Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Øker du noe særlig i styrke nå som du spiser så lite? Det er vel nær sagt en umulighet. Det hjelper sikkert med litt proteinshaker, ja. Jeg fikk smake litt fra en kamerat for noen dager siden, og den var veldig god. Tror det var Whey Gold med jordbærsmak. Jeg er som nevnt tidligere svært skeptisk til ting med kunstig jordbærsmak, men den var fjorten ganger bedre enn de shakene jeg hittil har drukket. Jeg mener å huske det var denne. Jeg vurderer å kjøpe.

Jada, hvis du sjekker treningsloggene mine vil du se at jeg øker :) Hovedproblemet mitt nå er mer det at på øvelsene jeg ligger på 11,2 kg så får jeg ikke økt fordi neste er 13,8 kg og det et alt for stort hopp på såpass små muskelgrupper som f.eks skuldre. Får nok ta en økt eller fem med misa og/eller lucy som støtte tenker jeg. E er jo ubrukelig der, så jeg får ikke noe nytte av ham denne halvannen uka :roll:

Han derimot bør nok få litt progresjon etter at jeg sparker ham hardt og brutalt i ræva så han løfter mer, og får bedre teknikk. Makan til lutrygg og dårlig holdning ...

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Hva med å ta med E på bootcamp i dag kl 17? Da kan D får sparket han litt også :ler: I tillegg må det jo være den perfekte måte å for å forstå at her må det jobbes hvis han trener styrkebootcamp med oss jentene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta med E på bootcamp i dag kl 17? Da kan D får sparket han litt også :ler: I tillegg må det jo være den perfekte måte å for å forstå at her må det jobbes hvis han trener styrkebootcamp med oss jentene ;)

I dag er det løpetrening på Bislett som står på programmet :) Fyren vil jo ikke være i stand til å trene noe bootcamp, så det vil egentlig være rimelig bortkasta. Har heller ikke lyst til å ta fram ham motet fullstendig. Fyren trenger motivasjon, ikke å få alle sine illusjoner knust :ler: Dessuten, ettersom vi skal på kino, og det skal legges nytt gulv på senteret i dag frister det ikke å ta turen dit. Det blir så travelt, og regner med det er himla bråkete der i dag.

Er veldig glad for at Bislett er åpent for alle også i sommer, og at de åpner så tidlig som 8. Da kan jeg få litt løpetrening før vi reiser på fredag. Det er jo spådd dårlig vær, og å løpe ute frister ikke noe særlig. Har store planer om å være der klokka 8 og løpe en halvtime - tre kvarter, bare for å få en liten økt den dagen i det minste. Får litt angst når jeg tenker på at jeg ikke får trent verken lørdag eller søndag.

Må innrømme det at dette med maten er litt problematisk for meg om dagen. Jeg skjønner jo også at under 1300 kcal er for lite, men når jeg begynner å krype over 1500 kjenner jeg at jeg får problemer. Jeg vet jeg egentlig er tynn nok nå. Likevel er jeg ikke 100% fornøyd med tallene på vekta (selv om det bare er tall), jeg får dårlig samvittighet når jeg ser hva jeg spiser de dagene jeg ligger "høyt" i kaloriinntak for jeg ser at jeg spiser så mye unødvendig de dagene, også er jeg på en måte programmert til at jeg skal ligge lavt ettersom jeg har prøvd å gå ned i så lang tid. :sukk: Det er ikke så enkelt det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han derimot bør nok få litt progresjon etter at jeg sparker ham hardt og brutalt i ræva så han løfter mer, og får bedre teknikk. Makan til lutrygg og dårlig holdning ...

:ler: Nå synes jeg nesten synd på han. Men bare nesten! :lur:

Må innrømme det at dette med maten er litt problematisk for meg om dagen. Jeg skjønner jo også at under 1300 kcal er for lite, men når jeg begynner å krype over 1500 kjenner jeg at jeg får problemer. Jeg vet jeg egentlig er tynn nok nå. Likevel er jeg ikke 100% fornøyd med tallene på vekta (selv om det bare er tall), jeg får dårlig samvittighet når jeg ser hva jeg spiser de dagene jeg ligger "høyt" i kaloriinntak for jeg ser at jeg spiser så mye unødvendig de dagene, også er jeg på en måte programmert til at jeg skal ligge lavt ettersom jeg har prøvd å gå ned i så lang tid. :sukk: Det er ikke så enkelt det her.

Skjønner at dette er vanskelig for deg, og det kan ikke være enkelt å bli dratt mellom lav vekt og tynn vs. høyere vekt og mer muskler. Har du tenkt gjennom hva du egentlig liker best? Du ser jo knallbra ut, men jeg tror heller ikke at du kommer til å ha noe særlig mer progresjon hvis du ikke øker kcal-inntaket ditt. Men det visste du sikkert allerede. ;)

:klemmer:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nå synes jeg nesten synd på han. Men bare nesten! :lur:

Skjønner at dette er vanskelig for deg, og det kan ikke være enkelt å bli dratt mellom lav vekt og tynn vs. høyere vekt og mer muskler. Har du tenkt gjennom hva du egentlig liker best? Du ser jo knallbra ut, men jeg tror heller ikke at du kommer til å ha noe særlig mer progresjon hvis du ikke øker kcal-inntaket ditt. Men det visste du sikkert allerede. ;)

:klemmer:

-misa

Nå ligger jeg jo ikke like lavt hver dag, og jeg har jo foreløpig god progresjon. Problemet nå er de jævla pundmanualene som øker alt for mye. Hadde ikke noe problemer på senteret i Moss, der de hadde manualer som økte med 1 kg. 12 -13 kg hadde vært perfekt nå for en del av øvelsene mine, men det finnes jo ikke på senteret :sur: Ta et par styrkeøkter sammen når jeg er tilbake fra Edinburgh, så jeg kan få litt hjelp på 13,8? Får jeg hjelp så kan jeg nok klare det. Får håpe de tar mailene våre til etterretning, lucy: har du skrevet?

Jeg vil for all del ikke bli "tjukkere" enn jeg er nå. Vil helst holde meg der jeg er, men med mer definerte muskler. Det er jeg jo også på god vei til å få. Bare jeg får det pulveret kommer jeg nok til å ligge jevnt på 1400 - 1600 kcal pr dag, og da tror jeg jeg kan få ganske god progresjon, det har jeg i alle fall hatt til nå. Spiser jo mer i helgene uansett, så gjennomsnittet er ikke og har heller aldri vært under 1300 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og lucy kan løfte på hver vår side, om så. :nigo: Joda, vi må definitivt få til flere treninger sammen etter hvert, jeg trenger også støtte på flere. :Nikke:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og lucy kan løfte på hver vår side, om så. :nigo: Joda, vi må definitivt få til flere treninger sammen etter hvert, jeg trenger også støtte på flere. :Nikke:

-misa

Hehe, ille stilt er det nå ikke med meg da :ler: Jeg klarer jo fint 11,2, bare litt push på 13,8 noen uker, så klarer jeg vel resten sjøl håper jeg. Det er den barrieren å klare å løfte et par stk, og ta det derfra som er vanskelig. Særlig siden det er 2,6 jævla kg ekstra. Vil ha 1kgs økning!!! :sur: Skal mase litt på dem live også jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ille stilt er det nå ikke med meg da :ler: Jeg klarer jo fint 11,2, bare litt push på 13,8 noen uker, så klarer jeg vel resten sjøl håper jeg. Det er den barrieren å klare å løfte et par stk, og ta det derfra som er vanskelig. Særlig siden det er 2,6 jævla kg ekstra. Vil ha 1kgs økning!!! :sur: Skal mase litt på dem live også jeg :ler:

Skal mase jeg også. :Nikke:

lucy, du må være med og mase!!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jepp vi må mase, men jeg snakket med D om det og han sa han var redd det allerede var bestilt inn og at de ikke kommer til å gå bort fra pounds pga at de har en deal med en spesiell person og at det blir mye billigere slikt. Det er ingen dum idé å ha noen til å "hjelpe" seg litt så man kommer videre, D gjør det med meg på PT-timene og jeg får mye bedre progresjon enn om jeg selv skulle slitt med få reps eller forsøkt å jobbe meg oppover ved å ta det jeg allerede greier. Evt kan man legge press på vektene som du klarer fra før, så blir det ca 1 kg tyngre.

Misa: Jeg kommer helt sikkert til å trenge støtte etter hvert, så jeg håper tilbudet ditt står ved stand for meg også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp vi må mase, men jeg snakket med D om det og han sa han var redd det allerede var bestilt inn og at de ikke kommer til å gå bort fra pounds pga at de har en deal med en spesiell person og at det blir mye billigere slikt. Det er ingen dum idé å ha noen til å "hjelpe" seg litt så man kommer videre, D gjør det med meg på PT-timene og jeg får mye bedre progresjon enn om jeg selv skulle slitt med få reps eller forsøkt å jobbe meg oppover ved å ta det jeg allerede greier. Evt kan man legge press på vektene som du klarer fra før, så blir det ca 1 kg tyngre.

Misa: Jeg kommer helt sikkert til å trenge støtte etter hvert, så jeg håper tilbudet ditt står ved stand for meg også! ;)

Men jeg synes det er dumt at jeg blir avhengig av hjelp. Helt greit og fint å få hjelp i blant, men når man ikke kommer videre eller får trent tungt nok med mindre man får hjelp da blir det for dumt. De burde jo ikke legge opp et løp der de holder folk tilbake i treninga fordi de skal spare litt penger? *kritisk* ;)

Har lyst til å få litt løpetrening med K jeg. Han løper mye hardere enn jeg gjør, så jeg kommer sikkert til å dø hvis vi tar en tur i hans tempo, men trenger noen som trekker opp tempoet mitt litt. Er du med på en utfordring forresten, lucy? Neste år: Sentrumsløpet, Birkebeinerrittet, Birkebeinerløpet og halvmaraton i Oslo Maraton? :nigo: Anyone else?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Er du med på en utfordring forresten, lucy? Neste år: Sentrumsløpet, Birkebeinerrittet, Birkebeinerløpet og halvmaraton i Oslo Maraton? :nigo: Anyone else?

Fy flate, jeg kjenner jeg spyr litt bare av tanken. Men akkurat nå er jeg veldig lite motivert for kondisjonstrening, jeg har ikke lyst til å sykle Birken og bare blæ.. Jeg tenker KANSKJE Birkebeinerløpet, fordi da er det i skogen og på grus, ikke så mye asfalt. HM! Spør meg igjen når jeg er i kondismode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Of course, my darling! :nigo:

Men jeg synes det er dumt at jeg blir avhengig av hjelp. Helt greit og fint å få hjelp i blant, men når man ikke kommer videre eller får trent tungt nok med mindre man får hjelp da blir det for dumt. De burde jo ikke legge opp et løp der de holder folk tilbake i treninga fordi de skal spare litt penger? *kritisk* ;)

Er helt enig i det du sier her, jeg vil heller ikke være avhengig av andre for å komme meg videre. Nei, de må nok bestille flere. Det har vi bestemt! :jolie:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Du blir jo forresten ikke avhengig av hjelp, bare får litt hjelp til pushe deg før du avanserer i kg. Men, her er vi jo forskjellige. Jeg jobber mye lenger med de samme kiloene før jeg avanserer, jeg har ikke noen store behov for å øke men vil gjerne presse meg så mye som mulig på de jeg ligger på før jeg går opp. Jeg mest opptatt av at treningen gir meg resultater på kroppen og ikke nødvendigvis at jeg øker veldig. Det er overkroppen da vel og merke. På underkroppen har jeg helt annet fokus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy flate, jeg kjenner jeg spyr litt bare av tanken. Men akkurat nå er jeg veldig lite motivert for kondisjonstrening, jeg har ikke lyst til å sykle Birken og bare blæ.. Jeg tenker KANSKJE Birkebeinerløpet, fordi da er det i skogen og på grus, ikke så mye asfalt. HM! Spør meg igjen når jeg er i kondismode ;)

Jeg skal nok mase ;) Du har jo masse tid til å forberede deg :fnise:

:jepp: Of course, my darling! :nigo:

Er helt enig i det du sier her, jeg vil heller ikke være avhengig av andre for å komme meg videre. Nei, de må nok bestille flere. Det har vi bestemt! :jolie:

-misa

misa: er du med på utfordringen min? :nigo: Jeg kommer til å mase mer, og kanskje prøve å påvirke M litt, kanskje hun er lettere å overtale/snakke fornuft med? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir jo forresten ikke avhengig av hjelp, bare får litt hjelp til pushe deg før du avanserer i kg. Men, her er vi jo forskjellige. Jeg jobber mye lenger med de samme kiloene før jeg avanserer, jeg har ikke noen store behov for å øke men vil gjerne presse meg så mye som mulig på de jeg ligger på før jeg går opp. Jeg mest opptatt av at treningen gir meg resultater på kroppen og ikke nødvendigvis at jeg øker veldig. Det er overkroppen da vel og merke. På underkroppen har jeg helt annet fokus ;)

Jeg blir avhengig av hjelp når jeg ikke klarer å løfte helt selv, men må ha støtte. Det er ikke snakk om at noen skal stå bak meg og si: push på :gjeiper: det er snakk om å ha noen som så vidt støtter under albuen min og "hjelper" meg som en PT ville ha gjort. Jeg ser på det som å bli avhengig av hjelp når alternativet er for lette vekter. Jeg mener nemlig at 11,2 er akkurat litt for lett for meg nå, og om ikke akkurat nå så i alle fall om 1 eller 2 uker. Jeg tror ikke jeg blir mer klar for å øke av å ligge på 11,2 i evigheter, spranget vil jo være like stort uansett.

Dette går ikke på å skulle ta mest mulig, men nettopp å få resultater, både fysisk i forhold til å styrke nakke og skuldre som jeg har mye problemer med, og visuelt :) Jeg fikk forresten godkjent av V når det gjaldt skuldrene mine. Jeg kunne fortsatt øke en del før jeg ble noe ukvinnelig og lite feminin :ler:

Han prøvde da å få meg til å kommentere hans overkropp, som om ikke han er inbilsk nok fra før :roll: Jeg sa bare at den var godkjent, og at han neppe brydde seg så veldig hardt om hva jeg mente uansett. Det var visstnok viktig for ham å ta seg godt ut da, men det får han vel høre nok fra før at han gjør, så jeg skal i alle fall ikke fyre oppunder, ikke før han booster selvtilliten min skikkelig i form av komplimenter i alle fall. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

misa: er du med på utfordringen min? :nigo:

Tror nok ikke at skulderen min er klar for løping over 30 min enda. :gjeiper: Skulle gjerne vært med på Sentrumsløpet, kanskje neste år.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tror nok ikke at skulderen min er klar for løping over 30 min enda. :gjeiper: Skulle gjerne vært med på Sentrumsløpet, kanskje neste år.

-misa

Det er jo neste år det er snakk om, så håper skulderen din er bedre til da. Med riktig trening og behandling er det vel gode muligheter for å bli en del bedre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo neste år det er snakk om, så håper skulderen din er bedre til da. Med riktig trening og behandling er det vel gode muligheter for å bli en del bedre? :)

Jo absolutt, jeg klarte jo for ikke lenge siden å jogge 30 min på tredemøllen, for første gang på høy hastighet på maaaaange år. Har ikke løpt slik siden jeg deltok i løpekonkurranser da jeg var lita. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt ble et patetisk forsøk på å trene. 40 min løping inne på Bislett. Fikk det for travelt, og siden E ikke akkurat er i storform ble tempoet for lavt til at jeg var særlig fornøyd. For meg var dette knapt nok vedlikeholdstrening. 12 runder á 540 m (dette er innendørs, nede under tribunene, så det er lenger enn en vanlig bane, men løpedekket er det samme) = 6480 m. Skuffa!!!

Får ta det igjen i morgen. Da blir det 45 min på tredemølle i eget tempo, så kan nå E løpe så sakte han vil :fnise: også en skikkelig styrkeøkt etterpå. Da er jeg forhåpentligvis fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

:sjokkert: Det er jo faktisk gjevnt 8,5-9 kmh da, det er over hva som er en rolig restitisjonsøkt for meg i alle fall. Syns du skal være fornøyd! :)

Gleder meg til å se deg (dere) i kveld. Kl 19? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...