Gå til innhold

Get Fit or Die Tryin'

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Gjør det vondt i ryggen når du gjør ryggøvelsen (tipper du kjører en Back extension), bør du absolutt være litt obs på hvordan du gjør den, og hvor mye du legger på. Har du muligheten så spør noen av veilederne om de kan se på at du gjør den, og se om du gjør noe feil. Fortsetter den å være vond bør du vurdere å finne en annen øvelse for ryggen, det finnes jo mange fine øvelser for korsrygg som ikke gjøres i maskin f.eks. Men det kan være så enkelt som at du sitter litt feil, finner du ut av det så skriv gjerne opp innstillingene, slik at du ikke glemmer dem til en annen gang.

Legg gjerne på til 15 rep, men noe over det er ikke noe poeng, da er det bedre å legge på i antall kg og heller klare bare akkurat 10 f.eks.

Alle kan ikke være friluftsmennesker eller løpegale ;) Maraton er jo en ekstremvariant da :ler: Styrketrening synes jeg også er utrolig deilig, men noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle like var spinning, og nå er jeg helfrelst :fnise: Jaja, man kan forandre seg, og det er jo bra.

Hvor ligger treningssenteret du trener på i forhold til hotellet du anbefalte meg forresten? Jeg må jo finne et senter å trene på når jeg skal til Bergen i april :ler: og det senteret du trener på høres så utrolig fint ut :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det vondt i ryggen når du gjør ryggøvelsen (tipper du kjører en Back extension), bør du absolutt være litt obs på hvordan du gjør den, og hvor mye du legger på. Har du muligheten så spør noen av veilederne om de kan se på at du gjør den, og se om du gjør noe feil. Fortsetter den å være vond bør du vurdere å finne en annen øvelse for ryggen, det finnes jo mange fine øvelser for korsrygg som ikke gjøres i maskin f.eks. Men det kan være så enkelt som at du sitter litt feil, finner du ut av det så skriv gjerne opp innstillingene, slik at du ikke glemmer dem til en annen gang.

Legg gjerne på til 15 rep, men noe over det er ikke noe poeng, da er det bedre å legge på i antall kg og heller klare bare akkurat 10 f.eks.

Alle kan ikke være friluftsmennesker eller løpegale ;) Maraton er jo en ekstremvariant da :ler: Styrketrening synes jeg også er utrolig deilig, men noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle like var spinning, og nå er jeg helfrelst :fnise: Jaja, man kan forandre seg, og det er jo bra.

Hvor ligger treningssenteret du trener på i forhold til hotellet du anbefalte meg forresten? Jeg må jo finne et senter å trene på når jeg skal til Bergen i april :ler: og det senteret du trener på høres så utrolig fint ut :Nikke:

ok, da tror jeg heller jeg legger på kg enn å ta flere rep. og så får jeg sjekke at jeg sitter riktig på back extension. får spørre treneren min om han kan se at jeg gjør det rett, han er jo fysioterapaut så :ler:

du det tar ca 7-8 min å gå fra det hotellet til treningssenteret. treningssenteret ligger liksom borte mot bryggen, og hotellet ligger ut mot nordnes. nesten rett over vannet for hverandre :) men kan du trene på svett og blid senter da? det koster 175 for drop in tror jeg.. grusomt dyrt! :overrasket:

men du kan jo si du vil ha en prøvetime - det er gratis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da tror jeg heller jeg legger på kg enn å ta flere rep. og så får jeg sjekke at jeg sitter riktig på back extension. får spørre treneren min om han kan se at jeg gjør det rett, han er jo fysioterapaut så :ler:

du det tar ca 7-8 min å gå fra det hotellet til treningssenteret. treningssenteret ligger liksom borte mot bryggen, og hotellet ligger ut mot nordnes. nesten rett over vannet for hverandre :) men kan du trene på svett og blid senter da? det koster 175 for drop in tror jeg.. grusomt dyrt! :overrasket:

men du kan jo si du vil ha en prøvetime - det er gratis ;)

Kan trene på en del andre Sprek og blid i Bergen og omegn, så sendte en mail til senteret ditt også og spurte. Kan dessuten spørre hotellet hvilket treningssenter de har rabatt hos. Uansett er ikke 175 kr avskrekkende hvis jeg bare får trent når jeg er på jobbreise. Hater å gå glipp av trening bare fordi jeg ikke er hjemme :ler:

Er kanskje litt tidlig å planlegge allerede nå da, ettersom det er over en måned til jeg skal til Bergen, men viktig å planlegge tidlig :fnise: Jeg elsker å planlegge, så har jeg noe å glede meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, det forstår jeg godt! sånn er jeg også! :jepp:

hadde vært gøy om du fikk trene der da :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar om at hvis jeg kan vise medlemskort fra et annet senter i Norge (som er medlem), kunne jeg få trene for 30,- :hoppe: Det er jo ingenting! Hvis det stemmer så går jeg nok for å trene der ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå endelig begynt å trene igjen. Har så langt denne uken trent både på mandag og i dag - har ikke blitt de enormt lange øktene - 45 min hver gang. Jeg tenker at jeg begynner litt rolig og har stoppet når jeg har kjent det nappe i magesåret/arret. Men sinnsykt deilig å endelig ha kommet igang igjen etter en laaaang pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar om at hvis jeg kan vise medlemskort fra et annet senter i Norge (som er medlem), kunne jeg få trene for 30,- :hoppe: Det er jo ingenting! Hvis det stemmer så går jeg nok for å trene der ja :)

kuult! :tommelsmil: så bra deal da! så det senteret du er medlem på nå er svett og blid senter?? eller?

Jeg har nå endelig begynt å trene igjen. Har så langt denne uken trent både på mandag og i dag - har ikke blitt de enormt lange øktene - 45 min hver gang. Jeg tenker at jeg begynner litt rolig og har stoppet når jeg har kjent det nappe i magesåret/arret. Men sinnsykt deilig å endelig ha kommet igang igjen etter en laaaang pause.

:trene: stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Og så lange økter! :klappe:

Jeg går tur i 50 min bare, men den beste treningen er jo den man gjør, ikke sant? Og alt er bedre enn ikkeno'!

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kuult! :tommelsmil: så bra deal da! så det senteret du er medlem på nå er svett og blid senter?? eller?

:trene: stå på!

Nei, det er det ikke. Det jeg trener på er et helt uavhengig senter, kun medlem av Norges Treningssenterforbund. Så jeg håper inderlig ikke de trodde jeg var medlem av et Svett og blid-senter. :gjeiper:

Hvordan gikk styrkeprogrammet ditt i dag, fikk du lagt på noen kg? :) Må få trent i morgen, har skeiet fryktelig ut i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Og så lange økter! :klappe:

Jeg går tur i 50 min bare, men den beste treningen er jo den man gjør, ikke sant? Og alt er bedre enn ikkeno'!

:duskedame:

absolutt! all aktivitet er god aktivitet :hoppe:

Nei, det er det ikke. Det jeg trener på er et helt uavhengig senter, kun medlem av Norges Treningssenterforbund. Så jeg håper inderlig ikke de trodde jeg var medlem av et Svett og blid-senter. :gjeiper:

Hvordan gikk styrkeprogrammet ditt i dag, fikk du lagt på noen kg? :) Må få trent i morgen, har skeiet fryktelig ut i dag.

:ler: det ordner seg sikkert. Han som er sjefen der er veldig allright.

Det gikk bra, jeg la på 10 kg på benpress og 5 kg på bryst, og 1 kg på kinesis øvelsene, som er stort sett forskjellige mageøvelser. absolutt bedre, var mye mer "kjørt" etter treningen i dag. desverre får jeg ikke trent i morgen, men fredag skal jeg ha en skikkelig hard økt, planlegger å kjøre styrkeprogrammet med en halvtime isteden for 15 min på tredemølle først, og en halvtime isteden for 8 min ellipsen etterpå.. eventuelt gå på en time, det er noe sånn treningsmaratongreier der på fredag :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening i går ble ca en time, 30 min på ellipse og ca 30 min med styrke + uttøyning. Utrolig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva er cardio wave?

i dag skal jeg trene igjen og. er skikkelig trøtt, men gleder meg likevel! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å er dét det heter :ler:

det er jo sånn jeg trener på også!

idag:

20 min tredemølle

50 min styrke

20 min cardio wave

er så trøtt og jævlig så fikk ikke det helt store ut av det, men jeg trente nå hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...