Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innom og ønsker deg en riktig god jul! :nisse:

Utrolig imponerende hofteflex, jeg måtte prøve den og bare det å holde seg rett er jo vanskelig nok ;)

Takk for det! :) Vanskelig å holde seg rett ja. :Nikke: Det tok sin tid før jeg ikke knakk i ryggen eller kompenserte ved å stikke rumpa opp for ikke å knekke.

Ha en fortsatt strålende romjulstid! :hug:

Queen of Hofteflex :nigo:

(Så blir jeg Queen of Hofteflesk :gjeiper: )

Den har definitivt vært strålende så langt! :) Trening igjen i dag, etter 2 treningsfrie dager.

Dagens økt:

- 10 min løping tredemølle, 1,9 km

- 5 min, 11 km/t

- 5 min, 12 km/t

- 15 min core siden jeg hadde god tid før spinninga:

- Omvendt crunch: 30 - 30 - 30

- Hofteflex: 10 - 10 - 7

- Sideliggende bekkenhev: 20h - 20v - 15h - 15v

- 45 min knallhard sport spinn

- 45 min styrketrening, sal

Vi var bare 2 stk på spinninga i dag, begge er på treningssenteret støtt, så instruktøren som kjenner oss begge godt fra timer kjørte knallhardt. Kjempedeilig time! Ble med på saltimen etterpå, ettersom det så ut til å bare bli oss to der også.

Det kom 4 jenter tuslende etter at timen skulle ha begynt, ikke hadde de peiling på hva de trengte, og de brukte gooood tid på å finne utstyret. Hadde seriøst lyst til å sparke dem hardt bak. I tillegg hadde de en forferdelig teknikk, som gjorde at instruktøren truet med spensthopp for hele gjengen hvis de ikke la ned vektene slik hun instruerte om.

Selvsagt klarte de ikke det, så det ble noen spensthopp. Siden disse jentene var litt slappe på de spensthoppene de selv hadde satt i gang var hun ekstra elskverdig å begynne på nytt til de tok i skikkelig og vi alle telte høyt.

Jeg klarte ikke holde kjeft når jeg så ei av jentene løfte opp vektene nøyaktig slik de hadde fått beskjed om å ikke legge dem ned, nemlig med rompa i været og krum rygg. Måtte bare kommentere det, ikke at det hjalp stort, men.

Håpløse, dillete jenter. Jada, jeg er slem. Uansett ble det en fin økt, deilig å komme igang igjen. I morgen er det spinning igjen, så får vi se hvordan coremusklene er etter dagens økt, om jeg slenger meg med på coretimen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Når man går på trening, kan man godt være innstilt på å jobbe litt. Det er faktisk mer passende å tøyse og fjase når man trener "på egen hånd" med frivekter + apparater etc enn på en gruppetime, for da ødelegger man for alle.

Jeg og en venninne var riktignok noe lattermildt med på en yogatime en gang, men det var jo bare fordi vi ikke fikk ting til, det hadde ikke med innsatsen å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går på trening, kan man godt være innstilt på å jobbe litt. Det er faktisk mer passende å tøyse og fjase når man trener "på egen hånd" med frivekter + apparater etc enn på en gruppetime, for da ødelegger man for alle.

Jeg og en venninne var riktignok noe lattermildt med på en yogatime en gang, men det var jo bare fordi vi ikke fikk ting til, det hadde ikke med innsatsen å gjøre ;)

Ikke sant. Jeg får ikke alltid til ting, og det er lov å ha det litt gøy når man er på gruppetrening, men man gjør en innsats! Nå er jeg egentlig aller mest glad i å trene på egenhånd også med frivekter osv. siden jeg er på trening for å trene, og ikke vil ha for lange pauser, men det er hyggelig med selskap, litt skravling og en spotter i blant.

Jentene i dag irriterte meg, særlig siden de kom for sent og så brukte lang tid på å finne fram ting. Dermed tok de tid fra oss som faktisk møtte opp i tide og var klare. Sånt synes jeg er veldig dårlig gjort, og unødvendig. Kommer man for sent så kjapper man seg, og man forstyrrer ikke de andre. Jentene burde forresten hatt spesialoppfølging av instruktøren, for hadde de trent med vekter som veide noe, og ikke 1,25kg og kanskje 2,5kg så kunne skadet seg stygt.

*seriøs* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny treningsøkt i dag.

20 min løping, tredemølle: 3,81 km

- 5 min 11 km/t

- 5 min 12 km/t

- 5 min 11 km/t

- 5 min 12 km/t

45 min active spinn

Spinningtimen ble hard nok i dag også. Samme instruktør som i går, og hun er utrolig inspirerende, i tillegg var vi så få, at vi fikk det forholdsvis fritt. Hun pusher uten å mase, hyle og skrike, så timene hennes er behagelige å gå på. Hun har bra musikk, som gir deg lyst til å gi på, så fikk tatt i skikkelig i dag også, og var rimelig sliten da vi var ferdig. Synd hun ikke har faste spinningtimer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble spinning i dag også gitt, og med samme instruktøren for 3. gang på rad. :ler: Hun lurte på om jeg var lei programmet hennes snart. :gjeiper:

Egentlig skulle jeg trene styrke i dag, men hadde glemt treningsdagboka og motivasjonen var på bånn da jeg kom på treningssenteret. Dermed ble det spinning i stedet. Egentlig var det løpetreneren min som skulle hatt timen, men hun var småsyk, så ES tok over i stedet. Det blir hennes spinningtime som oppvarming i morgen også, så da får jeg henne 4 dager på rad. Så er det slutt. Onsdag blir det kun egen trening.

Dagens økt:

15 min løping, tredemølle: 2,9 km

- 5 min x 11 km/t

- 10 min x 12 km/t

10 min oppvarming spinningsykkel

50 min spinn sport

Jeg digger den instruktøren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg liker nye timeplanen på senteret. De har lagt inn en morgentime til, på mandager. 2 catslidetimer på ettermiddag/kveld, en dans-step som jeg tror kan være morsom. Kanskje bedre enn hip hop jam :gjeiper:, litt få spinningtimer som jeg har lyst til å gå på, men det var det vel egentlig nå også.

Langkjøringa fortsetter i det minste å være et fast innslag, håper å få en oversikt over hvem som skal ha den, nå på våren også, så jeg slipper å kaste bort tida mi på timer med instruktører jeg ikke liker.

Skal prøve å gå litt mer på kondisjonstimer, både for å få litt variasjon, og for å få inn kondisjon de dagene jeg trener styrke også. Enten som oppvarming eller som avslutning på styrkeøkta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. dag på rad jeg har hatt samme spinninginstruktør. Annenhver dag Sport og Active, så litt forskjellige har programmene vært, men visse likheter er det jo mellom de to programmene hennes, og mye av samme musikken. Ikke at jeg klarer å ta det noe særlig roligere bare fordi det er en active time. Hun er heller ikke forsiktig med å pushe, selv om det er en active time.

Dagens økt:

- 50 min spinning

- 45 min styrketrening, bryst og core:

- Flies: 9/10 - 9/10 - 9/10 Holdt veldig igjen på vei ned og fikk ordentlig kontakt. Deilig!

- Ikke fullt så deilig da å gå løs på

Skråbenk m/manualer: 12,5/8 - 12,5/7 - 12,5/6 Tror denne bør komme før flies.

- Kryssdrag, kabel: 9/10 - 11,3/8 - 11,3/5

- Omvendt crunch, holde godt igjen på vei ned: 30 - 30 - 30

- Siderotasjon m/med.ball: 4/30 - 4/30 - 4/30 Kjente godt at jeg økte med 1 kg her fra 3 tidligere.

- Benhev: 10 - 10 - 10

Etter dette var motivasjon og krefter oppbrukt, så da avsluttet jeg, selv om jeg egentlig hadde tenkt å ta hofteflex, sideplanke og planke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så effektiv brysttreninga i går var. Er så sinnsykt støl! Vel, definitivt a good thing. I dag blir det spinning med filmmusikk. Håper rumpe og bein ikke klager for mye, det blir tross alt 5. dag med spinning på rad.

I morgen håper jeg å få kjøpt pulsklokke. Fikk penger nok til jul til at jeg slipper å betale noe selv, når jeg legger til gavekortet fra jobb. Skal kjøpe meg en Polar FT60. Skal bli deilig å få pulsklokke, så jeg kan få skikkelig kontroll igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fortsatt strålende romjulstid! :hug:

Queen of Hofteflex :nigo:

(Så blir jeg Queen of Hofteflesk :gjeiper: )

Og spinningdronning! :tommelopp:

Skikkelig fin pulsklokke og sikkert bra også! Pulsklokke er et must for meg nå. Orker nesten ikke å trene kondisjon uten. Liker å ha full kontroll + at det er morsommere når man kan legge opp treninga etter den.

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og spinningdronning! :tommelopp:

Skikkelig fin pulsklokke og sikkert bra også! Pulsklokke er et must for meg nå. Orker nesten ikke å trene kondisjon uten. Liker å ha full kontroll + at det er morsommere når man kan legge opp treninga etter den.

Den er valgt utelukkende på grunn av funksjonene den har, og at det er en polarklokke. Jeg har hatt polar før, og for meg er det ingen andre alternativer. Riktignok irriterer jeg meg grønn over at de skulle lage en feminin klokke, tidligere hadde de da unisexklokker? Hva pokker skulle de putte blomster på en pulsklokke for?

Jeg håper at herreklokka ikke blir for stor og klumpete, for jeg har overhodet ikke lyst på den damemodellen. Jeg er kanskje rar? :klø: Jeg vil at treningsutstyret mitt først og fremst skal være funksjonelt, og jeg er ikke så glad i sånne ting som gjør det litt ekstra søtt og feminint. Der har du guttejenta i meg. :ler:

Nå blir det vel også bare 2 spinningøkter til, da er jeg oppe i 7 økter på 9 dager. 2. helga i januar er det også ES som skal ha timene, da drar jeg nok. Men så er det slutt på spinning annet enn langkjøringa på søndager. :) Er egentlig ikke så begeistret for timene som er satt opp på planen nå, eller instruktørene.

Fikk high five fra ES etter spinningøkta i dag, hun syntes det var imponerende at jeg orket 5 spinningøkter på rad, i tillegg til styrketreninga jeg har trent. Sånt er gøy, setter veldig pris på henne som instruktør fordi hun bryr seg om folk, og prater med folk, motiverer også utenom timene.

Økta i dag ble litt lenger og hardere enn planlagt. Jeg kom såpass tidlig til senteret, at jeg rakk å løpe før spinninga. Dermed ble dagens økt som følger:

30 min tredemølle, 5,73 km:

- 15 min 11 km/t

- 15 min 12 km/t

60 min spinning.

Gikk ganske tom, selv om timen i seg selv ikke var like hard som en vanlig sporttime. Hadde ikke spist med tanke på å løpe først. Holdt litt høyere intensitet enn på langkjøring. Godt fornøyd med dagens treningøkt, nå gjenstår morgendagen før jeg mest sannsynlig tar meg en velfortjent pause 1. januar. Da er senteret stengt, og med mindre jeg føler veldig for en liten skitur, blir det sofaen på meg. :ler: Så er det på'n igjen lørdag og søndag. Det blir deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pulsklokke er herremodell. Jeg har Polar F11, så den er ikke så fancy som den du skal ha. Jeg hadde mest lyst på damemodellen, for den er litt mindre og nettere, men den fantes bare i kjipe farger som lyseblå og en veldig ekkel lyserosa nyanse. Så da ble det grå herremodell istedet. Tenker ikke noe over det når jeg trener, jeg har den jo ikke på for å se lekker ut (selv om det ikke hadde gjort noe å se litt snasen ut på trening :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pulsklokke er herremodell. Jeg har Polar F11, så den er ikke så fancy som den du skal ha. Jeg hadde mest lyst på damemodellen, for den er litt mindre og nettere, men den fantes bare i kjipe farger som lyseblå og en veldig ekkel lyserosa nyanse. Så da ble det grå herremodell istedet. Tenker ikke noe over det når jeg trener, jeg har den jo ikke på for å se lekker ut (selv om det ikke hadde gjort noe å se litt snasen ut på trening :fnise: )

F60 i lilla måtte jo være den ultimate pulsklokka for deg. ;) Jeg er litt redd for at herremodellen blir litt stor, men vi får se. Jeg synes mønsteret er penere på den lilla dameklokka, men den har de ikke inne på XXL, i tillegg tror jeg jeg ville blitt litt lei.

Så lenge herreklokka ikke blir for stor rundt håndleddet, og den ikke blir klumpete og plagsom så tror jeg nok jeg går for herremodellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått pulsklokke! :sjarmor: Får bruke morgendagen til å dille med den. I dag er det nok annet å gjøre. Mannen i butikken lo av meg da jeg sa jeg heller ville ha herremodellen enn damemodellen fordi jeg ikke syntes den var noe fin. Det var helt fair det, han skjønte heller ikke hvorfor de skulle putte mønster på dameklokka.

Positiv overraskelse, den kosta 300 kr mindre enn jeg hadde regna med. De hadde tilbud på klokke pluss overføringsenhet til 1500 kr, tidligere har man måttet betale 1800 bare for klokka.

Dagens økt og årets siste:

10 min løping, 1,9 km: 5x11km/t, 5x12km/t

50 min styrketrening rygg, skuldre og core:

- Nedtrekk, strak: 29,3/8 - 29,3/8 - 29,3/8

- Nedtrekk langt bak, v-grep: 27/8 - 27/8 - 27/8

- Stående, foroverbøyd roing: 27,7/10 - 27,7/10 - 27,7/10

- Sidehev: 5/10 - 5/10 - 5/10

- Shrugs: 5/20 - 5/10 - 5/10

- Omv. crunch: 30 - 30 - 30

- Sit ups m/med.ball: 3/15 - 3/15 - 3/15

- Sideplanke: 2 x 40 sek hver side

- Planke: 40 sek, 40 sek, 40 sek med 20 sek pause mellom

Fikk tatt et bilde av armen min, kanskje ikke verdens beste bilde, men.

post-8486-1262261044_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b

Fin arm!! Uten blits fungerer bra i garderoben, lyset der er veldig bra ;)

Deilig at du endelig fikk deg klokka! Håper forresten kvelden blir fin, kos deg sammen med Purple og spis masse deilig god mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin arm!! Uten blits fungerer bra i garderoben, lyset der er veldig bra ;)

Deilig at du endelig fikk deg klokka! Håper forresten kvelden blir fin, kos deg sammen med Purple og spis masse deilig god mat!

Jaa, men jeg fikk ikke skrudd den av på dustetelefonen min :fnise: Gadd ikke lete meg gjennom valgene for å få skrudd den av, men prøve det neste gang. :)

J kommer!!! De kom hjem tidlig fordi K brukte opp alle pengene :gjeiper: Så J kom og spurte veeeeldig pent om jeg hadde noen planer han kunne inkluderes i. Jeg har vin, mat, dessert, whisky og portvin og kaffe, så han kunne bare komme. :)

Kos dere masse i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...