Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for det! :)

Kan i alle fall si jeg avsluttet med stil i går, selv om jeg visste at jeg ikke vant.

Gårsdagens trening:

50 min Active Spinning

50 min Active strength

15 min tredemølle (5 min jogging, 5 min løping, 5 min jogging)

15 min stretching

15 min tredemølle (5 min jogging, 5 min løping, 5 min jogging)

15 min stretching

55 min Active Energy

Følte meg som en ny person etter jogging/stretching i går, og Energytimen gikk så utrolig bra. Følte meg faktisk ganske fin og uthvilt, så den var ikke noe problem i det hele tatt. I tillegg var det en helt topp time med en god instruktør, bra musikk, og enkel koordinasjon så man kunne virkelig gi alt man hadde av energi. Hun kjører samme timen fast på onsdager, så den skal jeg prøve å komme meg på.

I dag er det hviledag etter en rimelig hard fest i går. I morgen er det på'n igjen med trening. Noe usikker på hva jeg skal trene i morgen, må se an formen.

R var imponert da, og jeg får trøstepremie av ham ettersom han og en kompis er ansvarlige for produksjonen av Irn bru (nei, ikke skrivefeil) i Norge, så han har lovet meg en kasse!! :sjarmor: Søte, snille R!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

20 min på tredemølle, ca 20-25 min styrketrening mage/rygg og deretter hadde jeg 10 min i spinningsalen før 55 min Sport spinning. Rart å ha tid til å dra hjemom og spise en skikkelig middag og slappe av før trening, og så bare trene i litt over 1,5 t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Dagens treningsøkt:

20 min på tredemølle, ca 20-25 min styrketrening mage/rygg og deretter hadde jeg 10 min i spinningsalen før 55 min Sport spinning. Rart å ha tid til å dra hjemom og spise en skikkelig middag og slappe av før trening, og så bare trene i litt over 1,5 t.

Det tror jeg du har utrolig godt av etter hardkjøret de siste ukene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg du har utrolig godt av etter hardkjøret de siste ukene :fnise:

Det tror jeg også ;) Denne uka blir relativt behagelig da, treningsopplegget ser foreløpig ut som følger:

Tirsdag:

16:30 - 17:30 Active Strength, egentlig en time jeg ikke er så glad i fordi jeg mener instruktøren begynner litt i feil ende, men for å få inn styrke denne uka har jeg ikke de helt store valgmulighetene.

17:30 - 18:30 Active Spinn

Skal jobbe i dag, så derfor blir det ikke noe av Extreme Spinning :sukk:

Onsdag:

16:30 - 17:30 Active Energy. "Oppdaget" denne timen på lørdag. Lørdag rullerer Active Energy-instruktørene, og hun som hadde timen denne gangen fortalte at hun kjører timen på onsdager. Knallgod time med utrolig enkel koreografi og koordinasjon, dermed kan jeg konse på å holde høy innsats i stedet. Skal på konsert så kort trening. Headbanging og hopping opp og ned teller som trening, right? :ler:

Torsdag:

16:30 - 17:30 Bosu

17:30 - 18:30 Active Energy Step

Fredag:

Jogging på tredemølle etter frisørtimen. Usikker på når og hvor lenge.

Lørdag:

09:00 Jogging på tredemølle før jeg stikker på familiebesøk for helga. Ca 30-40 min intervaller.

Storfornøyd med at jeg får trent ganske mye denne uka likevel. Fryktet å gå fra knallhardt kjør til nesten ingen trening. Det tror jeg ikke kroppen hadde likt noe særlig. Må trappe ned litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag:

Skal på konsert så kort trening. Headbanging og hopping opp og ned teller som trening, right? :ler:

definitivt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp svar fra hotellet jeg skal bo på i København om at det ligger et treningssenter 5-10 minutters gange unna hotellet. Dit skal jeg på torsdagen ja :Nikke: Da får jeg i det minste 3 økter den uka. Sånne ting er superviktig å finne ut av på forhånd :ler: Det er alltid noe av det første jeg forsøker å finne ut av når jeg skal på forretningsreise, finnes det treningssenter på hotellet, eller i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

50 min Active Strength

45 min Active Spinning

Ikke akkurat noen knallhard økt, men jeg kom da på trening før jeg måtte tilbake på jobb. Blir litt så som så med treninga disse to ukene her før jeg kjører på for fullt igjen. Kjenner jo at jeg er rimelig sliten fortsatt også, så ikke så dumt å ikke kjøre full pinne helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens treningsøkt:

10 min jogging

20 min styrke armer

50 min Active Energy

Styrke:

Biceps 7-7-4: 3 sett x 7 kg. Første gang jeg har klart 7 kg på alle 3 settene. Har alltid måttet gå ned på siste settet. Elsker fortsatt øvelsen! Blytung, men knall!

Triceps franskpress: 3 sett, 10 reps 13,1 kg. Det er for lett, men neste er 18 og det funker kun med hjelp og det hadde jeg ikke i går. Dropsett med dips innimellom hvert sett, 10, 8 og 7. Ekstra mange dips siden jeg hadde så lette vekter.

Bicepscurl med stang: 3 sett, 10 reps, 13,1 kg. Burde gått for tyngre vekter og enhåndscurl, men sliten etter 7-7-4-øvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har enda litt mer å lære skjønner jeg :ler: hva betyr dips??

og du, litt newbie spm.. jeg er veldig stiv, klarer f.eks ikke å ta i bakken når jeg står ogsånn, og syns det er ubehagelig å sitte med bena rett ut på gulvet. men han treneren min har ikke lagt noe tøying inn i programmet.. er det farlig/dumt om jeg tøyer i tillegg, etterpå? for jeg er vel nødt å tøye for å bli mykere.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har enda litt mer å lære skjønner jeg :ler: hva betyr dips??

og du, litt newbie spm.. jeg er veldig stiv, klarer f.eks ikke å ta i bakken når jeg står ogsånn, og syns det er ubehagelig å sitte med bena rett ut på gulvet. men han treneren min har ikke lagt noe tøying inn i programmet.. er det farlig/dumt om jeg tøyer i tillegg, etterpå? for jeg er vel nødt å tøye for å bli mykere.. :klø:

Jeg bruker denne: http://www.expertvillage.com/video/433_bench-dip.htm det finnes flere varianter. Jeg skal i utgangspunktet ha beina mine på en annen benk, ikke på golvet, men økta i går var bare for å fylle tida før saltimen, så den var litt alternativ.

Selvfølgelig er det bare å tøye, tøying i seg selv er ikke farlig :) Og ja, du må tøye for å bli mykere :) Det du må passe på er at du ikke tøyer for hardt hvis du har trent tung styrke eller f.eks tung spinning, da er det bedre å kjøre en lett tøying der du ikke presser tøyestillingen for hardt og heller ikke holder lenge (10-15 sek)

Du skal jo kjøre langkjøring en gang i uka, etter denne økta er det genialt å kjøre litt hardere tøying (presse mer og holde lenger (20-30 sek). Jeg legger inn en helt egen økt hver uke der jeg jogger 15 min, tøyer hardt til jeg blir nedkjølt (ca 15 min), jogger nye 15 min og tøyer til jeg blir nedkjølt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah! tusen takk for tips! da tror jeg at jeg skal legge inn det. tøye lett etter styrke-øktene mine, og heller ta en ordentlig uttøying etter kondis-økten.

luksus å kjenne deg altså, nesten som å ha sin egen cyber-PT :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Er ikke det min jobb?????!!!!!!!! :kjefte:

( :tunge1: )

...

Har hatt bra treningsøkt i dag, men tror jeg må kjøpe meg sånne hansker for vektstengene begynner å gi meg blemmer i hendene.

:trene:

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ah! tusen takk for tips! da tror jeg at jeg skal legge inn det. tøye lett etter styrke-øktene mine, og heller ta en ordentlig uttøying etter kondis-økten.

Veldig hyggelig å være til nytte :klemmer:

Er ikke det min jobb?????!!!!!!!! :kjefte:

( :tunge1: )

...

Har hatt bra treningsøkt i dag, men tror jeg må kjøpe meg sånne hansker for vektstengene begynner å gi meg blemmer i hendene.

:trene:

Jeg må også ha sånne hansker. Håper at helgens besøk skal resultere i gavekort/penger til treningsklær, heller enn på TilBords, selv om jeg nevnte det også. Får skikkelige træler i hendene når jeg trener, og føler ofte at taket glipper fordi jeg får vondt, blir sår og ikke minst svett i håndflatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg må også ha sånne hansker. Håper at helgens besøk skal resultere i gavekort/penger til treningsklær, heller enn på TilBords, selv om jeg nevnte det også. Får skikkelige træler i hendene når jeg trener, og føler ofte at taket glipper fordi jeg får vondt, blir sår og ikke minst svett i håndflatene.

Da er neste mission å kjøpe hansker! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Veldig hyggelig å være til nytte :klemmer:

Ikke lov med magnesium/flytende kalk der dere trener? Det hjelper mot alt det overnevnte (kanskje med unntak av trælene ;) )

Jeg foretrekker magnesium, men flytende kalk griser ikke og er derfor ofte mer populært på en del treningssenter.

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...