Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Ekstremt støl i beina i dag. Klarer knapt å gå. Trodde det skulle bli et stort problem å ligge på så lavt kcalinntak som dietten min tilsier, men jeg sliter nesten mer med å få i meg nok. Matlysten stupte drastisk i løpet av helga :sukk:

I går: 1097 kcal

Dagens trening:

15 min oppvarming ergometersykkel

55 min styrke - bryst, biceps og mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Om ikke annet klarer du i allefall å holde lavt inntak av kalorier. Når jeg er trist spiser jeg masse.. Flink du er som trente i dag. Jeg er ikke helt i form, så jeg er foreløpig hjemme. Skulle gjerne ha trent, men det er nok ikke så smart, hvis jeg er på nippet til å bli sjuk er det ikke lurt å pushe grensene.

Hvis du får i deg for lite så er det kanskje lurt å spise mat med litt mer kalorier, så kommer du deg i allefall over spareblussgrensa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også normalt sånn at jeg trøstespiser når jeg har det kjipt, men nå må jeg tvinge meg sjøl til å i det hele tatt spise bare fordi jeg vet jeg trenger det. Bare tanken gjør meg egentlig kvalm. :tristbla: Avokadoen i lunsjalaten og proteinbaren etter trening er vel det som har trukket opp kcalinntaket i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg er også normalt sånn at jeg trøstespiser når jeg har det kjipt, men nå må jeg tvinge meg sjøl til å i det hele tatt spise bare fordi jeg vet jeg trenger det. Bare tanken gjør meg egentlig kvalm. :tristbla: Avokadoen i lunsjalaten og proteinbaren etter trening er vel det som har trukket opp kcalinntaket i dag...

Skjønner. Jeg spiste forsåvidt ikke på nesten en mnd etter at morfaren min døde for endel år tilbake, så jeg klarer å relatere til det å miste matlysten pga store omveltninger.

Likevel, bra du holder ut med styrketreninga, den er så desidert viktigst når du ligger i kaloriunderskudd. Hvis du ikke bygger er det jo musklene som går og ikke fettet.. Men det vet du vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Jeg spiste forsåvidt ikke på nesten en mnd etter at morfaren min døde for endel år tilbake, så jeg klarer å relatere til det å miste matlysten pga store omveltninger.

Likevel, bra du holder ut med styrketreninga, den er så desidert viktigst når du ligger i kaloriunderskudd. Hvis du ikke bygger er det jo musklene som går og ikke fettet.. Men det vet du vel ;)

Ja, vet det :) Jeg hadde jo bestemt meg for å gå på psmf-dietten, og der er styrketrening en viktig del av opplegget. Tenkte jeg skulle teste med 5 dager for å se om jeg hadde sjans. Sånn det ble nå er det jo nesten et større problem å få i seg nok. :tristbla:

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vet det :) Jeg hadde jo bestemt meg for å gå på psmf-dietten, og der er styrketrening en viktig del av opplegget. Tenkte jeg skulle teste med 5 dager for å se om jeg hadde sjans. Sånn det ble nå er det jo nesten et større problem å få i seg nok. :tristbla:

Ser at du prøver dietten jeg tipset deg om. :hoppe:

Og at du sliter med nøyaktig det samme som jeg gjorde. :gjeiper: Er det ikke vanskelig å spise nok ja? (Men det er vel andre grunner også til at matlysten er på bunn nå.) Si fra hvis du vil ta en styrketrening sammen til uken, neste gang jeg skal er onsdag. Også trener vi kun fra ni-halv ti. ;)

Ja, en annen ting jeg sleit litt med var å spise nok prottiser, så det er sikkert lurt å kombinere med shakes. Lurer litt på om jeg skal gå ned to kg til, og ta en til diett over tre uker.

-misa

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken diett er det du går på?

Og hvor langt er sentrumsløpet?

Heisann, du kom visst innimellom du. Går på psmf, men klarer ikke helt å holde meg unna kondisjonstrening da..

Sentrumsløpet er 10 km, akkurat passe i grunn.

Ser at du prøver dietten jeg tipset deg om. :hoppe:

Og at du sliter med nøyaktig det samme som jeg gjorde. :gjeiper: Er det ikke vanskelig å spise nok ja? (Men det er vel andre grunner også til at matlysten er på bunn nå.) Si fra hvis du vil ta en styrketrening sammen til uken, neste gang jeg skal er onsdag. Også trener vi kun fra ni-halv ti. ;)

Ja, en annen ting jeg sleit litt med var å spise nok prottiser, så det er sikkert lurt å kombinere med shakes. Lurer litt på om jeg skal gå ned to kg til, og ta en til diett over tre uker.

-misa

Er nok andre grunner til at matlysten er på bånn ja, men uansett så synes jeg det virker vanskelig å spise nok. Dessuten er jo jeg ganske håpløs, jeg klarer jo ikke holde meg helt unna kondisjonstreninga. Var på 75 min Extreme spinning i dag. Ikke det smarteste jeg har gjort. For det første har jeg omtrent ikke spist på 3 dager. I går landet jeg på 1051 kcal, i dag har jeg så langt fått i meg 836 og har ingen anelse om hvordan jeg skal klare å få i meg mer. Ingenting frister, jeg er kvalm, og selv vann er vanskelig å få ned fordi det stopper seg fullstendig. Ikke er jeg sulten heller egentlig. Forhåpentligvis kommer matlysta etterhvert. Må ha i meg mer før jeg legger meg.

For det andre er jeg fryktelig støl, så det var ikke akkurat behagelig å trene. Er jeg heldig er det litt bedre i morgen. Har vært jævlig å bevege seg både i går og i dag. Burde jo være bedre i morgen, 2. dagen pleier å være verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg glemte Extreme i dag jeg.... Kom hjem fra jobb og var superdeppa, og plutselig var klokken 19. Da kan du tro jeg ble i enda bedre humør. Har trent 20 min løpebånd, tungt program for overkropp styrke og 10 min sykkel nedtrapping etterpå. Jeg ble ikke i mye bedre humør av treninga, og det tyder vel på at humøret mitt ligger på et litt dypt plan nå. Som regel, hvis jeg bare er litt sliten, får treningen meg igang og gir energi og glede. Lite av det i dag.. Skulle veldig gjerne ønske at jeg hadde husket på Extreme, hadde vært bra å bare grine seg gjennom timen, og samtidig se deg litt :)

Skal du trene i morgen? Siste dag før ferie? Jeg har skrevet meg opp på 25 på 90 listen, men tror jeg skal sette meg et mye høyere mål. Jeg skal fint klare 20 økter på 30.

edit: skriveleif

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være med på konkurransen ja. Satser på 75 på 90 hvis jeg rekker da.

Skal trene både i morgen og torsdag, men på torsdag blir det på dagtid. I morgen skal jeg være med på Energy. Hun som har dem er så søt, også er de så utrolig enkle koordinasjonsmessig at jeg kan få tatt i kondisjonsmessig i stedet for å træle med koordinasjonen. Etter timen skal jeg kjøre styrke på skuldre, rygg og triceps.

Torsdag blir det bein som får kjørt seg.

Synd at du glemte Extreme, hadde håpet å se deg der i dag. Høres tross alt ikke så verst ut den økta di da, men skjønner at du ikke var fornøyd når det ble annerledes enn planlagt. Kan virke som om du er rimelig nedfor når trening ikke hjelper ja, håper ting blir litt bedre for deg snart :troest: Extremetimene kan man absolutt grine seg gjennom ja. Var ikke langt fra at jeg gjorde det, men det gjør jo ingenting, for det er ingen som ser forskjell på tårene og svetten likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Var ikke langt fra at jeg gjorde det, men det gjør jo ingenting, for det er ingen som ser forskjell på tårene og svetten likevel.

Det var akkurat det samme jeg tenkte. Jeg skulle gjerne vært med på Energy i dag, men kl 15 sitter jeg fortsatt på jobb. Tror det blir spinning litt senere istedet, også beinstyrke etterpå.

Da sees vi kanskje ikke før du reiser da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hm, jeg så forresten at det nå er et klistremerke per dag og ikke per økt. Da blir det vanskelig med 60/90 når jeg skal til Shanghai i 10 dager i mai, og til Paris 3 dager i juni. I tillegg er det påskeferien som stjeler dager fra meg på senteret. Men, skal uansett klare så mye som overhodet mulig! Jeg klarte 21 på 31 i mars i allefall :)

edit:skriveleif

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt ble langt fra det jeg hadde planlagt. Var fryktelig sliten, fortsatt støl i beina, så Energy kom ikke på tale, og hadde ikke energi til å trene styrke. Dermed ble det 30 min på ergometersykkel i stedet.

Ikke så veldig rart jeg ikke har energi til noe som helst. I går ble det 1071 kcal, matlysten er fortsatt på bånn. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
Ikke så veldig rart jeg ikke har energi til noe som helst. I går ble det 1071 kcal, matlysten er fortsatt på bånn. :(

Det blir godt å reise på ferie i morgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF er liksom ikke den rette kuren om man ikke har matlyst heller synes jeg. All ja-mat er jo mat som er potensielt kvalmene og ikke så veldig lettspist. Jeg sliter ofte med dårlig matlyst og da er vel kjøtt og slikt det siste jeg har lyst på. :roll_eyes:

Tenkte jeg skulle kjøre det samme jeg og. Men så ble jeg syk og greier, så har utsatt det litt. Men skal bli spennende å se hvordan det går med deg, kanskje jeg får litt inspirasjon til å starte dietten selv og.

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen enkel kur å gå på nei, og jeg synes ikke kroppen min reagerer noe særlig godt på den. Dette her var egentlig bare en test for å se om det var mulig å klare en lengre periode. Hadde jeg ikke klart 5 dager engang, så ville det ikke være noe poeng å forsøke 10 dager. Jeg reiser på ferie i morgen, så da er det brått slutt ;)

Ingen aning om jeg faktisk vil klare en sånn kur hvis jeg prøvde over lengre tid. Jeg tviler sterkt, og ikke overbevist om at jeg faktisk vil ha en god effekt av den. Det kan hende jeg forsøker igjen, men først vil jeg se om jeg kan få den effekten jeg ønsker av å trene som jeg gjør nå, men begrense matinntaket mer enn jeg har gjort til nå.

Nå skal jeg prøve å kose meg de neste dagene, håper jeg klarer å få igjen litt matlyst. Satser på å få tid til litt trening mens jeg er borte også. Har egentlig fine treningsmuligheter i Edinburgh, hvis jeg bare har litt selvdisiplin.

Dagens kcalinntak: 1227 kcal. Rett og slett fordi jeg måtte spise noe jeg hadde lyst på, og da fikk jeg i meg litt nøtter. Sikkert fy i forhold til dietten, men tross alt viktigere å få i meg et eller annet spiselig nå, og det var så lite likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har tenkt å sette meg som mål og klare ei uke jeg da, og så ta en dag av gangen etter det. Men må si at jeg kvier meg litt for å starte... :sjenert:

Så lavt som du ligger gjør det nok ikke så mye om du spiser noen nøtter. Man må jo passe på at man ikke kommer for lavt og.

Kos deg på ferie! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Kommer og spør deg om treningsting igjen jeg :sjenert: Jeg får innmari vondt i korsryggen av ellipsemaskinen! Har prøvd å justere håndtakene både opp og ned, men det hjelper ikke. Virker som om jeg må bøye meg for langt frem uansett når håndtaket går fremover. Noen tips til hva jeg evt. gjør feil? Eller tror du det går over, at det bare er nå i begynnelsen? Er mest på høyre siden jeg får vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å sette meg som mål og klare ei uke jeg da, og så ta en dag av gangen etter det. Men må si at jeg kvier meg litt for å starte... :sjenert:

Så lavt som du ligger gjør det nok ikke så mye om du spiser noen nøtter. Man må jo passe på at man ikke kommer for lavt og.

Kos deg på ferie! :sol:

Jeg vurderer å gå på en 10 dagers diett etterhvert. Selv om det var rimelig jævlig bare med 5 dager. Det er ikke noen kosekur akkurat, så skjønner du kvier deg.

Og om du har noen gode PSMF-oppskrifter og dele så hadde jeg blitt veldig glad. ;)

Jeg levde egentlig fryktelig kjedelig jeg da. Det ble mye det samme, kjøtt og wokede grønnsaker, kjøtt og ovnsbakte grønnsaker, kjøtt og salat. Også tunfisk til lunsj da. Tunfisk med salat. Forferdelig ensformig og kjedelig. I tillegg ble det noen proteinbarer og proteinshaker for å få i meg litt fler kcal, for matlysten forsvant totalt.

Kommer og spør deg om treningsting igjen jeg :sjenert: Jeg får innmari vondt i korsryggen av ellipsemaskinen! Har prøvd å justere håndtakene både opp og ned, men det hjelper ikke. Virker som om jeg må bøye meg for langt frem uansett når håndtaket går fremover. Noen tips til hva jeg evt. gjør feil? Eller tror du det går over, at det bare er nå i begynnelsen? Er mest på høyre siden jeg får vondt.

Hmm.. Du skal jo ikke få vondt, det er ikke bra, men det kan hende at det bare er uvant. Prøv å gå på den uten håndtakene kanskje? Evt. må du prøve å holde igjen håndtakene hvis du skjønner, ha kontroll over håndtakene så du ikke bare følger med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...