Gå til innhold

Camie gifter seg 26.6.2004


camie

Anbefalte innlegg

:heiajente:

Fikk telefon idag på jobben fra lisbeth fra Bb brud og selskap i Hønefoss om prisen på varene jeg ville ha. Hun bekreftet deretter at varene skulle bestilles i dag før klokken 15.00 og at de var å vente hit til Norge om 14 dager til 3 uker. Makan til service skal du lete lenge etter!! Hun må være den mest hyggelige personen jeg noen gang har hatt en handel med. Jeg er så lykkelig!!

Endelig noe mindre å tenke på! Godt at ting faller på plass selv om det er lenge til bryllupet skal stå.

Jeg er av den oppfatningen at jeg kjøper litt nå og litt da så slipper det å bli så schwinaktig dyrt til neste år. Blir dyrt nok som det er, om jeg ikke attpå til skulle betale alle utgiftene til bryllupet samtidig!!

Så nå er hansker, ringpute, brudepikekjole og veske bestilt!!!

Sukkerungen gleder seg noe ubeskrivelg mye til å prøve kjolen. Tenker hun blir seende ut som en liten prinsesse!! Hmmm, må kanskje finne sko til henne også....Er vel egentlig ingen vits i å stresse med det da bena til unger vokser i rykk og napp. Kan jo risikere at de er blitt for små til neste år...og da må jeg jo kjøpe enda ett par!! Nei, tror nok at jeg venter litt.

Har forresten vært på tur i dag, jeg, kjæresten og minstemann. Kjørte opp på et fjell slik at vi kunne se utover byen vår. Det var kjempefint der oppe, bare så synd at det vrimlet av mygg og klegg der!

:sinna:

Så det ble en noe amputert tur på grunn av de vemmelige,stikkende og flygende objektene!! Jaja, koselig med et lite avbrekk i en ellers så travel hverdag. Dro også innom for å kikke på lokalet vi skal til bryllupet, stort, kjekt, nyoppusset og med god plass til alle gjestene våre.

For en stund siden var jeg i kontakt med en kokk angående menyen vår. Kokken har et godt rennomé, så jeg og kjæresten gledet oss stort til å høre hvilke meny forslag han kom med. Jeg hadde gitt han frie tøyler (vårt ønske var at ett av forslagene skulle inneholde laks til hovedrett), "lag hva du vil, bruk fantasien din".

Vi dro derfor innom idag for å slå av en prat og for å høre om hvilke forslag han hadde. Vi ble bedt om å vente litt da vi kom og det gjorde vi. Etterpå fikk vi forslaget; jarlsberggratinert lammefile. "å skal dere ha forret og dessert også??! ja, da foreslår jeg løksuppe til forret og icecup til dessert"

Jeg hadde gitt mannen over en måned på å sette opp ulike meny forslag! Og hva presterer denne kokken å gjøre? Han kommer med ETT meny forslag og det holder ikke mål i det hele tatt!!! (rettene er sikkert gode de, men jeg hadde forventet mer en bare ett forslag!!)

Et forslag som han (tror jeg) har kommet på mens vi satt og ventet.... Dessuten hadde han bare foreslått hovedrett og ikke "full pakke"!! Da kjæresten og jeg kom ut i bilen så vi bare oppgitt på hverandre, kjæresten hadde utrolig høye forventninger til han....og var derfor utrolig veldig skuffet. Kjenner jeg blir sånn passe små irritert! Uprofft!

:kjempesinna:

Blir ikke å bruke han iallefall!!!

Det var min utblåsning! takk for at du holdt ut, og orket å lese videre.:D

Skal ta kontakt med en annen kokk jeg kjenner og han VET jeg er veldig dyktig!! Han tar iallefall yrket sitt seriøst. Han er faktisk kokk i ett bryllup i helga, og han fortalte meg hva han skulle lage, men det har jeg jo selvfølgelig glemt! :oops:

En ting til, idag fikk vi bredbånd, så nå slipper jeg å bekymre meg for høy telefonregning!

Har enda mer på :hjerte: men gidder ikke skrive mer nå. Ble lei. Skal heller sette meg i armkroken til kjæresten å glo på kopekassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Camie! Har du funnet noen tiara e.l. som passer for barn? Jeg leter oxo.. :Nikke:

Jeg har kjøpt tiara til datteren min på Glitter. Den er nydelig søt og i "sølv"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Kunne jeg hatt fetere glis enn det som er vist her, så skulle jeg hatt det!! "Glitter" er jo den norske versonen av "strass" butikken i Sverige hvor jeg fant tiaraen som jeg ikke kjøpte!!! Kanskje jeg får tak i den likevel nå!!!

Thanx a lot Tex!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da går jeg på Glitter for å se.

Men ville helst ha noe litt blomsteaktig og hvitt. Passer ikke helt med sølvtiara til alt det andre. Lisbeth på Brud og Selskap sa at man normalt sett kunne bestille matchende hårbånd (med strikk bak) men at de var utsolgt nå. Argh..

Men det kunne jo kanskje vært noe for din lille prinsesse Camie? Du har jo bedre tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått hjelp av Tex så hun skal kjøpe tiaraen på Glitter for meg å sende den til meg!! Tusen takk Tex vennen!! Sukkerungen var klar i sin tale "jeg skal ha prinsesse krone" må le jeg, de vet da tidlig hva de vil ha... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi hi tusen takk!

Tiaraen ligger nå pent innpakket ved siden av meg

og går i posten på mandag.

Tilsvarende tiara befinner seg i mitt hemmelige skap ute hos mamma, der alt mitt brudestæsj lagres.

Bare hyggelig å kunne være til hjelp,

håper tiaraen passer den unge damens smak...

Men du skylder meg et bilde på denne tiden neste år!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skylder meg et bilde på denne tiden neste år!! :blunke:

Skulle bare mangle Tex, det er jo en selvfølge. Det blir ikke bare ett, men flere bilder kommer din vei til neste år. Skal holde deg oppdatert. Blir sikkert å ta masse bilder av sukkerungen når brudepikekjolen kommer fra Hønefoss, må jo teste kjolen med tiara...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert å ta masse bilder av sukkerungen når brudepikekjolen kommer fra Hønefoss, må jo teste kjolen med tiara...

:D

Ja det er ikke vanskelig å finne unnskyldninger for å prøve brudepikestasen. Min på snart ti har prøvd kjolen sin flere ganger allerede, vi har hatt den i hus siden januar..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiaraen ble overlatt til postamnn Pat

for nøyaktig tre og en halv time siden.

Håper den faller i smak og ikke minst at den kommer hel frem.... :ler:

Klem fra Tex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::enig: Danser av begeistring!!! Gleder meg, eller vi gleder oss, sukkerungen er også veldig spent.

Du er en skikkelig :rosaengel: Tex!!

Setter virkelig pris på deg, det skal du vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way, prata med mutter'n i dag. Prata mye frem og tilbake og selvfølgelig ble det snakk om mine forberedelser til bryllupet.... :lol:

Fortalte henne at brudepikekjole, hansker, ringpute og veske ankommer min adresse om ca.10 dager. Sa også at musikkvalget for kirken var klart, at innbydelsene og kirkeprogrammet ligger ferdig inne på pc'en og at jeg har begynt å lage bryllupsalbumen...

Sitat mamma:"du kommer til å være ferdig med planleggingen til bryllupet rundt juletider du"

:oops: Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen, iveren er det ikke noe å si på, så hvorfor stresse seg halvt ihjel til neste år? For ikke å snakke om det økonomiske.....Så kommer jula, så kommer februar som er en skikkelig regningsmåned, innimellom og etter disse månedene er det jo en skokk med folk som har bursdag. Så er det jo plutselig bryllup! Tida går jo så altfor fort.

Nei, begrunnelsene mine for å stå på mens jeg kan er egentlig ganske opplagte. Jeg skal koooose meg til neste år med forberedelsene, IKKE stresse. :kgblunk: Kan hende at jeg har som flere har beskrevet her inne "en god periode", for alt jeg vet kan denne bryllupsplanlegginga ligge død om ei uke. At man kanskje får seg en pause fra heile greia fordi man har planlagt litt for ivrig, litt for lenge....

Har også lasta ned sangen som solisten skal synge i kirka når vi skal gifte oss...å den er så fin den sangen! Fikk helt tårene i øynene da jeg hørte på den. :cry:

Skal forresten se programmet på Tv Norge idag om de som skal gifte seg som satser alt på å få det perfekte bryllupet. Er heldigvis ikke så gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er en skikkelig  :rosaengel: Tex!!

Å, ja ikke sant.....??? :Nikke:

Setter virkelig pris på deg, det skal du vite!

sukk ja, hvem gjør ikke det, jeg er rene :nisse:

:hoho:

Spøk til side, bare hyggelig å kunne hjelpe.

Men vent med den verste lovprisningen til juvelene er trygt fremme i morgen nå da....( håper inderlig de kommer i morgen, dama lovet det. Men du veit åssen det er med Pat og gjengen.... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅååh!! tiden går sååå sakte!! kan ikke postmannen komme snart da??

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

'Tex håper inderlig postmann Pat gjør jobben sin kjapt og leverer varene idag*

Ikke kverk meg hvis det ikke dukker opp før imorgen, da..... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor::sjarmor::sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Gjett hva jeg fikk i posten i dag......

Kjempesøt!!! Atter engang tusen takk Tex for at du tok deg tid til å kjøpe den og sende den oppover til meg! Sukkerungen har ikke sett den enda, så tenker hun vil stå fremfor speilet og beundre seg selv når hun får den på seg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Etter at jeg kom hjem fra jobben tok jeg frem den lille sorte eska som tiaraen lå i og viste den frem til sukkerungen. Hun lurte fælt på hva som var i eska, da jeg viste den fram til henne på en ertende måte.... :sjarmor:

Hemmelig, svarte jeg mens jeg pakka ut tiaraen. Se sukkerungen, sa jeg mens jeg stolt viste den frem til henne...

Ååååhhh!!! :D "er det prinsesse krona mi" ? "åååååhhh, så fiin den var!! Jeg må prøve!" Så satte vi den pent i hennes blonde hår og hun sprang det hun greide rett inn på badet for å beundre sitt eget speilbilde.....

"nå ble jeg bra pen, skal jeg ha håret slik når dere gifter dere?" Jeg svarte henne at det kom til å blir enda penere og sukkerungen ble bare stående å glise mens tankene hennes tok henne med til fjerne steder....

Med andre ord, den falt så absolutt i smak og ble uten tvil godkjent!!

Skal legge inn bilde av henne så snart jeg får fremkalt bilde...

(klarte ikke å vente med å ta bilde av henne med tiaraen til brudepikekjolen kommer.... :oops: )

By the way, var på ansiktsbehandling med massasje i dag, en gave som jeg fikk av min kjære i morsdagsgave....

Hadde det helt supert, hun renset, masserte, smurte ansiktet inn i ulike kremer og masker, nappet bryna og farget øyenvippene. 1 1/2 time med total avslapping! Det var godt det! Jeg fortalte også at vi skla gifte oss til neste år og vi ble enige om at jeg skulle ta kontakt slik at hun kunne gi meg en "hel-renovering" før bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...