Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Rumba + zamba = Zumba :fnise:

(Nå er jeg festlig skjønneru)

Du er ikke så langt på viddene skjønner du ;)

Zumba er timen hvor man glemmer at man trener fordi man har det så gøy. Det er en blanding av dans og fitness, og er en time som passer for alle danseglade. Vi danser til musikk som salsa, cumbia, bachata, merendue, samba, flamenco, rock n'roll m.m. Det er forskjellig type dans til hver sang, og med varierende intensitet. Det er relativt enkle steg, men man bør likelvel ha en viss koordinasjon for å få maksimalt ut av timen.

Fra sidene til treningssenteret. At det er relativt enkle steg er bullshit... I alle fall så lenge ikke instruktøren faktisk forklarer stegene eller viser dem skikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy søren, det kunne vært veldig bra med en god instruktør. Jeg vil egentlig komme meg på flere slike timer, jeg synes det er morsomme kardiotimer, men er veeeeldig kresen på instruktøren. Dessuten... å trene koordinasjon hadde kanskje ikke vært så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Husker Purple klagde over at det var vanskelig til å begynne med, men når hun var på flere timer og lærte stegene ble det mye lettere og veldig gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker Purple klagde over at det var vanskelig til å begynne med, men når hun var på flere timer og lærte stegene ble det mye lettere og veldig gøy :)

Jada, jeg har sett det jeg også, men jeg kommer fortsatt ikke til å gå på den timen igjen. Rett og slett fordi instruktøre suger på akkurat de timene der. Hun er flink i mange andre timer, og jeg føler meg kjip som sier hun suger, for jeg vet faktisk hvem hun er privat, men hun gir ikke skikkelig instruksjon og da gidder jeg rett og slett ikke. Dette har noe med mestringsfølelse å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Mestringsfølelse er viktig :jepp:

Stakk bare innom for å få litt inspirasjon jeg, må komme meg tilbake på trening i kveld, har jo hatt en uke fri nå og jeg kjenner at motivasjone jeg hadde før ferien er blitt litt borte. Men jeg skal igang igjen altså, jeg trengte bare å lese hvor flink du er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Sender treningsvibber til Wolfmoon*

Ferdig med dagens trening. Knallfornøyd med siste del av treninga i dag. Første del var en relativt slapp Active Strength-time, deretter en Active Spinn-time. Helt ok, holdt grei intensitet, men ga ikke alt ettersom jeg skulle ha en 75 minutters helvetestime med Extreme spinning. Timen er min absolutte yndlingstime, instruktøren er en splitter pine, gal fysioterapistudent. Han er rene duracellkaninen. En helt fantastisk instruktør som spiller en god blanding av rock, hardrock, punk, trance, klassisk og metal. Han brøler som en death metal-vokalist når vi står på som verst, og er minst like sliten som alle oss andre når han nesten ramler av sykkelen etter endt time.

Jeg klarte å presse meg sjøl til det ytterste i timen hans i dag, til tross for mye og hard trening i det siste. Så omtrent mannen med ljåen på pulstoppene i dag, men fy f*** så deilig det var!!

Så ikke mine to hardeste konkurrenter på trening i dag, så enten trente de tidlig, eller så var de ikke der i det hele tatt. Den søte fyren klarte i alle fall ikke målet sitt om 6 timer i dag. Kanskje like greit ettersom han kjørte 6 timer i går, er sliten og har skadet kneet sitt. Håper han ikke har kasta inn håndkleet i det minste. Jeg vil ha konkurranse!!

Dagens treningsøkt:

45 min Active Strength

45 min Active Spinning

75 min Extreme Spinning

Dagens kcal-inntak som inkluderer en aldeles nydelig middag med fullkornstagliatelle, skinkebiff, tomatsaus med mye godt i og mozzarella, og et glass rødvin ligger på høye 2877. Tror det er nødvendig da, og bortsett fra rødvinen (sunt med 1 glass rødvin om dagen ;)) så er det kun sunn og skikkelig mat/drikke. Har forbrent så mye i dag på treninga, at jeg tror ikke jeg dør av en dag med høyt kcal-inntak heller. Det har vært litt for lavt i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg ville drukket den rødvinen med god samvittighet, det er som du nevner sunt ;)

Med tanke på treningsmengden tror jeg ikke antall kalorier utgjør noe problem her nei.. Viktig at kroppen får nok energi til å hente seg inn nå som du skal presse ut den siste innsatsen på slutten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rødvinen hadde jeg absolutt ikke dårlig samvittighet for :) Utrolig godt å kunne slappe av med et glass, og jeg tror jeg kommer til å sove godt i natt.

Nå er det siste innspurt i konkurransen, så Resten av uka blir som følger:

Onsdag:

Active spinning

Basic Aerobic/step

Sport spinning

Active Strength

Torsdag:

Explorer bosu

Active Energy Step

Basic spinning

Fredag:

Sport Spinning

Explorer Pilates

Lørdag:

Active Spinning

Active Strength

Active Energy

Mer enn det får jeg ganske enkelt ikke gjort, så da får det gå som det går. Håper virkelig det er nok. Jeg er så utrolig innstilt på å vinne nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sinna: Forstuet tommelen på trening i dag. Drittøvelse på strength som jeg har vært borti før. Instruktøren har trent soldater i militæret, noe en del av treningene hennes bærer preg av. Øvelsen går ut på at man skal få tak i ryggen på motstanderen sin. Motstander nr 2 ble da i overkant ivrig og bøyde tommelen min i en veldig unaturlig retning. Dama sa ikke unnskyld eller spurte hvordan det gikk med meg engang. At jeg skada meg var jo noe alle fikk med seg, og alle andre spurte hvordan det gikk. :frustrert::sur:

Uansett, dagens trening:

45 min Active spinning

50 min Basic Aerobic/Step

55 min Sport spinning

50 min Active Strength

I morgen blir det endring i planene:

Morgenspinning: 55 min Active spinning

På ettermiddagen:

Explorer bosu

Active Energy Step

Basic spinning

Latin kick box

Må bare trene mer enn planlagt, min hardeste konkurrent ligger ca likt, og han tar delvis fri fra jobben for å trene. Rimelig frustrert over å ødelegge tommelen min nå. Det passer mildt sagt dårlig.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg må bare innse at jeg er slått. Var på morgentrening i dag, da konkurrenten min bare lo av meg og sa kom her så skal jeg vise deg noe kult, også dro han fram en rekke klipp som han hadde gjemt unna. Kl 07:30 på morgenen (jeg er IKKE et morgenmenneske), med en fordømt vond, forstuet tommel, sliten etter en egentlig utrolig bra trening, og lettere provosert fordi han hele tiden de siste dagene har gått og surmult: Du gjemmer unna du, du gjemmer helt sikkert unna noen, slang jeg en bitende kommentar til ham, noe som gjorde at han gikk skikkelig i forsvarsposisjon og lurte på hvorfor jeg ble sur?

Han tok skikkelig fra meg motivasjonen, men man gir seg jo ikke likevel. Jeg skal kjøre de treningene jeg har planlagt, selv om jeg ikke vinner så skal jeg da slå de andre. Enda godt at det er han som slår meg i det minste, han gjør jo i alle fall en innsats i timene. Hadde det vært min bekjente fra kickboxinga hadde jeg blitt forbanna, for hun møter opp til timene og i de fleste saltimer som går på koordinasjon etc. gjør hun ikke et forsøk en gang. Han som vinner kommenterte det faktisk under styrken i går, at etter flere timer er hun jo ikke svett engang. Det har irritert meg også, men jeg kjenner henne for godt, men samtidig ikke godt nok, til å si noe.

Uansett var morgenspinninga utrolig deilig i dag. Klarte å presse meg skikkelig, blir stadig overrasket over hvor tung kroppen er før jeg setter i gang med treninga, men hvor godt den responderer når jeg setter i gang og hvor mye krefter jeg klarer å hente fram.

Kjører de en konkurranse på et senere tidspunkt der de også faktisk kårer en vinner får jeg kjøre en annen taktikk. Ingen egen styrketrening og bare kjøre på til jeg stuper. Trøsten er jo at jeg har fått litt resultater av dette her da. Jeg har gått ned i vekt og jeg har fått mer markerte armer. Så sånn sett har jeg jo nådd et av målene mine, for jeg hadde som mål å faktisk få litt utbytte ut av treninga, og DET har jeg fått.

Har heldigvis funnet ut at jeg kan kjøre tilnærmet vanlig treningsuke til uka også. Får en 4-5 treninger i det minste. Noen av planene ble endret, og selv om 4-5 betyr "mange" flere hviledager enn jeg vanligvis har, så slipper jeg å stoppe helt opp. Tror kanskje det hadde vært en verre tilnærming enn som nå å bare trappe litt ned.

Fra midten av mars starter hardkjøret igjen. Da skal jeg kjøre 10 uker (bare avbrutt av påsken) med styrkeprogrammet mitt før jeg ber om å få det endret. Da skal jeg bytte ut frivendinga med knebøy i smith-stativ på bosu, og utfall. Ellers tror jeg jeg vil beholde øvelsene jeg har på beina. Endre littegrann på noen av overkroppsøvelsene også. Føler det er noen muskler jeg ikke helt får tak i særlig rundt skuldre/armer. Vi får se. Må studere noen øvelser jeg har tenkt på og finne ut nøyaktig hvor de tar i forhold til de jeg allerede kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar meg av hatten for den som har trent mer enn deg :hakeslepp: Tar av meg hatten for deg og, for å si det sånn.

Jeg synes rett og slett det er juks å komme på trening i en slik konkurranse, for så å ikke gjøre en redelig innsats. Dere to har hvertfall fortjent å ligge i teten, hun andre er ikke noe annet enn en juksemaker. Hva annet skal man kalle det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

We kissed and made up :ler: Ok, ikke helt, selv om det ikke hadde vært meg i mot :sjarmor: Men ikke før vi lagde et par skikkelige scener foran folk som trente :laugh: Siste krangelen stod et par av veilederne og så på også, og det så ut som om de ikke visste om de skulle gå imellom oss tilfelle vi fløy på hverandre, eller om de skulle dø av latter. Men vi fikk nå snakket ut om det, og nå er vi venner igjen.

Han fortjener absolutt å vinne. Slår han meg så fortjener han det. Skulle nok droppet min egen styrketrening og kjørt saltimer i stedet. Oh, well.

Dagens treninger:

06:30 Active spinning 45 min. Knallgod trening, fikk pressa meg skikkelig og kroppen virket fin.

16:30: Bosu 55 min. Kjenner at jeg er sliten

17:30: Active Energy Step 55 min. Enda mer sliten, har vondt, men får en fin treningsøkt.

18:30 40 min basic spinning. Deilig å ha en lett økt, helt grei innsats, men timen er tross alt en basictime.

19:30 Explorer Kick bo latin: Jeg har sjelden vært så sliten, eller hatt så vondt, bortsett fra på kickboxinggradering.... Hele kroppen verker, alt gjør vondt, kommer gjennom på pur faen og fordi R har det like jævlig som meg.

Er ødelagt nå. Har knuter nedover hele baksiden av ene låret. Kroppen er brutt fullstendig ned og jeg lengter etter hvile.

I morgen er det heldigvis bare spinning og pilates. Lørdag blir tøff. Glad jeg har helt fri søndag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Tips, om dere har en sånn liggende på senteret deres:

rd91cytQOIg

Pleier å bruke denne på bøllete hamstrings før trening, og virker vidünderlich.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den så egentlig veldig fin ut, de skulle hatt en sånn en. Kan ikke si jeg har sett noe sånt på senteret :(

Målte fettprosent på senteret i går, riktignok på vekt, men den stemmer nok ganske greit. 26,2%. Den skal ned til nærmere 21%, det er målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt behagelig trening i dag. 55 min sport spinning og 1 t pilates. Behagelig å bare ha 2 t for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Og i dag er siste dag av konkurransen :nigo:

Vet du hva, på onsdag ble jeg så inspirert av treningsdagboka di at jeg hadde to treningsøkter. En før og en etter jobb :nigo: Og det kommer fra meg som egentlig ikke er så glad i å trene.. Eneste problemet er alle treningsklærne som må vaskes :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...