Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Det vet jeg faktisk ikke, men ting som griser er absolutt ikke lov. Nå trenger jeg uansett hansker ettersom håndflatene mine er helt ødelagte ;) Men det hadde jo vært noe jeg kunne tenke på. Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Det er hvertfall ikke lov med kalk utenfor klatreanlegget :)

Blir nok hansker på meg også, selv om det ser litt bolete ut :ler: Jeg løfter jo masse vekter, men det er jo av variert tyngde.

Uansett, det viktigste er at jeg ikke ødelegger hendene mine på det! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens treningsøkt:

55 min Sport spinning intervall. Utrolig god time! Tror den kommer til å bli et noenlunde fast innslag i programmet mitt. Fikk tatt meg godt ut, og til tross for at det var det eneste jeg trente i går følte jeg at jeg hadde fått skikkelig utbytte av treninga. Litt skremmende det der, at jeg nå føler jeg ikke har hatt en skikkelig treningsøkt med mindre jeg kjører 2-4 t....

Dagens treningsøkt vil bestå av:

45 min Active spinning

75 min Extreme spinning

Gleder meg veldig til Extreme spinninga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens treningsøkt:

45 min Active Spinning

75 min Extreme spinning.

Fikk tatt meg godt ut på begge timene, så ble det 10 min rolig sykling mellom timene også for å holde meg varm. Absolutt fornøyd med dagens treningsøkt. Nå blir det treningsfri i morgen, så får vi se om jeg klarer å få meg en treningsøkt på torsdag. Det ligger et treningssenter bare ca 5 min unna hotellet, og jeg burde ha tid til en liten treningsøkt etter jobb. Fredag blir det ikke trening ettersom jeg drar rett fra jobb til flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Litt skremmende det der, at jeg nå føler jeg ikke har hatt en skikkelig treningsøkt med mindre jeg kjører 2-4 t....

:ler:

Er vel en bivirkning av konkurransen ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Er vel en bivirkning av konkurransen ja ;)

Er nok det :) For all del, jeg trente gjerne rundt 2 - 2,5 timer tidligere også, men jeg kunne fint være fornøyd etter 1-1,5 t. Nå MÅ jeg trene minst 2 timer for i det hele tatt å føle at jeg har trent. Det går seg vel til etterhvert, har jo ikke tid til å trene over 2 timer hver eneste dag hvis jeg skal ha et sosial liv. Dessuten tror jeg ikke kroppen vil ha godt av det i lengden :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Om du skulle føle for å skvise inn supereffektiv trening en dag kan du prøve deg på 4 minutter med tabata-trening. For å sitere artikkelen:

linkylink

That's it! You're done in four minutes! Oh, and that thing you're trying to brush off your face? That would be the floor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skulle føle for å skvise inn supereffektiv trening en dag kan du prøve deg på 4 minutter med tabata-trening. For å sitere artikkelen:

linkylink

Wow! Det hørtes faktisk grusomt slitsomt ut. Skulle jeg gjort noe sånt måtte det være hjemmefra og da må jeg nok gå til innkjøp av litt utstyr, men de gangene jeg har superdårlig samvittighet fordi jeg ikke rekker å trene bare fordi det tar meg litt over 20 min min å komme til treningssenteret og det gidder jeg ikke for å jogge i 20-30 min så kunne det faktisk vært en god idé. Trenger jo bare noen sett med hantler for å gjøre thruster.

Hadde forresten ikke hatt noe i mot å ha kroppen til enkelte av de damene på den sida, men jeg skjønner jo også det at for å få det til må man være mer dedikert enn jeg klarer. Treninga er grei nok, men å nærmest konstant leve på diett tror jeg blir umulig. Nå har kostholdet mitt sklidd ut litt igjen i det siste, må se å få orden på det. Blir vel enklere når jeg kommer i gang med helt normal treningsrutine igjen, sånn at jeg rekker å spise skikkelige måltider nesten hver dag i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Nå trodde jeg et øyeblikk du allerede du var ferdig med en treningsøkt kl 07.30, glad jeg tok feil altså :fnise:

Den siden var imponerende ja, tror rett og slett ikke at jeg tørr å prøve noe sånt engang jeg. Må være imot noen av mine prinsipper å gjøre sånt :regler::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trodde jeg et øyeblikk du allerede du var ferdig med en treningsøkt kl 07.30, glad jeg tok feil altså :fnise:

Den siden var imponerende ja, tror rett og slett ikke at jeg tørr å prøve noe sånt engang jeg. Må være imot noen av mine prinsipper å gjøre sånt :regler::laugh:

Jeg liker morgenspinninga på senteret som begynner 06:30 og er ferdig 07:30. Men den er best å ta når det er mulig å sykle, ellers må jeg opp så styggtidlig. Kjørte faktisk den en del i fjor sommer, syklet til senteret, tok en spinningtime, syklet til jobb og dusjet der. Det var god trening det! Så syklet jeg innom senteret på vei hjem fra jobb og tok en treningsøkt til. Vurderer sterkt å gjøre det når jeg kan begynne å sykle til jobb igjen :)

Har aldri sagt at jeg ikke er en smule rar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter 3 dager uten trening, og med masse god mat og mye vin var jeg tilbake på trening i morges. Det ble treningsøkta fra helvete. Merket allerede under spinninga at jeg var trøtt, tett etter flyturen, og at kroppen var tung og treg. Det visste jeg vel egentlig allerede, det føltes som om jeg hadde gått opp 5 kg i løpet av turen, selv om jeg selvfølgelig vet at det er umulig.

Det ble 50 min spinning, og jeg følte jeg klarte å presse meg selv ganske bra i forhold til formen. Deretter var det 50 min styrke i sal, og selv oppvarminga var tung og vond. Jeg klarte ikke holde fokuset under treninga, og jeg tror det var etter første settet med knebøy at jeg bare zoomer ut og kommer tilbake til virkeligheten i det 10 kg ramler i golvet med et brak og alle ser på meg :flau: Jeg har ingen anelse om hva som egentlig skjedde, men det fikk nå ristet meg ut av transen og gjorde at jeg i det minste forsøkte å fokusere resten av timen.

Hadde egentlig tenkt å løpe 20 min etter styrketimen også, men det ble ikke noe av. Var alt for sliten.

Dermed så dagens treningsøkt slik ut:

10 min jogging

50 min Active spinning

50 min Active strength

I morgen blir det Sport spinning og core, før jeg setter i gang for fullt på mandag, med mitt ordentlige styrkeprogram. Skal trene knallhardt nå fram til påske.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
I morgen blir det Sport spinning og core, før jeg setter i gang for fult på mandag, med mitt ordentlige styrkeprogram. Skal trene knallhardt nå fram til påske.

Jeg skal på spinning og core i morgen jeg også, så da sees vi. Forrige søndag hadde Mira timene, det var kjempebra, hun er virkelig flink til å pushe. Hjelper vel å være personlig trener.

Har trent litt i dag jeg også, men ble en kort og effektiv økt med 5 min oppvarming på tredemølle (12kmt) og knebøy med 40 kg * 3 sett og strake markløft med 27kg * 3 sett. Har foreldrene min på besøk nå, så det ble ikke tid til mye trenings. Blir bra å få jobbet i morgen istedet.

Håper du får en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koselig å se deg på trening i dag, Lucy :)

Dagens treningsøkt:

20 min på tredemølle (5 min jogging/oppvarming, deretter 4 min løping, 1 min jogging, 4 min løping, 1 min jogging, også 5 min nedjogging)

55 min spinning (god time i dag synes jeg. Fikk presset meg hardt, liker at hun kjørte 55 min, og ikke 45-50, og synes det var en god løype)

30 min core.

Er skikkelig støl etter gårsdagens treningsøkt, og har nå lært at jeg ikke skal gå 3 dager uten trening igjen :ler: Kommer nok til å ha det ille i morgen. Da er det godt jeg "bare" skal kjøre Sport spinning intervall (spinning synes jeg er den beste treningen når jeg er støl) og styrke på overkroppen. Tipper det blir skuldre, rygg og triceps, ettersom magen fikk gjennomgå litt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører styrke i dag fra ca 17:30 - 19:00 :)

Fant denne

http://www.sport-tiedje.no/everlast/kraftz...gshandschuh.htm

Litt dyr frakt da men..

Er nok ikke ferdig med spinninga før 18:30. Kikket på den hansken da jeg så den i boka di og synes den ser veldig god ut. Enten den eller http://www.sport-tiedje.no/everlast/kraftz...dschuh_gelb.htm De hanskene som G-sport og Intersport fører ser ikke like gode ut, så tror det er verdt å betale litt ekstra for frakt for å få litt ekstra gode hansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...