Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Da var det endelig min tur til å få starte dagbok her. :) Vi er endelig blitt prøvere og har hatt oss som kaniner før, under og etter EL (som var 2. januar), og da er det bare å vente. Som alle andre har vi jo et håp om at den skal sitte med en gang, men tiden får vise om vi er så heldige.

Jeg har (sikkert i likhet med nesten alle nye prøvere) hatt ørten symptomer de siste dagene:

Oppblåsthet, diaré, treg mage, tretthet(!), smerter i livmor og eggstokker, øm korsrygg, tett nese, kvalme, neseblod - you name it! :ler: Alt utenom ømme pupper, de er fullstendig som vanlig.

....inntil det brått var stopp i dag. Hele dagen har jeg vært tilnærmet normal, bortsett fra tretthet - og hvem er ikke trett på en mørk vinterdag?

Men har lagt merke til to ting i dag også: Jeg feller ikke hodehår, ikke et strå. Snålt. Og så blødde jeg fra tannkjøttet da jeg pusset tenner...

Noe sier meg at jeg kommer til å bli smårar av å være prøver. :ler:

IKM er på fredag, 16. januar. Venter spent, men reserverer meg så godt jeg kan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tror jeg mensen er i anmarsj, ikke i dag antakelig, men snart. Øm livmor og kvise på haka. Blir litt av et detaljnivå når man først begynner å kjenne etter på kroppen. :ler:

Feller fortsatt ikke hår da, og jeg pleier å kunne børste ut ganske mye hver dag. :gjeiper:

Har bestilt tester nå, både EL og graviditet - får sikkert bruk for begge deler. Selv om jeg er rimelig sikker på når EL er kan det jo være greit å få det bekreftet. :)

Huskeliste for tilskudd:

Folat

Vitaminbjørner - må kjøpe

Omega 3

Floradix

Noe mer jeg bør ta tro?

Gurimalla, sprøtt å skulle prøve å få en ny sjef i huset - hadde nesten trodd det aldri skulle bli noe av. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det trenger jo ikke være mensen som er på vei, de tingene du beskriver kan jo også bety fulltreffer ved første forsøk. Folat kan være greit å begynne med med en gang som dere er prøvere. Jeg kjøpte min på apotek1, den hadde også omega 3 i seg, to fluer i en smekk. (Må vel snart handle mer, kommer jeg på:))

Kan du fortelle litt mer om deg selv? Er det førstemann dere prøver å på? Har dere tenkt lenge på å begynne å prøve?

Ønsker deg lykke til, og at dere er blant de som får fulltreffer med en gang. (Det klaffet for oss første gang etter jeg slutta på pilla, uten at vi direkte prøvde for fullt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei og :velkommen: !!

vi har IKM samme dag! dette blir spennende :jepp: kanskje vi kan joine terminklubb sammen? :)

lykke til, måtte bare uka gå litt fortere.. :rødme:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk. :)

Hei, det trenger jo ikke være mensen som er på vei, de tingene du beskriver kan jo også bety fulltreffer ved første forsøk. Folat kan være greit å begynne med med en gang som dere er prøvere. Jeg kjøpte min på apotek1, den hadde også omega 3 i seg, to fluer i en smekk. (Må vel snart handle mer, kommer jeg på:))

Kan du fortelle litt mer om deg selv? Er det førstemann dere prøver å på? Har dere tenkt lenge på å begynne å prøve?

Ønsker deg lykke til, og at dere er blant de som får fulltreffer med en gang. (Det klaffet for oss første gang etter jeg slutta på pilla, uten at vi direkte prøvde for fullt...)

Nei, jeg vet at det ikke trenger det, egentlig kan det vel like gjerne være det ene som det endre... :jepp: Bare fryktelig redd for å håpe for mye, og jeg har aldri vært gravid, så har null formening om hva jeg kan vente meg. Har begynt på folat ja. :)

Meg selv ja, det glemte jeg i grunnen. :)

Jeg er 33 år og har vært samboer i fire år. Vi kjøpte hus i sommer.

Prøver for første gang ja, ingen av oss har barn fra før. Samboeren min har nok ikke vært helt klar tidligere - og jeg har ikke mast i det hele tatt faktisk :engel: (selv om jeg har hatt lyst i blant, sånn de siste par årene). Men endelig var det han som foreslo det, og da var jeg ikke sen å be. :ler: Vi ble vel egentlig enige om dette i starten av desember. Så nå har vi kastet kondomene.

Jeg har vært uten hormonprevensjon i to år pga plager jeg fikk av dem, så det skulle ikke være noen hindring. Har også fått beskjed av gyn om at livmor og eggstokker ser bra ut, og at EL fungerer, er glad for det. :) Har stabil syklus på 28, +/- 1 en sjelden gang.

Lykke til til deg også! Veldig hyggelig å få treffe andre som er i prøvesituasjon, da det er noe jeg helst ikke vil snakke med familie og venner om. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei og :velkommen: !!

vi har IKM samme dag! dette blir spennende :jepp: kanskje vi kan joine terminklubb sammen? :)

lykke til, måtte bare uka gå litt fortere.. :rødme:

:klemmer:

Hei og takk. :)

Du har også på fredag ja :goodbye: - merker jeg synes dette er både moro og litt fælt, fryktelig spennende er det i alle fall! Og masse lykke til selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit :)

Håper oppholdet ditt hos prøverene blir kort :Nikke:

Så spennende med prøving! Håper det klaffer fort!

Tusen takk begge to! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TØRST! Tror jeg har drukket fire liter vann i dag. :sjokkert:

Ikke lenge til fredag nå! Spennende, spennende!:) Så kjekt dere har blitt enige om å bli prøvere, og når du ikke har vært på hormonprevensjon, ligger jo forholdende godt til rette!:) Blir så spennende å følge med her. Jeg ligger vel to uker etter deg ang EL og slik, så er så spennende å følge med på andre når man må vente selv før det kommer spennende IKM og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt tørst, menssmerter, ryggsmerter og nå også ilinger i lysken pluss stikkinger i høyre bryst. Mulig at dette er mensen, men da har den funnet på mye nytt og rart... Har også ganske høy temp, ca 37,7, men føler meg ikke syk av den grunn. Bare fryser... I sted satt jeg på kjøkkenet der termometeret viste 26 grader(!) og med vifteovnen på meg for fullt for å ikke fryse.

Kanskje jeg rett og slett holder på å få influensa? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt tørst, menssmerter, ryggsmerter og nå også ilinger i lysken pluss stikkinger i høyre bryst. Mulig at dette er mensen, men da har den funnet på mye nytt og rart... Har også ganske høy temp, ca 37,7, men føler meg ikke syk av den grunn. Bare fryser... I sted satt jeg på kjøkkenet der termometeret viste 26 grader(!) og med vifteovnen på meg for fullt for å ikke fryse.

Kanskje jeg rett og slett holder på å få influensa? :blush:

Hei Kirin!

Når du kikker innom meg, så måtte jeg ta en kikk innom til deg og! :laugh:

Masse symptomer ute og går ser jeg, som selvfølgelig kan være så mangt, men vi satser på :gravid: , ikke sant? :Nikke:

Ellers så kjenner jeg til det med influensa nå da, fikk den i helga, og nå har det resultert i bronkitt. Kjedelig! Håper du slipper sånt!

Lykke til videre Kirin!

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg klarte jo ikke å dy meg da (12 dpo) :sjenert: , så i dag testet jeg med Clearblue, og den var negativ. Samboeren sier jeg må huske på at det kan være for lite hcg i kroppen enda, og det er jo sant, men CB skal vel være temmelig sikkert selv om det er tidlig...

Har begynt å bli skikkelig kjip i brystet og halsen også, så da er det kanskje influensaen som kommer på besøk - samtidig som mensen?

Da venter vi videre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kirin! Kan også si velkommen, men jeg er enda nyere enn deg her inne. :) Vi har også akkurat begynt å prøve (etter nyttår) så det er spennende å lese om andre i samme situasjon! Masse lykke til! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder test, så er det lurt å ta den om morgenen, av den såkalte morgenurinen, for da er hcg langt mer konsentrert. Kjempespennende med IKM tider, krysse krysse!:)

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Celestine. :vinke: Lykke til til deg også. :)

Estrella: Det var morgenurin, men tisset jo voldsomt mye da, over 3 dl. Sikkert fordi jeg er så tørst og drikker så mye, og da kaaan den jo kanskje ha vært for utvannet? Nei, skal ikke henge meg opp i det. Fikk en svaak strek en stund etter ti minutter, men det skal man jo se bort fra, så da gjør jeg det. ;)

Dessuten, hvis det blir flere runder så får jeg jo brukt EL-testene mine også, som er bestilt og som jeg tipper kommer i morgen. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...