Gå til innhold

Let's work out...


Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fragment

Takk, takk!

Kom meg avgårde på spinning kl. 17:30, det har etter hvert blitt en slags vane på søndagene. Det er en moderat time på 45 minutter, som er ganske perfekt lengde i mine øyne. Instruktørene varierer, og i dag var det en veldig bra time. Registrerte at jeg var oppe på 202 slag/min. på slutten, så fikk absolutt et bra utbytte av timen.

Ellers har søndagen vært herlig slapp. Sov til ett pga. nattevakt, og da var det godt å stå opp til masse sport på tv :) Det eneste minuset var at jeg presterte å krydre risengrynsgrøten min med grillkrydder i stedet for kanel. Fikk skrapet bort det meste og dekket herligheten med et solid lag med kanel, men måltidet hadde liksom en smak av grillkrydder allikevel... Venner/bekjente på Facebook syntes i det minste det var festlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste minuset var at jeg presterte å krydre risengrynsgrøten min med grillkrydder i stedet for kanel. Fikk skrapet bort det meste og dekket herligheten med et solid lag med kanel, men måltidet hadde liksom en smak av grillkrydder allikevel... Venner/bekjente på Facebook syntes i det minste det var festlig :fnise:

:fnise:

Minner meg om når jeg skulle lage eplekake med kanel og strødde på godt med karri istedenfor fordi jeg ikke gadd å lese merkelappen.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
:fnise:

Minner meg om når jeg skulle lage eplekake med kanel og strødde på godt med karri istedenfor fordi jeg ikke gadd å lese merkelappen.. :lol:

Åå, det er jo kriiise... Må tydeligvis selv begynne å lese merkelappene bedre. Skylder på lite søvn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Det er mange feller å gå i, ja! Elsker for øvrig den reklamen:

"Nå - hvordan går det her, da?"

"Eheh, nei altså... går og går!"

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Fri i dag pga. helgejobbing, men måtte litt tidlig opp for å gå til frisøren. Deretter ble det en økt på senteret. Følte meg plutselig litt tom underveis, muligens pga. lavt blodsukker, men det kom seg greit igjen.

Rygg/biceps:

15 minutter ellipse

Omvendt roing: 11 - 9 - 9

Smalt nedtrekk: 45/8, 50/6, 47,5/6

Hantelroing: 16,2/8, 16,2/8, 16,2/8

Stående roing: 30/10, 30/10, 30/10

Sittende roing: 52/6, 47,5/7, 47,5/7

Bicepscurl over benkrygg: 6/?, 7/?, 7/?

Det ble en ganske bra økt, til tross for litt lite energi underveis.

Kun noen få dager til jeg drar hjem på ferie nå - gleder meg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Bryst/triceps i dag:

10 minutter ellipse

Benkpress: 22,5/12, 42,5/5, 47,5/4, 42,5/8

Skråbenk: 13,6/8, 13,6/8, 13,6/8

Cable cross: 12,5/8, 12,5/8, 12,5/8

Franskpress: 17,5/10, 17,5/10, 17,5/10

Smalbenk: 20/15, 20/15, 20/15

Fornøyd med økning i skråbenk. Tidligere har jeg syntes det har vært tungt med 3 x 6-7 reps, men i dag gikk 3 x 8 ganske greit. Det kan naturligvis ha noe med at jeg ikke kjørte så hardt i benken, selv om jeg føler 4 x 47,5 er bra - det var i alle fall tungt.

Jeg var på felles juleavslutning med studentgjengen i området i dag, og vi fikk pinnekjøtt klokken halv ett. Så var det på trening klokken tre, og jeg er mett ennå... Men det blir vel noe middag om en times tid, tenker jeg! Minner for øvrig nok en gang om et visst program på TV Norge kl. 2030... :sjenert:

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Litt sent ute jeg, men grattis med oppnådd mål i benken!! :5:

Når det kommer til denne omega3'en tror jeg ikke man skal være bekymret for å ta for mye hvis man ikke virkelige propper det i seg. Sånn tilsvarende at man spiser mye mat som naturlig inneholder omega-3, samt innta hverdagsmat som er tilsatt omega-3 og i tillegg tar store doser med omega-3-tilskudd hver dag. Så lenge man ikke overstiger ca 30% av fett i kosten er det jo bare gunstig at det er essensielle fettsyrer man får i seg og ikke mettet fett. Men spiser man generelt alt for mye fett kan det jo potensielt gå utover hjerte- og karsystemet selv om det er det sunne fettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg fikk beskjed fra terapeuten min om at kroppen selv regulerer dette, slik at det er vanskelig å få i seg for mye. Så da satser man på at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Det overordnede målet er som alltid å ha best mulig 1RM med stopp i fastbenk (pga. idrettskrav på skolen). 70 er som nevnt tidligere bestekravet, men det vet jeg er uoppnåelig på den tiden som er igjen. Tenker at jeg er fornøyd hvis jeg klarer 60 kilo.

På kort sikt er målet å teste ny 1RM i vanlig benk, altså uten stopp i bunnposisjon. I mai/juni hadde jeg 50, men nå håper jeg at den er høyere. Klarer neppe 55, men ser for meg at jeg i det minste bør klare 52,5 ganske greit. Skal prøve å få testet dette i løpet av julen.

Hva er dine mål fremover? Du er jo trygt oppe på 40-tallet, men hva er din 1RM, egentlig? Mulig du har nevnt dette før - i såfall har jeg nok glemt det :)

Ingen trening i dag, for øvrig. Greit med en ny hviledag, ettersom jeg har trent hver dag siden forrige mandag. I morgen kveld håper jeg å få trent skuldre før en spinningtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
Hva er dine mål fremover? Du er jo trygt oppe på 40-tallet, men hva er din 1RM, egentlig? Mulig du har nevnt dette før - i såfall har jeg nok glemt det :)

1RM er 45, men jeg tror jeg er litt over der nå. Skal ikke teste før sent januar, så da håper jeg jo å lukte på 50-tallet. Målet mitt er kroppsvekt, altså et sted mellom 60-65kg, jeg vipper opp og ned som en jojo (mest vannvekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Kroppsvekt i benk hadde vært knallgøy! Det er sikkert ikke usannsynlig for noen av oss, men da må man nok smøre seg med tålmodighet og trene bra i lang tid fremover. Jeg veier nok ca. fem kilo mer enn deg (pleier å ligge på 67-69 kg), og hvis det er aktuelt å ta så mye i benk begynner vi jo å snakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Kroppsvekt i benk hadde vært knallgøy! Det er sikkert ikke usannsynlig for noen av oss, men da må man nok smøre seg med tålmodighet og trene bra i lang tid fremover. Jeg veier nok ca. fem kilo mer enn deg (pleier å ligge på 67-69 kg), og hvis det er aktuelt å ta så mye i benk begynner vi jo å snakke...

Jeg er litt der at bare det beste er godt nok! :nigo: Jeg hadde håpet å nå kroppsvekt før januar, men det var et litt vel ambisiøst mål satt av PT. Tror han et øyeblikk glemte at jeg var jente :fnise: Jeg håper å være der til sommeren. Hvis jeg klarer å gå ned litt og ligge på 60kg gjør det jo saken litt lettere, men da kan jeg ikke bulke på samme måte som nå, og så vil utviklingen gå saktere, også bla bla catch 22 ;) ... Må bare jobbe på!

Jeg er helt overbevist om at du klarer kroppsvekt i benken, du har så gode rutiner på å trene deg opp der, jeg håper at jeg etter hvert blir så godt kjent med brystmuskulaturen min (og ikke minst triceps) at jeg klarer å forutse utviklingen min litt bedre. Men det krever endel jobb og man må skynde seg veldig sakte. Skal i alle fall gjøre alt for ikke å stagnere fremover. Oi, her ble det mye babbel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Kroppsvekt innen januar høres altfor ambisiøst ut, ja. Egentlig innen sommeren også, men man skal jo aldri si aldri! Og du har rett i at det blir veldig catch 22 - i alle fall for min del, som har flere øvelser jeg skal testes i. Satser jeg maks på benk ved å spise mye, går plutselig de tre andre øvelsene fløyten. Så jeg er nødt til å balansere det veldig, og da sier det seg selv at fremgangen blir noe dårligere.

Babbel er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Urk, burde vel egentlig sittet på spinningsykkelen akkurat nå, men...nei. Det ble en kort styrkeøkt for skuldre på jobb i stedet. På grunn av snøværet har det vært rimelig hektisk på jobb. Det er rart med det, men trailere med sommerdekk gjør seg dårlig på speilblanke motorveier... Dagens kaldeste opplevelse!

Etterpå ble det følgende øvelser i "styrkebua":

1050 meter roing

Skulderpress

Militærpress

Lateral raise

Sidehev

Fronthev

Shrugs

Kort og greit. Nå skal det straks lages brownies, som skal med på jobb i morgen. Det nærmer seg bursdag, og da må man jo stille med kake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der irriterer meg så fælt. Sette andres liv i fare på den måten der! Har veldig mange av de der jeg kommer fra. Og de gjør rett og slett for utrygge. Vet faktisk av folk som holder seg unna veiene de vogntogene befinner seg på vinterstid. :frustrert:

Og så ut som kalde arbeidsforhold. :brrrr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig det der... desember i Norge er VINTER!!!! Da har man VINTERDEKK!!!

Forresten kunne min mann fortelle at trailerfirmaene i land nedover i Europa som leverer varer i Norge, er ikke så nøye på helse, miljø og sikkerhet. Det er ikke alle som HAR vinterdekk... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...