Gå til innhold

Get Fit or Die Tryin'


LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica

I går:

Ca tre timer trasking i byen

25 minutter ellipse

30 minutter styrketrening

Idag:

15 minutter ellipse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grafica

18 minutter ellipse

30 minutter styrke:

Push-ups mot vegg 2x15

Knebøy 2x15

Utfall 3x10

Sit-ups 3x10 x 2

Bekkenløft 3x10

Ryggstrekkere 2x12

Rygghev 2x12

Tåhev 2x20

"Beinløft" 3x10sekunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Torsdag:

Ca en mil på langrenn i bedagelig tempo

Fredag: Utgravning av stor sittegrop i snøen, og mye baksing i over en meter snø...

Hadde planer om ellipse og styrketrening idag, men det utgår pga dårlig form.

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

2 timers trugetur på skjærtorsdag, halvannen times skitur på langfredag.

Regner ikke med det i hottebride-reglementet, men det er iallefall en god bonus. Deilig å være støl i skimuskulaturen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Skituren og sånt har tydeligvis satt spor, idag fikk ejg for første gang melkesyre på ellipsen, og det kun etter fem minutter. Men holdt nå tappert ut i tjue minutter likevel! :jepp:

Og etterpå er det styrketrening, venter bare på at pusten og hjertet skal roe seg først :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig flink du er grafica! :klemmer:

jeg for min del har hatt en relativt lat ferie, aktiviteten har begrenset seg til trasking, dog ganske mye trasking faktisk. med tunge bæreposer :ler:

men i dag blir det tur i det fine været, og i morgen er det trening igjen! er helt klar for å komme i gang nå!

men må bare komme med et kanskje litt dumt spm:

er det noen mulighet at jeg kan fortsette å trene slik jeg gjorde før påsken (altså gjsnitt 4 ganger i uken, styrke og kondis) og spise sunt, og allikevel ikke se noen forandringer..? :sjenert:

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig flink du er grafica! :klemmer:

jeg for min del har hatt en relativt lat ferie, aktiviteten har begrenset seg til trasking, dog ganske mye trasking faktisk. med tunge bæreposer :ler:

men i dag blir det tur i det fine været, og i morgen er det trening igjen! er helt klar for å komme i gang nå!

men må bare komme med et kanskje litt dumt spm:

er det noen mulighet at jeg kan fortsette å trene slik jeg gjorde før påsken (altså gjsnitt 4 ganger i uken, styrke og kondis) og spise sunt, og allikevel ikke se noen forandringer..? :sjenert:

Det er selvfølgelig fullt mulig. Alt kommer jo an på hvor mange kcal du forbrenner og hvor mange du får i deg. At du spiser sunt er et litt vagt begrep :) For å se forandringer må du forbrenne mer enn du spiser, dermed må du se på hvor mye du spiser og hvor mye du forbrenner på treninga di. Kroppen din binder også gjerne mer vann når du trener, Du må også huske på at du bygger litt muskler når du trener. Trenger litt mer info om hva du spiser, hvor mye, hvor mye du trener og litt mer om hva, hvor lenge er det du mener du ikke har sett noen resultater, osv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig fullt mulig. Alt kommer jo an på hvor mange kcal du forbrenner og hvor mange du får i deg. At du spiser sunt er et litt vagt begrep :) For å se forandringer må du forbrenne mer enn du spiser, dermed må du se på hvor mye du spiser og hvor mye du forbrenner på treninga di. Kroppen din binder også gjerne mer vann når du trener, Du må også huske på at du bygger litt muskler når du trener. Trenger litt mer info om hva du spiser, hvor mye, hvor mye du trener og litt mer om hva, hvor lenge er det du mener du ikke har sett noen resultater, osv? :)

nei jeg har jo egentlig sett resultater, og ikke minst så merker jeg det på kroppen, men jeg ble bare plutselig så nervøs for at all treningen liksom ikke kom til å ha noen effekt.. litt vel satt på spissen, but you know.

hadde håpet noen skulle si at jo du vil uansett merke forandringer på kroppen når du plutselig går fra å trene ingenting til 3-4-5 ganger i uken :fnise:

men en vanlig dag spiser jeg f.eks:

frokost: to skiver grovt brød med leverpostei og agurkskiver

lunch: skogsbæryoughurt og to skiver grovt brød med kalkunskinke

mellommåltid 1: frukt, eventuelt brødskive hvis jeg er på jobb og skal på trening

mellommåltid 2: div frukt eller kanskje et knekkebrød med skinke, evt noe litt mer de dagene jeg har trent

middag: det varierer jo veldig, men har alltid 150-200 g kjøtt av noe slag og mye grønnsaker. noen dager spaghetti bolognese med tomater, løk og squash, eller "renere" retter som kyllingfilet, fullkornsris og masse wokede grønnsaker.

jeg spiser stort sett aldri "fin" hvete, alltid fullkornsprodukter. aldri boller osv.. og godteri ogsånn er det også rimelig lite av. drikker ikke brus, og du finner meg IKKE på mcern og burgerking etc, blir fysisk dårlig da.

om jeg skulle gjort noen endringer i kostholdet mitt ville det vært at jeg skulle funnet en erstatning for brød til frokost/lunch, da jeg iblant regarerer på det, selvom det er grovt. jeg ønsker også å hele tiden øke inntaket av grønnsaker, og rent kjøtt. iblant føler jeg det blir litt mye kvernet mat, karbonadedeig, fiskekaker osv.

og jeg kan nok være enda strengere med meg selv når det gjelder det å kose seg.

samtidig er det viktig for meg å ikke bli helt fanatisk, orker ikke begynne å tenke på hva som har lav sånn GI osv. men å registrere meg på Vektklubb for å få litt oversikt (gjorde det i høst også, og følte jeg lærte mye av det) har jeg absolutt tenkt og lyst til.

skal begynne å trene ordentlig igjen i dag, etter påskeferie med kun noen gåturer osv, så får vi se om noen uker om jeg føler at jeg har blitt i enda bedre form.

skal også registrere meg på vektklubb igjen, for å lære mer om og se bedre hvor mye jeg faktisk får i meg og forbrenner :)

:trene:

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ikke ut som du spiser så ille. Jeg ville registrert meg et sted og lagt inn alt jeg spiste og drakk + trening og sett. Pass på at du ikke får i deg for lite mat også, og husk at eventuelle drikker utenom vann inneholder kcal. Viktig at du ikke blir fanatisk også ja :) Greit å kunne kose seg, bare man gjør det med måte og ikke hele tida ;) Virker jo som du har et fornuftig forhold til det her. Ost og fløte er sånne ting som fort kan stikke av med en del kcal, det samme hvis du spiser store porsjoner av pasta, ris o.l. Tenk tallerkenmodellen, halvparten grønnsaker 1/4 kjøtt/fisk og 1/4 pasta/ris/potet (sånn ca).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ikke ut som du spiser så ille. Jeg ville registrert meg et sted og lagt inn alt jeg spiste og drakk + trening og sett. Pass på at du ikke får i deg for lite mat også, og husk at eventuelle drikker utenom vann inneholder kcal. Viktig at du ikke blir fanatisk også ja :) Greit å kunne kose seg, bare man gjør det med måte og ikke hele tida ;) Virker jo som du har et fornuftig forhold til det her. Ost og fløte er sånne ting som fort kan stikke av med en del kcal, det samme hvis du spiser store porsjoner av pasta, ris o.l. Tenk tallerkenmodellen, halvparten grønnsaker 1/4 kjøtt/fisk og 1/4 pasta/ris/potet (sånn ca).

thanks for råd og vink :tommelsmil:

er så kjekt å ha noen å spørre, føler meg helt som en novise :ler:

jeg drikker ingenting annet enn vann og vin, et glass naturlig presset eplejuice i ny og ne :ler:

ost er jeg veeeldig glad i, så der må jeg prøve å begrense meg litt :ler: men jeg gidder ikke gå over til lettost, det smaker pjuk og samtidig er jeg mer redd for stoffene i det enn jeg er for fett i orginalen :ler:

tallerkenmodellen skal jeg virkelig begynne å ha i hodet når jeg spiser! :jepp:

og så får jeg registrere meg på vektklubb etterpå. husker fra forrige gang at den mente jeg skulle få i meg mer karbohydrater og mindre fett :ler: men det var mens jeg ikke trente da. får se hva den sier nå.

edit: fytti søren så mange le-smilyer jeg hadde da :fnise: hele innlegget var jo bare et eneste stort gapskratt.

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni
edit: fytti søren så mange le-smilyer jeg hadde da :fnise: hele innlegget var jo bare et eneste stort gapskratt.

:skratte:

Nå lo jeg høyt her, du kan få sagt det! Og en saftig latterkule er god trening for magens muskulatur :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...