Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Innom og sier :goodbye: !

:overrasket: Så utrolig flink du er til å rydde da! Måtte humre litt over kaninfarmen deres, den tok vi på søndag. :fnise:

Jeg kjenner til den angsten din altså. Jeg utsatte å gå til doktoren for jeg var livredd for å høre at jeg aldri kunne få barn eller at noe var galt osv. Jeg gikk til og med til det skrittet å etterforske adopsjon jeg. :overrasket: Men vi får prøve å være positive og så ordner naturen det selv. Det er uansett en stund til dere blir evighetsprøvere da, dere har kjempegod tid. (Selv om jeg kjenner følelsen av at du vil at spiren skal komme NÅ! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer: Klart dette går bra! Når det klaffer vil du bli bekymret,det er sånn det skal være. Det blir ikke noe bedre når ungen kommer ut heller. Det å være mamma er visst å bekymre seg det. Ikke meninga å svartmale situasjonen enda mere men.... :lur: Dere har jo ikke prøvd så lenge enda og sånn som dere står på så tror jeg ikke det vil ta så lang tid jeg ;)

:) Du har så rett i det du sier. Er ved bedre mot i dag, det bare kom sånn pluteslig over meg. :sjenert:

Jeg kjenner til den angsten din altså. Jeg utsatte å gå til doktoren for jeg var livredd for å høre at jeg aldri kunne få barn eller at noe var galt osv. Jeg gikk til og med til det skrittet å etterforske adopsjon jeg. :overrasket: Men vi får prøve å være positive og så ordner naturen det selv. Det er uansett en stund til dere blir evighetsprøvere da, dere har kjempegod tid. (Selv om jeg kjenner følelsen av at du vil at spiren skal komme NÅ! :fnise: )

Jah, har jo egetlig absolutt ingenting å klage på. Huff det hodet mitt altså! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg en utvilsomt positiv EL-test, sånn helt ut av det blå! :forvirret: På formiddagsurin, riktignok konsentrert sådan. Tok den tidligere enn vanlig fordi høyre eggstokk har våknet igjen. Ja, da tok jeg visst feil på søndag.

Kroppen finner på mye rart. Dette testestyret er jo egentlig ganske interessant.

Vi prøver vel igjen da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg en utvilsomt positiv EL-test, sånn helt ut av det blå! :forvirret: På formiddagsurin, riktignok konsentrert sådan. Tok den tidligere enn vanlig fordi høyre eggstokk har våknet igjen. Ja, da tok jeg visst feil på søndag.

Kroppen finner på mye rart. Dette testestyret er jo egentlig ganske interessant.

Vi prøver vel igjen da. :)

God dag til deg! :goodbye:

Best at du finner ut av disse testetingene, slik at du kan hjelpe meg når jeg skal til! :skratte:

Kroppen er merkelig ja! Du kan jo lese i min dagbok om alle de merkelige tingene som skjer med meg. Hvis du orker! :ler:

Håper du har hatt en flott dag, og at kvelden blir bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naerin! :vinke:

Finner visst ikke ut av det nei, blir stadig mer forvirret her... Nå testet jeg dønn negativt igjen, seks timer etter dønn positiv? :klø: Ja ja, får ta en bonusrunde i halmen i dag uansett, dekke eventualitetene. :humpe: Fin trening av rumpemuskulaturen merker jeg, er superstøl. :sjenert:

Passer dessuten fint, det har vært en stressende dag, trenger litt avstressing. :sjarmor:

Har fortsatt ikke fått støvsuget resten av huset, det får bli kveldens plikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så pussig da. Men er det meninga at man skal ta mer en en test om dagen? :vetikke:

Ja litt bonus :humpe: er bare av det gode :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Så pussig da. Men er det meninga at man skal ta mer en en test om dagen? :vetikke:

Ja litt bonus :humpe: er bare av det gode :ler:

Nei, er jo ikke meningen det. Men angrer litt på at jeg ikke har testet både morgen og kveld hele tiden. Har hørt flere andre si at de bruker de samme testene, men kun om morgenen, ellers får de ikke utslag. Dessuten drikker jeg mye i løpet av en dag, tror det kan tulle med resultatene.

Uansett får det gå som det går, jeg får :humpe: i vei med jevne mellomrom en stund til. Tror vi uansett har dekket det meste så langt, så da får EL være når den vil.

Endret av Kirin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Ja det er bare å kjøre på, så treffer man jo sånn ca, og for de allerfleste er jo det mer en nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Snoppen. Nå har jeg først overtalt ham til å være med på en kveldstur han egentlig ikke orket etter jobb, og i tillegg må han prestere. Han er i dusjen nå, tror han manner seg opp. Han er fin altså! Nåh! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Snoppen. Nå har jeg først overtalt ham til å være med på en kveldstur han egentlig ikke orket etter jobb, og i tillegg må han prestere. Han er i dusjen nå, tror han manner seg opp. Han er fin altså! Nåh! :rødme:

Hehe:) Fine mannen som gjør seg fin og klar i dusjen. Lykke til i kveld og denne EL.

:heie: Hardt å være kar, men regner med at han, som andre karer, har det bedre med intensiv innsats i prøving enn intensiv innsats i husarbeid hver EL:p

(Ikke for det, enhver kvinne blir vel litt tent når mannen gjør husarbeid med glede).

Lykke til, og god natt etter at dere har gjort deres;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fin er han! :rødme:

Er i komplett sexhaze og kunne sovnet på flekken, men Voffe måtte ha medisin, og jeg må ha en liten matbit. Spiser her jeg sitter og sovner nesten mens jeg taster.

God natt jenter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er jo ikke meningen det. Men angrer litt på at jeg ikke har testet både morgen og kveld hele tiden. Har hørt flere andre si at de bruker de samme testene, men kun om morgenen, ellers får de ikke utslag. Dessuten drikker jeg mye i løpet av en dag, tror det kan tulle med resultatene.

Uansett får det gå som det går, jeg får :humpe: i vei med jevne mellomrom en stund til. Tror vi uansett har dekket det meste så langt, så da får EL være når den vil.

vist man har sex annehver dag med untakk av blødningsdager så treffer man EL. Spermen trenger jo en del tid for å komme seg opp till eggleder, så egentlig anbefaler de sex før EL dagen for å treffe.

Her står det litt om når sjansene for befruktning er størst

og Pernille er en liten håndbok for å forstå seg på alt dette "galne" vi damer stresser med i forhold til å bli gravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gossip Girl! :hallo: Ja, har vært inne der et par titalls ganger. :fnise:

Positiv EL-test på morgenurin igjen. Det er to dager på rad. Snålt. Tror jeg bør endre tall til 30 dagers syklus denne gangen, så jeg ikke venter IKM for tidlig...

Morgentesting:

Sterk strek på CD 11 og 13

Positiv CD 14 og CD 15

Kveldstesting:

Sterk strek CD 10, CD 11 og CD 14

Resten klart negativ

*nerd*

Endret av Kirin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tester etter EL så har jeg positiv 3-5 dager, men tester kunn på morgenen jeg :sjenert:

Hvilke tester bruker du da? Jeg bruker strips fra billigtester, står i bruksanvisningen at de ikke skal brukes om morgenen, men har hørt flere som må bruke dem om morgenen for å få dem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tester bruker du da? Jeg bruker strips fra billigtester, står i bruksanvisningen at de ikke skal brukes om morgenen, men har hørt flere som må bruke dem om morgenen for å få dem til.

Bruker de fra billigtester jeg. Har testet ei gang på ettermiddagen, fikk svak positiv da. Men jeg har tester ikke lenger, ikke vits hos meg, har tydelig EL slim så er heldig der :)

Men husk at Positiv El test ikke automatisk er det samme som du har EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

OK. Da fungerer altså morgentesting for deg. :)

Regner med at jeg har EL hver måned, har i hvert fall sett det hos to forskjellige gyn med seks måneders mellomrom (at egg er sluppet og på vei ned), og begge sa at alt ser ut til å fungere normalt. Nå er denne testingen mest for å få kartlagt syklusen min da. Kommer nok ikke til å fortsette med så ivrig testing i senere PP, da blir det vel mest når EL er forventet. Greit å finne datoen for å beregne IKM - kjipt hvis man tror den er for tidlig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt negativ test nå (like blek som på CD 6 faktisk). Hvis den er positiv i morgen tidlig igjen skjønner jeg ingenting altså. :klø: Hvis den derimot er negativ i morgen så...

Ang. de testene så ser morgentestene og kveldstestene ut som om de er tatt av to forskjellige personer. Ja ja, man lærer vel etter hvert. (Beklager alt testepratet, skjønner at det er veldig lite interessant for andre ;) )

Må vel uansett :humpe: i kveld igjen, tør nesten ikke la være. :ler: Greit for meg, men jeg håper Snoppen er up for it. Vet han har hatt en veldig slitsom dag, og så kommer han sent hjem. Skjønner egentlig de som prøver veldig lenge når de sier det blir et slit etter hvert.

Huset er nesten strøkent nå, mangler bare å vaske gulvet og rydde i klærne mine, samt papirene (utsetter dem altså :sjenert:). Har i det minste samlet alle papirer i en kasse, klar til sortering.

Har også en del hjemmearbeid med fra jobb. Liker ikke å jobbe hjemme, så utsetter det også, men innen mandag MÅ jeg være ferdig, så best å hive seg rundt.

Det er dog en fordel med strøkent hus når jeg skal gjøre sånne kjedelige ting, da er det lettere å fokusere (og ikke bli avledet av alt jeg burde gjøre i huset...).

Får en venninne en tur innom i kveld, det blir koselig, har ikke sett henne siden før jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha! Har hatt en samtale med Snoppen om fertilitet, syklus, hormonprevensjon og den slags. Han er tydeligvis bekymret for svømmerne sine allerede (etter seks uker + noen måneder med litt uforsiktighet) og vil teste seg. Tror jeg fikk roet ham ned. Vi ble enige om å (bare) sove i natt, sånn at svømmerne hans får utviklet hale til i morgen. :ler: Stakkars, jeg synes jeg styrer med dette, men det er visst ikke så lett å være mann heller.

Nå skal jeg ta en seen kveldstur med voffe, og så skal jeg legge meg inntil Snoppen og bare være til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolka har det ikke så lett nei! Min blir nesten letta når jeg ikke insisterer på å :humpe: . Han nekter selvsagt for at det er sånn men jeg merker det. Han har også "fått fri" i kveld men mest pga av at jeg ikke orker å bidra noe særlig :forkjola:

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...