Gå til innhold

Minnimusepuse's dagbok


Minnimusepus

Anbefalte innlegg

Måtte nesten innom her med en hilsen, siden du har tatt deg tid i din travle hverdag å stikke innom i boka mi :rødme:

:hoppe: Masse gratulerer med den lille !! :hoppe:

Synes godt du kan gi beskjed hvis du er sliten slik at besøket gjerne kan komme en annen dag .. Kanske mannen din kan ta en tlf og gi beskjed ? Denne tiden skal dere kose dere og være familie :) Klart det er kjekt med besøk også, men alt til sin tid liksom...

:klem:

Det var koselig. Nå var det så lenge siden jeg hadde vært innom boka at jeg måtte se hvordan det gikk :) Jeg har ikke "merket" av så mange dagbøker og det er jeg glad for nå. Vil sikkert ha mer enn nok med de som er der allerede :fnise:

Nå har lillemann akkurat fått mat så nå ligger han stille som ei mus i vogna, hører bare småsutting innimellom (han har fått sutten) :sjenert:

Ja, vi fant ut at mannen må bli flinkere til å spørre meg også om det er greit vi får besøk, for i går kveld var jeg helt utslitt på kvelden. Gråt og hadde feber, følte meg nesten som en dårlig mor, orka ikke skifte bleie på han med en gang heller. Fikk ganske kraftige menssmerter så jeg lå bare hele kvelden, det er vel masse som skal ut der nede, så en kan vel ikke forvente at det skal gå helt smertefritt :fnise:

Men da tok mannen altså mot til seg å skifta lillegutts bleie for første gang, det var så deilig og han klarte det helt fint aleine :rødme:

Idag hadde vi bare tanta til mannen på besøk og det var veldig deilig å slippe å måtte forholde seg til så mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh, så har lillegutt fått mat igjen og jeg kan slappe av litt :)

Har hatt to netter nå hvor han bare gråter og gråter. Mannen har tatt han opp for å rape og det gjør han hver gang, så det er en som har veldig masse luft i magen. Har forsøkt å spise anderledes idag i håp om at det går over, for en blir veldig sliten altså, det er ikke til å stikke under en stol :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :klem:

Huff, dakkar liten, luft i magen er ikke noe godt :( Håper han føler seg bedere i dag! :)

Skjønner godt at det kan bli slitsomt. Det er iallefall godt at dere er to om ting :)

Det er nok noe jeg også kommer til å sette stor pris på! :)

Høres ut som dere storkoser dere som en liten familie :rødme: og det er kjempe koselig å lese! Blir til at jeg gleder meg masse til den tiden jeg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Innom og hilser på.

Hvordan går det med dere?

Har rutinene begynt å komme, eller er det litt sånn "kaos" enda?

Er så spent på hvordan dette blir selv, så er så godt å lese litt i bøkene til dere som har fått - om hvordan dere gjør ting og opplever dagene.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :klem:

Huff, dakkar liten, luft i magen er ikke noe godt :( Håper han føler seg bedere i dag! :)

Skjønner godt at det kan bli slitsomt. Det er iallefall godt at dere er to om ting :)

Det er nok noe jeg også kommer til å sette stor pris på! :)

Høres ut som dere storkoser dere som en liten familie :rødme: og det er kjempe koselig å lese! Blir til at jeg gleder meg masse til den tiden jeg også! :)

Nei, jeg tror ikke det er noe godt for de små altså, men nå er han mye bedre, og det er kjempedeilig for både mamma og pappa også :)

Gled deg masse, det er helt fantastisk. Kan ligge å kikke på han i timesvis :rødme:

:goodbye:

Innom og hilser på.

Hvordan går det med dere?

Har rutinene begynt å komme, eller er det litt sånn "kaos" enda?

Er så spent på hvordan dette blir selv, så er så godt å lese litt i bøkene til dere som har fått - om hvordan dere gjør ting og opplever dagene.

Ha en fin dag :klem:

:goodbye:

Her går alt kjempefint og L har ikke lengre gråtetokter på kveldene. Vi begynte med sukkervann i tillegg til at jeg har kuttet ut masse av produktene som ikke er anbefalt(hvis barnet har masse luft), deriblandt kumelk,druer,løk,kål osv..

Litt kaos er det nok, men det er fordi jeg er så surrete av meg :lete:

Merker blandt annet at jeg slenger disse ammeskjoldene rundt i hele huset, så det er jo et evig mas hver gang han skal ha mat fordi jeg ikke finner det :ler:

Og smokkene, hvis dere skal la han få det, kjøp MANGE.. Har kjøpt inn to pakker av et slag, men de ville han ikke ha. De smokkene han likte godt var de helt rette til avent sine, de hadde vi 3 stk av, nå har vi bare 1, hehe..

Der må nok jeg ta på meg litt av skylden, for det er helt sikkert jeg som har surra de vekk. Lurer på hvordan jeg skal klare å holde styr på alle kontrollene på helsestasjonen jeg, klarte ikke huske alle jeg skulle ha hos legen når jeg var gravid engang :sukk::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi altså hatt to kvelder/netter hvor lillemann ikke har grått, og det har vært kjempedeilig :) Vi har begynt med litt sukkervann, så det kan jo være det som har hjulpet. Det kan også være denne lukkemuskenen hans som begynner å tettes ordentlig.

Merker dagene blir helt anderledes nå når han sover, har mye mer energi.

I natt fikk han mat før han sovna klokka 12.30, så 03.30, 06.30 og 10.30. Kunne godt tenke meg at han gikk 4-5 timer mellom hvert måltid på nettene, men nå må jeg bare være fornøyd med å ha en guttebass som sover om natta :rødme:

Idag kommer mamma, min stefar og søster nedover og skal være til onsdag eller torsdag. Gleder meg masse, og det tror jeg de også gjør :)

Det er litt vemod i det også, med tanke på at min bror døde i magen til mamma dagen før termin, så jeg tror det er en morfar som gruer seg litt. Han har enda ikke sett han! Men jeg tror et går velig fint, blir nok noen tårer i begynnelsen, men det forstår vi alle :)

Fetteren min kommer også idag med kjerringa hans, så idag blir det mange her. Men nå har vi kommet så greit inn i rutinene så det gjør ingenting :)

De bor på østlandet de også så det er veldig koselig at de kommer å besøker oss.

Ellers så merker jeg enda bedre hvor surrete jeg egentlig er :sukk:

Finner sjeldent det jeg skal ha av ting, og når jeg finner det så trenger jeg det ikke lengre. Ammeskjoldene ligger strødd rundt hele huset her, jeg har 4 stykker, men finner som regel bare 1. Men nå har jeg funnet ut at det ene kan ligge i stelleveska hans i stua, så vet jeg hvor jeg finner det når han skal ha mat (sitter som regel i stua å ammer)

På den måten har jeg litt mer kontroll iallefall :fnise:

Og smokker, det er jo et kapittel for seg selv. Jeg hadde kjøpt inn 4 smokker, men de vil ha ikke ha, så har jeg 3 andre men finner kun 1 av dem :lete:

Jeg vet de ligger her et sted, men hvor??? :fnise::sjenert:

Amminga begynner å gå kjempebra, men jeg bruker jo skjold da. Tror jeg kommer til fortsette med det hvis det ikke blir vondere enn det er nå, for nå kjenner jeg bare at han suger og det må en jo nesten regne med, hehe :)

Lurer forresten på om det går ann å skjemme bort så små unger? Helsesøster og pleierne på sykehuset sier nei, noen sier ja. Lille L er veldig glad i kos og nærkontakt og det hender stadig vekk vi må legge han på brystet vårt etter amming om natta for at han skal sovne. Han spytter ut smokken og begynner å småsutre litt. Da er det veldig lett å bare legge han et sted vi vet han sovner og storkoser seg, men jeg vil jo ikke at det skal bli en vane da. Kan jo fort bli litt slitsomt, idag sovna jeg med han på brystet mitt fra ammig var over i 07.00 tiden frem til 09.00, da ville mannen lånehan litt før han stod opp :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere koser dere masse om dagen! Koselig! :hjerte:

Ja, vi storkoser oss med lillegutt. Han er helt utrolig skjønn, også så snill han er bortsett fra grinetoktene han har hatt, men nå var han egentlig bedre i går kveld da, så det var deilig :)

Flinke gutten til mamman sin :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag sov L jammen til klokka 05.30, helt utrolig. I går kveld gav jeg han fra begge pupper og han sovna som en stein fra ca klokka 00.00 :)

Så sov han igjen fra klokka 06.30 frem til ca 10.00.

Spørs nok om han kanskje ikke har fått litt lite mat de siste gangene, vet ikke? Jeg trenger iallefall ikke bruke sutten til han like masse som før, så han er definitivt mye mer fornøyd. Han ligger bare å kikker i et par timer etter mat nå og elsker å ligge på stellebordet, da får han kikke å ligge med beina fritt. Men liker ikke å ligge helt naken, helst i bleie og body, skjønningen vår :rødme:

Tenkte snart jeg skulle finne et fint bilde av han å ordne til disse "takk for gaven ved fødselen" kortene. De har tilbud på fotoknudsen til 3,99 pr kort, veldig billig. Det blir jo noen etterhvert kan en si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er til å sove da :overrasket:

Ja, han har vært en engel nå i natt. Men nå får han begge puppene så han får jo mer mat enn før (tror jeg). Har nok latt han ligge å sutte for lenge på en pupp, han suger jo 5-6 ganger før han svelger og han skal jo egentlig ikke suge mer enn 3 står det i bøkene.

Så vi får se i natt, det blir veldig spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse babisene altså, for et herlig liv de må ha, alle må rette seg etter dem og gjør de ikke det blir det hyl og gvæl (iallefall når de er babiser) :fnise:

I går var jeg kjempestolt over at han nesten sov gjennom natten etter en laang kveld hvor jeg fikk lagt meg klokka 02.00 etter mye uro og litt gråt.

På dagen i går var han våken fra klokken 14.00 - 19.00 :sjenert:

Han var stuuup trøtt klokka 16.30, men ville absolutt ikke sove, så jeg gav han pupp. Men neida ingen soving da heller. Til slutt, etter enda et måltid sovna han, da hadde han vært våken i 5 timer, synes det var ganske masse. Men så sov han til gjengjeld til klokka 00.30 på kvelden da, hehe.

Men jeg tror han trodde det hadde vært natta da, virker sånn nå, for han ville ikke sove etter sist måltid som han pleier å gjøre. Menmen, får prøve å sove litt nå etterpå, nå har han endelig sovnet etter å ha vært våken siden klokka 05.00. Han gulpa så masse så han har holdt oss våkne. Dakars lille venn, hører han svelger for harde livet etter en gulp, prøvde å ta han opp å legge han på fanget mitt på magen så han kunne få opp litt, men da kom det ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var vi på helsestasjonen for å veie L. Han hadde lagt på seg 300 gram på 2 uker, så det var visst bra :)

Selv føler jeg jo han er veldig tynn da, og skulle ønske han hadde lagt på seg mer. Er nesten redd for å bære han når han er naken, kjenner jo ribbein og alt på han.

Skal se han blir den tjukkasen når han blir stor :fnise:

Nei, håper for all del ikke det altså, men nå får han så masse mat så nå går det nok fort oppover til neste kontroll i August :jepp:

Ellers så hadde vi en times grining her i går kveld, blir så frustrert av det, men han har jo mye luft i magen sin dakars. Jeg stryker og vagger han på skuldra mi, så blir han stille litt for så å sette i å hyle. Men han var jo trøtt som en dupp også da, så vi måtte bare la han gråte litt rett og slett. Han sovna på brystet til pappaen rundt 00.30, da hadde han vært våken siden 19.30.

Må si det er uvvant å gå fra en sovebaby til en våkenbaby, synes nesten han er mer våken enn han sover jeg. Så nå tror jeg nok gulsottverdien er tilnærmet lik null, for det er veeldig liv i han iallefall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Kvist Koselig at du vil følge med :biggrin:

Kit Endelig hjemme igjen, er det ikke litt deilig?

Aricept Her går dagene veldig fint, og i går var intet unntak :Nikke: I går var faktik helt utrolig deilig. Våknet klokka 10.00 for å amme, så dro vi til svigerinnen min og hennes to barn klokka 11.00 og var der til 16.00. Lillemann spiste en gang i mellomtiden. Merker han er mer våken nå enn han har vært noen gang, det er deilig. Iallefall så tror jeg vi har funnet ut at mye av gråtinga hans faktisk er at jeg har litt for lite melk. Jeg bøttevis egentlig, men ikke når han skal suge hver time eller annenhver :fnise:

Han sovna i går kveld klokka 00.30 og sov jammem meg til klokka var 07.00 :hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp: Fikk helt sjokk når jeg så på klokka jeg, kanskje vi kan begynne å få litt rutiner på natta nå, det hadde jo vært deilig. Nå er han jo så masse våken om dagen så det er fint det slik at han kan sove på natta. Men jeg forlanger absolutt ikke at han skal sove såå lenge, hehe. 1-2 ganger med amming fram til 09-10 er fint.

Har også tatt i bruk vippestolen nå, og den var kjempegrei. Han elsker å sitte i den, og storkoser seg om han får ligge å kikke litt på tv'en :ler: Fint når mamma vil henge opp litt klær eller ta seg en matbit, så slipper han å ligge i vogna, der ser han jo ingenting. Vippestolen kan legges ned helt flat også så det er ikke skadelig for han å ligge der m.t.p ryggen.

Hvordan er dagene der da? Er det ikke herlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dagene der da? Er det ikke herlig?

Det er herlig med en nydelig gutt i heimen ja. Lærer han å kjenne, og bare koser med han så fort vi har sjansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen så fine rutiner dere holder på å få da! Sånn hadde ikke vi det før ungen var nærmere 4-5 mnd sist... Tar gjerne i mot oppskrift... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...