Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Sånn, da tenker jeg jeg starter en kostholds- og treningsdagbok, så kan jeg holde sånne ting unna den andre dagboka mi.

Jeg er erklært treningsnarkoman (NB! Ikke selverklært, men av PT/veileder, enkelte instruktører og venner/venninner). Selv anser jeg meg selv som bare over gjennomsnittet opptatt av trening og kosthold. Jeg elsker å trene, og for meg er en dag uten trening en dag uten mening, ergo blir humøret mitt rimelig labert hvis jeg ikke KAN trene. Hvis jeg derimot ikke gidder er det helt greit, det skjer ikke ofte, men det hender.

Siden jeg ikke har trent enda i dag kan jeg begynne med gårsdagens trening som var så hard at jeg så stjerner på slutten av økta (litterally!) Holdt på å dette av spinningsykkelen.

Begynte med 10 min pinglesykling for å varme opp, deretter ble det 10 min med helt enkle, lette ryggøvelser for å få tida til å gå før spinningsalen åpnet. Fikk 10 min med helt lett oppvarming på spinningsykkelen for meg sjøl før timen startet. Det var en active-time, helt greit nivå, varer som regel i 45-50 minutter. Var ganske irritert ettersom det satt to stykker og skravlet hele timen. Hold kjeft når instruktøren prater, vis litt respekt for både instruktør og andre som er i salen. Når instruktøren sier at du skal ta i såpass at det blir vanskelig å prate virker det ikke særlig smart å sitte og prate som om du er ute på søndagstur.

Siden neste spinningtime begynte bare 15 min etter den første ble jeg bare sittende og tråkke lett på spinningsykkelen (med unntak av vannpåfylling) fram til timen startet. Denne timen var en ekstremtime, med en hakkende gal instruktør (han hadde tidligere en 90 minutters langkjøring, nivå sport som stadig tippet over til extremenivå, dermed ble timen byttet om til en 75 min extreme). Jeg elsker timene til denne instruktøren, både fordi han er utrolig motiverende, og fordi han spiller utrolig bra musikk. Etter hans timer er jeg alltid dønn sliten og happy. Så etter ca 2,5 t med trening i går var jeg altså rimelig sliten.

I dag skal jeg møte veilederen min (som ganske sikkert kommer til å halshogge meg hvis hun ser oppføringa mi over trening) for å sette opp et program. I utgangspunktet skal vi sette opp et program over styrketreninga mi sammen, men hun har nok også sitt å si om treningsopplegget mitt generelt. Hun var en av dem som mente jeg måtte trappe ned på trening for å unngå å bli overtrent og satte opp et opplegg hvor jeg skulle ta meg fridager osv. Har ikke vært helt flink nok til å følge opplegget hennes, men flinkere har jeg blitt. Så får vi se hvordan det går framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grafica

2,5 timer :dåne: Ikke rart i du så stjerner etterpå! Selvfølgelig, 2.5 timer er ikke så mye, men når det er snakk om spinning er jeg frista til å gale deg gal :fnise:

Jeg har aldri sett på deg som treningsnarkoman, det virker mer på meg som det er hobbyen din. Noen mennsker fisker, noen strikker, noen trener. Ser ikke noe unormalt i det, egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på trening og fått satt opp nytt treningsprogram. Trente knallhard styrketrening i dag, ettersom jeg trente så masse kondisjon i går. Trente skuldre, bryst og triceps, 4 sett pr. øvelse, 2 med forholdsvis lette vekter x 8-10 rep. og 2 tunge x 4-6 rep. Holdt på i en time med styrken, varmet opp på tredemølle i 15 min først.

Etter trening satte veilederen min og jeg opp treningsprogrammet. Vi ble enig om et tre-splitprogram med skuldre, bryst og biceps 1. dag, rygg, mage og triceps 2.dag og bein 3.dagen. Jeg kjører da 1 uke 3 x 8-10 rep og 1 uke 5 x 4-6 rep. I tillegg har jeg 2-4 spinningøkter i uka, og jeg skal ha minst én langkjøring/restitusjonstrening i uka. Øvelsene må jeg nesten komme tilbake til da jeg ikke tok med meg programmet hjem.

Fikk masse skryt av veilederen min i dag for hvordan jeg ser ut nå, og ikke nok med det, hun fortalte også at et par av de hun er veileder og PT for, og som har sett meg mye på senteret hadde sagt at jeg nå så flott ut. Sånt er hyggelig å høre. Så har det også kostet bokstavelig talt masse blod, svette og tårer. Knallhard trening og et rimelig hardt kostholdsregime har vært hverdagen for meg i ganske lang tid nå. Sakte, men sikkert har jeg gått ned i vekt, blitt mer definert, bygd styrke. Det har kostet, men jeg begynner å bli fornøyd nå. Et par kosmetiske kg til, og jeg er akkurat der jeg vil være. Jeg kan nok bli enda flinkere på kostholdet, særlig med å spise middag selv når jeg er dønn sliten. Brødskiver med kjøttpålegg og egg er greit en gang i blant, men det er ikke ideelt når jeg har trent. Da bør jeg bli flinkere til å lage meg en skikkelig middag.

Kostholdet mitt kommer jeg også mer tilbake til etterhvert. Jeg er medlem i VG vektklubb, ikke fordi jeg føler det gir meg så mye, annet enn en veldig god oversikt over forholdet mellom proteiner, karbohydrater og fett, og selvsagt over hva jeg spiser og et anslag på hvor mye jeg forbrenner. Råd osv derfra synes jeg er tåpelige og oppskriftene inneholder for mye majones o.l etter min mening. Hater alt av majones, remulade osv, og å gjøre om på alt av oppskrifter for å fjerne det gidder jeg ganske enkelt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legger inn på mine innlegg:

Og grattis med skryt. Sånt gjør alltid godt og motiverer enda mer! :)

Og helt enig ang. vektklubben. Jeg er og medlem der, men bruker det utelukkende til å registrere mat, synes ikke noe om hverken forumet eller alt det andre. Føler at det blir for enkelt jeg, og liker andre nettsteder bedre, f.eks. http://www.myorevolution.com/ og deres forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Skya. Helt klart deilig med skryt. Det ga ekstra motivasjon til å fortsette. Det har vært litt dårlig med motivasjon i det siste for jeg har følt jeg har stagnert litt, men da virker det som om det bare er jeg som er negativ ;) Takk for tips om forum, jeg har vært en del inne på www.iform.no, men føler kanskje ikke jeg er helt i målgruppa selv om det er noen gode tips å hente der i blant.

Da var jeg endelig back on track etter to treningsfrie dager. Torsdagen var særdeles ufrivillig, men etter å ha spist hvetemel noen ganger de siste ukene så var magen så i ulage at det var greit å ha doen i umiddelbar nærhet. Gårsdagen var mer frivillig ettersom jeg var på date :)

Startet dagens treningsøkt med en Active Energy-time. Helt grei time, men tror nok ikke det er en time jeg vil følge fast. Deretter fulgte jeg opp onsdagens styrkeprogram med styrke for rygg, biceps og mage. Jeg brukte stort sett øvelsene jeg har fått som jeg skal følge fra uka av. Noen av de nye er rimelig tunge, men regner med det skal bli bra etterhvert. Greit med noe nytt også. Jeg kan fort bli litt lei av treningsprogrammene når jeg får dem satt opp for meg, men dette var jeg med på å sette opp selv. Avsluttet dagens økt med 10 min jogging på tredemølla.

I morgen er det tid for en spinningtime, så får vi se an formen om jeg jogger litt også.

Jeg planlegger egentlig et ti-ukers opplegg nå, med mye trening, så får det heller bare gå ut over det sosiale. I februar er det en konkurranse på senteret som går ut på å være med på flest spinning- og saltimer. Gjett hvem som har som mål å vinne den konkurransen. Det går timer hver eneste dag som jeg gjerne kan være med på, så målet er å få 5-8 sal- og spinningtimer i uka. Dette i tillegg til mine 3 dager med styrke. Det kan bli hardt, men for 4 uker så burde det ikke være noe problem så lenge jeg passer på å få noen rolige saltimer innimellom. Resten av de ti ukene blir målet å trene 5-6 ganger i uka totalt.

Jeg sa jeg skulle komme tilbake til øvelsene jeg har fått satt opp, derfor tok jeg med programmet mitt hjem i dag. Det er da et tre-splits-program delt opp i

Split 1 (Mandag): Bryst, biceps, mage

Split 2 (Onsdag): Rygg, skulder, triceps

Split 3 (Fredag): Bein

Mandager har jeg en fast Sport spinn-time som jeg følger. Om styrketreningen blir før eller etter denne har jeg ikke helt bestemt meg for enda. Jeg foretrekker normalt å trene styrke først og deretter kondisjon, men timen begynner kl 20, noe som vil si at jeg blir nødt til å trene styrke i den travleste tida hvis jeg gjør det før. Kan jo også variere det litt om jeg skal kjøre 3 x 8-10 eller 5 x 4-6.

Onsdagene blir det basic Aerobic/step-time eller active spinntime før styrke, og fredag er det en ok spinningtime jeg gjerne vil få med meg. Tirsdager er det spinning som gjelder. Jeg prøvde meg jo på 2 spinningtimer denne uka, og egentlig var det ganske greit. Først en active time på 45-50 min, deretter en knallhard extreme time på 75 min.

Tilbake til øvelsene mine:

Split 1 består av:

Flies

- Skrå brystpress og dropsett med Triceps push up på bosu innimellom

- Stående hantelcurl 7 - 7 - 4. Dette er en litt spesiell kombo som må forklares. Jeg tar 7 rep. nedenfra og opp i 90 grader, deretter 7 rep fra 90 grader, helt opp og ned igjen til 90 grader. Til slutt 4 rep helt nedenfra og opp.

- Stående bicepscurl m/kabel

- Skrå sit ups på ball (fester beina høyt i ribbeveggen slik at jeg må stabilisere samtidig)

- Sideplanke på bosuball

- En versjon av korketrekkeren som er en mageøvelse der man ligger med beina strake rett opp, senker dem ned til rett over gulvet og trekker dem inn til rompa

- Sit up med ball - eksplosiv mageøvelse opp, statisk ned igjen. Bruker medisinball som jeg løfter over hodet på vei opp, og holder ved brystet mens jeg går sakte ned igjen.

Split 2:

- Stående, foroverbøyd roing

- Nedtrekk foran

- Sittende roing

- Liggende tricepspress med manualer i stedet for stang, her tar jeg dropsett med dips i mellom

- Enarms opptrekk til hake

- Firfotstående sidehev m/rotasjon innimellom

- Rygghev med manualer (løfter armene ut for å få med musklene mellom vingene og i nakken)

Split 3:

Beina er eneste programmet der jeg ikke bare bruker frivekter.

- Frivending fra heng

- Strake markløft (en øvelse jeg elsker)

- Ettbens benpress i maskin

- Stående kneløft (bruker kabel)

- Hip abduction

- Hip adduction

- Tåhev på step

Kjører som tidligere nevnt 1 uke med 3 x 8-10 rep og 1 uke med 5 x 4-6 rep.

De to neste ukene vil se ut som følger:

Uke 1:

Mandag: Spinning og split 1 (3 x 8-10)

Tirsdag: 2 x spinning (active 45 -50 min og extreme 75 min)

Onsdag: Basic aerobic/step og split 2 (3 x 8-10)

Torsdag: Active energy step

Fredag: Sport spinning og split 3 (3 x 8-10)

Lørdag: Active spinning

Søndag: Fri, familiebesøk

Uke 2:

Mandag: Spinning og split 1 (5 x 4-6)

Tirsdag: Jogging (skal jobbe vedlikehold og rekker ikke timer)

Onsdag: Basic aerobic/step og split 2 (5 x 4-6)

Torsdag: Active energy step

Fredag: Sport spinning og split 3 (5 x 4-6)

Lørdag: Jobbe

Søndag: Spinning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble trening i dag også, men rakk ikke spinning. Det ble en lang og lat søndagsmorgen med god frokost i stedet. Dermed ble det 15 min jogging, 1 t styrke for bein og 30 min jogging til slutt i stedet.

Brukte en del av de nye øvelsene mine, men ikke alle, jeg begynner jo uansett ikke på det nye programmet mitt før i morgen. Øvelsene i dag var knebøy, strake markløft, hip abduction og adduction i maskin, beinpress i maskin, tåhev med vektstang og tåhev på stepkasse uten vekter. Kjørte 4 sett på alle øvelser 6-10 rep. Begynte alle øvelser med 10 rep på første serie som oppvarming og la på mer vekter etterhvert og gikk ned på antallet rep.

Jogging på slutten gikk overraskende greit. Hadde trodd jeg skulle være litt tung i beina, men merket ikke så mye til det. Nå jogget jeg heller ikke veldig fort, men jeg tror jeg ligger greit an i forhold til Sentrumsløpet. Løp ca 5,2 km på 30 min, målet mitt for Sentrumsløpet er å komme inn under 1 t, og jeg tror ikke jeg vil ha noe problem med å holde tempoet jeg holdt i dag i 1 t, ergo burde det være gode muligheter for å komme i mål på under timen. Har jo også noen måneder enda på å trene meg opp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med treningsdagbok! Spørs om jeg tør å stikke innom her særlig ofte, jeg blir så utrolig imponert når jeg leser om treninga di! Er liksom litt beyond motivasjon for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du føler det på den måten så er det bare å holde seg borte. Fikk nok av negative tilbakemeldinger i den andre dagboka om at det var demotiverende osv. Vel, jeg skriver ikke denne for å motivere andre enn meg selv i utgangspunktet, men hvis folk kan hente inspirasjon og motivasjon her så er det flott. Sorry at jeg virker krass nå, men jeg vil ha denne boka blottet for innspill om at jeg trener så mye, og er så "flink" at andre blir demotivert av det, for det er synd for den som blir demotivert. NOT my problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir og bare inspirert!

Jeg tenkte å innføre et 3-splitt program nå på våren og må nok og trene morgen og kveld for å få gjennomført dette sammen med kardiox2, saltreningx2 og svømming. Men planen min er å ta kardioen som kun er en halvtimes intervalltrening på morgenen, for da må det vel få greit og trene styrke på kvelden?

Men det gjenstår bare og finne et program som passer meg perfekt. Hvor har du fått ditt fra? Så forresten veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare inspirert, jeg :Nikke: Synes det er imponerende!

Takk for det Grafica! :klemmer:

Jeg blir og bare inspirert!

Jeg tenkte å innføre et 3-splitt program nå på våren og må nok og trene morgen og kveld for å få gjennomført dette sammen med kardiox2, saltreningx2 og svømming. Men planen min er å ta kardioen som kun er en halvtimes intervalltrening på morgenen, for da må det vel få greit og trene styrke på kvelden?

Men det gjenstår bare og finne et program som passer meg perfekt. Hvor har du fått ditt fra? Så forresten veldig bra ut.

Hyggelig å kunne være til inspirasjon :) Det burde gå greit å trene styrke på kvelden om du trener kardio på morgenen ja. Men ville kanskje tatt overkropp de dagene jeg kjører kardio på morgenen? Ellers kan det kanskje bli litt tungt til beina. Kommer litt an på hvordan du er vant med å trene så klart.

Programmet mitt er satt opp sammen med veilederen min på treningssenteret. Hun har tidligere vært pt-en min, så hun kjenner meg veldig godt, vet at jeg er sikker på teknikk og at jeg trener veldig mye. Dermed valgte hun å sette opp hele programmet i samarbeid med meg. Jeg hadde en del øvelser som jeg er veldig glad i som jeg ville ha med, også kom hun med forslag til øvelser som kunne supplere de øvelsene jeg ønsket å ha med. Vi diskuterte en del fram og tilbake, men til slutt kom vi fram til et program vi begge var veldig fornøyd med.

Ferdig med dagens treningsøkt. Det ble hardt i dag ettersom jeg kjørte såpass hard beinstyrke i går. Var rimelig støl da jeg begynte. 15 min oppvarming sykkel, 45 min bryst, biceps og mage. Denne uka er det 3 x 8-10. Det blir nok litt utprøving denne og neste uke for å finne hvor jeg må legge meg. Bicepsøvelsen 7-7-4 holdt forresten på å ta knekken på meg. Følelsen i biceps etter denne øvelsen var ubeskrivelig. Å gå rett over til bicepscurl med kabel da var langt fra behagelig, men dæven så godt det føltes etterpå.

Avsluttet økta med en time sport spinning. Selv om tirsdagstimen med extreme spinning på 75 min er min absolutte favorittime, seiler mandagstimen opp som en god nr 2. Både musikken og instruktøren er inspirerende, kjørte meg ganske tom i dag. Vondt mens man holder på, veldig deilig etterpå.

Fikk også vite at jeg får seriøs konkurranse i sal- og spinningtimekonkurransen. Ei av jentene jeg trente med på kickboxinga har planer om å vinne. Den eneste hun godtar at slår henne er meg :ler: Så jeg har litt å leve opp til. Hun har satt opp et rimelig tøft program, så får vi bare se om hun klarer å følge det, gjør hun det blir kostholdet mitt alfa og omega i forhold til om jeg klarer å følge opp både timer og styrkeprogrammet mitt. Det vil nemlig si at jeg vil få 1,5 - 3 t trening pr dag i 4 uker. DET kan bli hardt. Nå er riktignok noen av timene såpass lette at de blir som restitusjon å regne, men kroppen kommer fortsatt til å bli brutt kraftig ned. Regner med at jeg får 1 uke så og si uten trening fra 2. - 8. mars.

Fullt klar over at hardkjøret jeg planlegger er galskap, men konkurranse er konkurranse, og når man kan vinne 4 måneder gratis trening er motivasjonen på topp. Selv om det først og fremst er det å vinne som motiverer meg. Har kjørt omtrent like hardt løp tidligere også, og overlevd, og jeg er bedre trent nå. Må søke litt på nett og snakke litt med noen med peiling som kan hjelpe meg med kostholdet i den perioden. Jeg må ha planlagt alle 4 ukene på forhånd, jeg har en tendens til å slurve litt med bare banan og proteinshake eller lignende hvis jeg ikke planlegger skikkelig og det blir mye trening. Det er ok som mellommåltid eller kveldsmåltid etter trening, men middag er det ikke.

Det blir nok en god blanding av proteinshake, magert kjøttpålegg, banan, egg, tunfisk, avokado, linfrøolje, brun ris, fullkornspasta og kylling i alle fall. Tips mottas med takk :)

Edit: Cottage cheese (hvordan kunne jeg glemme det?), karbonadedeig, nøtter (for fett) og bær blir nok også en stor del av kostholdet.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og blir inspirert og motivert av å lese om noen som trener ordentlig!

Holder det med 5 - 8 gruppetimer i uka for å vinne konkurransen? Når vi har hatt spinningkonkurranser på senteret jeg trener er det alltid noen som fullfører 24 spinningtimer etter litt over ei uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og blir inspirert og motivert av å lese om noen som trener ordentlig!

Holder det med 5 - 8 gruppetimer i uka for å vinne konkurransen? Når vi har hatt spinningkonkurranser på senteret jeg trener er det alltid noen som fullfører 24 spinningtimer etter litt over ei uke...

5 - 8 tviler jeg på at holder. Jeg har planer om 10-12 pr uke. Jeg regner treningsmengden min i antall hele klokketimer, mange av timene varer bare 45 min hvis det var treningsmengden min du tenkte på? Jeg trener allerede mer enn de fleste andre på senteret, så spørs det hvor konkurranselystne folk er da :) Tidligere har det vært greit å delta på konkurranser fordi de trakk blant alle deltagere, denne gangen er det faktisk om å gjøre å trene mest. Da spørs det om ikke flere detter av etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 - 8 tviler jeg på at holder. Jeg har planer om 10-12 pr uke. Jeg regner treningsmengden min i antall hele klokketimer, mange av timene varer bare 45 min hvis det var treningsmengden min du tenkte på? Jeg trener allerede mer enn de fleste andre på senteret, så spørs det hvor konkurranselystne folk er da :) Tidligere har det vært greit å delta på konkurranser fordi de trakk blant alle deltagere, denne gangen er det faktisk om å gjøre å trene mest. Da spørs det om ikke flere detter av etterhvert.

10-12 gruppetimer hørtes mer "riktig" ut ja, er det man må opp i for å komme i teten på slike konkurranser hos oss iallfall. Men - det trekkes alltid premie blant de som har fullført (som regel 24 økter på to 12 uker), så sånn sett gjør det ikke noe om man tar øktene på to uker eller 12 - annet enn at man ikke får navnet øverst på rangeringslistene på nett ;)

Var jo ganske bra premie da, så det er jo litt ekstra motivasjon vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-12 gruppetimer hørtes mer "riktig" ut ja, er det man må opp i for å komme i teten på slike konkurranser hos oss iallfall. Men - det trekkes alltid premie blant de som har fullført (som regel 24 økter på to 12 uker), så sånn sett gjør det ikke noe om man tar øktene på to uker eller 12 - annet enn at man ikke får navnet øverst på rangeringslistene på nett ;)

Var jo ganske bra premie da, så det er jo litt ekstra motivasjon vil jeg tro.

Denne gangen tror jeg faktisk ikke det skal trekkes noen premie på mitt senter. Det har alltid vært det som har vært greia med konkurransene på mitt senter (tilhører ikke noen kjede) og det har vært utrolig demotiverende for oss som faktisk har gjort det bra i disse konkurransene sånn rent treningsmessig. Når folk som bare så vidt når "målet" vinner over folk som legger ned en masse trening i konkurransene og faktisk tar dem dønn seriøst så begynner man å lure på hva som er vitsen.

Dagens treningsøkt: 45 min active spinning, 75 min extreme spinning. Jeg gikk totalt tom midtveis i extreme spinninga og gjennomførte på ren viljestyrke. Den som gir seg er en dritt (instruktøren var ikke enig :gjeiper). Er fortsatt kvalm og litt svimmel, til tross for at jeg har fått i meg både en shake, vann og mat. Håper jeg føler meg litt bedre etter litt søvn. I morgen er det skuldre, rygg og triceps som står på programmet. Det blir nok ikke noe kondisjon i morgen, sånn formen ser ut nå i kveld i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg og takk for god trening! :klemmer:

Mtp. kostholdet ditt for 4-ukerprogrammet må du være obs på at du får i deg nok mat, det er nok det beste tipset jeg kan gi deg. Hvis du kun fokuserer på mager mat skjer det fort at du ikke får i deg nok kcal, og kan lettere bli svimmel, kvalm osv.

Jeg (som er helt udugelig på å klare å spise nok selv haha) er enig i at kostholdet burde være godt planlagt. Du setter jo opp etter kcal allerede, og øk inntaket i takt med intensiteten.

Toppidrettsutøvere ligger ofte på over 10 000 (!) kcal om dagen når de har de mest intense treningsperiodene sine. Olav Tufte feks. har ligget på 12 000 kcal når han kjører hardtrening. Sånn bare for å sammenligne litt! :sjarmor:

Lykke til i konkurransen!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god trening og lykkeønsinger, misa :) Vet at jeg må få i meg nok ja, merket jo hvor jævlig det var å gå tom i går.

Dagens treningsøkt: 20 min sykkel, 15 min jogging tredemølle og ca en time med styrketrening skuldre, rygg og triceps. Det ble noen litt uvante øvelser i dag, og jeg kjente det godt i en del muskler jeg vanligvis ikke får tak i, så jeg kan nok være ganske støl i morgen.

Jeg har nå sett over timeplanen og funnet ut hvilke timer jeg kan være med på. Jeg har tidligere ikke kjørt noe særlig core- og pilatestimer, men jeg tror nok jeg hiver meg på litt sånne timer også denne måneden her. Rett og slett for å få timer som ikke bare er harde kondisjonstimer. Så får vi se om jeg klarer å holde meg til planen, eller om jeg blir totalt utslitt. Første uka får jeg uansett ikke trent like mye ettersom jeg skal jobbe 8 + 4-5t på tirsdag, og 8 t ++ på lørdagen. Dermed blir det bare 1 spinningtime tirsdag og null trening lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Synes absolutt du er inspirerende jeg :jepp: Faktisk så bra at jeg har vært å trent i dag også :laugh:

Men det programmet ditt for de neste 4 ukene høres sykt ut altså, husk å "lytte" til kroppen også så du ikke ender opp skadet og overtrent, for da kan det fort ta lang tid før du kan trene ordentlig igjen!

Og lykke til i konkurransen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Wolfmoon. Jeg har faktisk trent hardere enn det jeg har planlagt de neste 4 ukene tidligere, så det burde gå, men jeg kommer selvfølgelig til å lytte til kroppen og går det ikke så går det ikke.

Har nå vært på en tidlig treningstur ettersom jeg skal reise bort i dag. Ingen trening i morgen heller dessverre.

Det ble 20 min på tredemølle i dag. 12 min middels tempo 8 min høyt tempo, deretter del 3 av styrkeprogrammet, nemlig bein. 7 øvelser, 3 x 10 rep denne uka. Neste uke blir det 5 x 4-6, forhåpentligvis gir det meg en rask progresjon i forhold til hvor mye jeg klarer å løfte på 3 x 10. Frivending er kommet inn som en ny øvelse i programmet mitt. Denne øvelsen har jeg kun tatt sammen med PT-en min tidligere, aldri på egenhånd som del av et program. Føler jeg trenger litt tid på meg til å få perfeksjonert teknikken her. Skal spørre noen til uka om de kan se på meg når jeg gjør øvelsen, om jeg gjør den riktig, hva jeg kan forbedre osv.

Når jeg løper nå om dagen kjenner jeg hvor deilig det faktisk er å løpe, så jeg kommer nok til å savne det i disse 4 ukene. Samtidig vet jeg at i forhold til beinhinnebetennelsen min har jeg godt av 4 uker med veldig lite løping på tredemølle. Har et lite håp om å klare å gå ned de siste 1-3 kg jeg ønsker å få vekk også i disse 4 ukene. Jeg er litt usikker på hvor mye jeg faktisk vil gå ned, jeg har ikke lyst til å pine meg ned de siste kg-ene, men klarer jeg 3 kg uten de helt store problemene så hadde jo det vært hyggelig. Jeg skal være fornøyd så lenge jeg stabiliserer meg på 1 kg mindre enn jeg veier nå altså, men likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...