Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Innom og oppdaterer meg litt. :vinke: Alt for lenge siden jeg har vært her, jeg også... :sjenert:

Her går det unna! Som jeg skrev hos Klematis, jeg syns ikke det er lenge siden dere ble gravid jeg. :dåne:

Så koselig UL-bilde. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og oppdaterer meg! :klemmer: "Godt" å høre at det er andre som også synes det er mye som skal ordnes og som ikke helt har overskudd til å få satt i gang...

Fortsatt ikke i gang... :sjenert:

:klemmer:

Innom for å hilse på

Alt for lenge siden sist

10 uker går jammen meg fort. Snart er du mamma :nigo:

pusilus! :vinke:

Bare åtte igjen nå. :dåne:

Innom og oppdaterer meg litt. Alt for lenge siden jeg har vært her, jeg også...

Her går det unna! Som jeg skrev hos Klematis, jeg syns ikke det er lenge siden dere ble gravid jeg.

Så koselig UL-bilde. :rødme:

Happy Feet! :goodbye:

Nei, jeg synes nesten det var i forrige uke... kjemperart. Men det var masse snø da...

God helg! Vær forsiktig med malingen, da!

Skal jeg være. Hvis jeg noen gang kommer i gang, hehe. ;)

Ha en fin helg! :hallo:

GG! Eller, hvavardetigjen... Almaz? :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 uker!

Tror jeg dåner på meg! :dåne: Begynner nesten å gå opp for meg nå altså. :fnise:

Dit barn er i starten af ugen ca. 29,5 cm langt (målt fra hoved til hale) og kunne man strække barnets ben ud ville det ca. måle 40 cm (målt fra hoved til hæl) Dit barn vil i løbet af denne uge vokse yderligere ca. 1-2 cm.

Dit barn vejer i starten af denne uge ca. 1950 gram.

Hovedets diameter måles fra øre til øre, forkortet til BPD. I starten af ugen ligger målet på ca. 8,1 cm.

Omkredsen på dit barns mave - forkortet til AC - måles i starten af ugen til ca. 28,3 cm.

Dit barns lårben har nu en størrelse på ca. 6,1 cm og din søn eller datters fod er nu ca. 5,8-7 cm lang.

Om dit barn :

Dit barn har nu ikke længere så meget plads i livmoderen, og du føler sikkert en del mere skubben rund end desideret spark.

Dit barn og du er meget tæt forbundet og du har sikkert bemærket at det mindste du gør også påvirket barnets bevægelser.

Du finder hurtigt ud af hvad barnet godt kan lide.

Dit barn fortsætter sin udvikling:

Hoved og ansigt :

Barnets hoved er blevet en del større pga. hjernen som vokser hurtigt.

Krop :

Dit barn har fået et større fedtlag på kroppen og derfor virker huden nu mere lyserød og er kke længere så gennemsigtig.

Indre organer m.m. :

Fostervandet bliver nu produceret i optimal mængde og vil fortsætte med det indtil fødslen er sket.

Tenk, snart 2 kilo! :overrasket: Lille, store bebissen! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, snart 2 kilo! :overrasket: Lille, store bebissen! :rødme:

Tenk at lillebaby er så stor allerede! Gratulerer med 32 uker :)

Formen bra ellers da?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at lillebaby er så stor allerede! Gratulerer med 32 uker :)

Formen bra ellers da?

:klemmer:

Takk! Er kjeeempetrøtt og har lite energi, men ingen andre plager, så da skal jeg ikke klage. :)

:klemmer:

Altfor lenge sidan eg var innom her nå. Du hadde falt ut frå Mine innlegg. :flau: *skjerpe seg*

32 veker allerede? :hakeslepp:

:hoppe:

Vet. Det er helt sprøtt! :overrasket:

Må nok skjerpe meg jeg også, har hatt utrolig lite KG-tid i det siste. :sjenert: Nå roer ting seg, så jeg får prøve å få tatt meg en skikkelig oppdateringsrunde snart. :)

Du har virkelig en slik ekspress graviditet du :dåne:

32 uker :strix:

He he, ja der sa du det. :fnise: Tør ikke tenke på hvor fort disse siste ukene sikkert går. Må innrømme at jeg har begynt å grue meg til fødselen, men samtidig kan jeg jo ikke vente på å treffe resultatet da. Så gleder meg vel i grunnen aller mest. *forvirret* :ler:

Snoppen er borte på sin første pendlertur, og jeg savner ham sånn! Han sendte meg blomster på døra for første gang i dag, DA ble jeg glad da! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoppen er borte på sin første pendlertur, og jeg savner ham sånn! Han sendte meg blomster på døra for første gang i dag, DA ble jeg glad da! :rødme:

Så herlig snoppen er da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoppen er borte på sin første pendlertur, og jeg savner ham sånn! Han sendte meg blomster på døra for første gang i dag, DA ble jeg glad da! :rødme:

Nåååh, så sjarmis og herlig gjort av han! :D

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig gjort av han da! Jeg har fått blomster en gang jeg også. Det var når mannen bodde i Bodø (han er der fra), og han sendte 20 roser på døra på 20-årsdagen min. Da syns jeg han var romantisk da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig snoppen er da :rødme:

Ja! :rødme:

*oppdatert*

Alt vel?

Jepp! :)

Nåååh, så sjarmis og herlig gjort av han! :D

:hjerte:

Ja! :D

Så hyggelig gjort av han da! Jeg har fått blomster en gang jeg også. Det var når mannen bodde i Bodø (han er der fra), og han sendte 20 roser på døra på 20-årsdagen min. Da syns jeg han var romantisk da! :)

Er veldig koselig, men tror ikke jeg skal forvente at det blir en vane. :fnise:

:bursdag:

:klemmer:

Fikk du med deg det, du? :fnise: Tusen takk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Splitte mine bramseil, det har gått enda en uke! :dåne: 33 nå. Oioi.

Dit barn måler nu ca. 30,5 cm (målt fra hoved til hale) og hvis man kunne strække barnet ud ville det måle ca. 42 cm (målt fra hoved til hæl). I løbet af denne uge vil det vokse ca.1,5-2,0 cm i længden.

Hovedets diameter ligger formentlig mellem 7,8-9,0 cm. I løbet af denne uge vokser det med ca. 0,2 cm

Barnets fod måler ca. 6,0-7,0 cm. I løbet af denne uge vokser den med ca. 0,2-0,3 cm

Barnet vejer gennemsnitlig 2200 gram i denne uge men der er store variationer og vægten kan sagtens ligge mellem 1700 gram - 2600 gram. I løbet af denne uge vil det tage yderligere 100-250 gram på i vægt.

Om dit barn :

Dit barn fylder nu snart hele pladsen ud, og barnets bevægelser bliver større og langsommere.

Næsten alle børn ligger med hovedet nedad, kun 3-4 % ligger stadig med hovedet oppe i kvindens ribben eller på tværs i livmoderen. Hvis dit barn vender "den forkerte vej" kan lægerne forsøge vende det udefra.

Krop :

Barnets fingerspidser er meget små men lad dig ikke narre af det, neglene er knivskarpe.

Indre organer m.m. :

Dit barn har nu fået et bedre immunsystem og kan allerede nu selv klare en mild infektion.

Merker at han begynner å synes at det er trangt ja. Skubbing og dytting og krafsing(!) med fingrene der inne.

Han har ligget med hodet ned siden uke 28, men nå (de siste tre dagene) tror jeg han varierer litt med å ligge på skrå og nesten på tvers. :overrasket: Det skal vi ikke ha noe av, han får vennligst plassere hodet ned igjen snarest. :nei: :gjeiper:

I morgen skal vi på fødselsforberedende kurs. Det blir spennende!

Snoppen lander straks i Oslo etter ti dager borte hjemmefra. Gleder meg til han kommer hjem. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei på dere. :vinke:

Tiden flyr helt fra meg om dagen. Har ikke vært her på evigheter ser jeg. Er i alle fall 37 uker i dag, og da er jeg jammen meg nesten i mål! :dåne:

Er trøtt, men sover dårlig, og bekkenet har gitt helt opp, men ellers er jeg i bra form og (stort sett) godt humør - bortsett fra en og annen ubegrunnet tåreflom. Vekta øker og øker, den har jeg gitt opp nå, og jeg har de siste dagene fått masse vann i hendene og ansiktet. Akkurat det er ikke så kult. Men magen vokser som den skal, og Sprell spreller som aldri før. :rødme:

Shopper det siste utstyret i disse dager, i dag har vi kjøpt stellebord og babycall, og på mandag får vi den dyreste investeringen i (utenfor) hus, nemlig en splitter ny stasjonsvogn. :reise:

I helgen skal babyklær og utstyr vaskes, stellebordet monteres, og fødebagen pakkes. Sprell skal få ta den tiden han trenger, men: Jeg er klar! :jepp:

37 uker:

Dit barn er i starten af ugen ca. 34 cm langt (målt fra hoved til hale) og kunne man strække barnets ben ud ville det ca. måle 48 cm (målt fra hoved til hæl) Dit barn vil i løbet af denne uge vokse yderligere ca. 1-2 cm.

Dit barn vejer i starten af denne uge ca. 3030 gram.

Hovedets diameter måles fra øre til øre, forkortet til BPD. I starten af ugen ligger målet på ca. 9 cm.

Omkredsen på dit barns mave - forkortet til AC - måles i starten af ugen til ca. 33,1 cm.

Dit barns lårben har nu en størrelse på ca. 7 cm og din søn eller datters fod er nu ca. 6,7-7,8 cm lang.

Om dit barn :

Dit barn er færdig udviklet og klar til at blive født.

Fordøjelsessystemet indeholder allerede en klistret grøn-sort substans kaldet meconium. Det er barnets første afføring som vil komme ud de første par dage efter fødslen.

Tenk, nå er det ikke lenge igjen, så er han her! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...