Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Takk for trøst. ;)

Er ikke noen krise akkurat - skal mye til å treffe på første forsøk. Nå får jeg testet EL-testing også, hurra! Gøy med noe nytt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg sett over syklusene mine fra mai i fjor og til nå, og ser jo at de slett ikke er stabile på 27 - 29 dager som jeg har trodd. Det spenner helt fra 24 dager til 30 på det meste. Denne syklusen var på 27 dager. Tallet som går igjen oftest er faktisk så lavt som 26. Da er det kanskje en god idé å teste EL uansett, siden EL da faktisk kan variere helt fra ca. CD 10 til CD 16. Året før var det mer stabilt, med mellom 26 og 29 dager. Jeg blir altså stadig mer ustabil. :ler: Hva man finner ut om man gidder...

Lurer også på om jeg har en tendens til kjemisk graviditet? Gjennom tidene har jeg jo hatt diverse "uhell" og vært litt engstelig for å ha blitt gravid, og noen av disse gangene har jeg hatt en sen men uvanlig kraftig mens. Jeg har i hvert fall tenkt/trodd at det var det hver gang det har skjedd, selv om jeg ikke visste hva det het.

Jeg har dessuten bestilt meg Damiana og Wild Yam (kosttilskudd) etter å ha lest en tråd på SG om dette, der flere mener det har hjulpet dem med å bli gravide. Jepp, tar helt av her. :ler: Men tenker at det i hvert fall ikke kan skade å prøve.

Mye man kan fundere over gitt... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett innstilling :)

Jeg også gleder meg til å få gjort EL-testing... :tommelopp: Fikk strimlene i går, så nå er det bare å vente til TR kommer her også (noe jeg tror den gjør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett innstilling :)

Jeg også gleder meg til å få gjort EL-testing... :tommelopp: Fikk strimlene i går, så nå er det bare å vente til TR kommer her også (noe jeg tror den gjør).

Ja, siden det er så tidlig i prøvingen er det egentlig mest spennede og gøy, ingen grunn til å deppe over at det ikke gikk i første PP heller. ;)

Samboer kom nettopp hjem og fikk beskjed om at mensen var kommet. Han ble jo litt skuffet, siden vi begge har trodd noe var på gang, men vi ble skjønt enige om at øving er moro. Så gikk han rett ut for å sage ved, noe som er heller uvanlig for ham så sent på en torsdag. Kanskje han mentalt bygger rede? Tror nesten det. :rødme:

Jeg er ikke gravid, men det er ikke så verst å være forelsket heller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett over syklusene mine fra mai i fjor og til nå, og ser jo at de slett ikke er stabile på 27 - 29 dager som jeg har trodd. Det spenner helt fra 24 dager til 30 på det meste. Denne syklusen var på 27 dager. Tallet som går igjen oftest er faktisk så lavt som 26. Da er det kanskje en god idé å teste EL uansett, siden EL da faktisk kan variere helt fra ca. CD 10 til CD 16. Året før var det mer stabilt, med mellom 26 og 29 dager. Jeg blir altså stadig mer ustabil. :ler: Hva man finner ut om man gidder...

Kjipt med TR... :sur: Virker som du har god oversikt hvertfall! Jeg glemmer av og til å skrive ned når jeg får mensen, så jeg kan ikke basere meg på alle syklusene. Ca 30-31 dager stort sett vil jeg tro. Har alltid vært glad jo lengre det var i mellom, men nå er det noe annet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har rimelig god oversikt, har alltid skrevet ned første mensdag (utenom da jeg gikk på p-piller) og antall dager i syklus. Dette lærte jeg av mamma da jeg fikk mensen, og det kan være ganske nyttig f.eks. ved legebesøk. Gjør det også lettere å planlegge ved ferier osv. Tror dette er det eneste området jeg er ryddig på, når det gjelder alt annet er jeg et rotehode av dimensjoner. :ler:

Har fått testene jeg har bestilt i dag. Blir jo en ukes tid til jeg kan starte med el-tester da.

Kosttilskuddene jeg har bestilt er visst avsendt, håper de rekker å komme med posten i morgen, så jeg får brukt Damiana denne perioden. Den skal egentlig tas fra første mensdag, men regner med at det går greit fra tredje dag også.

For de som er interessert:

Damiana skal fremme eggløsning og tas fra CD 1 og frem til positiv EL-test. Tas etter anvisning på boksen.

Wild Yam fremmer progesterondannelsen, og hjelper egget med å feste seg i livmoren. Når man tester negativt (har EL) venter man 2-3 dager før man starter med Wild Yam ca. 2-3 dpo. Ta 2x2 om dagen i en uke, så 1x2 til det nærmer seg IKM. Viktig å vente med WY til man er sikker på at eggløsning har vært, da progesteronet hemmer EL.

Ingen av tilskuddene skal tas etter positiv graviditetstest eller under graviditeten.

Ellers er jeg alene hjemme med mensen (merkelig så tilstedeværende hun plutselig er) og hunden i helgen, kjæresten er på jobbtur. Tenkte å rydde i huset i kveld, og fyre i peisen, det er kaldt og surt ute, brr! Har dessuten kjøpt deilig upasteurisert ost - må spise mye av det så lenge jeg kan. :)

Kunne egentlig tenke meg en tur på byen i morgen, har jo lov til å drikke nå. ;) Sikkert lurt å ta anledningen når den byr seg? Vi får se...

Det minner meg på at jeg snarest må spise:

Gravlaks

Sushi (mer enn en gang)

Spekefat med rømme og flatbrød

Ost, ost og mer ost

Da er menyen for kommende uke satt, jeg må handle i morgen. :ler:

Søndag er det selskap - mormor fyller nitti(!) år - det blir koselig. :) Jeg har kjøpt en bok om Kong Haakon og Dronning Maud til henne, hun er glad i biografier, så håper det slår an. Har kjøpt roser også, må huske å sette dem i vann et kjølig sted frem til søndag.

Tror jeg må lære meg å strikke - noe må jeg jo ha å henge fingrene i når (ikke hvis!) jeg blir gravid og ikke er røyker lenger. Hadde aldri trodd jeg skulle bli håndarbeidstypen, men det virker jo som en ypperlig syssel når man venter en liten en. Blir sikkert aldri til noe mer avansert enn et lappeteppe, men kan jo bli fint det sikkert. :ler:

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Titter innom og sier hei og gratulerer med dagbok du også !!

Så får vi håpe at vi kan få noen gledelige overaskelser ut over våren.

snakkes

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge to. :)

Syting:

Leste nettopp en tråd om for tidlig fødsel (dvs. en tråd om noen som ønsket det for søsteren sin, hvilket er helt tåpelig), og det fikk meg til å tenke litt. Jeg er konisert pga. celleforandringer, og legen som opererte meg informerte meg da om at jeg har en ganske stor risiko for å føde for tidlig. Jeg vet lite om hva det innebærer, og ble litt engstelig nå, for om det i det hele tatt er forsvarlig for meg å bli gravid. Legen sa det på en veldig matter-of-fact måte, og jeg fikk inntrykk av at det ikke trengte å være noe problem. Nå kommer jeg sikkert til å finne masse kjip info på nettet om for tidlig fødte barn. Merker at jeg plutselig ble mye mer engstelig, selv om jeg vet at jeg helt sikkert vil få god oppfølging og blablabla i et kommende svangerskap. Jeg vet at man blant annet får månedlig kontroll på grunn av konisering, og det er jo finfint, men likevel må jeg altså regne med at klædden ikke får sin tilmålte tid i mors (mitt) liv. Jeg vil veldig gjerne ha barn, men det betyr at jeg også ønsker av hele mitt hjerte at den lille skal få et best mulig utgangspunkt. :(

Hvis noen har erfaring med eller info om problemstillingen tas det imot med takk.

Google neste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker nesen innom og hilser på :hallo:

Ønsker lykke til med prøvinga og håper det klaffer fort for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Lykke til med prøvinga denne nye ferske syklusen (kanksje den riktige til og med)? Spørs om det var meninga det skulle bli denne, så du fikk testa EL-testene? Lykke til med kosttilskuddene, håper at de snart ramler i postkassa di. Så flink du er å passe på syklusene dine, det passer jo perfekt nå.

Så leit å høre det med fare for tidlig fødsler, vet dessverre ikke noe om det, men vil tro at det vil gå riktig så bra, særlig når du og legen er obs på dette, og kan tilrettelegge en graviditet så godt som mulig. Ønsker deg ei riktig god helg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere. :)

Roet meg litt ned igjen ang. koniseringen, har lest at hvis det ser ut som man kan få for tidlig åpning kan det settes inn en tråd(?) som holder tappen lukket inntil det er på tide. Oppfølging er vel det viktigste. Skal sette meg litt mer inn i det, så er det sikkert ikke noe å bekymre seg sånn for likevel.

*litt beroliget*

Logger meg ut for dagen tror jeg, får besøk først av søsteren og så av en venn som kommer på middag, og begge kan finne på å ville låne pc'en. Og dette er jo hemmelig hihi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Kirin :)

Jeg har ikke vært innom å hils før, så da var det på tide !!!

Har du fjerne masse av livmorhalsen da ? Jeg har også vært gjennom konisering og jeg har fått beskjed om at det ikke nødvendigvis betyr at man føder før tiden, men det KAN spille inn.. Har ei venninne som har født 3 barn etter konisering og hun har gått over termin..

Jeg er selv litt betenkt med dette, vil jo ikke føde altfor tidlig (hvis vi får barn i magen en gang) ..

Vi får be om tett oppfølging når vi blir :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sunny. :)

Jeg vet ikke hvor mye de har tatt, men er bare operert en gang.

I går kom Damiana og Wild Yam i postkassen, og jeg er i gang med Damiana.

Hadde en kompis på middagsbesøk i går, det var hyggelig. :) I dag har jeg tilbrakt hele dagen i nittiårslag. Veldig hyggelig det også, og kjæresten kom hjem fra jobbtur en liten stund før laget var over, så han rakk også å hilse på jubilanten. Har hatt en fin helg, og gleder meg til mensen er over, jeg vil øve! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare CD 5 i dag. :forvirret: Utrolig kjedelig med all denne ventingen (sier jeg alt nå).

Jeg synes mensen har blitt litt kraftigere av Damiana, men har hørt om andre som også har opplevd det, så det er sikkert vanlig? Håper i alle fall jeg snart er ferdig - så det vil nærme seg EL. Blir gøy å teste for å se når den faktisk kommer. :)

Har forøvrig benyttet anledningen, så de siste dagene har det blitt mye ost, røkelaks og roastbeef. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det CD 6, og for at det skal skje noe i det hele tatt har jeg bestemt meg for å gå systematisk til verks. Startet EL-testing i dag. :) Ikke fordi jeg forventer EL på en god stund, men hvis jeg tester hver dag til godt over DPO så får jeg forhåpentlig god oversikt over syklusen, og blir litt kjent med disse billigtestene. Kjekt å vite hvor tidlig man kan vente å få utslag. Dagens resultat = lys rosa, nesten hvit teststrek. Mensen er nesten helt borte nå, så da blir det snart øving. :sengekos:

Ellers en litt kjedelig dag, med masse våt slapsesnø over alt. Usj...

Innser at jeg kommer til å bli fullstendig testoman, og *suser inn på billigtester for å kjøpe flere*. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen! :)

Slenger inn en hilsen på morrakvisten, og ønsker deg en flott dag!! Selv sitter jeg på jobb og snufser (forkjølt og feber) og skulle ønske jeg hadde kjøpt EL-tester denne mnd, slik at jeg slapp å ha unødvendig :sengekos: ikveld! :fnise:

Huff, så praktisk man blir altså... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :)

Slenger inn en hilsen på morrakvisten, og ønsker deg en flott dag!! Selv sitter jeg på jobb og snufser (forkjølt og feber) og skulle ønske jeg hadde kjøpt EL-tester denne mnd, slik at jeg slapp å ha unødvendig :sengekos: ikveld! :fnise:

Huff, så praktisk man blir altså... :fnise:

Og jeg på min side er endelig kvitt mensen og har tenkt å la samboeren få gjennomgå til de grader i kveld. :sjarmor: Men god bedring til deg, hadde kanskje vært greit å slippe :sengekos: hvis du ikke er bra? ;)

Styrer og tenker fælt om dagen, har allerede innredet huset med tanke på baby sikkert hundre ganger, inkludert å bekymre meg for hvordan vi skal få til stell med et så lite bad som vi har. :fnise: "Sprinkelsengen kan stå der hvis vi flytter sengen dit, og lekegrind får vi plass til der TV'en står" "Vi må bygge ut inngangspartiet, så vi får plass til barnevognen" ...osv.

Veldig rart, jeg har aldri vært særlig glad i barn, men tar meg stadig oftere i å synes at de egentlig er ganske søte (noen i alle fall) og til og med føle sympati når de aller minste starter tåkeluren. :sjenert:

Tror min biologiske klokke har begynt å tikke rimelig sent, og er litt redd for at alderen min skal være en hindring. Jeg har egentlig alltid trodd at jeg er veldig fruktbar, da kvinnene i min familie har blitt gravide over en lav sko, men skjønner jo at det ikke nødvendigvis er så enkelt. Selv om jeg vet at jeg har eggløsning og at alt ser bra ut der, så kan det jo også være at svømmerne ikke er helt spreke? Mannen er relativt ung, men han hadde visstnok brokk i pungen som liten og ble operert for det, kanskje det ikke er bra? :klø:

Man blir jo heller ikke så oppmuntret av å frekventere diverse prøvernettsteder, der det kryr av folk som dessverre sliter i årevis. :( Blir jo ikke bedre av internett heller... Gurimalla så mye man skal bekymre seg for.

Snart tid for dagens EL-test...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Spent på dagens EL-test*

Hvilke PP er dere i nå?

Bare i PP 2. :)

Skal ikke ha EL enda, men kartlegger syklus. Så det er egentlig veldig lite spennende. CD 7 i dag. : :gjeiper:

Lurer også litt på om Damiana kan fremskynde EL noe, så greit å følge med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...