Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment
Skal i alle fall ikke ha noe treff så lenge jeg er i spisefase. Føler meg som et stappa pølseskinn. Ikke har jeg noe å flekse med heller, føler jeg.

Nei, vinterhalvåret er vel dårlig tidspunkt for sånt. Stappa pølseskinn, faktisk. Det er jo utvilsomt en utrolig flatterende beskrivelse! :ler:

Føler meg i det minste hjemme i dagbøkene her da, greit å vite at man ikke er den eneste ;)

Godt å høre. Jeg føler meg tidvis litt sprø som faktisk er opptatt av alt dette styret, men da er det greit å vite at det er andre som er like miljøskadet som meg...

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For et gjeng!

Hvis jeg steller i stand med fleksetreff så har dere bare med å stille! Uansett om det er i desember eller mars. Så det så!

*viser muskler og tar på seg sinteøyne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vinterhalvåret er vel dårlig tidspunkt for sånt. Stappa pølseskinn, faktisk. Det er jo utvilsomt en utrolig flatterende beskrivelse! :ler:

Jeg er ikke i noen frivillig oppspisingsfase, derfor stappa pølseskinn :) Eller, bakgrunnen for all spisinga er frivillig, men å skulle/måtte spise så mye er ikke frivillig. 7 måltider om dagen er mye, jeg er aldri sulten og føler meg generelt stappa. Forhåpentligvis blir det resultater av det da, så jeg har noe å flekse med på fleksetreffet :fnise:

For et gjeng!

Hvis jeg steller i stand med fleksetreff så har dere bare med å stille! Uansett om det er i desember eller mars. Så det så!

*viser muskler og tar på seg sinteøyne*

Ikke noe fleksetreff enda, mars sier jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

:laugh: Fleksekonkurranse? LOL LOL LOL!!

.. jeg trener nesten bare i singlet jeg .. :sjenert: Få musklene ut i friluft liksom. Fadern meg ikke bare gutta som skal få vise pump i studio. Er glad det ikke er "singlet-regler" der jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

To treningsøkter i dag. Begynte dagen med arrestasjonsteknikk, som innebærer ganske tøff oppvarming med påfølgende slenging og denging av hverandre. Ble på et tidspunkt dengt såpass mye at jeg skadet meg litt bak i ryggen, på venstre side over ribbeina. Så det gjør generelt ganske vondt å både trekke pusten dypt, samt å bevege seg. Men kom meg greit gjennom uansett.

Til tross for dette bestemte jeg meg for å prøve en liten treningsøkt på ettermiddagen, ettersom planen kun var å trene skuldre/triceps/biceps. Skulderpress var blant øvelsene som ikke akkurat var kjempebehagelige, så det ble ikke tidenes beste økt.

8 minuter sykling

Militærpress

Bicepscurl

Franskpress

Sidehev

Fronthev

Hammercurl

Prøvde en litt annerledes variant av sidehev i dag. Normalt har jeg albuene i 90 graders bøy, men i dag hadde jeg armene nesten helt strake. Det var mye tyngre, og synes egentlig det var en bedre måte å gjøre øvelsen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Prøvde en litt annerledes variant av sidehev i dag. Normalt har jeg albuene i 90 graders bøy, men i dag hadde jeg armene nesten helt strake. Det var mye tyngre, og synes egentlig det var en bedre måte å gjøre øvelsen på.

Jeg pleier også å ha rette albuer, syns det tar mye bedre, men man får en temmelig lang vektarm på skulderleddet så det er nok ikke like gunstig hvis man har hatt problemer med skulderen. Tror at den øvelsen er litt smak og behag.

Ellers syns jeg du er tøff, virker som det er mye du skal gjennom i utdannelsen din (og så klart når du er ferdig), jeg har vurdert politi selv men har faktisk konkludert etter å ha lest om endel av det du møter at det nok ikke passer for meg. Tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Jeg pleier også å ha rette albuer, syns det tar mye bedre, men man får en temmelig lang vektarm på skulderleddet så det er nok ikke like gunstig hvis man har hatt problemer med skulderen. Tror at den øvelsen er litt smak og behag.

Strake armer er nok mer belastende, ja. I dag brukte jeg halvparten så tunge manualer som jeg normalt bruker med 90 graders bøy, og det tok skikkelig til tross for at det i utgangspunktet virket lett. Nå kjørte jeg riktig nok flere øvelser etter hverandre uten noe særlig pause, så da ble det tyngre på grunn av det også.

Ellers syns jeg du er tøff, virker som det er mye du skal gjennom i utdannelsen din (og så klart når du er ferdig), jeg har vurdert politi selv men har faktisk konkludert etter å ha lest om endel av det du møter at det nok ikke passer for meg. Tror jeg :)

Du har rett i at det er utrolig mye vi skal gjennom, både teoretisk og praktisk. Det er en veldig omfattende og krevende utdanning, men slik må det jo være også. Man skal bli godkjent på alt av tenkelig utstyr (ikke minst ulike typer våpen), og det kreves kurs i både øst og vest. Dette året er det stort sett bare gøy og utfordrende, men tredjeklasse blir nok et sant lite helvete med eksamener i bøtter og spann. Har ennå ikke angret på utdanningsvalget, men må innrømme at jeg gleder meg til å stå på Rådhusplassen og være ferdig utdannet!

Håper for øvrig ikke at noe av det jeg har skrevet tidligere har ført til at du dropper en eventuell søknad, hvis du har vært inne på tanken. Det er uten tvil et interessant yrke, og man har jo faktisk en mulighet til å gjøre en forskjell her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Nei, jeg har vel egentlig funnet ut fra før at det ikke er noe for meg. Jeg tror jeg er litt for liten, og jeg er nok ikke psykisk sterk nok til å møte alt som et slikt yrke innebærer. Så er det jo heldigvis andre måter å hjelpe til med å drive samfunnet fremover på, så jeg trøster meg med at jeg er til nytte uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Godt det finnes flere fornuftige yrker, ja :fnise:

Kjenner at det sannsynligvis blir vondt å våkne med ryggen min i morgen tidlig. Tror det må være en strekk eller noe lignende, så det er nok ingenting alvorlig. Uansett er det jo litt greit å få fokuset bort fra det udugelige låret mitt...hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg hadde for øvrig en interessant matopplevelse (eller mangel på sådan?) i dag. Satt sammen med ganske mange medstudenter i dag, da det ved tre (!) anledninger blir sendt rundt henholdsvis kake, sjokolade og noe bollegreier. Folk blir selvsagt fra seg av lykke (ja, det er jo koselig med litt kos innimellom, og vi hadde riktig nok nettopp trent AT), mens jeg høstet latter og spydige kommentarer, ettersom de fleste vet hvilken diett jeg kjører for tiden.

Og ja, det hadde naturligvis smakt godt med både kake, sjokolade og boller, men det var faktisk utrolig deilig å kunne skylde på at dette var ting jeg faktisk ikke tålte! Da slapp jeg å bortforklare og unnskylde - og jeg unngikk med letthet å fråtse i vei, slik jeg sikkert ville gjort ellers. Så dette er naturligvis noe man kan benytte seg av ved en senere anledning også, til tross for at dietten kanskje er over for lengst. Praktisk! :nigo:

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Det ble en 50 minutters kjapp trening etter jobb i dag. Deilig å kunne synke ned foran tv'en og endelig ta helg etter en lang uke med jobb og trening :)

15 minutter ellipse

Chins m/ assistanse: -32/8, -25/8, -25/8, -23/6

Nedtrekk: 39/8, 45/6, 45/6

Stående roing: 27,5/8, 27,5/8, 27,5/8

Hantelroing: 16,2/8, 16,2/8, 16,2/8

Hammercurl m/ manualer: 3 x 8/maks ~ 6/maks

I går var treningsfri. Tenker bryst/triceps/skuldre i morgen, og så muligens fri på søndag. Vi får se, vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Har hatt en knalløkt på senteret i dag. Masse energi, lite folk og god tid til rådighet - sånn burde det være hver gang!

Bryst/triceps/skuldre:

20 minutter ellipse, høy intensitet

Benkpress: 22,5/10, 40/8, 42,5/5, 45/4, 37,5/8

Skulderpress: 11/6, 11/6, 11/5

Skråbenk: 13,6/6, 13,6/6, 13,6/5

Cable cross: 10,2/8, 12,4/8, 12,4/6

Cable lateral raise: 3 x 5,7/maks ~ 3,4/maks

Sidehev: 5/maks, 5/maks, 5/maks

Fronthev: 4/maks, 4/maks, 4/maks

Underhånds triceps pulldown: 3 x 5,7/maks ~ 3,4/maks

10 minutter rolig jogging (7 km/t)

1 time og 30 minutter

752 kcal

Gjennomsnittspuls: 151

Makspuls: 193

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en god unnskyldning ja :jepp:

Så deilig med en bra treningsøkt, kjente det hadde vært så mye deiligere med en dag med trening, men det ble jobb istedet.. Men i morgen er en ny dag!

Var det Polar F6 du hadde? Anbefaler du den?

God helg Fragment :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Godt med skikkelige økter innimellom, ja. Noen ganger må jeg jo slepe meg avgårde - sånn halvveis umotivert - men kommer meg stort sett greit gjennom uansett. Så da er det herlig de gangene alt klaffer :)

Jeg har Polar F6, ja. For anledningen glemt igjen på treningssenteret etter dagens økt (surrehode... :roll:), men den lå heldigvis på samme sted da jeg stakk innom senere på dagen. Jeg husker ikke helt hvor mye jeg betalte for klokka, men den koster vel rundt 12-1300 kroner, kanskje? Den har alle nødvendige funksjoner for mine behov, i alle fall! Det finnes nok klokker med kulere design enn den, men da må man gjerne opp en prisklasse.

--

Icere: Skal jeg vente på deg? :fnise: Nei, du er der nok snart!

God helg til dere begge!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lucy er et lite surrehode også, jeg fant klokken hennes i garderoben en dag, da hadde den ligget der hele tiden hun hadde vært på trening. :laugh: Var faktisk dagen før jeg fant et par Ray-Ban solbriller, også i garderoben. Noen skal være glad for at det fremdeles er noen ærlige sjeler her ute. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icere: Skal jeg vente på deg? :fnise: Nei, du er der nok snart!

Jaaaaa! Så kan jeg vente på deg på bøy og mark! Ummmm, eller, det er jo lucy som er sterk her, jeg pingler jo bare for tiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg er også sjeleglad at det er så mange ærlige mennesker der ute... Er en svimball av rang.. Har ikke tall på hvor mange telefoner jeg har fått som begynner sånn "Snakker jeg med XXXXX? Vi har bankkortet ditt/studentkortet ditt/sett inn random ting" :fnise:

Selvsagt litt surt når mobilen forsvinner men det har jeg foreløpig bare gjort en gang i løpet av mine 10 år med mobiltelefon *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...