Gå til innhold

Get Fit or Die Tryin'


LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

jenter! kom igjen! hva skjer! :kjefte:

søndag gikk jeg tur, mandag gikk jeg tur og i dag skal jeg trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

På søndag syklet jeg en halvtime og trente styrke i ti min - kvarters tid. I dag syklet jeg et kvarter og trente styrke i en fem min tid. Har ikke orket å dra meg selv til treningssenteret så da er jeg flink og trener hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woho! vært på treningssenteret i dag! første timen, moro! satt opp program og greier, så det var nok ikke den mest effektive timen jeg har brukt på trening i mitt liv, men dette lover godt! veldig proft system, med en sånn minnepinne hvor de lagrer programmene dine (du kan lage opp til 11 programmer), og du kan se hvor mye du har trent, kalorier, osvosvosv. hvor mye løping du har igjen før du eventuelt ahr løpt New York Marathon osv :ler:

og så putter du den minnepinnen inn i de forskjellige maskinene, så forteller de deg hva du skal gjøre! hvor mye vekt du skal ha på, repitisjoner osv. og når du har klart "et sett" (heter det det?) tre ganger på rad, så oppgraderer den deg. tyngere vekt, flere rep osv. så til nå har jeg lagd et kondisjonsprogram som bare er på tredemølle og ellipsemaskin, et styre+kondis som er oppvarming på tredemølle, div styrkeapparater og div kinesisøvelser, og så "nedtrapping" på ellipse maskin. varer ca 70 min. og så et rent, litt hardt styrkeprogram. så er planene da å gjøre dette en gang hver i løpet av en uke :)

veldig profft system der borte, og i tillegg er det egen TV i alle tredemøllene og ellipsemaskinene! :fnise: så da kan jeg jo bare stå å tråkke i det uendelige om jeg skulle være litt sløv en dag.. har virkelig troen denne gangen! veldig bra der borte, gratis solarium og veldig bra oppfølging virker det som. i tillegg til å ha tre gode programmer som jeg gleder meg til å prøve, så er det også et temmelig OK utvalg av timer det går an å være med på. Som i dag var det f.eks 45 min spin og så 45 min styrke, i ett liksom. kunne jeg virkelig tenkt meg! :jepp:

PUMP IT UP! :trene:

:fnise: jeg vet jeg er litt teit. jeg bare er så full av endorfiner og lykke etter å endelig ha kommet i gang. det var et stort steg for meg!

(og ps, jeg kommer til å kopiere dette inn i dagboken min også, så sorry for dere som må lese det to ganger :gjeiper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame: Heia Lekis!

takk grafica.. det var koselig :blush:

det betyr mye - du forstår liksom hvor viktig dette faktisk er for meg.

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke trent i helgen pga jobb, men har nå hvertfall gått til og fra jobb da. I dag skal jeg trene igjen!

Har tatt mål, så må bare skrive de inn her for å ha oversikt. Litt flaut kjenner jeg men.. :roll:

Overarm: 31 cm

Mage - tykkeste punkt: 101 cm

Lår - tykkeste punkt: 57 cm

Midje: 80 cm

håper de synker ettehvert....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så klart målene dine vil bli mindre så flink som du er til å trene. Bare vær litt tålmodig så ser du nok resultater skal du se. Synes du er kjempeflink, og det er veldig motiverende å se hvordan du har blitt bitt av treningsbasillen.

:duskedame: Heia LekeHusmor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: takk for det - du skal jo ha mye av æren for at jeg startet! følte meg så rådvill og da var det greit å ha noen å spørre :) resultater ja, håper det skjer fort! har ikke veid meg enda da.. kanskje jeg bør ha en veiedag i uken også :klø:

snakket litt med treneren min igår, og vi ble enige om at jeg skal kjøre dette programmet jeg har nå ut uken, og så skal vi øke litt neste uke. jeg kjenner nemlig at jeg har mer å gå på, jeg er liksom ikke så veldig svett og sånn etterpå. så vurderer å legge til et sett til og øke noen kg på noen øvelser, spesielt armene er jeg sterkere i enn jeg trodde :)

trening 10/3:

30 min styrke

30 min tredemølle

(planlagt) trening 11/3:

styrkeprogram 75 min.

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: takk for det - du skal jo ha mye av æren for at jeg startet! følte meg så rådvill og da var det greit å ha noen å spørre :) resultater ja, håper det skjer fort! har ikke veid meg enda da.. kanskje jeg bør ha en veiedag i uken også :klø:

snakket litt med treneren min igår, og vi ble enige om at jeg skal kjøre dette programmet jeg har nå ut uken, og så skal vi øke litt neste uke. jeg kjenner nemlig at jeg har mer å gå på, jeg er liksom ikke så veldig svett og sånn etterpå. så vurderer å legge til et sett til og øke noen kg på noen øvelser, spesielt armene er jeg sterkere i enn jeg trodde :)

trening 10/3:

30 min styrke

30 min tredemølle

(planlagt) trening 11/3:

styrkeprogram 75 min.

Veiedag én dag i uken er ikke dumt, bare ikke begynn å vei deg flere ganger osv. Vekta kan tross alt variere 1-2 kg fra en dag til en annen uten at det er noe unormalt. Kroppen vil også lettere samle opp vann i begynnelsen når du trener. Høres ikke dumt ut å øke litt på antal kg, husk at du skal bli sliten og knapt orke siste rep. Lykke til med trening i dag, du er kjempeflink! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er derfor jeg vil øke litt - på noen av øvelsene, f.eks utside lår og sånn nedtrekk-greier, og spesielt på benpress, så kjenner jeg at mer å gå på og at jeg ikke er "helt ferdig" da, etter 10-12 rep. så i dag har jeg tenkt å prøve å legge på 5 kg på benkpress, og ta 15 rep isteden for 12 på de andre hvor jeg føler jeg har mer å gi.

eneste øvelsen jeg sliter litt med er den for korsryggen.. vet ikke hva den heter, men den er sånn at du sitter helt foroverbøyd også presser du bakover liksom. den gjør litt vondt i ryggen når jeg tar den, så lurer på om jeg sitter litt galt.. får være obs på det i dag.

gleder meg! :trene:

jeg vet jeg kauker mye om denne treningen, hehe, men jeg må bare si at jeg hadde aldri trodd jeg var en som skulle bli gira på trening. jeg har alltid ansett meg selv som en meget lat person.. og jeg må innrømme at jeg fortsatt ikke drømmer om å løpe maraton eller gå lange turer i fjellet - men å trene på treningsstudio, spes styrketrening, det digger jeg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...