Gå til innhold

Camie gifter seg 26.6.2004


camie

Anbefalte innlegg

Sånn nå har jeg tid til å skrive referat...

Del 1

Fredags kveld var jeg ute sammens med noen jenter å spiste mat og skravlet, vi storkoste oss. Hadde egentlig ikke tid til det, men jeg tok meg tid.

Kaka lagde jeg selv så den pynta jeg oppe på festhuset fredagsnatta i ett-to tia, men den ble nå søt da.

Jeg og forloveren min pakket med oss alt som vi skulle ha med oss på hotellrommet, men vi måtte innom hjemme enda engang da vi hadde glemt halvparten.... :wink: Sånn er det når man stresser rundt...

Iallefall vi ankom hotellet klokka 02.30 på natta og vi la oss ikke med det første heller. Måtte dele ei flaske vin og lakke negler å legge på steinen jeg fikk fra MIKKELBRUD. Måtte jo innom dusjen en tur også, så vi kom oss ikke i seng før klokka var 04.30, og det ble vel lite søvn på oss. Sovna vel ikke før rundt 05.30, men det var ikke rare søvnen jeg fikk.

Opp igjen 08.00, og da var jeg trøtt! :Gjesp: men det gikk fort over. Vi dro til frisøren 09.00 og satte igang med å rulle opp håret mitt, mens mine hårruller satt i ordnet hun min forlover på håret. Jeg kjente ingen plass at jeg faktisk skulle gifte meg, noe frisøren også nevnte. Hun hadde aldri hatt en så rolig brud i stolen før.

Fotografen kom mens hun tuperte håret mitt og dreiv å satte det opp, og jeg sendte han videre til å ta bilder av mamma og prinsessa mi. Forloveren henta buketten min 12.00 og kom med den, den var rååflott, akkurat slik jeg ville ha den!!

Sånn rundt tolv startet hun med make upen og det ble et meget vellykket resultat. Må si jeg var meget fornøyd.

Ti over halv ett gikk vi opp for og skifte og jeg som til nå hadde forholdt meg rolig begynte nå å kjenne at jeg virkelig stresset....Hadde med meg frisøren og ei annen venninne til å kle på meg og hadde jeg ikke hatt to påkledere hadde jeg kommet forsent i kirka....

Uansett, jeg tok taxi opp til kirka og var der presis klokka ett!! Snakker om timing!

Kom ut av taxien og oppdaga til min store fortvilelse at kjolen min hadde blitt grisa til av taxien. Var like før jeg begynte å grine, men det gikk bra. Mamma, bestefar og ungene mine møtte meg uttafor kirka, så vi gikk inn sammen. Vi stilte opp i våpenhuset og jeg var ikke nervøs i det hele tatt, jeg var bare et eneste stort glis!

Dørene åpnet seg, organisten spilte, gjestene viet oss all sin oppmerksomhet. Det føltes deilig, og jeg smilte og kikket frem til min kommende mann som stor der så prektig å fin oppe i koret. Jeg ble overlevert og sambo fulgte meg til stolen min og sørget for at jeg kom meg på plass. Vielsen var flott, og barna var kjempeflinke da de kom opp med ringene samt tente lys for oss. Solisten satte prikken over i´en med sangen vår, det var så nydelig og ikke et øye var tørt og vi slet begge med tårene. Det var like før jeg begynte å stor-tute, men jeg klarte på et vis å bekjempe tårene...Måtte jo tenke på sminken, skulle jo rett til fotografen etterpå.... :hoho:

Det eneste jeg hadde å utsette på vielsen var at organisten spilte feil salme!! :evil: Istedenfor "å leva det er å elska" spilte han "kjærlighet er lysets side"....

Så tok vi imot gratulasjoner fra gjestene og jeg var helt stiv i maska etter all smilinga...Bilder og kyssing på kirketrappa var jo obligatorisk.

Skriver mer i morgen, nå skal jeg legge meg sammen med mannen min. :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg vel gratulert både her og der, men slenger innom her også jeg, med masse gratulasjoner og mange lykkeønskninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere begynt å komme i orden etterpå? Tenker på gaver og pappesker og slikt?

Her er det full pappinvasjon :ler: Vi har for det meste funnet plass til gavene, men hvor i all verden skal vi gjøre av all pappen...........og alt som vi måtte ta ut av skapene for å få plass til de nye tingene :ler:

*luksusproblem*

Skal dere forresten på noe bryllupsreise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å komme i orden etterpå? Tenker på gaver og pappesker og slikt?

Skal dere forresten på noe bryllupsreise?

:hoho::hoho: kommet i orden?? :hoho:

Nå nei du, her står pappesken pent stablet opp etter den ene veggen på stua...Eneste vi har tatt i bruk er en kaffebrygger og kaffekanne fra eva solo. Alt annet vet vi rett og slett ikke hvor vi skal gjøre av...

Noen bryllupsreise blir det ikke, iallefall ikke i år. Vi har så mye annet vi må gjøre nå etter bryllupet at det har vi ikke tid til. Vi skal sørover i august, så da blir det en liten ferie uten barna.

Ønsker dere god tur til Køben, blir sikkert morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis kjære venn.

Flott bilde av dere 2 :D

Vi reiser til Kos i Hellas i natt, bare en påhopper-tur... Tar bryllupsreisa i august/september.

Ellers da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis kjære venn.

Flott bilde av dere 2 :D

Ellers da??

Takk det samme Bente!! Har akkurat kikket på bildene på linken du sendte meg, likte godt de bildene med dere hvor du har de slagstøvlene på....

Ellers så skjer det lite, er mye trøtt for tiden. Er liksom ikke gått riktig opp for meg at vi faktisk har vært gift i snart en uke. Jeg går liksom rundt å venter på at vi skal gifte oss.... :hoho:

Minnene fra kirka er noe uklare, men de kommer vel etterhvert som inntrykkene har fått satt seg.

Kos dere i Hellas, vi blir nok bare hjemme forruten den turen sørover i august.

Er akkurat kommet hjem fra shoppingtur i byen, har kjøpt ei hyttebok, fyrstikkholder og noen andre troll for et gavekort vi fikk i bryllupsgave. Gleder meg til vi virkelig får tatt i over hytta og gjort den om til vår, med våre ting og vår smak. Akkurat nå ser det ut som en loppebutikk der oppe med møbler som bare er hummer og kanari.

Skriver del 2 av referatet senere idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det drøyde med del to av referatet mitt.... :oops:

Får ta det senere i kveld..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Camerskompis, skal bare informere om at underskjørtet nå pent henger i skapet hos sin rettmessige eier.....

Det kosta meg femtiseks kroner i porto å sende det til deg, og den investeringen får du ta som en bitteliten presang fra meg......

:sjarmor: *snille Tex klapper seg selv på ryggen* :sjarmor:

Har du landa ennå....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg, Camerskompis, skal bare informere om at underskjørtet nå pent henger i skapet hos sin rettmessige eier.....

Det kosta meg femtiseks kroner i porto å sende det til deg, og den investeringen får du ta som en bitteliten presang fra meg......

:sjarmor: *snille Tex klapper seg selv på ryggen* :sjarmor:

Har du landa ennå....?

Tusen takk da Texe-venne!! :klem2:

Om jeg har landa?....neeh, går enda å svever på kjemperosa skyer, og tror det er lenge til jeg har tenkt å gå inn for landing. For dette er jammen herlig!! Enig ikke sant Tex?

Det drøyer med referatet, men det kommer... :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*smekke meg selv på lanken*

:evil: Er litt irritert på meg selv ettersom jeg ikke har somla meg til å skrive del 2 av referatet.....

Men bedre sent enn aldri....

Uansett, mams har lagt inn gratulasjonshilsning til oss på VG.no, her er den.....26.juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

har ikke akkurat vært snar med del 2 av referat fra dagen, men bedre sent enn aldri!

......Så tok vi imot gratulasjoner fra gjestene og jeg var helt stiv i maska etter all smilinga...Bilder og kyssing på kirketrappa var jo obligatorisk.......

Vi "kledde" på oss bilen og krusa nedover til fotografen, sambo sprang inn til fotografen slik at han fikk tatt bilder av oss mens jeg enda satt i bilen. Ikke akkurat den letteste bilen å komme seg inn og ut av.... :hoho:

Bildene ble tatt av oss og barna, og det er jammen ikke lett å være modell...Så mange rare positurer skal man da lete lenge etter. Da vi var ferdige krusa vi rundt i byen for å hale ut tida slik at vi ikke skulle komme altfor tidlig til middagen, også der var timingen perfekt, for vi ankomm festhuset presis klokken 15.30

Vi fikk velkomstdrinken servert og minglet litt med gjestene før vi satte oss tilbords. Vi hadde koldtbord, og det ble til at jeg forsynte meg bare en gang fordi jeg syntes det ble for "balkete" med den store kjolen. Sambo tilbø seg å hente mat til meg, men matlysta var vel ganske fraværende.

I og med at middagen var planlagt som en 3 retters middag fikk vi veldig god til ved matbordet, og måten toastmasteren løste det på var ikke særlig vellykket i mine øyne. Uansett, det ble en flott middag med mange flotte taler. Som en perfekt avslutning på middagen hadde vi ballongsangen, alle blåser opp ballonger og smeller dem på slutten. Det var kjempebra samt at ungene fikk en følelse at det var noe for dem også.

Etter maten stilte vi oss opp på trappa for å ta i mot de resterende gjestene, det var kjempekoselig.

Kaffen ble servert, brudekaken ble åpnet av oss, baren åpnet og brudevalsen ble danset, noe sambo ikke var klar over. Hadde avtalt på forhånd med dj'en at han skulle spille sangen vår. Da den jomet ut av høytalerne ble det helt spontant allsang i salen. Det komiske med "valsen" var at jeg hadde byttet sko med opp-pakker jenta, så jeg hadde hvite skate sko på meg. Det var mange som fikk seg en god latter! :hoho:

Men skulle jeg holde ut hele kvelden måtte jeg bytte sko, og skal si det var deilig!

Kvelden forløp som en "vanlig" fest med realt trøkk i baren. Vi kikket på alle gavene vi hadde fått, åtte bord fullpakket med gaver! Helt villt! :o

Nattmaten ble servert rundt halv ett, og det ble renska for lapskaus så koldtbordet måtte settes ut igjen!!

Jeg var kjempesliten ved 1 tiden, men da var sambo i siget, så jeg måtte vente....

Men kvart på tre var det nok, da klarte jeg ikke mer!

Det bar rett på hotellet i suiten vår, og jeg regelrett ranget av meg brudekjolen og gud bedre meg det var deilig å få av seg den stasen!!

Vi tappet i badekaret, sprettet ei flaske med martini asti og hoppet oppi og lente oss tilbake for å snakke om dagen. Vi måtte jo også plukke meg fri for kliper i håret og det var ikke få som var der...77 stykker!!!

Resten sier seg vel selv..... :kline:

Dagen etterpå fikk vi servert en alldeles nyyyydelig frokost. Med kokte egg, røyka laks, eggerøre, juice og annet snacks, så må det sies at vi storkoste oss.

Vi pakket sammen sakene og forlot hotellet sånn i to tida for å dra hjem for å ta farvel med våre tilreisende gjester.

Jeg skulle gladelig giftet meg igjen, for dette er den største dagen i mitt liv. :bryllup:

(utenom da barna ble født) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Camie. Ja, mamma har ventet lenge nå og vært fryktelig utålmodig. Hun var kjempeglad i dag for at det var der og syntes det var nydelig. Har ei venninne som ligger på føden på sykehuset der og med en gang jeg sa det var bilde i avisen sprang hun ned i kiosken og kjøpte avisen..samme tilbakemelding som fra deg.

Det har ennå ikke stått i Adressavisen, men de er fryktelig gnien på annonseplassen sin så det der kan ta sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...