Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Fikk da gjort noe nå i kveldingen. I tillegg til det på listen min fikk jeg oljet et lite bord og to stoler vi har på verandaen.

Hvem går tur i skogen klokken ti på en fredag? Jeg. Ikke en sjel i sikte, skikkelig fredelig og fint. :) Voffe sto heeelt stille i tjernet i nesten et kvarter og bare nøt å endelig få kjøle seg ned, mens jeg satt på bredden og klasket mygg, og en flokk flaggermus suste om ørene våre og fanget insekter fra vannoverflaten.

Hadde planlagt lun pastasalat med sopp og kylling til middag i dag, men nå er det så sent at jeg ikke vet om jeg gidder. Ikke har jeg tint kyllingen heller...

Må prøve å få litt oversikt over matinntaket igjen, siden jeg har lagt på meg hele syv kilo :dåne: så here goes:

2 skiver med 2 kokte egg og et glass melk

En kopp cappuccino

Noen skiver vannmelon

2 glass appelsinjuice

1 kopp iskaffe med 1 kule vaniljeis

1/2 l Mozell

1/2 l Cola

1 speltskive med ost og skinke

1 tallerken jordbær med fløte (dille, så den går ikke å kvitte seg med)

Mye sukkerholdig drikke i dag, ikke bra (men ikke rart i dette været?). Har drukket en del vann også da. Og så blir det muligens noe kveldsmat.

Dagens trim: Tur i skogen.

Nå er det litt House og så er det vel snart kvelden på meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oops... Jeg datt visst innom både filabel.dk og nøstebarn her i natten gitt. Nå ryker det av visakortet mitt. :eeeh::sjenert:

:scorpis: På tide å legge seg tror jeg. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne!! har endelig fått oppdatert meg og må

:skya: :skya: for lille gutt :skya: :skya:

utrolig moro å vite kjønnet :hoppe:

utrolig moro å tippe riktig :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært på besøk :sjenert:

Gratulerer med en liten guttepjokk i magen :smilyblomst:

Er virkelig ute av slag på tippinga for tiden jeg :sjenert:

Herlige mannen din :hjerte:

Artig med spark som kjenners utenpå :rødme: *drømmer*

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne!! har endelig fått oppdatert meg og må

:skya: :skya: for lille gutt :skya: :skya:

utrolig moro å vite kjønnet :hoppe:

utrolig moro å tippe riktig :bolledeig:

:skya: Grattis med rett tipping. ;)

Lenge siden jeg har vært på besøk :sjenert:

Gratulerer med en liten guttepjokk i magen :smilyblomst:

Er virkelig ute av slag på tippinga for tiden jeg :sjenert:

Herlige mannen din :hjerte:

Artig med spark som kjenners utenpå :rødme: *drømmer*

Takk! :) Kjempefint med spark utenpå ja. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt! :dåne:

Har hatt noen deilige dager på hytta nå. :) Lille i magen turner som bare det, har begynt å kjenne spark høyt oppe nå, og av og til når jeg bøyer meg fremover får jeg et kraftig spark rett oppover, ca. ved navlen. :)

Var 21 uker på onsdag. :)

Fra min-mave.dk:

Dit barn er i starten af ugen ca. 17 cm langt (målt fra hoved til hale) og kunne man strække barnets ben ud ville det ca. måle 26 cm (målt fra hoved til hæl) Dit barn vil i løbet af denne uge vokse yderligere ca. 1-2 cm.

Dit barn vejer i starten af denne uge ca. 400 gram. Din søn eller datters fod er nu ca. 2,9-3,9 cm lang.

Hovedets diameter måles fra øre til øre, forkortet til BPD. I starten af ugen ligger målet på ca. 5 cm.

Omkredsen på dit barns mave - forkortet til AC - måles i starten af ugen til ca. 16,7 cm.

Dit barns lårben har nu en størrelse på ca. 3,4 cm.

Dit barn udvikler sig

Indre organer mm :

Barnets svedkirtler har udviklet sig.

Huden er blevet mindre gennemsigtig, selv om man dog stadig tydeligt kan se blodårerne igennem den.

Fingerneglene er nu fuldt udviklede og fortsætter med at vokse gennem resten af graviditeten.

Hvis du venter en lille dreng vil hans testikler begynde at stige ned fra bækkenet til pungen. Allerede nu er der dannet primitive sædceller inde i testiklerne.

Barnets hjerne vokser meget hurtigt nu, især den del der producerer hjerneceller

400 gram er jo litt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært litt fraværende i det siste... :sjenert:

Hyggelig å høre at det er mye liv. :rødme: Går fremdeles litt opp og ned her. I dag har jeg kjent mye, i går nesten ingenting.

Høres ut som vi ligger ganske likt vektmessig. Også :fnise: Har også lagt på meg ca 7 kg. Synes vektoppgangen har vært helt OK frem til for et par uker siden. Men nå har det begynt å bli litt mer rumpe og lår og ikke bare mage lengre :forvirret: Kanskje litt mye :is: i varmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du kjenner masse liv :rødme:

Ja, helt fantastisk! :rødme:

Har vært litt fraværende i det siste... :sjenert:

Hyggelig å høre at det er mye liv. :rødme: Går fremdeles litt opp og ned her. I dag har jeg kjent mye, i går nesten ingenting.

Høres ut som vi ligger ganske likt vektmessig. Også :fnise: Har også lagt på meg ca 7 kg. Synes vektoppgangen har vært helt OK frem til for et par uker siden. Men nå har det begynt å bli litt mer rumpe og lår og ikke bare mage lengre :forvirret: Kanskje litt mye :is: i varmen...

Ja, aktiviteten varierer jo her også. Det er stort sett masse hver dag, men i begynnelsen av hetebølgen hadde han et par svært rolige dager.

Nå er det 8 kilo. :dåne: Føler meg ikke så stor, men merker at det er vann i beina, de er tykke og tunge. Likevel, det er jo ikke stort å gjøre med det, så det får bli som det blir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff som jeg shopper. :sjenert: Nå ble det enda en bestilling fra filabel.dk gitt, og det før jeg har rukket å hente forrige pakke på posten. Men det er moro da. :fnise:

Unnskylder meg med at jeg skal kjøpe brukt vogn. Nå ser det ut som om det skal gå i orden også, og da får jeg akkurat den jeg har mest lyst på til en ok pris. Så blir det shoppestopp en stund, må få barnerommet i orden først, så jeg har et sted å gjøre av alt sammen.

Slapp fridag i dag, deilig. :) Nå skal jeg se litt House eller noe før jeg legger meg.

God ny uke til alle! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt, jeg så også på House før jeg la meg. :fnise:

Er da greit å shoppe på nett når det er salg vel!! :ler: Og veldig praktisk at du får den vognen du har lyst på til en bra pris. :Nikke:

Ha en fin-fin mandag med masse spark og liv! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Her var det lenge siden jeg hadde vært inne! Så koselig å se at alt går så bra! :duskedame: for lillegutt!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt, jeg så også på House før jeg la meg. :fnise:

Er da greit å shoppe på nett når det er salg vel!! :ler: Og veldig praktisk at du får den vognen du har lyst på til en bra pris. :Nikke:

Ha en fin-fin mandag med masse spark og liv! :klemmer:

Ja, salg er fint. :fnise:

:klemmer:

:hallo: Her var det lenge siden jeg hadde vært inne! Så koselig å se at alt går så bra! :duskedame: for lillegutt!!

Mayami! :hallo:

Jeg er dårlig på å oppdatere meg her for tiden, skal prøve å få tatt en dagbokrunde snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 uker i morgen allerede! Har du sånn turbograviditet du eller?? :fnise: Hvordan er formen din om dagen da?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veeeldig mye fint på den nettbutikken :rødme: Forstår godt problemet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 uker i morgen allerede! Har du sånn turbograviditet du eller?? :fnise: Hvordan er formen din om dagen da?

:klemmer:

Ja, er litt turbo, har gått vanvittig fort i det siste. :ler: Formen er super, bare litt slapp på grunn av lave jernlagre, men knasker jerntabletter så blir nok pigg igjen snart. :)

:klemmer:

Det var veeeldig mye fint på den nettbutikken :rødme: Forstår godt problemet ditt :)

Ja ikke sant? :fnise: Men nå er det nok for en stund altså. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg ryddet og tømt på det som skal bli barnerommet, har brukt flere timer, men er endelig ferdig. :hoppe: I morgen begynner jeg å male der! Gleder meg, det skal bli så deilig å kunne flytte inn litt møbler og småsaker der. Fint å ha et sted til alle shopperiene mine også. :)

Meen det blir så mye rot av å rydde og pusse opp, så gleder meg veldig til vi er helt ferdig med alle rommene her og får ryddet det aller siste. Det tar nok minst et par måneder til. :P

Tror jeg skal sette en pizza i ovnen. Har nettopp lest masse flotte oppskrifter, så synd at jeg ikke orker gjøre et fnugg mer i dag. Har nemlig ikke så veldig lyst på pizza sånn egentlig...

God kveld jenter. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 uker! :overrasket:

Fra min-mave.dk:

Dit barn er i starten af ugen ca. 18,5 cm langt (målt fra hoved til hale) og kunne man strække barnets ben ud ville det ca. måle 27 cm (målt fra hoved til hæl) Dit barn vil i løbet af denne uge vokse yderligere ca. 1-2 cm.

Dit barn vejer i starten af denne uge ca. 480 gram.

Hovedets diameter måles fra øre til øre, forkortet til BPD. I starten af ugen ligger målet på ca. 5,3 cm.

Omkredsen på dit barns mave - forkortet til AC - måles i starten af ugen til ca. 17,6 cm.

Dit barns lårben har nu en størrelse på ca. 3,6 cm. og din søn eller datters fod er nu ca. 3,2-4,2 cm lang.

Dit barn udvikler sig

Indre organer mm :

Dit barn ser nu ud som et barn når det bliver født til termin, dog er knogler og organer stadig synlige under huden.

Knoglerne i det indre øre er forbenet nu og derfor er hørelsen hos barnet blevet meget bedre og skarpere. Barnet kan skelne imellem de mange forskellige lyde udenfor livmoderen og fra din krop. Du har sikkert ingen ide om hvor meget din krop larmer. Lydene når dit hjerte slår, blodet der suser i dine årer og meget meget mere er meget voldsomme lyde for det lille barn, men dit barn opfatter faktisk lydene fra din krop som meget beroligende.

Tal så meget som muligt med dit lille barn. Efter det bliver født vil det kunne genkende de forskellige lyde - din stemme - og vil blive beroliget af den.

Undersøgelser viser at det er godt når de kommende fædre også snakker med deres ufødte børn, da de små babyer har meget nemt ved at genkende dybe mandestemmer.

Hvis du gerne vil lege og stimulere dit barn, kan du trykke ganske blidt på maven eller tromme lidt på maveskindet med fingrene, mens du snakker blidt til barnet. Jeg er næsten sikker på, at du får et lille spark, som signal på kommunikationen mellem dig og dit ufødte barn.

Denne lille leg er ikke kun hyggelig og morsom. Den er også med til at stimulere nerverne hos din baby.

Trenger å finne en themesong jeg kan synge for bebis. Men hvilken...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen koselig at du tok deg en tur innom dagboken min - og på høy tid at jeg er innom din! Er i prosessen med å få flyttet min dagbok nå, så vi blir straks naboer (igjen).

Den kjønnstesten jeg tok heter "Intelligender" og er et nytt produkt som selges på apotek (over disk) i USA. Jeg visste på forhånd at teknologien bak er ukjent (og usikker), og tok den mest for moro skyld (og av nysgjerrighet, såklart). Testen sier selv at den er mellom 80 og 90 prosent treffsikker.. Den består av en boks med pulver som man skal helle en urinprøve oppi, og avhengig av om det er gutt eller jente så vil urinen endre farge til grønn (gutt) eller forbli gul (jente). Min test ble mørk mosegrønn, så det var et klart gutteutslag!

Gleder meg til UL, så jeg kan se om mer sikker teknologi er enig med testen!

Ser du (også) venter gutt, gratulerer! Det er mange små pjokker på vei inn i verden nå, virker det som.

Sang for babyen.. God idé! Lykke til med å komme frem til den rette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...