*Enigma* Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #581 Del Skrevet 9. juli 2009 Det er jo faktisk gjevnt 8,5-9 kmh da, det er over hva som er en rolig restitisjonsøkt for meg i alle fall. Syns du skal være fornøyd! Gleder meg til å se deg (dere) i kveld. Kl 19? Vel, når jeg begynner oppvarminga mi på 10,4 km/t så skjønner du kanskje at jeg slett ikke kan være fornøyd? For meg så er ikke 40 min i litt over 9 km/t en treningsøkt. Jeg skulle heller ikke ha noen restitusjonsøkt, så jo, jeg er sur og misfornøyd. Jeg må jo gå ut fra mitt utgangspunkt, og da er 9 km/t elendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 9. juli 2009 #582 Del Skrevet 9. juli 2009 Jaja.. Jeg syns nå du er flink jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #583 Del Skrevet 9. juli 2009 Jaja.. Jeg syns nå du er flink jeg da Altså, det går jo mer på følelsen av å ha trent etter en økt. Når man ikke har følelsen av at man har trent etter en økt, man har bare blitt litt andpusten og knapt svett, så føler man jo ikke at man har trent. Uansett er jeg så møkkasur og irritert akkurat nå over at siste dagen på jobb ble bare dritt og mas, så i kveld skal det trenes til man dør. Stakkars E :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 9. juli 2009 #584 Del Skrevet 9. juli 2009 Høres ut som en perfekt kveld spør du meg?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #585 Del Skrevet 9. juli 2009 Høres ut som en perfekt kveld spør du meg?! Jepp, det er det etter min mening også Får bare håpe beina holder. Planen er å kjøre minst 30 min intervalltrening ... også avslutte økta med styrke. Usikker på om jeg klarer å kjøre bein, eller om jeg skal kjøre litt basisøvelser på overkropp i dag også. Tror kanskje beinøkt etter en såpass hard løpeøkt kan bli litt i overkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #586 Del Skrevet 9. juli 2009 Dagens treningsøkt: 45 min løping tredemølle 60 min styrketrening. Fikk ikke løpt så hardt som jeg hadde lyst til, men holdt helt greit tempo, særlig i forhold til i går. Brukte 33 min og 26 sek på samme strekning som i går. Tok ikke med meg treningsdagboka hjem, så husker ikke hvor langt jeg løp totalt, 8, etellerannet. Tok en ganske basic styrkeøkt på overkroppen: Flies Skråbenk Stående, foroverbøyd roing Rygghev med omvendt flies Sidehev Shrugs Bicepscurl med manualer Tricepspress Dips Liggende benhev Crunch Skrå crunch Greit fornøyd med treningsøkta. Håper jeg orker den løpeøkta i morgen, men jeg er sliten, så helt sikker er jeg ikke. Trenger virkelig de to fridagene i helga. Tror jeg vil ha godt av dem og kunne komme sterkere tilbake etter ferien. Det blir lite hardtrening den neste 1,5 uka. En del lette treningsøkter, en god del kortere joggeturer (30-45 min). Det skal bli godt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #587 Del Skrevet 10. juli 2009 Det ble "bare" en halvtimes trening i dag, før beina sa stopp. Men det var godt benyttede 30 min da. Ble både sliten og svett denne gangen, ettersom jeg løp aleine. Brukte stoppeklokka på nanoen min for å sørge for å holde et jevnt tempo. Hadde to runder med høy fart også. Rakk 10 runder på den halvtimen, avbrutt av 3 korte drikkepauser. Utrolig deilig å løpe inne på Bislett, sikkert fint å løpe på utebanen også altså, den er også åpen for publikum nå på sommeren, men jeg foretrakk innebanen siden det var litt kjølig på morgenen. Var aleine der også, så jeg fikk trene i fred. I morgen og søndag blir det treningsfri, resten av tida her skal vi i det minste få inn 30-40 minutters joggeturer, og prøve å få inn én dag med knallhard styrke og litt svømming. Er litt bekymret for høyrearmen min. Det gjør vondt på oversiden av underarmen, jeg har merket det litt i det siste når jeg har trent tung styrke, men nå er det ømt og småvondt hele tida. Godt jeg skal ha pause fra styrketrening minst til tirsdag, kanskje helt til torsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 11. juli 2009 #588 Del Skrevet 11. juli 2009 Husker du vi snakket om den skaden du fikk da du kjørte dips? Avrevet brystmuskel? Leste akkurat et gammelt innlegg i bloggen til Kadie: Har slitt i flere måneder med å trene bryst etter skaden jeg dro på meg under et overmodig forsøk på max reps dips. Fikk en delvis avrivning av brystmuskel og en dobbel låsning i brystbeina - smalt så det sang utover treningsstudioet!! Skummel opplevelse, som nok gjør at jeg aldri kan kjøre dips igjen tungt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #589 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Husker du vi snakket om den skaden du fikk da du kjørte dips? Avrevet brystmuskel? Leste akkurat et gammelt innlegg i bloggen til Kadie: Det høres jo veldig ut som det jeg fikk. Fikk også noe skade rundt brystbeinet og det gjør vondt i brystbeinet hver gang jeg kjører tungt. To dager uten trening var mer enn nok. Fikk en liten joggetur i dag, 30-40 min i sånn middels tempo. Helt greit, er jo tross alt på ferie. Blir nok det samme de neste dagene også. Endret 13. juli 2009 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #590 Del Skrevet 14. juli 2009 Ca. en times løpetur i dag. Helt greit tempo, blei gruelig bratt etterhvert, men deilig med en litt lenger løpetur. Uansett blir det bare vedlikehold på formen nå mens jeg er på ferie. Kommer hjem torsdag og da er det nesten rett på senteret for å kjøre en hard løpe-/styrkeøkt. Gleder meg allerede! I morgen blir det både løpetur og tur opp på Arthur's Seat, så da blir det nesten 2 treningsøkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #591 Del Skrevet 17. juli 2009 Kort treningsøkt i dag. Bislett åpna 8:10 i dag *knurr* og jeg som ikke hadde mye tid til rådighet fra før fikk da enda mindre tid. I tillegg var jeg ekstremt trøtt etter veldig få timers søvn, nanoen min streika og jeg har gnagsår fra helvete på begge hæler etter å ha gått med nye sko. Yay! Uansett, det ble 30 min løping på utebanen, 14 runder á 400 m = 5600 m. Det ble da i det minste trening ..., det er planen for i morgen også. Løpe en 30 - 45 min, det samme med søndag. Har fortsatt vondt på oversiden av høyre underarm. Best å la den få hvile fram til jeg kan kjøre normal treningsrutine fra mandag. Da har jeg ikke lenger besøk å ta hensyn til og kan gjøre akkurat som jeg vil Det skal bli deilig det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #592 Del Skrevet 18. juli 2009 Dagens treningsøkt: Litt over 3 runder rundt Sognsvann. 1 runde er 3,3 km, jeg måtte da så klart løpe 3 runder og nok i tillegg til å få 1 mil :gjeiper: ! mil på 55 min og 23 sek. Ikke så aller verst det etter en uke med lite trening, og det er vanskeligere å holde tempoet når man løper ute, aleine, enn når man løper på mølla og bare trenger å flytte beina fort nok til at man ikke tryner av mølla. Deilig å løpe ute også, få grus under føttene, litt mer behagelig underlag. Må bli litt flinkere til å dra opp dit og trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 18. juli 2009 #593 Del Skrevet 18. juli 2009 Sognsvann er genialt for løping, jeg pleier å løpe intervall der. T/r Ullevaallsseter i samme område er også en kjempefin tur (litt over ei mil), vet ikke om du har løpt der? Litt mindre ensformig enn rundt vannet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #594 Del Skrevet 18. juli 2009 Sognsvann er genialt for løping, jeg pleier å løpe intervall der. T/r Ullevaallsseter i samme område er også en kjempefin tur (litt over ei mil), vet ikke om du har løpt der? Litt mindre ensformig enn rundt vannet. Poenget i dag var at jeg hadde med meg to stk. som er i betraktelig dårligere form enn meg :gjeiper: Derfor rundene rundt vannet, i stedet for å ta en løpetur til et eller annet sted. De klarte 2 runder på den tida jeg klarte 3, vi skulle egentlig ha holdt følge, men det var jo bare å glemme. Veldig fint område å trene i Trener egentlig alt for lite der, vanskelig å få med seg noen å trene med, for enten er folk i for dårlig form, eller så passer det ikke med tidspunkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 18. juli 2009 #595 Del Skrevet 18. juli 2009 Da skjønner jeg. Jeg har i perioder trent veldig mye rundt Sognsvann, men det har blitt litt mindre i år. Har kjørt intervall på mølle istedenfor av tilgjengelighetsårsaker. Men det er lite som slår løping ute synes jeg. Det påstås jo at det i prinsippet er like krevende å løpe på mølle som ute, men jeg klarer ikke helt å få det til å stemme. Utendørs må man jo flytte kroppen mer selv, mens man på mølle får litt hjelp til det av båndet. Jeg ligger ihvertfall normalt sett på høyere fart inne enn ute på samme puls. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #596 Del Skrevet 18. juli 2009 Da skjønner jeg. Jeg har i perioder trent veldig mye rundt Sognsvann, men det har blitt litt mindre i år. Har kjørt intervall på mølle istedenfor av tilgjengelighetsårsaker. Men det er lite som slår løping ute synes jeg. Det påstås jo at det i prinsippet er like krevende å løpe på mølle som ute, men jeg klarer ikke helt å få det til å stemme. Utendørs må man jo flytte kroppen mer selv, mens man på mølle får litt hjelp til det av båndet. Jeg ligger ihvertfall normalt sett på høyere fart inne enn ute på samme puls. Jeg ble litt overrasket over at de bare hadde rukket 2 runder ja Synes kanskje det gikk litt vel tregt med dem. Er enig i at det er tyngre å løpe ute, nettopp fordi man må flytte kroppen selv Derfor godt fornøyd med å klare å holde jevnt, forholdsvis høy fart, helt av meg selv Må trene mer på det fram mot Oslo Maraton, men også prøve å få med meg noen ut på lange løpeturer, få med noen som kan dra meg litt. Det kreves jo også forskjellig løpsteknikk når man løper på mølle i forhold til å løpe ute. Det merket jeg godt i dag. Jeg kjente det helt andre steder nå, enn når jeg løper på mølle. Uansett deilig å være i gang igjen. I morgen blir det vel Bislett igjen, siden det er spådd dårlig vær og besøket mitt skal reise hjem. Blir nok ikke til at jeg får dratt ham med på en tur rundt Sognsvann igjen da. Løpetrening 2 dager på rad? Er du gal, jente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 18. juli 2009 #597 Del Skrevet 18. juli 2009 Løpetrening 2 dager på rad? Er du gal, jente? Det er jo selve definisjonen på galskap. Jeg skulle egentlig på løpetur i dag jeg også, men det ble visst med tanken. Jeg synes faktisk det er vanskelig å komme skikkelig i gang med treningen etter ferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 19. juli 2009 #598 Del Skrevet 19. juli 2009 Hello my friend!! Håper jeg ser deg på trening i morgen! Jeg er der fra ca kl 19! Jeg løp også i helga, 9 km utendørs på 55 min Det kommer seg det kommer seg! Langt igjen til der du er, men mye bedre enn forventet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #599 Del Skrevet 20. juli 2009 Hello my friend!! Håper jeg ser deg på trening i morgen! Jeg er der fra ca kl 19! Jeg løp også i helga, 9 km utendørs på 55 min Det kommer seg det kommer seg! Langt igjen til der du er, men mye bedre enn forventet! Må få trent i dag, siden gårsdagens treningsøkt utgikk. Vet bare ikke helt når, eller hva jeg skal trene. Oversiden av høyre underarm er fortsatt vond, så usikker på om jeg kan kjøre vekttrening på overkropp som jeg egentlig hadde planlagt. Håper jeg får sett deg littegrann i dag i det minste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 20. juli 2009 #600 Del Skrevet 20. juli 2009 Må få trent i dag, siden gårsdagens treningsøkt utgikk. Vet bare ikke helt når, eller hva jeg skal trene. Oversiden av høyre underarm er fortsatt vond, så usikker på om jeg kan kjøre vekttrening på overkropp som jeg egentlig hadde planlagt. Håper jeg får sett deg littegrann i dag i det minste Well, I'll be hanging around nesten hele kvelden, så sjansen er vel stor for at vi sees! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg