Gå til innhold

Minnimusepuse's dagbok


Minnimusepus

Anbefalte innlegg

Åhh, det er så deilig når været er som dette altså :sol:

Får så mye ekstra energi. I går kjøpte vi inn til reker og hadde svigersene på besøk, det var knallgodt :)

Må jo utnytte det nå før jeg forhåpentligvis skal amme, da må en være veldig forsiktig med både reker og jordebær.

Var på kontroll hos jordmor i går også, og alt stod bra til egentlig. Lurer på om hun hintet til at det kan være begynnende svangerskapsforgiftning, men hun sa ikke noe mer. Målte blodtrykket mitt flere ganger, men til slutt fant hun et litt lavere ett enn de andre gangene så hun skrev opp det, 130/80. Også hadde jeg noe eggehvitte i urinen, men ikke masse! Jeg har begynt å se litt sånn "flimring" i sidesynet mitt innimellom, men nå skal jeg jo på kontroll til uka igjen, så det er ikke så lenge mellom hver kontroll.

Spurte ikke om hun kunne sjekke modningen min, tror ikke hun hadde gjort det i går heller egentlig, men det går fint uten!

Lillemann må iallefall vente med å komme til torsdag, helst til helgen!

Skal på båttur med svigersene idag og kose oss og i morgen skal jeg holde tupper-party hos ei venninne.

Så hadde det igrunnen vært deilig med en strandtur på torsdag, så nå må han vente til jeg er klar også,jeg har venta på han lenge :fnise:

Men vi rakk litt :sengekos: idag tidlig iallefall, hvis det kan være med på å modne så skader det jo ikke, hehe!

Nå er mannen i skogen og går blodspor med bikkja, så skal vi ha bilen inn på etter godkjenning (håper den blir godkjent, hadde vært deilig å slippe å tenke på det :pls: )

Så skal vi ned til nevøene våre før vi spiser og drar for å "feire" St.Hans :tommelsmil:

Må si jeg føler meg i strålene fin form altså, til tross for at det føles ut som at området rundt bekkenet detter sammen når jeg reiser meg eller går mye :erter:

Men ellers tror jeg nesten jeg er i bedre form nå enn før jeg ble gravid, hehe! Bortsett fra pusting og pesing da selvfølgelig, men det er deilig. Hjelper å ikke være så utolmodig. Tror nok jeg kommer til å se tilbake på de siste ukene i svangerskapet med glede :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MåneSkygge

Høres ut som du nyter de siste dagene av svangerskapet i alle fall :) Det gjorde jeg også i fjor. Og jeg tror du trygt kan bade altså! Jeg badet samme dag som riene startet. De startet samme kveld. Jeg hadde spurt jordmor og hun sa jeg bare måtte bade så mye jeg orket så lenge vannet ikke var gått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du nyter de siste dagene av svangerskapet i alle fall :) Det gjorde jeg også i fjor. Og jeg tror du trygt kan bade altså! Jeg badet samme dag som riene startet. De startet samme kveld. Jeg hadde spurt jordmor og hun sa jeg bare måtte bade så mye jeg orket så lenge vannet ikke var gått :)

:jepp: Storkoser meg, det er kjempedeilig! Kan ikke tenke meg hvordan det måtte være å gå rundt å grue seg til fødselen og miste den gleden de siste ukene. Ja, det var det hun sa til meg også, så jeg måtte bare kose meg, men trengte ikke legge ut på noe svømmetur, da kjente jeg nok ikke så godt om vannet skulle gå :)

Håper denne renselsen ikke tar så altfor lang tid heller, så rekker jeg kanskje å duppe meg en gang eller to før sommeren er over:)

Godt å høre at du nyter den siste tida. Og det er bare å bade ja :)

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreli, det er torsdag allerede og dagene går jo så fort.

I dag skal vi i banken å høre hvor mye vi kan få i lån til huskjøp, det blir spennende. Hverken meg eller mannen har noe rå inntekt kan en si, men håper på rundt 1,5. Jeg har jo lærlinglønn og han studerer så jeg tror ikke vi skal håpe på noe mer.

Men da er vi på god vei iallefall, vi har jo leid nå siden vi flyttet sammen i 2006, så det er jo på tide å finne seg noe eget nå dersom banken "tillater" det, om jeg kan si det sånn :)

Ellers har jeg igrunnen ingen planer i dag, kunne godt tenke meg å spille litt bingo i kveld :fnise:

Vi jentene pleier å samles innimellom for å spille radiobingo, synes det er kjempemoro, hehe!

Ellers så er jegbedt i undertøysparty til ei jeg kjenner, men jeg har vel ikke akkurat så masse glede av det jeg nå så, hehe.. Må først få ut knotten og gå ned et par, 10 kilo før jeg kan begynne å tenke på å kjøpe meg nytt undertøy :ler:

Og frem til da får mannen bare ta meg som jeg er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjer her da? :popcorn: - tid snart eller?

:lur:

Hehe, nei her skjer det ingenting gitt :sjenert:

Mannen er så ivrig etter å dra i husbanken nå så han orket ikke tenke på :sengekos: engang :sukk:

Jaja, som mamma sier så er det greiest å ta lånepapirene før han kommer, tror ikke det er det første som står i tankene våre etter babyens ankomst :)

Siden et svangerskap i Norge varer 40+2 så er det altså ikke bare 1 dag til termin, men 4!

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Nå må jeg huske å titte innom dagboken din litt oftere for å se hva som skjer altså!

Så spennende!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg huske å titte innom dagboken din litt oftere for å se hva som skjer altså!

Så spennende!! :)

Hehe, ja det begynner å bli spennende nå altså :)

Må jo si jeg tenker bittegrann på det nå når jeg står opp om natten eller kjenner små murringer i mage og rygg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært i husbanken og nå kan vi bare begynne å kikke etter hus/leilighet :enig::enig::enig:

Dette var deilig å få unna før han kommer altså, nå kan vi endelig snart begynne vårt familieliv i EGET hus med oss tre,kattene og bikkja :)

Jeg skulle ha valgt hurtigsvar, for jeg finner ikke nok smilyer i verden som kan si hvor fornøyd jeg er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :hoppe: Lykke til med husjakt :hug:

God helg! :)

Takk for det,god helg til deg også :)

Det er jo bare gleder for oss nå for tiden, nesten så en er redd for om nedturen skal komme :sukk:

Nå har vi akkurat reparert bilen for 7000,- også, så kanskje det var nedturen :fnise:

Vi fikk 1,6 i lån,men har kikka litt på et til 1,7 så banken mente vi kunne få til det, der kan vi også ha muligheten til å leie ut nede og da får vi jo plutselig inn 6000 ekstra i mnd :)

En ting er iallefall sikkert, vi går noen veldig spennende uker i møte :jepp:

Ha en flott helg alle sammen, her skal den nytes til det fulle iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært i husbanken og nå kan vi bare begynne å kikke etter hus/leilighet :enig::enig::enig:

Så spennende!! Utrolig artig å kunne se etter noe eget da :) Skjønner at du gleder deg til det :)

Vi bare leier akkuratt nå, og skal begynne å tenke på å kjøpe til neste sommer. Skal bli herlig å kunne pusse opp slik som vi vil ha det! Det er det jeg savner mest når man leier. :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det,god helg til deg også :)

Det er jo bare gleder for oss nå for tiden, nesten så en er redd for om nedturen skal komme :sukk:

Nå har vi akkurat reparert bilen for 7000,- også, så kanskje det var nedturen :fnise:

Vi fikk 1,6 i lån,men har kikka litt på et til 1,7 så banken mente vi kunne få til det, der kan vi også ha muligheten til å leie ut nede og da får vi jo plutselig inn 6000 ekstra i mnd :)

En ting er iallefall sikkert, vi går noen veldig spennende uker i møte :jepp:

Ha en flott helg alle sammen, her skal den nytes til det fulle iallefall. :)

Wow, det høres helt ypperlig ut! Å kunne leie ut en etasje og tjene litt ekstra penger. Håper dere får den muligheten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempedeilig. Da slipper en føle seg skyldig hver gang man dunker en litt større spiker inn i veggen liksom :ler:

Vi har kikka på to stykker idag, den ene så ut som ei rønne (bildene løy til de grader) og den andre var for stor for oss. Vi kan ikke ha et hus med 4 soverom, 2 svære stuer, 2 bad og i det hele tatt. Det er et slikt hus vi får brukt for når ungene er store og vi har jo ikke engang fått vår nr.1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, man trenger jo ikke store plassen med en gang, heldigvis hehe :)

Såpass ja :ler: Ja, det er ofte noe helt annet å se det i virkeligheten altså.

Har dere planer om å flytte langt fra hvor dere bor nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man trenger jo ikke store plassen med en gang, heldigvis hehe :)

Såpass ja :ler: Ja, det er ofte noe helt annet å se det i virkeligheten altså.

Har dere planer om å flytte langt fra hvor dere bor nå? :)

Vi har planer om å bli her, jeg har iallefall :ler:

Kjenner jo så mange andre her med barn nå, så det ville vært synd å skulle flytte vekk. I tillegg har mannen hele sin familie boende her, mine bor jo på østlandet og det er ikke aktuelt. Så vi får bare smøre oss med litt tålmodighet å vente på at det dukker opp noe :)

Herlighet for et varmt vær det har vært idag, synes dagene blir verre og verre jeg :ler:

Merker du noe til varmen du eller ? Tar kanskje litt lengre tid, vet ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var enda en dag over og fortsatt uten baby :ler:

Jeg har hatt halvannen uke nå som har gått kjempefort og ikke har jeg vært så utolmodig heller, men nå, kjenner jeg det kommer tilbake igjen! Det er nok fordi det er rett rundt termin og jeg tenker ikke på noe annet om dagen :sukk:

For hvert skritt jeg tar går jeg å kjenner etter om det kanskje bare gjør biiiiittegranne vondt :fnise:

Mannen ler litt av meg når jeg sier det, men nå merker han det han også at det snart er på tide. For hver gang jeg må stoppe opp pga en kynner sier han:

- Har du vondt? Er det en rie? :ler:

Og jeg like skuffa hver gang det ikke blir noe mer en bare en liten kynner.

Var akkurat ute å gikk en tur med bikkja en halvtimes tid, kjempedeilig! Hadde det bare holdt seg til denne varmen hele dagen hadde det vært deilig. Var 17 grader ute nå så jeg gikk kun i en tynn tights og tynn topp, enda var det varmt :) Glad jeg slipper å gå gravid resten av sommeren, det blir nok varmere!

På mandag skal vi ut å kjøpe vifte her, orker ikke ha det så varmt at man nesten må rømme vekk for å ikke krepere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...