Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Noterer tippeliste med foreløpig én deltaker:

dreia tipper ankomstdato 9. november

:fnise:

Ikke lenge igjen nei. Forsyner meg selv... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå, jeg vil også tippe! :hoppe:

La eg se... Hm, vanskelig. Jeg tipper... 12. november. :jepp:

Det er egentlig min siste følelse for meg selv også, men jeg kan jo ikke endre tippinga mi hver dag :fnise: Så for meg selv holder jeg meg foreløpig til 23. november. Tror hvertfall det var det jeg tippet? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

dreia tipper 9. november

Klematis tipper 12. november

Selv gjettet jeg opprinnelig på 31. oktober eller 11. november, men tror jeg må droppe ideen om oktoberbaby. :fnise:

Endret av Kirin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste:

pusilus 8. november

dreia 9. november

Estrella 10. november

Svipa 11. november

Klematis 12. november

Redbird 18. november

:)

Endret av Kirin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må og rulle meg før det er for sent!! :fnise:

:pasha: :pasha: :pasha: :pasha: :pasha: :pasha: :pasha: (skriver jeg fler nå blir det spam. :fnise: )

PS: Jeg får heie på den 18. november jeg da. Som er min bursdag. :fnise: Selv om et kanskje er litt vel mye over termin! :ler:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rull i vei! ;)

18. er notert! Fem dager er jo ikke så mye over termin det da, det kan vel fort gå den veien også tror jeg. :) Selv om jeg synes det høres litt mye ut. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 uker i dag faktisk.

Fra min-mave.dk:

Dit barn er i starten af ugen ca. 36 cm langt (målt fra hoved til hale) og kunne man strække barnets ben ud ville det ca. måle 51 cm (målt fra hoved til hæl) Dit barn vil i løbet af denne uge vokse yderligere ca. 1-2 cm.

Dit barn vejer i starten af denne uge ca. 3430 gram.

Hovedets diameter måles fra øre til øre, forkortet til BPD. I starten af ugen ligger målet på ca. 9,3 cm.

Omkredsen på dit barns mave - forkortet til AC - måles i starten af ugen til ca. 35 cm.

Dit barns lårben har nu en størrelse på ca. 7,3 cm og din søn eller datters fod er nu ca. 7,1-8,2 cm lang.

Om dit barn :

Dit barn har over 70 reflekser allerede når det bliver født og er helt klar til at komme til verden.

Det hvide i øjnene - kaldet sclera - er næsten hvidt og iris (regnbuehinden) er blå. De fleste børn kommer til verden med blå øjne, men du kan ikke regne med at det er den blivende farve. Først ca. 9 mdr. efter får barnet den blivende øjenfarve.

Det meste af fosterfedtet er nu forsvundet og 15 % af barnets vægt består af fedt. Dit barns kinder er ret tykke.

Når barnet er født og navlesnoren klippet over, slipper moderkagen livmodervæggen hvor den har sat fast siden det befrugtede æg satte sig fast, og navlesnoren standser sit arbejde. Barnet kan nu selv trække vejret og skal selv til at tage nærig til sig gennem amning eller flaske.

Bollekinn! :rødme:

Gurimalla som jeg gleder meg til å treffe vidunderet! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke igjen til termin!

Har kynnere nesten konstant nå, og merker at ting er på gang i kroppen. Ikke sånn at det skjer noe med det første altså, men at kroppen forbereder seg. Sprell er veldig aktiv også, antar han synes det er litt pes med alle sammentrekningene rundt seg stakkars.

I overkant spennende å gå sånn som dette og ikke ane når det blir alvor. Kan jo gå lenge enda, og denne uvissheten er litt spesiell å kjenne på synes jeg.

Gleder meg og prøver å slappe av og ta det med ro så lenge jeg kan nå. Sover når det passer meg (det vil si på rare tider av døgnet) og pusler med litt siste smårydding i huset, selv om det ikke er så veldig mye jeg orker på en gang. Er ganske OK her nå, det er jo hyggelig når det hele er over og vi kommer hjem igjen. :) Har et par serier på lur som jeg har spart til denne tiden. Lurer på om jeg rekker å se alt før han finner det for godt å komme ut. :)

Natthilsen med kakaokopp til alle KG-jentene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, tenk at det bare er en uke igjen til termin! :hoppe:

Jeg vil også tippe og jeg tipper, hmmm... la meg se.., 15. november! :nigo:

Ha en fin helg! :strix:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

pusilus 8. november

dreia 9. november

Estrella 10. november

Svipa 11. november

Klematis 12. november

Happy Feet 15. november

Redbird 18. november

:)

Oi, tenk at det bare er en uke igjen til termin! :hoppe:

Jeg vil også tippe og jeg tipper, hmmm... la meg se.., 15. november! :nigo:

Ha en fin helg! :strix:

:klem:

Notert. :)

God helg til deg også! :klemmer:

Like gravid fortsatt gitt... :) Og trøtt som en strømpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...