Gå til innhold

Minnimusepuse's dagbok


Minnimusepus

Anbefalte innlegg

Nå nærmer det seg med stormskritt og når jeg ser rundt meg så ser det ikke noe pent ut her hjemme, så jeg får lage meg ei liste så jeg vet hva jeg skal gjøre nå om dagene. Det hoper seg liksom opp her føler jeg, for dagene går igrunnen ganske så fort! :sjenert:

Vil ikke komme hjem og bare se rot rundt meg, skal være kos!

- Vaske og støvsuge hele leiligheten (gang,bad,kjøkken,soverommene & stue)

- Gjøre klar sengen til babisen (vaske alt av sengetøy og sette det på )

- Vaske trekket til dyna og puta i vogna

- Rydde stua,kjøkkenet, gangen og badet

- Vaske klær, tørke og brette

- Tørke støv

- Pakke småting til min fødebag

- Passe på at søppel o.l ikke blir liggende

(er nok ikke det første vi tenker på om det skulle starte opp her)

- Hente tupperware på torsdag og levere det

- Legetime i morgen kl halv ti

- Finne frem sengetøy til mamma og min søster

(de kommer så fort noe skjer og skal sove her siden de bor et lite stykke unna)

- Vaske vinduer (om jeg rekker, ingen krise om det ikke blir gjort)

- Vanne blomster

Når jeg ser lista her så ser det ikke så mye ut, men det blir en hel del alikevel med 10 kilo ekstra på magen :ler:

Menmen, det får så være, kanskje litt husarbeid gjør at det modnes litt nedi der :lur:

Foruten dette må jeg jo nyte sola litt om den holder seg her, også har jeg tatt frem den gamle nintendo 64 min som jeg håper å få spilt litt på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bli bebis når som helst nå! :hoppe:

Ja, tenk på det :rødme:

Måtte han bare komme snart, hehe..

Ikke så lenge til du heller er fødeklar nå, tiden har gått så fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, idag var jeg sikker på at vannet gikk, men nå er jeg ikke så sikker lengre. Hvis det ikke var vannet så må det være noe galt "inni der" :sjenert:

Jeg og mannen skulle kose oss litt, og satte igang. Kjenner innimellom når vi har sex at jeg føler jeg å tisse, men jeg følte ikke det denne ganga. Når han tar den ut fosser det væske ut av skjeden og nedover beina mine. Det var gult og noe blankt og luktet egentlig ikke spesielt urin synes jeg. Det var som om noen skulle ha stått med et glass ved siden av meg og snudd på hodet, det var ganske masse væske også :sjenert:

Ringte føden og de sa jeg skulle ringe tilbake om jeg ikke fikk noe rier eller sammentrekninger, så jeg tenker å ringe tilbake i morra. Det er jo greit å sjekke om det var vannet eller hva det var, en skal jo ikke gå så altfor lenge etter vannet har gått!

Må sijeg ble paff når jeg plutselig stod der midt i "dammen" altså :klø:

Kan liksom ikke skjønne hva det var om det ikke var vannet, samtidig er jeg så usikker på hva det var pga fargen. Menmen, vi får bare se. Hadde store forhåpninger før idag, men nå når jeg nesten ikke kjenner noetnting har håpet blitt litt borte. Hadde jo vært så deilig å fått han ut, gleder meg sånn nå til å treffe prinsen vår :babygutt: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke komt langt på lista da :sjenert:

- Vaske og støvsuge hele leiligheten (gang,bad,kjøkken,soverommene & stue)

- Gjøre klar sengen til babisen (vaske alt av sengetøy og sette det på )

- Vaske trekket til dyna og puta i vogna

- Rydde stua,kjøkkenet, gangen og badet

- Vaske klær, tørke og brette

- Tørke støv

- Pakke småting til min fødebag

- Passe på at søppel o.l ikke blir liggende

(er nok ikke det første vi tenker på om det skulle starte opp her)

- Hente tupperware på torsdag og levere det

- Legetime i morgen kl halv ti

- Finne frem sengetøy til mamma og min søster

(de kommer så fort noe skjer og skal sove her siden de bor et lite stykke unna)

- Vaske vinduer (om jeg rekker, ingen krise om det ikke blir gjort)

- Vanne blomster

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:lur: Spennende!

:opplyser: Helst ikke fød mellom 8 og 9 på fredag, for da sitter jeg på flyet med mobilen av :fnise:

:ler: Mottatt, skal holde igjen om det er noe på gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på besøk hos svigerinna mi og tantebarna :rødme:

Hun på 2 1/2 hadde visst spurt etter tante idag, så det var koselig, hun er jo bare helskjønn! Vi koste litt, lekte med lego og dukkehuset hennes også spiste de litt mat. Yngstemann på 1 har blitt så flink til å gå nå, så han kommer stabbenes og skal kose hele tiden. Skikkelig kosegutt er han blitt nå, han er den som har vært vrangest av de to, nå er han så nydelig og snill at :)

Tullemor pekte på magen min å sa at "tante har stoor mage, men det er fordi det er baby der" :fnise:

Så sier jeg at hun kan snakke til babyen og spørre om han ikke vil komme ut snart, men det skjønte hun ikke helt. Da kikket hun bare dumt på meg, hehe..

Skal treffe ungene på lørdag også, da skal svigerinnen min ordne håret hos frisøren på senteret, så jeg sa jeg kunne være med å ha de på senteret imens, gleder meg til det :)

Er så stolt over å være tanten dems, det håper jeg de skjønner etter hvert.

Det er verdens nydeligste unger, og de har gjort at jeg gleder meg enda mer til å få en liten en selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tidlig morgen, og jeg får absolutt ikke sove. Det gjør ingenting for nå er jeg så vant med det. Men idag var det bare fordi jeg ikke får sove, og ikke pusten så det er jo bra :kul:

Jeg får ta frem lista mi igjen og se hva jeghar igjen, fikke gjort endel i går også skal mannen ta stua her, for det blir for tungt for bekkenet mitt nå!

- Vaske og støvsuge hele leiligheten (gang,bad,kjøkken,soverommene & stue)

- Gjøre klar sengen til babisen (vaske alt av sengetøy og sette det på )

- Vaske trekket til dyna og puta i vogna

- Rydde stua,kjøkkenet, gangen og badet

- Vaske klær, tørke og brette

- Tørke støv

- Pakke småting til min fødebag

- Passe på at søppel o.l ikke blir liggende

(er nok ikke det første vi tenker på om det skulle starte opp her)

- Hente tupperware på torsdag og levere det

- Legetime i morgen kl halv ti

- Finne frem sengetøy til mamma og min søster

(de kommer så fort noe skjer og skal sove her siden de bor et lite stykke unna)

- Vaske vinduer (om jeg rekker, ingen krise om det ikke blir gjort)

- Vanne blomster

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en ny dag, og hurra for :sol:

I går kveld/natt var en merkelig natt. Lillemann i magen har plutselig blitt veeeldig rolig og vil knapt røre på seg inni der. Kan han ha så dårlig plass? :klø:

Gudskjelov for doppleren min, det er det beste kjøpet jeg har gjort i mitt liv tror jeg, det er en enorm lettelse når vi kan høre hjerteslagene hans hvis vi er bekymret. Vi lå en time i går for å få han til å bevege seg, og først et kvarter etter noen slurker med brus kom det noen ørsmå dult og noen til. Men så sovna han sikkert igjen.

Jeg kjente akkurat et bitte lite dult, men ellers har jeg ikke kjent noenting, til tross for at jeg spiste frokost for en halvtime siden.

Jeg tenker at alt er helt i orden, men samtidig vet jeg at mamma mistet broren min dagen før termin fordi hun også tenkte som meg, at her er nok alt i orden. :tristbla:

Men det var det altså ikke. Hjerteslagene på lillemann her har lugge på 150-155 på de fleste kontroller. Det har vært nedi 140, nå viser den kun 125.

Jeg sitter å syter og klager her, men får meg ikke til å ringe føden altså, føler ikke det er "alvorlig" nok, for jeg kjenner jo bevegelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte innom og lese da jeg så du hadde bok :)

Så koselig med et nytt fjes i boka mi :)

Har oppdatert i tråden jeg skrev, alt er bare bra med lille gutten vår :rødme:

Og jeg måtte ikke nøle med å ringe eller komme om jeg fortsatt syntes det var lite liv eller mindre enn nå. Jordmora var kjempehyggelig iallefall.

Glad jeg ikke er første i verden som skal ha babis, godt å ha dere "drevne" å kunne spørre :fnise:

Hvordan gikk det, var dere på sjekk?

Det gikk kjempefint, har skrevet i linken, men kan lime det inn her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere alle er, er så glad kg finnes altså. Ellers hadde jeg sikkert sitti her å bekymra meg ennå :klemmer:

Da vi kom til Arendal måtte jeg på do, og da jeg reiste meg opp derfra kom det endel væske, jeg trodde igjen annet hadde gått, men det viste seg å bare være en liten lekkasje. Har aldri vært plaget av dette før, men sånn er det nå!

Jeg lå til sånn ctg, er det ikke det? Der de første 15 minuttene var helt stille, med unntak av pulsen hans som var veldig fin

Hun måtte til med en sånn liten "durer", først da fikk jeg et spark, et skikkelig også :fnise:

Det skal jeg si dere, var veldig deilig! Deretter kom det vel 4 bittesmå dult mens registreringen pågikk, men så lenge han reagerte som han gjorde på dureren syntes hun det så veldig flott ut. Fikk i tillegg ultrayd bare for å sjekke fotervann og tilstand, og alt er i skjønneste orden med lille gutten vår

Det var såå deilig når vi kom hjem i stad. Har jo bare sove 4-5 timer om nettene,men vi sovna begge som en stein. Uten en eneste bekymring, åhh var så letta :)

Så takk til dere som skrev til meg her!

Jordmora sa forresten at grunnen til at han var så stille, er at det ofte er

"stille før stormen"

La oss endelig håpe det er derfor, for det er ganske stor forandring altså, har fortsatt ikke kjent noe spesielt med liv. Men nå vet jeg iallefall at gullet vårt har det fint og ingenting er bedre enn det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt at alt er bra!

Kan jo håpe på at det er "stille før stormen" :lur:

Ja, du vet, jeg lever i håpet om at noe snart kommer til å skje snart jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja, så var det nok en dag, og enda uten babis :babygutt::fnise:

I går hadde vi en kjempefin kveld, fikk overtalt mannen og svigersene til å reise på Lillesandsdaene og gå ut for å spise

(må unne oss litt ekstra tross trange kår, nå endte det opp med at de spanderte da, det passet jo greit)

Vi satt å spiste i to timer og bare kosa oss ved brygga, det var fint vær og rett og slett lenge siden jeg har hatt det så herlig, det var en lykkefølelse rett og slett. Kunne "glemme" graviditeten, stå ved vannet og synge til cc cowboys (de hadde konsert der i går) Vi var jo ikke på konserten, men man kunne fint stå utenfor og se dem spille, i tillegg var musikken ganske høy så vi hørte dem godt også :kul:

Jeg simpelthen elsker sjøen, båt og bading så vi har mer eller mindre bestemt at hvis det var fint vær idag skulle vi reise ut på hytta dems på sjøen! Vi skal iallefall ut med båten regner jeg med. Det er et lite stykke fra brygga og opp til hytta dems, så jeg er litt usikker på om jeg vil begi meg opp der, plutselig er det akkurat som om bekkenet mitt låser seg og jeg må dra beinet etter meg, hehe. Men vi får se, håper svigerfar drar på skikkelig over vannet så det durer skikkelig i :briller2::grinele:

Vet gravide ikke skal bade nå når det er mot slutten, men jeg kan iallefall vasse litt og ligge på en av holmene å sole meg :sol:

Håper været holder seg her,for i går ble det skikeligekkelt vær, før skyene lettet mot kvelden.

Leste på vg-nett at det var meldt oppmot 30 grader her på sørlandet til uka. Åhh som jeg gleder meg til å kunne bli bruuun, blir kjempefort brun nå i graviditeten. Har aldri vært så brun før jeg, enda jeg har vært masse ute i sola og bada!

Som dere sikkert skjønner er livet mitt akkurat nå PERFEKT og tenk da når lillemann kommer. Har en følelse av at denne sommeren blir en av mine beste, i tillegg har mannen gått av med ferie og skal være hjemme i 4 uker :hoppe::hoppe:

Livet er herlig dere, deilig å føle det sånn :danser:

Ja, og ROSENBORG vant over Ålesund i går også. Ikke 1, ikke 2 men 3-0 :ball::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :goodbye:

Ååååå så koselig, du er snart mamma du¨ :rødme:

Og ja, til uka skal det visst bli VARMT, hihi. Skal bli godt med litt varme igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk det :rødme:

Skal på kontroll hos jordmor i morra, er så spent på om hun vil kjenne etter om jeg er moden eller ei :)

Hvis jeg er moden skal jeg iallefall rett hjem :sengekos::ler:

Skal bli deilig med finvær til uka, har blitt ganske brun så langt denne sommeren, så det gjør ingenting om jeg får en ukes tid til med sol :lur:

Værgudene kan ikke ta så feil av været, så satser iallefall på 3-4 dager med solskinn!

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...