Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

Fremhevede innlegg

Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Hm, er ikke jentechins når man ligger på gulvet under en bom, og heiser seg opp?

*google*

-misa

Er ikke det omvendt roing? :klø:

Jeg kaller det å ligge på gulvet under bom og heise seg opp for jentechins, har vel fått uttrykket fra PT tror jeg :klø: Kan hende det også heter omvendt roing? Det er i allefall jentealternativet til chins som blir benyttet til styrketesten i opptaket til politihøgskolen om jeg ikke tar feil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg kaller det å ligge på gulvet under bom og heise seg opp for jentechins, har vel fått uttrykket fra PT tror jeg :klø: Kan hende det også heter omvendt roing? Det er i allefall jentealternativet til chins som blir benyttet til styrketesten i opptaket til politihøgskolen om jeg ikke tar feil..

Når jeg gadd å google selv, så jeg at det er det samme :)

Skrevet

Dagens treningsøkt ble litt annerledes enn planlagt. Jeg dro tidlig på treningssenteret, både fordi jeg ville være med på morgenspinning og fordi jeg skulle ut på Hovedøya med lucy i dag. Da jeg kom på senteret fikk jeg beskjed om at de ikke visste helt hvem som skulle være instruktør, og at det kanskje ikke ble noe av i det hele tatt, for det var ikke satt opp noen.

Jeg satte i gang med egen oppvarming, 15 min jogging på tredemølle (2,7 km) og gikk inn i spinningsalen for å vente på instruktøren, men ingen instruktør kom og hun som jobbet i resepsjonen kom innom for å fortelle at hun ikke fikk tak i noen. Vi fikk lov til å bruke spinningsalen og hun satte på musikk slik at de som ønsket å kjøre sitt eget løp kunne gjøre det. Jeg valgte å bruke egen musikk, og kjørte mitt eget program. Er jo på senteret for å trene, ikke bli trent, så det gikk i grunnen greit det. Har såpass selvdisipling og har drevet så mye med spinning at jeg klarte å sette opp et fint og variert program. Kunne jo også holde på lenger, siden vi fikk kjøre på egenhånd.

Dermed ble det 60 min ganske hard spinning + 10 min veldig lett sykling mens vi ventet på instruktøren.

Totalt:

20 min sykkel ute

15 min jogging tredemølle 2,7 km

10 min lett spinning

60 min sport/extreme nivå spinning

Sjelden jeg svetter så mye som jeg gjorde i dag, så godt fornøyd med gjennomført økt.

Skrevet

Dagens treningsøkt:

20 min sykling ute

15 min tredemølle 2,7 km

60 min styrke 3x8-10 bryst, biceps, mage

Flies: 9/10 - 9/10 - 9/10 Økte fra 8,8 til 9 (ikke akkurat noen imponerende forskjell) på flies

Skrå brystpress: 10/10 - 10/10 - 10/10 Økte fra 9 kg forrige gang

Biceps kabel: 23/10 - 25,3/10 - 25,3/10 fra 20,3 forrige gang.

Biceps 7-7-4: 8 - 8 - 8 med supersett biceps stang innimellom: 13,1/5 - 13,1/5 - 13,1/4 Helt for jævlig å ta supersettene. Skalv sånn på hånda når jeg skulle skrive at jeg måtte holde armen fast med andre hånda. Supertungt, men veldig deilig å tyne seg selv sånn også.

Crunch: 40 - 40 - 40

Skrå crunch: 40 - 40 - 40

Benhev, liggende: 15 - 15 - 15

"Sideplanke" på bosu, heve og senke hofte: 15h - 15v - 15h - 15v

Til slutt planke med catslides, bein ut til siden: 35 sek - 30 sek - 30 sek. Hver gang tok jeg beina ut til siden 20 ganger. 10 på hver side.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Skal du trene i dag? (dumt spørsmål..) Det egentlig spørsmålet er NÅR skal du trene? Jeg er der kl 19, skal trene med en kompis :) Håper jeg ser deg der!

:klem:

Skrevet
Skal du trene i dag? (dumt spørsmål..) Det egentlig spørsmålet er NÅR skal du trene? Jeg er der kl 19, skal trene med en kompis :) Håper jeg ser deg der!

:klem:

Hehehe, jeg jo trene, må få klistremerker i dag og i morgen :) Skal trene fra ca 19:30. Er til behandling til litt før kl 19. Tenkte meg på spinninga i kveld, med mindre beina føles ok så jeg kan løpe.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Hehehe, jeg jo trene, må få klistremerker i dag og i morgen :) Skal trene fra ca 19:30. Er til behandling til litt før kl 19. Tenkte meg på spinninga i kveld, med mindre beina føles ok så jeg kan løpe.

Ok. Jeg kjører styrke i dag, kom bort og si hei hvis du ser meg :hug:

Skrevet

Knalltrening! Dro rett fra behandling til trening. Ikke 100% sikker på om behandleren min ville blitt blid hvis han hadde visst at jeg kjørte knallhardt på rygg, skuldre og triceps rett etter behandling, men jeg syntes i det minste treninga funket bra. Økte på veldig mange av øvelsene mine.

Dagens trening:

35 min sykkel ute

10 min jogging tredemølle 1,79 km

90 min styrke rygg, skuldre og triceps 5 x 4-6

Stående, foroverbøyd roing: 42,5/5 - 42,5/5 - 42,5/5 - 42,5/5 - 42,5/4 (Økte fra 40 kg forrige gang)

Nedtrekk: 36/5 - 36/6 - 36/6 - 36/6 - 36/6 (Økte fra 34,3 kg forrige gang)

Sittende roing: 42,6/6 - 45/6 - 45/5 - 45/5 - 45/6 (fra 41,3 kg forrige gang. Litt tvilsom, siden 45 egentlig var litt for tungt, men 42,6 kg var for lett)

Hantelpress: 11,2/5 - 11,2/5 - 11,2/4 - 11,2/4 - 11,2/4 (Jeg kommer aldri til å klare å øke på den øvelsen. Møkkaøvelse!)

Tricepspress: 8/4 - 8/4 - 8/4 - 8/4 - 8/3 (fra 7 kg forrige gang)

Dips (supersett): 5/8 - 5/8 - 5/8 - 5/8 - 5/8

Sidehev: 6/4 - 6/4 - 6/4 - 6/4 - 6/4 (Fra 5 forrige gang)

Shrugs: 10/10 - 10/10 - 10/10 - 10/10 - 10/10

Stående enhånds roing: 10/20 - 10/20

Firfotstående sidehev m/rotasjon: 2/20 - 2/20

Rygghev m/omv. flies: 3/10 - 3/10

Crunch: 40 - 40 - 40

Benhev: 15 - 15 - 15

Dønn sliten etter denne økta. Har fått i meg godt med proteiner nå etterpå. Karbonadedeig med findus fullkornsris med grønnsaker, wokgrønnsaker og cottage cheese til sen middag.

1506 kcal i dag

25% protein

16% fett

59% karbohydrater

Traff både lucy og misa på trening. Veldig koselig :klem:

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Morro å se deg på trening, gøy at vi plutselig stod der alle 3 :)

Skrevet

Kjempebra innsats i dag Enigma! Og som lucy sier, det er skikkelig koselig når vi er der alle sammen. :jepp: Men dere må slutte å trene så tidlig. ;)

-misa

Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Men dere må slutte å trene så tidlig. ;)

-misa

Jeg pleier jo faktisk ikke det.. ;) Men nå stenger jo senteret fordømt tidlig, kl 21 :sjokkert: Det er jo da jeg som regel labber bort. Skuffa, ja litt faktisk!!

:hug: Natta!

Skrevet

Er litt verre for meg å trene så seint, særlig på vinteren når jeg er avhengig av trikk/buss. Greit på sommeren når jeg sykler da, men det er litt med det at hvis jeg først får satt meg ned så er det så vanskelig å komme seg ut av sofaen :fnise: Må i så fall sørge for å ha avtalt på forhånd å møte dere, så jeg har en grunn til å komme meg ut. Dumt nå som senteret stenger så tidlig da, man må jo bare trene tidlig.

Skrevet

Du har bare ett valg, nemlig å flytte opp hit. Vi andre har jo samlet oss strategisk her oppe. :sjarmor: Jeg trener sent fordi da er stort sett alt av vekter og benker ledig, også slipper man stresset med så mye folk. :)

-misa

Skrevet

Flytte fra drømmeleiligheten til noe dyrt, smått og mer usentralt? Nei takk :gjeiper: Vet jo at det er bedre å trene sent, men har mine grunner for å ikke gjøre det, også utenom buss/trikk ;) Kan alltids trene seint noen ganger da, er jo ikke noen krise i grunn det. Mye hyggeligere å trene sent dersom jeg får selskap på treninga. Greit å ha noen til å hjelpe seg også.

Skrevet (endret)

Vi får prøve å samkjøre noen treninger. Nå skal jeg stupe i seng her, sov godt vennen. :klemmer:

-misa

Endret av misa
Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Flytte fra drømmeleiligheten til noe dyrt, smått og mer usentralt? Nei takk :gjeiper: Vet jo at det er bedre å trene sent, men har mine grunner for å ikke gjøre det, også utenom buss/trikk ;) Kan alltids trene seint noen ganger da, er jo ikke noen krise i grunn det. Mye hyggeligere å trene sent dersom jeg får selskap på treninga. Greit å ha noen til å hjelpe seg også.

Du får alltid selskap av meg :kose:

Skrevet
Du får alltid selskap av meg :kose:

Og meg! :nigo:

De tre musketerer. :fnise:

-misa

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Les Trois Mousquetaires

*Engima* - misa - lucy

:trene::trene::trene:

Skrevet
Les Trois Mousquetaires

*Engima* - misa - lucy

:trene::trene::trene:

:ler: Så søte vi er!

Fransk ja, det er det meningen kjæresten og meg skal lære oss i sommer. Blir jo spennende å se (høre) hva som kommer ut av det prosjektet. :gjeiper:

-misa

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...