Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Det er for øvrig første fredag på så lenge jeg kan huske at jeg ikke har kost meg med sjokolade/popcorn etc. Ikke at jeg har pleid å spise så store mengder av det, for det gjør jeg ekstremt sjelden, men jeg har liksom alltid hatt cravings på sånt når det nærmer seg fredag. I dag har jeg ikke hatt det i det hele tatt, selv om jeg var litt fristet til å ta med en liten plate med mørk sjokolade på butikken i ettermiddag.

I stedet har kveldskosen besått av varm soyamelk, litt nøtter og en klementin. Jeg antar at manglende cravings kommer av et redusert inntak av blant annet raske karbs/mat med høy GI, og håper det fortsetter sånn fremover! :jepp:

By the way: Sunn fordøyelse for kropp og sjel

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment

Da var man igjen i gang med ny uke. Som ventet ble det en rolig helg (i den grad en helg på besøk hos to små nevøer kan klassifiseres som rolig...), så det var godt å komme seg på trening i dag.

Bryst/triceps:

10 minutter ellipse

Hantelpress: 11/9, 13,8/8, 16,2/5, 16,2/5 -- tungt!

Skråbenk: 11/8, 13,8/6, 13,8/6, 11/8

Franskpress: 17,5/10, 20/7, 17,5/8 -- litt vondt i albuen på 20 kg.

Liggende flies: 6/8, 6/8, 6/8

Cable cross: 23/8, 23/8, 18/8

Dips

Benkpressen var opptatt i dag igjen, så da ble det nok en økt med hantelpress. Må få trent benk i løpet av uka.

Ukeplan:

Mandag: bryst/triceps

Tirsdag: rygg/biceps

Onsdag: skuldre/mage

Torsdag: spinning?

Fredag: bryst/rygg

Lørdag: biceps/triceps/skuldre

Søndag: fri?

...med rom for forandringer.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ny uke er forsåvidt greit, men jeg synes liksom at dagene blir bedre og bedre desto nærmere vi kommer helg :)

Rygg/biceps:

10 minutter ellipse

Pullups: -27/8, -23/8, -23/8

Hantelroing: 18,8/8, 18,8/8, 18,8/8

Stående roing: 27,5/10, 27,5/10, 27,5/10

Sittende roing: 32/8, 32/8, 39/8

Div. bicepscurl/hammercurl med stang/manualer

Hm, har jeg husket alt nå? :klø:

Magen har til tider vært kranglete i dag, og det irriterer meg. Skulle så inderlig ønske at det var mulig å få orden på dette snart, men må vel bare være tålmodig. Fant for øvrig ut at nøttene (selvplukk fra Nøttefabrikken) jeg av og til spiser inneholder hvetemel, så da er det slutt på den typen nøtter (orientalsk blanding). Har i stedet kjøpt litt cashew-/pistasjnøtter som jeg tenker å spise i stedet for f.eks frukt etc. på jobb.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Treningen falt plutselig ut i dag, uten at det var helt planlagt. Ble invitert med på håndballkamp, og da fikk jeg ikke tid til å trene først. Det frister ikke å dra seg avgårde nå, så tenker å ta en kombinert styrkeøkt for skuldre + noe kardio (enten spinning eller ellipse) etterpå.

Magen har vært ganske bra i dag (må bare skrive det sånn at jeg ikke bare klager og sutrer... :roll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Hm, ser jeg rotet litt da jeg skrev gårsdagens innlegg. Styrketreningen skulle selvsagt tas i dag i stedet, slik at det ble treningsfri i går. Så i dag ble det styrke for skuldre og 45 minutter spinning etterpå. Egentlig helt perfekt opplegg! Timen var ganske bra også, så vil nok fortsette med den på torsdagene fremover, såfremt hamstringen holder.

5 minutter ellipse

Skulderpress: 8,6/10, 11/7, 11/7, 11/7

Arnoldpress: 8,6/8, 8,6/8, 8,6/7

Stående roing m/ kabel: 27/8, 27/8, 27/8

Cable lateral raise: 2 x 3,4/maks ~ 1,1/maks

Sidehev: 3 x 6/maks ~ fronthev: 4/maks

45 minutter spinning

1 time og 36 min.

Makspuls: 195

Kcal: 782

Bra mage i dag også. I alle fall helt ok.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Superbra treningsøkt på meg i kveld. Motivasjonen var på topp foran hvert eneste sett --- gøy! :bolledeig:

15 minutter ellipse

Benkpress: 22,5/12, 42,5/8, 42,5/8, 45/4, 42,5/5

Skråbenk: 11/10, 13,6/8, 13,6/8

Franskpress: 17,5/10, 20/8, 20/8

Cable cross: 12,5/8, 12,5/8, 12,5/8

Triceps pushdown: 12,5/8, 12,5/7, 12,5/7

Triceps pulldown: 2 x maks i dropsett

Har nettopp fortært skinkebiff med selskapsgrønnsaker, og nå er jeg klar for litt smågodt. Brukte laang tid på å plukke ut de bitene uten hvetemel og andre snuskete ingredienser. Folk i butikken må jo tro jeg er hysterisk og at jeg studerer kaloriinnholdet i alt jeg kjøper, eller noe... :fnise:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg synes denne siden fortjener å være med i selskapet blant de andre nettsidene med oversikt over styrkeøvelser. Genialt! Det er mulig denne har blitt nevnt i en annen treningsdagbok allerede, men greit å ha linken her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Dagens: rygg og biceps. Bra økt!

15 minutter ellipse

1 pullup(s?) med skulderbredt overhåndsgrep! Riktig nok utførte jeg den som en slags forlengelse av hoppet opp til stangen, men jeg klarte det i alle fall :)

Pullups: -14/4, -14/4, -14/4, -14/4

Smalt nedtrekk: 32/10 (jevnt og roolig tempo), 39/8, 45/8

Hantelroing: 18,8/8, 18,8/8, 18,8/8

Sittende roing: 32/10, 39/8, 45/8

Stående roing: 27,5/10, 32,5/8, 32,5/8

Hammercurl: 3 x 8/maks ~ 6/maks

Nå skal jeg straks tilbringe noen timer i stampen til en kamerat av meg. Vi er en liten gjeng, så det blir sikkert god stemning :Nikke:

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Så deilig å ha sånne gode økter hele tiden :) Skal sjekke ut den nettsiden i dag, skal lese endel til eksamen og da er det jo perfekt med litt ekstra oppslagsverk ;)

Håper du har en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Spinningtimen var slutt for 45 minutter siden, og jeg svetter ennå. Det ble vel en litt tyngre time enn planlagt, men det gjorde egentlig ingenting. Hadde ikke planlagt noe særlig trening i dag, men fordelen med Online Booking på spenst.no er jo at man da ikke så lett kan snike seg unna hvis man først har fått et innfall og meldt seg på time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Mandag - ny uke. Igjen. Herlighet som dagene og ukene flyr! Snart skal jeg hjem til jul :danse:

Bryst og triceps:

10 minutter ellipse

Benkpress: 22,5/12, 45/4, 45/4, 45/4, 42,5/6

Skråbenk: 13,6/6, 13,6/6, 13,6/6

Franskpress: 20/8, 20/8, 20/8 (stangen sklir, må ha hansker snart!)

Cable cross: 23/8, 23/8, 23/8

Triceps pushdown: 32/10, 32/10, 32/10

Kiloene på pushdown må selvsagt tas med en spiseskje salt - hvorfor kan ikke alt være standardisert?

Noterte meg forresten to merkelige mennesker på senteret i dag. Jeg tilbrakte ca. en halvtime i styrkerommet samtidig som en annen fyr, og i løpet av den halvtimen mottok han kanskje rundt 10 samtaler på telefonen sin. Sært.

Deretter la jeg merke til en jente jeg har reagert på tidligere også. Veldig ung, kanskje 16-17 år. Hun har rett og slett ikke snøring på hva hun driver med. Hun utførte sittende roing med strake armer, og det var vel kun hofteleddsbøyerne det var bevegelse i. Sånn satt hun - frem og tilbake, frem og tilbake, med hele overkroppen stiv og armene rett frem. Det var rett før jeg ga en av instruktørene i nærheten beskjed om at hun trenger en veiledningstime eller tre, men lot det være. Det er jo begrenset hvor mye skade hun klarer å påføre seg selv med så lett belastning, men det er jo ganske åpenbart at hun ikke får noe særlig ut av treningen. Med mindre hun med vilje trener veeeldig alternativt....ehm.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Rygg og biceps:

10 minutter ellipse

Omvendt roing/hangups: 9 - 9 - 9

Smalt nedtrekk: 39/10, 45/8, 45/8

Stående roing: 35/8, 35/8, 35/8

Hantelroing: 18,8/8, 18,8/8, 18,8/8

Sittende roing: 39/10, 45/8, 52/7

Hammercurl/bicepscurl: 3 x 8 kg ~ 6 kg

God økt. Det siste settet på sittende roing var relativt tungt... :jepp: Og nå MÅ jeg ha hansker! Hantelroing begynner å bli vondt, og håndflatene mine ser jo ikke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, du er god på roing!! Den sittende roing-økta var dritbra!

Hvordan utføres egentlig hantel roing? Er det enarmsroing foroverbøyd på benk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Dæven, du er god på roing!! Den sittende roing-økta var dritbra!

Det kommer seg, i alle fall! Nå har senteret endelig fått inn håndtaket jeg foretrekker når jeg gjør sittende roing (triangel), så da er det mye mer motiverende enn når jeg må gjøre øvelsen med utstyr jeg ikke liker.

Hvordan utføres egentlig hantel roing? Er det enarmsroing foroverbøyd på benk?

Korrekt. Jeg ser at folk gjør den på litt forskjellige måter, men jeg slår i alle fall benken helt ned og støtter meg på den med kne/hånd på samme side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Kort styrketrening for skuldre i dag. Var sulten og litt "tom", så det ble ikke tidenes beste økt. Men fikk da kjørt greit gjennom de øvelsene jeg skulle.

10 minutter ellipse

Militærpress: 20/8, 20/8, 20/8

Skulderpress: 11/8, 11/7, 11/7

Sidehev: 5/10, 5/10, 5/10

Cable lateral raise: 2 x 3,4/maks ~ 1,1/maks

Fronthev: 5/8, 5/8, 5/8

Det "klikker" litt i den venstre skulderen min under sidehev, og det er litt ubehagelig. Ikke vondt, men det kjennes jo litt rart. Er litt skeiv i skuldrene (ser det godt under militærpress, blant annet), så det kan jo ha noe med det å gjøre. Venstreskulderen er litt høyere enn den andre, men det er altså kun når jeg gjør spesielle øvelser - ikke når jeg står vanlig opp og ned. Har uansett ingen smerter forbundet med dette, så det bør vel ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klikker i skuldra mi og, har heller ikke smerter. Men det ble bedre etter at jeg begynte med YTWLs, selv om det ikke ble heeeelt borte.

Jeg er helfrelst på YTWLs og scapular push-ups, anbefaler det til alle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...