Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fragment

God og ganske lang økt på Spenst i dag. Lite folk, så kunne stort sett boltre meg som jeg ville. Skjønner ikke helt hvorfor det ikke er flere som trener en lørdag formiddag.

25 minutter ellipse med høy intensitet (makspuls: 194)

Bicepscurl m/ stang: 22,5/6, 22,5/6, 22,5/6

Skulderpress: 11/8, 11/8, 11/8

Arnoldpress: 8,6/8, 8,6/8

Enarms cable lateral raise: 3 x maks i dropsett

Underhånds triceps pulldown: 3 x maks i dropsett

Hammercurl: 3 x 8/maks, 6/maks, 4/maks (dropsett)

Sidehev: 8/8, 8/8, 7/8 ~ fronthev: 5/5, 5/5, 4/5

Diverse dips m/ assistanse og på benk

12 minutter rolig jogging

Totalt 1 time og 30 minutter. 800 kcal, gjennomsnittspuls på 153 og makspuls på 194.

Deretter bar det til butikken og årets hittil lengste handletur. Planlegger å starte på hvete-/melke- og eggefri diett på mandag, og måtte derfor fylle opp skapet litt. Herregud, så frustrerende det var å valse rundt i butikken og prøve å finne riktige produkter. Dyrt er det jo også... Så spent på hvordan dette skal gå!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra økt på deg i dag! Også er jeg litt glad for at ikke flere trener lørdags formiddag, det er så deilig å ha hele senteret for seg selv. :nigo:

Hvor lenge skal du gå på dietten?

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Lengden på dietten er litt uvisst foreløpig. Det kommer an på hvor godt jeg responderer på behandlingen. Men må nok regne 2-3 måneder, i alle fall. Så det kan fort bli en litt kjip jul, rent matmessig. Kommer nok til å snike meg oppi kakefatet en gang eller to i løpet av juleferien, så får jeg bare tåle at ting tar litt lenger tid. For jeg orker ikke å gå gjennom hele julen på glutenfrie knekkebrød og soyamelk, det blir for trist! :snurt:

Leser mye om dette på nettet nå, og skal alltids klare meg. Førsteprioritet nå er å finne et godt brød eller en god brødoppskrift jeg kan benytte meg av, så tar gjerne imot tips hvis noen har peiling på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller havremelk. :gjeiper:

Har du tenkt å bake brød selv eller kjøpe ferdig? Tenkte å foreslå dansk rugbrød, men så nå at det er mel av både rug og hvete... Hmmm. Kanskje du tåler jyttemel? Kjøpte dette for en stund siden for å lage 'pannekaker' til etiopisk mat, men har ikke knødd meg til det enda.

Ellers så bør du saumfare helsekostbutikkene, men de store matvarbutikkene fører også mange slike produkter til en betydelig lavere pris.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Har veldig dilla på soyamelk med sjokoladesmak, så den klarer jeg lett å leve med i alle fall noen måneder fremover :fnise:

Noe av det jeg kjøpte i dag var havremel, soyamel, linfrø, soyarømme, potetmel og mørkt rugbrød. De hadde ikke glutenfri melblanding på butikken, men skal kjøpe det inn senere. Kommer nok til å variere mellom å bake selv og kjøpe glutenfrie brød. Soyamelet kjøpte jeg på Sunkost, dette skal visstnok være en grei erstatning for egg. Så fremover blir det vel bare å eksperimentere litt... :klø: Det verste med hele opplegget blir jo at det ikke bare er å ta en kjapp tur innom butikken hvis jeg blir ekstra sulten på jobb, eller noe. Alt må liksom planlegges...

Snakket med pappa på telefonen i sted, og han ymtet vel frempå om at det kan bli litt sponsing, siden produktene er såpass dyre. Godt med litt medfølelse hjemmefra :rolleyes:

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Off topic, men det er jo søndag: http://www.wimp.com/dancingmascot/ Jeg ler meg jo ihjel - men det skyldes muligens en litt overtrøtt tilstand etter nattevaktjobbing :nigo:

Har for øvrig hatt et helt grusomt kosthold i dag. Rundstykker til frokost, deretter store mengder eplekake med krem, sjokolademousse, kanelboller og en hamburger. Men det blir lenge til neste gang, så jeg følte for å trykke i meg det jeg hadde av rester siden jeg uansett ikke kan spise sånt fra og med i morgen av.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, medfølelse hjemmefra er veldig godt - og litt obligatorisk! Høres ut som at du har hatt en fin søndag, håper bare ikke at du har vondt i magen nå! ;)

Den linken må jeg sjekke ut når jeg kommer hjem.

God mandag!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Magen har vært grei i dag, faktisk, til tross for gårsdagens utskeielser. Har fått beskjed av terapeuten min om at jeg skal utelate matvarene jeg har nevnt tidligere i en måned. Hun tror at jeg kan begynne å innføre maten igjen allerede da, så forhåpentligvis har hun rett. En måned er jo faktisk ikke så lenge, så det bør jeg få til.

Fri i dag, så sov lenge før jeg dro på trening. Kjørt bryst og rygg i dag også, ettersom jeg synes det fungerte greit sist.

15 minutter ellipse

1100 meter roing

Chins m/ assistanse: -27/5, -27/5, -27/5, -27/5, -27/5

Benkpress: 22,5/10, 40/10, 40/9, 40/8

Stående roing: 27,5/10, 27,5/10, 27,5/10

Skråbenk m/ manualer: 11/8, 11/8, 11/8

Cable crossover: 18,8/8, 18,8/8, 14,2/10, 14,2/8

Fornøyd med benken i dag. Kunne nok hatt 1-2 flere reps med spotter, og da begynner det å komme seg. Ideellt sett burde jeg nok hatt et par sett med for eksempel sittende roing eller hantelroing, men det forsvant av en eller annen merkelig grunn litt ut. Jaja.

I morgen tror jeg det blir skuldre/triceps/biceps, og så skal jeg prøve å få til en kardioøkt på onsdag. Deretter hele opplegget en gang til + en fridag denne uken. Har fri i helgen, så det bør være mulig å få til.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Überkjapp treningsøkt i dag. Var en rask tur hjemom etter jobb og fyrte i ovnen, og målet var da å være hjemme igjen så tidlig at jeg skulle slippe å fyre på nytt. Ja, det er faktisk helt sant. Årets dårligste grunn, men så var jeg riktig nok såpass sliten etter jobb at det uansett ikke ville blitt noe lang økt.

(Jeg rakk det forresten - brukte én time på å kjøre ned, bytte til treningsklær, trene, dusje og kjøre hjem igjen)

8 minutter ellipse

Skulderpress

Militærpress

Triceps pushdown

Hammercurl (dropsett)

Bicepscurl (dropsett)

Sidehev ~ fronthev

Triceps underhånds pulldown

Eksentriske bicepscurl i kabel

35 minutter - 270 kcal.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og målet var da å være hjemme igjen så tidlig at jeg skulle slippe å fyre på nytt. Ja, det er faktisk helt sant.

:fnise: Du er nå søt da! ;)

Synes det er veldig bra gjort at du i det hele tatt orket trening. Flinka!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
:fnise: Du er nå søt da! ;)

Haha, det virket som en god grunn der og da, men jeg innser jo at det høres helt hinsides ut sånn egentlig. Det var uansett deilig å komme hjem til litt lunk i stua, og man skal ikke kimse av det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, jeg kan ikke FORDRA at det er kaldt. Noen steder. :gjeiper: Nå skal jeg ta meg en laaaang og skikkelig miljøuvennlig dusj før jeg krasjer på soffan med god samvittighet.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
Helt enig, jeg kan ikke FORDRA at det er kaldt. Noen steder. :gjeiper: Nå skal jeg ta meg en laaaang og skikkelig miljøuvennlig dusj før jeg krasjer på soffan med god samvittighet.

Urk, det er ulempen med å leie et helt hus (kremt...lang historie), slik jeg gjør nå. Lommeboken tillater vel kun oppvarming i de viktigste rommene, som bad, kjøkken og stue. I resten av huset er det omtrent minusgrader, så her snakker vi rask forflytning fra rom til rom. Gleder meg til å flytte tilbake til leiligheten i Oslo hvor fellesutgiftene dekker alt av oppvarming og varmtvann!

Miljøuvennlig dusj må til en gang i blant. Jeg er såpass kjip (og økonomisk av meg) at jeg prøver å dusje mest mulig på jobb eller på Spenst. Det skyldes vel også at jeg med mine 175 cm ikke kan stå oppreist i dusjen på det udugelige skråtakbadet mitt... Man får fort vondt i ryggen av sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Etter store mengder mental uoverenstemmelse klarte jeg å slepe skroget avgårde på trening. Det ble ikke akkurat den lengste økten, men det var greit allikevel. Jeg har i alle fall trent!

20 minutter ellipse

Chins m/ assistanse: -27/10, -23/6, -18/4

Hantelpress: 11/10, 13,6/8, 13,6/8

Hantelroing: 16,2/8, 16,2/8, 16,2/8

Cable crossover: 18,1/10, 18,1/8, 18,1/8

Stående roing: 27,5/10, 27,5/10, 27,5/10

Kjapt og greit. Håper å få til en styrkeøkt (skuldre/triceps/biceps) i morgen tidlig, ettersom jeg forhåpentligvis får mulighet til å trene på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, trening er trening :) I går vant sofagrisen i meg, så i dag måtte jeg neste komme meg avgårde...

:fnise: Det er ikke alltid lett å kjempe mot sofagrisen! Jeg måtte ta en powernap før trening i dag, og det hjalp litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Formiddagsøkt på styrkerommet på jobb i dag. Lite utvalg av apparater/manualer, men det ble en helt ok økt allikevel.

1000 meter roing

Franskpress: 15/10, 17,5/8, 17,5/8

Militærpress: 20/8, 20/8, 20/8

Bicepscurl m/ stang: 20/8, 20/8, 20/8

Skulderpress: 10/7, 10/8, 10/8

Hammercurl m/ stang: 15/8, 15/8, 15/8

Sidehev: 6/10, 6/10, 6/10

Triceps kickback: 4/8, 4/8, 4/8

10 minutter sykling på spinningsykkel.

Begynner å kjenne at håndleddene mine ikke akkurat elsker stang-/manualøvelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å kjenne at håndleddene mine ikke akkurat elsker stang-/manualøvelser...

Har du prøvd å kjøre EZ-stang i stedet for vanlig, og kjøre hammercurl når du bruker manualer, f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...