Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Kjenner til problemet, altså det med å se kaloriene nærme seg 2000. Har hatt det slik selv.

Men du bruker vektklubb, ikke sant? Hvor mange kalorier skal du ligge på ifølge dem da? Og legger du inn treningen og, ikke bare maten? Da vil du iallefall få en grei pekepinn på hvor mye du bør spise iallefall, altså om du spiser opp treningskaloriene og, iallefall deler av de.

Jeg har fått utdelt 1300 kalorier der inne. Men de dagene jeg ligger på det er få, for det er kun de dagene jeg ikke trener. For ellers så legger jeg inn treningen og prøver og spise opp alle de kaloriene. For det sier seg selv at man ikke kan keve på det samtidig som man trener hardt.

Og når matlysten ikke er på topp er det som redder meg tørket frukt og nøtter, kaloririkt og "lett" og spise.

Bruker vektklubb ja, og skal ligge på 1300 kcal. Det ligger jeg jo aldri på som du ser, men jeg spiser heller ikke opp treningskcal. Er ikke så glad i tørket frukt, men nøtter er jeg veldig glad i, og også rosiner, så det burde jeg absolutt få i meg mer av. Det har blitt veldig lite fett de siste dagene også, noe som ikke er bra. Bare liker det ikke når jeg tilnærmet spiser opp treningskcal fordi da er jeg redd for å ikke gå ned. Er inne i en litt ond sirkel for tida med destruktiv tankegang i forhold til vekt og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens matinntak ca 1900 kcal Måtte ta det litt på feelingen når det gjaldt middagen, men det står i alle fall 160 g kylling, og jeg har blitt ganske god på å anslå hvor mye det er av hver ting etter å ha brukt vektklubb i nesten 6 mnd og før det Grete Roedes vektklubben i lange tider.

Frokost:

2 dl skummet melk

45 g proteinpulver

Lunsj:

3 skiver speltbrød

økologisk peanuttsmør (laget på kun peanøtter og havsalt, helt nydelig!!)

epichekylling med franske urter

grov, mager leverpostei

Middag:

Kyllingwok med sezchuansaus og fullkornsnudler fra Spice

Mørk sjokolade uten tilsatt sukker fra Cloetta

1 eple

1 pære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

50 min Sport spinning intervall

1 t 10 min styrke, bryst, biceps og mage. Klarte faktisk å øke både på flies og skrå brystpress. Godt fornøyd med det. Bicepscurl 7-7-4 gikk også lettere i dag, selv om jeg ikke kan øke helt enda. Regner med å ta samme én uke til, også prøve å øke litt.

Deretter 15 min på tredemølle og avsluttet økta med 55 min sport spinning.

Dagens kcalinntak: 1855

For lite, men eier ikke matlyst. Gir nok opp konkurransen. Trener bare så mye jeg orker og får tid til, så får det nå bare gå som det går. Det har tippa litt over for min hardeste konkurrent :gjeiper: Så da gidder ikke jeg ødelegge meg selv.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:

45 min Active spinning

75 min Extreme spinning

Dagens kcal: 1824

Eier ikke matlyst, men er ikke kvalm og svimmel i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

55 min Aerobic/Step

65 min styrketrening rygg, skuldre, triceps. 3x8-10

10 min lett på ellipsemaskin

45 min Active spinning

Dagens kcal: 2321 For en gangs skyld ganske flink. Spiste opp omtrent alle treningskcal da, men jeg hadde sikkert godt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen dager siden jeg oppdaterte her nå:

Torsdagen ble det ikke trening pga. overtid på jobb. Fant ut at siden jeg ikke fikk sal- eller spinningtrening uansett, kunne jeg like gjerne ta en hviledag.

Fredag:

55 min sport spinning.

Lørdag:

12 min jogging tredemølle

45 min Active spinning

55 min Active strength

13 min jogging tredemølle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

50 min spinning

30 min core/mage-rygg. Ikke vanlig core i dag pga. vikar

15 min jogging tredemølle

50 min styrke bein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt var knallhard. Startet med:

10 min på ergometersykkel,

deretter 55 min Sport spinning intervaller

70 min styrke bryst, biceps, mage 5 x 4-6

65 min Sport spinning

30 min Core

Skal innrømme jeg så mannen med ljåen noen ganger under siste spinningtimen. Usikker på hva jeg gjør i morra, må få med meg 2 sal-/spinningtimer, men spørs om ikke extreme spinning utgår. Tror kanskje det blir step i stedet. Da er jeg ferdig tidligere, og stakkars rompa mi får litt hvile fra spinningsetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på vekta i morges så jeg et tall jeg ikke har sett på nærmere 3 år. Hadde nesten gitt opp tanken på å få se det også. Det fikk meg til å vurdere om jeg skal sette meg et nytt mål. Ned 5 kg fra nå. Det vil koste blod, svette og tårer, jeg vil måtte trene mye og fortsette å være veldig forsiktig med hva jeg putter i meg. Det bare hadde vært så hyggelig å veie det samme som for 6-7 år sida.

Jeg er riktignok ikke helt sikker. Tror jeg må forhøre meg med min eks. Han er vel den som har et mest objektivt syn på hvordan jeg ser ut nå, hvordan jeg vil bli hvis jeg veier ca 5 kg mindre, og om det vil være verdt det, eller om jeg bare vil se for tynn ut. Har jo heller ikke lyst til å miste for mye muskelmasse, og er redd for at jeg vil måtte en del ned i muskelmasse også hvis jeg skal ned såpass mye til. Men tanken er der, så får vi se hva som er gjennomførbart og hva som vil være pent. Skal først og fremst stabilisere meg under/på den vekta jeg er nå, også får vi prøve. Går det så går det, og går det ikke så er det ikke noen krise det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Tror det er et viktig poeng å se an om du vil måtte gå ned i muskelmasse for å gå ned såpass mye til, for det er jo ikke noe særlig.

Også er det jo viktigere at du liker hvordan kroppen ser ut enn tallet på vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig alltid jeg vil se meg selv som småfeit/blubben, uansett hva tallet på vekta sier. Jeg følte meg jo for stor den gangen jeg veide mitt potensielt nye mål også, selv om jeg kan se på bilder fra et tidspunkt jeg hadde veide omtrent det samme og si at jeg nok var i tynneste laget. Litt ambivalent her nå. Jeg har lyst til å se hvor langt ned jeg kan presse meg i vekt uten at det går for mye ut over muskelmasse.

Vi får se, vi får se. Er ikke sikkert jeg klarer å gå ned 5 kg engang. Det er tross alt ganske mye i forhold til hva jeg nå veier, og jeg går ikke på noen sultediett for å klare det heller altså. Jeg er LITT for glad i mat o.l til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her inne var det gøy å lese! Jeg er veldig imponert, og jeg merker jeg får lyst til å stå på videre. Jeg har selv en periode med litt laber motivasjon, selv om jeg sleper meg avgårde til studio, men nå gleder jeg meg til å trene i morgen! :)

Heng i stroppen, jeg heier på deg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Miss Shorty. Hyggelig når folk er innom. Må innrømme at motivasjonen ikke er helt på topp om dagen, men fikk et spark bak i dag da jeg så at jeg hadde enda en sterk konkurrent i konkurransen. Heldigvis har hun jeg til nå har regnet som min aller sterkeste konkurrent ikke vist seg på senteret de to siste dagene, så forhåpentligvis er jeg i ferd med å ta henne igjen. Nå blir det rimelig tett race fram til slutten tror jeg.

Dagens treningsøkt:

45 min Active spinning

10 min lett spinning ettersom jeg bare ble sittende etter første timen

75 min Extreme spinning

Dagens kcal: 2065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tom i dag, både mentalt og fysisk. Skulle kjørt Spinning, Aerobic/Step og eget styrkeprogram i dag, men det ble bare spinning og aerobic/step som restitusjonstrening, altså veldig rolig tempo uten å presse meg noe særlig. Da jeg forsøkte meg på styrkeprogrammet merket jeg veldig godt at jeg ikke hadde noe å gi, verken fysisk eller mentalt. Dermed må jeg utsette det enten til i morgen, eller til søndag. Det får nå gå, det er ikke krise.

Neste uke blir det kun sal- og spinningtimer, ikke noe eget styrkeprogram. Kommer til å kjøre 2 styrketimer eller noe sånt, men ellers bare kondisjon. Mitt eget styrkeprogram legger jeg vekk for 3 uker nå etter denne uka her. Siste uka blir for slitsom hvis jeg skal holde på med det i tillegg, og de 2 første ukene i mars har jeg rett og slett ikke tid til stort trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

50 min Bosu

50 min Active Energy Step

Bosu var fryktelig vanskelig. Har ikke trent sånt på et halvt år, og balansen min var helt tragisk. Kjenner også at kroppen er fryktelig sliten. Heldigvis er det bare 9 dager igjen nå.... Må holde ut til the bitter end. Bare 9 dager igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:Nikke: Bosu er drittøft, første gangen jeg prøvde det, befant jeg meg like mye på gulvet som oppå bosuen. Og anklene og leggene mine ble helt ødelagte etterpå (på den bra måten), og fant ut at det lønte seg med grundig tøying.

Forresten, angående tøying, folk gjør så forskjellig. Tøyer du etter styrketrening? Mange mener det ikke er nødvendig, men jeg merker stor forskjell på om jeg gjør og når jeg "glemmer" det (les: er sløv) Men det er vel forskjell på folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Bosu er drittøft, første gangen jeg prøvde det, befant jeg meg like mye på gulvet som oppå bosuen. Og anklene og leggene mine ble helt ødelagte etterpå (på den bra måten), og fant ut at det lønte seg med grundig tøying.

Forresten, angående tøying, folk gjør så forskjellig. Tøyer du etter styrketrening? Mange mener det ikke er nødvendig, men jeg merker stor forskjell på om jeg gjør og når jeg "glemmer" det (les: er sløv) Men det er vel forskjell på folk..

Godt det er flere av oss ;) Nå er riktignok anklene og leggene mine helt ok i dag (*bank i bordet*), men jeg var mer på golvet enn oppå bosuen. Jeg hadde mye av programmet mitt på bosu tidligere, fordi jeg trenger å trene opp ankler og knær, så spørs om jeg ikke bør legge inn litt bosuøvelser, eller kanskje en bosutime nå og da.

Tøying har ingen (bevist) effekt på om du blir støl eller ikke, tøying er for bevegelighet og for å opprettholde bevegeligheten er det smart å tøye. Noen føler at restitusjonen tar kortere tid dersom de tøyer. Jeg tøyer aldri etter min styrketrening, og man skal også være forsiktig med å tøye særlig hardt etter hard trening generelt (gjelder også tøffe kondisjonstimer), rett og slett fordi man da kan ødelegge musklene enda mer. Lett tøying er derimot helt ok, og føler du at du har god effekt så skal du kjenne på det, og ikke tenke så mye på hva som blir sagt om tøying :) Selv merker jeg ingen annen effekt av tøyinga enn at jeg opprettholder bevegeligheten, kjører jeg uvante øvelser blir jeg støl uansett tøying eller ikke, og sånn har det alltid vært. Så jeg ble veldig glad da forskningen understøttet min teori om at tøying ikke funker på stølhet, noe som ble avvist av mine gymlærere på barne- og ungdomsskolen.

Jeg får mye lett tøying etter gruppetimer, særlig nå som jeg er på minimum 2 gruppetimer hver dag, men jeg tror jeg skal legge inn en egen økt hvor jeg tøyer for å bli mykere før jeg forhåpentligvis starter opp igjen med kampsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :Nikke: Det er på bevegeligheten jeg merker det på. At jeg blir mindre stiv, men ikke mindre støl, hvis du skjønner. Det er forresten litt deilig å være støl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :Nikke: Det er på bevegeligheten jeg merker det på. At jeg blir mindre stiv, men ikke mindre støl, hvis du skjønner. Det er forresten litt deilig å være støl ;)

På bevegeligheten er det ingen tvil om at det hjelper å tøye. Merker det veldig fort dersom jeg ikke har tøyd skikkelig på en stund. Jeg har jo drevet med kampsport, og der var jeg pokka nødt til å tøye, vi kjørte jo også tøyeøkter under treninga. Har lyst til å prøve å få lagt inn en dag i uka hvor jeg bruker 1 - 1,5 t på å jogge og tøye om hverandre for å bli mykere igjen. Føler meg ikke særlig myk og bevegelig om dagen. Skulle ønske de kunne sette opp en stretchingtime på senteret, det hadde kanskje vært noe å foreslå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...