - ting kommer seg! Jeg føler at skuldrene har forbedret seg mye i høst, og fleksebicepsen er faktisk på vei. Gleder meg til å ta bilder i julen!

:hoppe::sjarmor:

Jeg har bytta fra å trene på jobb til vanlig treningssenter nå, og må passe meg for å flekse og studere definisjoner i speilet. :ler: Dritharry, men veldig interessant på sitt vis. Fnis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Ja, huff, det er harry. Jeg tror jeg hadde dødd litt inni meg hvis noen hadde oppdaget det i garderoben.

I dag ble det en økt med styrke for skuldre. Hadde egentlig planlagt å gå på spinning etterpå, men den var byttet ut med noe juleavslutningsopplegg som skulle foregå seinere på kvelden. Så da holdt jeg i stedet ut litt lenger på ellipsemaskinen som kompensasjon.

20 minutter ellipse

Skulderpress: 8,6/10, 11/7, 11/7, 11/7

Sidehev: 6/8, 6/8, 6/8

Fronthev: 6/8, 5/8, 5/8

Shrugs: 13,6/10, 13,6/10, 13,6/10

Enarms lateral raise: 3/10, 3/10, 3/10 (med 2/6 i dropsett)

YTW(L): Jadda, så skulle jeg prøve dette. Brukte 2 kilos manualer, og det ble jo sannelig ganske tungt etter hvert! Y gikk fint, T gikk fint, W gikk helt greit, men L? Herregud, som jeg knotet. Det må ha sett fryktelig dumt ut, og til slutt ga jeg bare opp. Det er vanskelig når man ikke ser seg selv gjøre bevegelsen, men jeg får tørrtrene ved hjelp av YouTube :)

Bra økt!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ah, endelig helg! Den ble som vanlig innledet med en treningsøkt etter jobb. Har nattevakt i morgen, så har god tid til å trene og pusle med mitt på dagtid. Usikker på søndagen foreløpig, må se an tilstanden etter nattevakten.

Rygg/biceps:

10 minutter ellipse

Omvendt roing: 11 - 9 - 7

Hantelroing: 18,8/8 ~ 13,6/8, 18,8/8 ~ 13,6/8

Stående roing: 30/10, 32,5/8, 32,5/8

Smalt nedtrekk: 45/9, 45/9, 45/9

Sittende roing: 45/7, 45/7, 45/7

Hammercurl: 3 x 9/maks ~ 7/maks

Strekken i låret plager meg en del på hantelroingen, så droppet det siste settet. Følte jeg fikk tatt greit allikevel, siden jeg kjørte dropsett. Må finne en annen måte å gjøre denne øvelsen på, jeg ser jo at det er andre som tar den nesten stående oppreist.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Min faste formiddagsøkt på lørdagene ble naturligvis gjennomført, og er godt fornøyd. Henviser til følgende sitat:

Tror ikke jeg er så veldig langt unna, så da er naturligvis neste mål 4 x 4 med 45 kilo. Innen jul? :trene:

Bryst/triceps:

15 minutter ellipse

Benkpress: 22,5/12, 30/6, 45/4, 45/4, 45/4, 45/4, 47,5/3

Skråbenk: 13,6/7, 13,6/7, 13,6/7

Franskpress: 17,5/10, 17,5/10, 17,5/10

Smalbenk: 20/15, 20/15

Cable cross: 23/8, 23/8, 23/8

Enarms triceps pulldown: 3 x 5,7/maks ~ 3,4/maks

Jeg er helt sikker på at jeg hadde klart 5 x 5 med 45 kilo hvis jeg hadde gutset litt, eventuelt hatt sikring bak. Men målet jeg satte meg i oktober har jeg i alle fall oppnådd :)

I garderoben merket jeg meg også at ryggen min begynner å komme. Det kan være en kombinasjon av økt muskelstyrke og lavere fettprosent, selv om jeg egentlig ikke føler jeg har gått noe særlig ned etter at jeg begynte på dietten. Så sannsynligvis er nok årsaken at jeg har trent bra i høst. Morsomt å se fremgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...