Gå til innhold

Minnimusepuse's dagbok


Minnimusepus

Anbefalte innlegg

Æsj, stod opp tidlig idag for å ringe helsestasjonen å høre om jordmor kunne sjekke modningen min idag, men det åpner ikke før klokka ni :kjefte:

Jeg er jo så spent og har nesten ikke sovet de siste timene. Dessuten blir jeg så skuffa når jeg våkner om natta og ikke har vondt, for nå vil jeg ha baby :rope:

Har begynt å få så masse kremper og verking i rygg og lysk nå, så det tar litt tid å sovne igjen når jeg først våkner. Og når jeg først våkner tar det jo en evighet å komme seg opp av senga :sukk::ler:

Nå er det bare 15 min igjen til jeg kan ringe helsestasjonen, tenk om hun har fullt da :sukk:?

Jammen ble det litt :sengekos: i går gitt, men tror dere at det hjalp? :nei:

Tenker på det hver gang nå at dette kanskje er siste gangen på halvannen måned, så jeg får konsentrere meg om å nyte det istedetfor å bare tenke babis hele tia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ringte jeg jordmor og hun var like blid som alltid :sjenert:

" Hvorfor skal jeg sjekke modning, det er ikke sikkert du føder fordet du er moden?

NEI, MEN HUN KAN JO SJEKKE IALLEFALL, FOR MIN DEL!!!!! :kjefte:

Hun tilbød meg akupunktur da, så jeg skal ned dit klokka halv to, det kan jo være spennende. Kanskje hun tar en titt på modningen også, er jo lov å håpe.

Noen som har prøvd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte jeg jordmor og hun var like blid som alltid :sjenert:

" Hvorfor skal jeg sjekke modning, det er ikke sikkert du føder fordet du er moden?

NEI, MEN HUN KAN JO SJEKKE IALLEFALL, FOR MIN DEL!!!!! :kjefte:

Hun tilbød meg akupunktur da, så jeg skal ned dit klokka halv to, det kan jo være spennende. Kanskje hun tar en titt på modningen også, er jo lov å håpe.

Noen som har prøvd dette?

Hehe, huffda. Tror jeg hadde blitt ganske forbanna av å få en sånn beskjed- iallefall for deg som går på overtid. Håper det hjelper med noe modningsakupunktur da.. Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har slimproppen min begynt å gå, jeg har fått modningsakupunktur & jeg er moden og har 1 cm åpning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi vel begynne med litt :popcorn: da? ;)

Håper det skjer noe snart, vet hvor kjipt det er å gå å vente etter termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi vel begynne med litt :popcorn: da? ;)

Håper det skjer noe snart, vet hvor kjipt det er å gå å vente etter termin!

:ler: Ikke skjedd noe mer enda iallefall, nå har vi akkurat kommet hjem fra en 4-timers tur på sjøen, så kanskje det kommer igang nå når vi er hjemme å får roet oss :)

Det hjelper litt når en vet en snart er i mål, med åpning,blødning og slimpropp.. Nå har jeg fått motet tilbake igjen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miley

Det er trasig å gå over tiden, dagene blir fryktelig lange når man bare venter. Får håpe det setter i gang i morgen tidlig etter en natt med masse søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trasig å gå over tiden, dagene blir fryktelig lange når man bare venter. Får håpe det setter i gang i morgen tidlig etter en natt med masse søvn :)

Synes ikke det gjør noe nå jeg, for nå vet jeg at noe er på gang ialefall :)

Tenkte å legge medg litt nedpå nå snart, kommer nok ikke til å være den første som sovner i natt jeg iallefall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har slimproppen min begynt å gå, jeg har fått modningsakupunktur & jeg er moden og har 1 cm åpning :)

SÅ kjekt da :)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ikke skjedd noe mer enda iallefall :)

Nå føles det på kroppen som om jeg har mensen, så det håper jeg er et godt tegn (enda et). Men tid skal disse berømte riene begynne da :rope::ler:

Lå å tenkte på lillemann i går og nå merker jeg at jeg er kjempespent. Hvordan ser han ut? Hvem likner han på? Hva skal han hete? Hvordan reagerer jeg og mannen?

Det er forhåpentligvis ikke så lenge til vi får vite det :)

Har fortsatt spor av blod i både urin og bind, så det holder vel på å åpne seg inni der enda, forhpentligvis :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Hils til den lille og si perfekt timing, jeg har fri frem til mandag og full nettilgang! (Det er helt klart en smarting du har i magen :jepp: )

Men lykke til søta! Heier på deg og den lille altså! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:popcorn:

Hils til den lille og si perfekt timing, jeg har fri frem til mandag og full nettilgang! (Det er helt klart en smarting du har i magen :jepp: )

Men lykke til søta! Heier på deg og den lille altså! :duskedame:

:ler: Ja, det er godt du ser positivt på det :ler:

Ja, får håpe han er like smart som pappaen sin, hehe.

Takk for det, venter bare på at noe skal skje nå, rier kom til meg :rope:

Du får kose deg i finværet, så får du nok en melding eller to om en dag eller fire :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedder på at du er godt i gang allerede Minnimusepus. Innledende fase. :)

Ja, jeg håper det. Har du født før du?

Har jo sånne forventninger til at det skal begynne, men kjenner jo ingenting.

Proppen har gått, har tegnblødninger, myk moden mormunn med 1 cm åpning OG fikk modningsakupunktur i går.

Kan det stoppe opp og hvor lenge kan en gå sånn her 3 dager over terminen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
Ja, jeg håper det. Har du født før du?

Har jo sånne forventninger til at det skal begynne, men kjenner jo ingenting.

Proppen har gått, har tegnblødninger, myk moden mormunn med 1 cm åpning OG fikk modningsakupunktur i går.

Kan det stoppe opp og hvor lenge kan en gå sånn her 3 dager over terminen?

Nei jeg har ikke født. Men jeg har en venninne som har forholdsvis nylig født og jeg husker godt da hun gikk med nr 1 - alle historiene om at å føde var som å drite et stuebord, at det gjorde dritondt i dagesvis osv. Da hennes fødsel omsider kom i gang hadde hun hatt kynnere en stund, og helt plutselig ble disse skikkelig vonde. Da visste hun at NÅ var det ordentlig i gang. Hun mente også at smerteterskelen måtte være totalt forskjellig fra person til person og at en del som hadde dagesvis med rier hadde enten lavere smertegrenser eller mye mer smertefulle innledende rier. Hennes fødsler var i gang og over på noen timer.

Hun sa også etterpå at alle historiene om stuebord og lignende malende beskrivelser ikke stemte fordi man prøvde å beskrive ting som kroppen er laget for (fødsel) med ting som ikke kroppen er laget for (stuebord). Det gikk ikke an å sammenligne.

Har en annen venninne som har hatt to hjemmefødsler - begge varte 3 timer fra innledende rie til fødsel. Da er det jo åpenbart at dette er veldig forskjellig fra person til person når det gjelder smerter og hvor sterke riene / kynnerne er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke født. Men jeg har en venninne som har forholdsvis nylig født og jeg husker godt da hun gikk med nr 1 - alle historiene om at å føde var som å drite et stuebord, at det gjorde dritondt i dagesvis osv. Da hennes fødsel omsider kom i gang hadde hun hatt kynnere en stund, og helt plutselig ble disse skikkelig vonde. Da visste hun at NÅ var det ordentlig i gang. Hun mente også at smerteterskelen måtte være totalt forskjellig fra person til person og at en del som hadde dagesvis med rier hadde enten lavere smertegrenser eller mye mer smertefulle innledende rier. Hennes fødsler var i gang og over på noen timer.

Hun sa også etterpå at alle historiene om stuebord og lignende malende beskrivelser ikke stemte fordi man prøvde å beskrive ting som kroppen er laget for (fødsel) med ting som ikke kroppen er laget for (stuebord). Det gikk ikke an å sammenligne.

Har en annen venninne som har hatt to hjemmefødsler - begge varte 3 timer fra innledende rie til fødsel. Da er det jo åpenbart at dette er veldig forskjellig fra person til person når det gjelder smerter og hvor sterke riene / kynnerne er.

Ja, en hører mange historier, den ene verre enn den andre. Jeghar alltid fått høre at jeg har veldig lav smerteterskel, synes forøvrig ikke jeg har noe lavere terskel enn andre. Jeg er den personen som automatisk sier 'au' hvis noen dulter hardt til meg o.l, men det gjør jo ikke vondt (om du skjønner). Og andre sier ikkenoe.

Må si tanken streifet meg i går når jeg lå i senga på kvelden, at tenk hva som skal ut :fnise: Er jo en liten tass, men der nede blir han jo ganske stor i forhold, hehe. Jeg har ellers et veldig avslappet forhold til fødselen og kan vel si jeg gleder meg.

Men det kunne godt ha kommet igang snart synes jeg, fikk veldig forhåpninger i går :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Må si tanken streifet meg i går når jeg lå i senga på kvelden, at tenk hva som skal ut :fnise: Er jo en liten tass, men der nede blir han jo ganske stor i forhold

Bare husk at vi er laget for det. Det er ikke et stuebord :)

Uansett, er det ikke litt herlig å tenke på at dette er definitivt den siste helgen du går gravid i dette svangerskapet? Du blir jo "i verste fall" satt i gang i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at vi er laget for det. Det er ikke et stuebord :)

Uansett, er det ikke litt herlig å tenke på at dette er definitivt den siste helgen du går gravid i dette svangerskapet? Du blir jo "i verste fall" satt i gang i neste uke.

Det er absolutt sant, vi er laget for det og ungen er laget for det :jepp:

Tror det ville vært mer upraktisk om det var et stuebord som skulle ut ja, hehe.

Jo, dette er jo mest sansynlig det da, men fikk jo ikke time til overtidskontroll før den 10, så egentlig kan jeg jo fortsatt gå en lørdag eller søndag til gravid :sukk:

Dumme lege som ikke bestilte time med en gang, det er dobbelt så mange fødene i år på denne tiden som i fjord, da sier det seg jo selv at det er trangt om plassen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...