Gå til innhold

Camie gifter seg 26.6.2004


camie

Anbefalte innlegg

Heia, Camie! Ja, nå er vi faktisk i innspurtfasen! Er det ikke spennende?!!! :hoppe: Går bare og gleder meg hele tiden nå (og det er ikke udelt positivt med tanke på eksamensoppgaven som ligger og hyler etter oppmerksomhet...).

Bare 22 dager igjen!!

PS: Er det et nedtellingsscript du har i signaturen eller forandrer du tallet for hver dag? Hvis det er et script...kan jeg få link da?? :snillebedendeøynesmiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS: Er det et nedtellingsscript du har i signaturen eller forandrer du tallet for hver dag? Hvis det er et script...kan jeg få link da?? :snillebedendeøynesmiley:

Hei Isiselin!! Koselig at du ramlet innom i disse innspurtstider...

Her er alt under kontroll, jeg tror iallefall det. :wink:

Eneste som kanskje kan bli et kjempeproblem er at kokken kanskje ikke kan likevel..... :o

Men det vet jeg ikke før etter klokka ett, da skulle han ringe meg tilbake....

Skal ikke få panikk nå..... :hoho:

Den nedtellingsgreia i signaturen min må jeg nok egenhendig gå inn å endre for hver dag....har link til en annen nedteller, den som Tex hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke like ivrig som dagbok skriver som man var i begynnelsen....Rart med det, men det avtar liksom mot sluttspurten av bryllupet. Naturlig nok har jeg det "travelt" men det skulle jo ikke gå utover min skrive evne her inne....

*smekke meg selv på lanken*

Kokken er fortsatt usikker, så om vi ikke får noe klart svar fra han i morgen, så kutter vi han ut. Makter ikke å gå her i uvissheten, blir syk i magen av det.

Så om det skulle vise seg at det ikke blir kokk på oss, satser vi på å lage koldtbord. Så Tex om du kan være så elskverdig å sende meg lista over innholdet på deres koldtbord hadde jeg blitt meget glad!! :Nikke:

Var forresten på ansiktsbehandling på fredagen og det var deilig. Idag skal jeg hjem til frisøren min for hun skal prøve å sette opp håret med tiaraen min. Gleder meg, for vi er veldig enig i hvordan håret mitt bør være.

Nå skal jeg sy om kjøkkengardinene slik at jeg får gardiner til hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forlenget fristen til kokken til i morgen....men om det da ikke ordner seg så lager vi koldtbord.

Er så ufattelig lei hele den kokke-historien at jeg vil spy!

De siste dagene har jeg faktisk prøvesydd meg en bolero til kjolen min og den ble faktisk kjempefin....men den tok seg ikke helt ut i julegardin-stoff.... :hoho:

Skal ha noen små justeringer til på den jakka, så skal jeg sy den i samme stoff som kjolen.

Noen lyspunkter må jeg da få ha i en ellers så stressete innspurt til bryllupet...Synes faktisk ikke denne planleggingsgreia er noe gøy lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal "saxe" noe fra et innlegg Tex hadde om koldtbord slik at jeg har oversikten i tilfelle det blir koldtbord på oss.

I dag har vi så godt som bestemt helt ferdig

hva vi skal ha på koldtbordet vårt.

Det blir (omtrent) dette:

Karbonader og løk

Laks og eggerøre

Grillet kylling

Helstekt kald ørret

Reke og fiske kabareter

Pastasalat med skinke og ost

Roastbeef

Speketallerken

Potetsalat

Biffgryte

Brød

Smør

Remulade

Sennep

Sprøstekt løk

Majones

Flatbrød

Dressing

(såvidt jeg husker nå....)

I tillegg skal vi selvsagt ha alle mulige slags garnityrer, som fex reker, skjell og krepsehaler til ørreten, grønt som fex agurk, paprika og mais...

~Andre innspill i den debatten....

Jeg savner ostefat, og grønn salat, ellers ser det variert og bra ut, Tex!

Mange som synes reker er godt på koldtbord også.

Hva med pastasalat til? Det er kjempegodt.

Jeg vil gjerne foreslå smørbrødkake.

Veldig, veldig godt, og satt på et stett-kakefat blir det dekorativt også!

Ville hatt en ordentlig god grønn salat (med et par forskjellige dressinger til) også da,

Synest det mangler en vesentlig ting på listen din Tex, om det skal være et tradisjonellt koldtbord: Dessert-retter !! ( Nam-nam!! )

Noen forslag: Tomatsalat med gode tomater (cherrytomater?), rødløk, basilikum og evt mozarella. Litt spicy spanske kjøttboller med en god tomatsaus ved siden av. En stor eller flere små skåler med gode oliven. Marinert fetaost. Quiche. En grønn salat synes jeg er et must, gjerne et par forskjellige. Marinerte, stekte kyllingbryst, evt helstekt kalkunfilet både smaker bedre og er mindre klinete enn vanlig grillet kylling.

Kabaretene ville jeg definitivt ha fjernet. Ser du tenker på de eldre, men de spiser helt sikkert andre ting og. Jeg ville også heller ha gått for en eller to sorter god skinke (birkebeiner, parma el.l.) i stedet for speketallerken som vanligvis inneholde ymse uten at det alltid er så positivt.

På vår speketallerken skal vi ha mår (morr) fenalår, cerrano og parmaskinke pluss okserull og en ting til som vi ikke har bestemt.

Tomat salsa

1 eske cherry tomater delt i fire på langs

hakket persille

saft og skall fra en lime

1 fedd presset hvitløk

litt hakket rød chili uten frø

ca 4-5 ss olivenolje

Bland alt og smak til med salt og pepper.

Godt til grillet kylling, biff og skalldyr.

* waldorfsalat

* drue og purresalat (som faktisk er veldig godt til kylling)

* quiche (men så var det disse vestlendingene igjen, da...)

* briecanapeer med druer (et alternativ til ostefat siden det ikke er aktuelt)

Men i dag har vi handlet inn oksestek som vi skal servere kald, cerranoskinke, urtesalami og roastbeef,

-laksepate` fylt med spinat

-røkelaks mousse`på melba toast toppet med løyrom

-hvitløkmarinerte grillet kreps

-kylling file`med aspic og oliven

-helstekt og spekket indrefile` med stekt shitakesopp (spekket med hva du måtte ønske)

-grillet asparges surret med parmaskinke

-potetsalat av nypoteter og vårløk marinert i olivenolje(ikke majones)

-grønnsaks ratatuille (squash,løk,tomat,paprika,hvitløk,aromasopp og aubergin er veldig godt)

Dette er noen forslag

Ketchup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:P Du verden hvor kreativt... Ble litt sulten her jeg sitter... :oops:

Er jo ikke jeg som har kommet opp med all den deilige maten som står listet opp over her...Er klippet ut fra en tidligere tråd om koldtbord....

Er jo møkk lei det der jævla kokke sølet!!!! :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, kjære camie-venn, nå er det ikke lenge til det er vår tur. Jeg har lurt på mange ganger om jeg klarer å tenke på deg før jeg går opp kirkegulvet...å tenke at vi står der samtidig og er litt rare i knea...

Gleder meg :D

Og JA, jeg skal tenke på deg!!!!

*huske, huske, huske*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!!

Ville bare ønske deg lykke til om en uke og tre dager!! Jeg skal i "ilden" nå til helgen, og blir nok nokså fraværende de neste dagene. Etterpå reiser vi rett på bryllupsreise, så jeg ville bare forsikre meg om at jeg får ønsket deg LYKKE TIL!!!!!

Varm hilsen fra blyg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så koselig at dere stakk innom da Bente, jea og blyg!! :-)

Ja, jeg gleder meg masse og kan nesten ikke vente til det blir den 26....Vi skal øve i kirka på fredagen, blir spennende å se hvordan barna takler jobben med å gå inn først. Kan nesten ikke forstå hvor det er blitt av all tida, synes da tida har gått unektelig fort i det siste...

Guttungen var til frisøren i dag, sambo skal i morgen og jeg skal på tirsdag...

Skal sette opp ukeplan i morgen.

:Gjesp: Nå er det kvelden for mitt vedkommende i allefall.

du blyg....Lykke til nå i helgen, måtte dere få verdens herligste bryllup. :bryllup:

Kos deg glugg i hjel på bryllupsreisen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Camie

Stikker innom en tur jeg også :-)

Nå er det 9 dager igjen til vi begge står brud og jeg gleder meg veldig.

Håper alle forberedelser går som det skal hos deg nå. Du har vel hatt like mye stri som jeg har.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver en liten ukeplan slik at jeg klarer å holde rede på det som har skjedd og skal skje i de nærmeste dagene...

Fredag 18.6

Øving i kirka klokka 12.30 med barn, forlovere, bestefar og musiker, samt samtale med presten.

Sy ferdig boleroen

Lørdag 19.6

Jobb 15-18.15

Treffe mamma kl 19.00 for å trykke kirke- og fest programmene og bordplasseringskart.

Søndag 20.6

"Shine" huset, koke middag, ta i mot bryllupsgjester fra Horten.

Farge marsipan til bryllupskaka og lage bro av icing til kaka.

Sende presten en e-post over hvordan vielsesritualet skal være.

Bestemor blir 72 år, dra innom på besøk.

Pakke brevene til servitørene i en postkasse slik at de kommer frem før lørdag.

Mandag 21.6

Handle inn resterende til bryllupet.

Husk øl kassene på butikken!

Samtale med toastmaster og DJ

Tirsdag 22.6

Frisøren klokka 20.00 for farging og striping.

Kjøpe nytt solkort, ta sol!!

Onsdag 23.6

St.Hans aften, dra på grilling sammens med venneflokken hvis bra vær.

Torsdag 24.6

Hente nattmaten innen kl 15.30

Får nøklene til selskapslokalene, dra oppover med det som skal dit.

Pynte lokalet samt sette bordene slik de skal være. Bake bunnene til bryllupskaka.

Ta sol.

Fredag 25.6

Være på selskapslokalet, pynte bryllupskaka.

Hente kjøttet på Rimi.

Dra på hotell for å slappe av sammen med forloveren.

Ordne siste rest på sambos morgengave.

Ta sol

Lørdag 26.6

Frisøren kl 09.00

Kirka kl 13.00, VI GIFTER OSS!! :bryllup:

Resten av lørdagen: Storkose meg å nyte den store dagen og natta :kline:

Søndag 27.6

Sove leeenge, nyte en deilig hotellfrokost på rommet og følelsen av å være ny-gift.

Ta farvel med tilreisende gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh for en spennende uke

du går i møte nå!!

Vil uansett ønske deg masse lykke til

og så håper jeg at dere får

en uforglemmelig bryllup!

Gleder meg masse til å høre

rapport om litt over en uke... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du fått pakke eller??

Jepp, jeg fikk pakke fra både deg og brev fra mikkelbrud i går, men jeg har ikke tid til å være her inne ettersom vi har huset fullt av gjester....

Men skal se om jeg ikke får sneket meg inn litt oftere....

Nå skal vi til sverige på shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 22.6

Frisøren klokka 20.00 for farging og striping.

Kjøpe nytt solkort, ta sol!!

Kjøre unge på bursdag

Møte mamma klokka 18.00 for å ordne siste rest på festprogrammet.

Onsdag 23.6

St.Hans aften, dra på grilling sammens med venneflokken hvis bra vær.

Torsdag 24.6

Hente nattmaten innen kl 15.30

Får nøklene til selskapslokalene, dra oppover med det som skal dit.

Pynte lokalet samt sette bordene slik de skal være. Bake bunnene til bryllupskaka.

Ta sol.

Fredag 25.6

Være på selskapslokalet, pynte bryllupskaka.

Hente kjøttet på Rimi.

Dra på hotell for å slappe av sammen med forloveren.

Ordne siste rest på sambos morgengave.

Ta sol

Lørdag 26.6

Frisøren kl 09.00

Kirka kl 13.00, VI GIFTER OSS!! :bryllup:

Resten av lørdagen: Storkose meg å nyte den store dagen og natta :kline:

Søndag 27.6

Sove leeenge, nyte en deilig hotellfrokost på rommet og følelsen av å være ny-gift.

Ta farvel med tilreisende gjester.

Må jammen innom her for å se hva som står på planen min i dagene fremover.... :oops:

Uansett marsipanen ble ikke farget når den skulle blir farget og ølet er heller ikke hentet....

og kirkeprogrammet og festprogrammet ble ikke klart på lørdagen fordi datamaskina gikk i stå....men det blir gjort i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombestemte meg i går angående bordkortene....Så jeg satte sambo og gjestene våre i sving med å klippe røde hjerter i plast mens jeg var hos frisøren. :sjarmor:

Sambo var så snill at han likegodt farga marspianen mens jeg var borte. Han er så nervøs for at jeg ikke skal få kaka ferdig i tide....

Har laget hjerter som er litt smalere med en liten "schwung" nederst. Kan legge inn bilde her senere. Iallefall, hjertene skal festes med gull-ståltråd med noen perler på glass stetten. Tror det blir lekkert.

Håret mitt ble slik jeg hadde forespeilet, men sminken derimot tror jeg faktisk at jeg legger selv.... :roll:

Ingen tvil om at jeg får det bedre til enn hun som egentlig skulle lagt make up på meg...

Hehehhee.....bare 3 dager igjen og ingen antydning til nerver. Alle spørr om jeg er spent og nervøs, men merker ikke noe til det...enda...men som jeg har forstått på fler her inne kommer det ikke før at man står i våpenhuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...