Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Det tror jeg jammen meg vi har på senteret vårt... Har ikke tenkt på å dra på det en gang. Men yoga er bra til akkurat det synes jeg :Nikke: Da får jeg tøyd og bendt og vendt på meg til den store gullmedalje, og står i posisjoner jeg ikke hadde drømt om gikk an en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg jammen meg vi har på senteret vårt... Har ikke tenkt på å dra på det en gang. Men yoga er bra til akkurat det synes jeg :Nikke: Da får jeg tøyd og bendt og vendt på meg til den store gullmedalje, og står i posisjoner jeg ikke hadde drømt om gikk an en gang ;)

Jeg følte ikke at yogaen var helt det jeg lette etter. Vi har ashtanga yoga på senteret, og joda, timen var for så vidt ok, men det var ikke en ren stretchingtime. Nå er det litt vanskelig å få til tipper jeg, tror de har det på det senteret jeg har lyst til å trene kampsport, så får kanskje heller satse på den timen hvis jeg starter igjen, også tøye skikkelig på egenhånd og droppe innom en og annen yogatime.

Resten av ukas treningsprogram:

I dag, fredag:

16:30 - 17:30 Sport spinning

17:30 - 18:30 Pilates

18:30 - 19:30 evt. 19:45 Styrke bein

Lørdag:

09:30 - 10:30 Active spinn

10:30 - 11:30 Active Strength

Søndag:

12:30 - 14:00 Oppvarming + Styrkeprogram Skuldre, rygg og triceps

14:00 - 15:00 Sport Spinning

15:00 - 15:30 Core

Sitter og kjenner på kroppen og lurer på om jeg orker det hardkjøret jeg vurderer til uka. Det er nemlig siste uka med konkurranse, og jeg har planer om å kjøre på til jeg stuper om nødvendig.

Plan for neste uke er som følger:

Mandag:

16:30 - 17:30 Active Step

17:30 - 18:30 Sport spinning intervall

18:45 - 19:45 Zumba

20:00 - 21:00 Spinning

21:00 - 21:30 Core

Synes det der ser ut som det kan bli litt vel hardt Jeg har kjørt fra 17:30 til 21:30 før, og det gikk noenlunde greit. Jeg får jo også 15 min pause før og etter Zumba hvor jeg kan få fyllt opp litt med banan o.l. I tillegg blander jeg nok energidrikk for å holde ut.

Tirsdag:

16:30 - 17:30 Active Strength

17:30 - 18:30 Active spinning (denne er som regel bare ca 45 min)

18:30 - 19:45 Extreme spinning

Så lenge jeg har en flaske med energidrikk og en banan til Extreme spinninga og jeg ikke drar på alt jeg har bør det gå greit.

Onsdag:

16:30 - 17:30 Active Spinning eller Active Energy

17:30 - 18:30 Basic Aerobic/Step (ren restitusjonstrening)

18:30 - 19:30 Sport spinning

Torsdag:

16:30 - 17:30 Bosu

17:30 - 18:30 Energy Step

18:30 - 19:30 Basic Spin (utgår muligens hvis jeg er for sliten, men fin, lett time på bare 40 min, kan taes som nedtrapping)

Fredag:

16:30 - 17:30 Sport spinning

17:30 - 18:30 Pilates

Lørdag:

09:30 - 10:30 Active spinning

10:30 - 11:30 Active strength

Søndag vil da bli hviledag (ingen planer om å gjøre noe som helst den dagen. Jeg har bursdag, har feiret bursdagen dagen før og konkurransen er over. Ergo: sofaslitedag :fnise:)

Begge de to første ukene i mars vil det bli få og relativt lette, korte økter. Har mye som foregår da av arrangementer og jobbreiser, så det blir litt så som så med trening (3-4 treninger første uka, 2-3 treninger 2. uka), i tillegg til at jeg regner med kroppen er rimelig nedkjørt. Sånn sett tror jeg ikke det er farlig å kjøre på det jeg har, så lenge jeg spiser skikkelig neste uke, og tar hensyn til kroppen i timene. Ingen som sier jeg må gi full pinne absolutt hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig flink! Jeg blir veldig motivert av å se alt du får til! Og det etter en arbeidsdag til og med. Jeg skal snike på treningsopplegget ditt hver gang noen påstår jeg trener for mye :) Jeg har en del som mangler før jeg kommer opp på ditt nivå ;)

Seriøst bør du ha i deg flere kalorier enn det du har logget så langt! Om du finner en grei måte å stappe i deg flere på når du allerede er mett - gi meg en lyd er du snill :) Jeg sliter veldig med å få i meg så mange kalorier som jeg vil.

Er forsåvidt veldig nysgjerrig på hvilken fremgang du har av opplegget ditt. Hadde vært morsomt om du logget kroppsmål/fettprosent osv. Har du trent lenge?

Stå på med konkurransen! Heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig flink! Jeg blir veldig motivert av å se alt du får til! Og det etter en arbeidsdag til og med. Jeg skal snike på treningsopplegget ditt hver gang noen påstår jeg trener for mye :) Jeg har en del som mangler før jeg kommer opp på ditt nivå ;)

Seriøst bør du ha i deg flere kalorier enn det du har logget så langt! Om du finner en grei måte å stappe i deg flere på når du allerede er mett - gi meg en lyd er du snill :) Jeg sliter veldig med å få i meg så mange kalorier som jeg vil.

Er forsåvidt veldig nysgjerrig på hvilken fremgang du har av opplegget ditt. Hadde vært morsomt om du logget kroppsmål/fettprosent osv. Har du trent lenge?

Stå på med konkurransen! Heier på deg :)

Takk for det :) Nå er ikke dette vanlig kost for meg å trene så mye som jeg gjør denne måneden her, men jeg trener 5-7 dager i uka normalt. Får ofte høre at jeg trener for mye, og det irriterer meg litt, rett og slett fordi så lenge jeg føler at kroppen fungerer fint, så er det jeg som må kjenne på hva jeg orker.

Noe av grunnen til at jeg ikke vil ha inn flere kcal er fordi jeg samtidig prøver å slanke meg. Ikke det beste utgangspunktet for konkurransen, det er jeg fullt klar over, men jeg klarer ikke den mentale biten med å få i meg mere mat. Ikke er jeg særlig sulten om dagen heller.

Fettprosenten min aner jeg rett og slett ikke, har ikke fått målt den. Ikke så sikker på om jeg har lyst til å legge ut mål osv. her heller, men jeg laget meg profil på mylog i dag, så du kan jo følge med der etterhvert, så legger jeg ut litt sånne ting der.

:duskedame: Siste innspurt nå! :duskedame:

Takk for det, trenger virkelig litt heiing nå.

Hun jeg har regnet som min sterkeste konkurrent var tilbake på trening i dag, for første gang denne uka. Hun har hatt skikkelig omgangssyke, stakkar. Samtidig har jo det gitt meg et godt forsprang på henne, så nå må jeg hovedsaklig konsentrere meg om min andre konkurrent.

Ble riktignok ganske provosert av min hittil sterkeste konkurrent, M. Hun bablet i vei om hvordan hun neste uke skulle ta oss igjen, og vinne hele greia. Jeg lurte da på hvordan hun hadde tenkt det, for vi har jo ikke akkurat planer om å slakke siste uka. Nevnte at jeg har sagt fra til sjefen at jeg kommer til å gå tidlig hver eneste dag til uka, og spurte henne på fleip om hun hadde tenkt å skulke jobben for å ta oss igjen. Fikk da til svar: kan faktisk skylde på skulderen min da, og få sykemelding eller noe sånt!! Da jeg så rart på henne fikk jeg en kommentar om at jeg skulle jo "ditche" jobb for å trene. Eh...jeg tar ut avspasering som jeg har jobba ræva av meg for, og jeg kommer til å møte opp tidligere på jobb, jeg har tross alt fleksitid, så jeg kan komme kl 7 om jeg vil og gå kl 15. Jeg tar ikke ut sykemelding eller skulker.

Hun satt også bare og dasset i hjørnet på spinningtimen i dag. Ok, hun har vært syk, men skal hun følge en sånn time og få den godkjent så kunne hun gitt litt innsats synes jeg. Likte ikke heeeelt den holdninga hennes.

Anyway, jeg gir opp å kjøre styrkeprogrammet mitt resten av tida. Jeg skulle prøve i dag, men fant ut at jeg måtte bare gi opp. Det blir helkropps styrkeprogram neste uke og de 2 første ukene i mars.

I dag var treningsøkta som følger:

15 min på tredemølle (5 min jogging, 5 min rask løping, 5 min jogging)

50 min Sport spinn

55 min Pilates

10 min jogging tredemølle

Matinntak i dag: 2300 kcal. Bedre enn tidligere, lite skikkelig mat, orket ikke middag i dag, så det blir yoghurt og en pose Polly småsulten nøtter og rosiner. Den posen får opp kcalinntaket i dag. Har spist skikkelig til frokost, lunsj og før trening da, så trenger ikke ha så dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig dame... :klø: Ikke alle som takler konkurranser, tror jeg. Har merket det i andre situasjoner og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

På treningssenteret mitt anbefaler de lett tøying etter styrketrening for å få igang igjen blodtilførselen gjennom musklene. Om dette faktisk er vitenskapelig bevist vet jeg ikke, men det føles jo virkelig som om man får igang igjen blodomløpet med litt tøying :fnise:

Jeg tøyer alltid lett etter trening, men at noen noensinne har kommet på tanken om at tøying hjelper mot stølhet skjønner jeg overhodet ikke :klø: Den personen kan aldri ha trent hardt nok til å bli støl!

Sier det igjen, jeg synes treningssenterne legger opp til at folk skal ødelegge seg med sånne konkurranser, men heier på deg allikevel jeg. Kan jo ikke la hu der vinne over deg, tenk å få sagt noe så dumt, hvordan er det mulig :klø:

Edit: Glemte jo :heiajente::heiajente::heiajente:

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok det at lett tøying øker blodtilførselen til musklene og hjelper deg å restitueres raskere. Jeg merker også det at jeg føler meg fin igjen kjappere hvis jeg trapper ned, og deretter tar en lett uttøying.

Når de nå for en gangs skyld har en konkurranse der det er om å gjøre å være på flest treninger legger de litt opp til at folk kan skade seg ja. Foreløpig går det greit for min del bortsett fra at jeg er fryktelig sliten, og at jeg ikke akkurat er myk og bevegelig :fnise: Men det vil 2 uker med veldig lett trening og mye hvile rette på. Må bare være flink til å få i meg nok mat og få masse søvn til uka. Burde ikke være noe problem. K er borte hele uka, så jeg trenger ikke bekymre meg for å bli "forstyrret" av besøk, eller tenke på hvorfor han ikke tar kontakt. Han kommer rett og slett til å være bortreist og opptatt med jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges viste vekta endelig det runde tallet igjen. Den har variert litt på morgenene nå, men det er jo bare sånn vekta er. I følge siden til Skya(?) er fettprosenten min på 18,27. Tar den med en klype salt, men hadde vært gøy å sjekke på en vekt også om det kanskje ikke er alt for langt unna sannheten. I såfall er jo fettprosentene min veldig bra.

Jeg kan jo legge ut kroppsmålene i cm da i det minste:

Midje: 68 cm

Hofte: 91,5 cm

Legg 38,5 cm

Biceps: 30 cm

Må få kjøpt den vekta som viser fettprosent! Tror ikke jeg skal sette meg noe mål på fettprosenten før jeg har litt sikrere målinger på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med dagens treningsøkt, og jeg er utrolig fornøyd!! Klarte å presse meg ekstra på spinningtimen, styrketimen gikk også rimelig greit. Kroppen var helt død i går, så jeg var ganske bekymret for hvordan det ville gå i dag.

Dagens treningsøkt så slik ut:

15 min tredemølle (5 min jogge, 5 min løping, 5 min jogge)

45 min Active spinning

55 min Active strength sal

En ting jeg liker med konkurransen er at jeg får kontakt med andre som trener på senteret. Først og fremst hun som nå er min sterkeste konkurrent, vi har vært på hils før, siden vi begge trener mye, men nå snakker vi sammen mer også. Men jeg har også en mannlig konkurrent, og jeg må si jeg beundrer ham for å stille opp på saltimer ingen andre gutter stiller opp på. Han er skikkelig tøff! Det blir litt godmodig erting mellom oss, og konkurranseinstinktet er tydeligvis sterkt her. Småpratet litt i dag, og kom med en ertende kommentar om han skulle bli slått av to jenter. Han spurte med sitt søteste smil om han skulle spenne bein på meg slik at han fikk en konkurrent mindre, og at han aldri kom til å la seg slå av to jenter, ikke snakk om :sjarmor: Fyren er kjekk, så jeg kan kanskje....kanskje tåle å tape mot ham, men foreløpig ligger jeg bedre an :lur:

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening ble litt spesiell. Instruktøren som skulle ha timene dukket ikke opp, og de fikk ikke tak i henne, så en av de andre instruktørene som tilfeldigvis var på senteret for å trene måtte steppe inn, uten å ha fått forberedt seg, uten å ha med musikk og hun hadde vært på fest dagen før.

Hun var sporty og gjorde det beste ut av det, så da ble det ikke så verst likevel. Dagens trening:

15 min tredemølle (5 min jogging, 5 min løping, 5 min jogging)

55 min sport spinning

30 min core

15 min tredemølle (5 min jogging, 5 min løping, 5 min jogging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken treninssenter trener du på? Ser ut som de har mange spennende gruppetimer å velge i :)

Sender deg PM ;) Har nevnte det steder tidligere, men vil ikke gjøre det enklere for folk å finne ut hvem jeg er enn strengt nødvendig ;)

Utrolig sporty gjort av instruktøren :ler:

Ja, jeg syntes det var utrolig sporty gjort. Hun unnskyldte seg flere ganger for at det ikke ble så bra osv, men det var da virkelig ingen som forventet at det skulle være en normal time heller. Som vi sa til henne alle sammen: Utrolig sporty gjort å stille opp på den måten, og det viktigste var jo at vi fikk noe ut av det og at det faktisk ble en trening ut av det. Det gikk jo ut over samboeren hennes også, siden de da ikke fikk spilt squash som de egentlig hadde planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

55 min Active step

55 min Sport spinning, intervall

55 min Zumba (mest håpløse timen jeg noen gang har vært med på)

55 min Active Aerobic

30 min Core (denne var hardere enn den pleier, veilederen min var instruktør, mens den faste er på ferie. Hva kan jeg si, veilederen min er ond ;))

Sliten nå, men skal holde ut til siste slutt. Så får vi se om han jeg nå regner som min sterkeste konkurrent klarer å ta rotta på meg, eller om jeg vinner hele skiten. Jeg vil vinne!!!! Sliter med å få i meg nok kcal. Må spise masse nøtter og drikke energidrikk for å få i meg nok.

4,5 t trening i dag, og "bare" 2412 kcal.... Ikke helt bra. I morgen er jeg såpass tidlig hjemme at jeg planlegger å spise skikkelig middag. Håper jeg orker det, må få i meg skikkelig mat snart, utenom brødskiver.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Zumba? :ler: Det hørtes ut som en spennende time.

Konkurransen avsluttes ved mnd skiftet?

Det er en dansetime. Hadde vært grei nok hvis instruktøren faktisk hadde forklart litt. Godt at jeg ikke var den eneste som sleit max! Konkurransens siste dag er lørdag, ja. Lørdag skal jeg feire bursdag, så det kan jo bli festlig :gjeiper: Først trening fra 9:30 til 14 og deretter fest. Tror jeg blir billig i drift. Søndag blir slakkedag deluxe! Så blir det 2 uker med relativt lite og ganske tilfeldig trening pga. jobb og jobbreiser, og undre over alle undre: Sosialt liv!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,5 t :hakeslepp:

Zumba? :klø:

Lyst til å sende PM angående hvilket studio du trener ved? Ikke fordi jeg vil stalke deg, men er nysgjerrig på hva alle disse timene innebærer... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...