Gå til innhold

Minnimusepuse's dagbok


Minnimusepus

Anbefalte innlegg

Så bra :)

Går du på skole forresten?

Skal bli godt å flytte ja, gleder meg masse. Fra 70 til 184 kvm skal bli stooor forskjell :)

Med meg er alt bare fint vettu, men kunne godt tenke meg å ha noen timer "fri" en dag snart. Men jeg har liksom bare nok melk til han da, så er begrenset hva en kan finne på, hehe..

:vinke:

Det gjør jeg ikke :) Noe jeg egentlig er både glad og ikke glad for :fnise: Egentlig ganske lei etter vgs, men vil jo gå høgskole. Men siden jeg strøk på matteeksamen må jeg ta den igjen til vinteren.. Så blir nok noe skole til neste høst :)

Så bra at alt er bra :) hihi Blir nok godt med såpass forskjell ja! :jepp:

Skjønner at du kan tenke deg det, får håpe du får det en dag! :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten så flytter vi inn i vårt eget hus til fredag eller lørdag, og jeg gleder meg kjempemasse :)

Det er 184 kvm med 2 etager så der er det plass til både kattene,bikkja,ungen(e) og oss to :rødme:

Gjett om det er en mamma som gleder seg stort til å innrede barnerommet da, det er faktisk det jeg gleder meg mest til. Henge opp blå gardiner, kanskje male det blått. Henge opp bilder, lamper osv osv..

Det skal ikke mangle en ting der inne, det er helt sikkert :jepp:

Redd L vil bli litt bortskjemt jeg, men så lenge han blir skjemt bort på rette måten så gjør det da ingenting? Med kos, lek og moro.

Driver iallefall å pakker litt imellom mating, bleieskift og kos. Men det går fort halvannen time på mating og kos. Han spiser i ca halvtime,så står vi ved stellebordet å skravler i et kvarter også må vi kose litt etterpå, hehe :rødme:

Og da er det plutselig bare halvannen til to timer til neste måltid. Herre som tiden flyr altså..

åååå så koselig! Dere flytter inn i dag dere da eller? Herregud så artig! Skjønner godt at du gleder deg! Men flytting er mye styr, huff. Gleder meg ikke til å flytte neste år, pga av alt som skal ordnes i forbindelse med flytting, hehe. Men flytte må vi, for vi har for liten plass når det kommer en til i Februar :)

Innrede barnerom har jeg aldri gjort før, men det høres helt fantastisk koselig ut :)

Og snart får jeg prøvd meg jeg også :)

Håper flyttingen går supert :jepp:

Endret av Remember
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jammen ikke lett det der med mannfolka i begynnelsen. Tror de regner med at det liksom er vår jobb å bytte bleie :klø: Mange som må strammes opp ja ! Tror nok jeg får en liten jobb med mannen ang. samme sak her, for han kan ikke fordra slikt !!

Godt at det har blitt bedre hos dere nå da :)

Lykke til med flytting forresten !!! Så gøy :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig viktig å snakke sammen, det har jeg lært nå. Enda vi var flinke fra før av, så må vi nå kommunisere og si meningene våre istedet for å bare gå rundt å være irritert eller lei.

Forøvrig mener jeg jordmødre bør sette litt fokus på mannen mot slutten av svangerskapet, altså forberede han på hva slags ansvar han vil komme til å få. Og faktisk gi beskjed om at han må vaske klær, han må skifte bleier osv.. Nytter ikke bare å sitte med henda i lomma å vente på at noe skal skje.

Det samme gjelder på sykehuset, når man skal hjem. Ha en samtale med barnepleier eller ei jordmor som "minner" dem på at de må hjelpe til, for det er noe de kunne trengt. Iallefall min :sjenert:

Men idag og fra jeg snakket med han i går skal jeg absolutt ikke klage, han skiftet bare ei bleie, MEN han har hatt han mye mer :)

Jeg kan godt skifte bleier hvis han har han så masse som han har hatt nå.

Så koselig med Sverige-tur, misunner dere der altså. Er det med overnatning eller?

Hadde jeg hatt masse melk til overs så kunne vi også reist, men han tåler ikke mme heller så. Vi får bare kose oss mellom ammingene imens:ler:

Ja, er helt enig. Hvis jeg ikke husker feil så informerte jordmor om det på den ene kontrollen da vi snakket om fødsel. Men hvis mannfolka ikke gjør noe å bare sitter å venter så kan det fort bli "mas" hvis vi sier at de må gjøre noe vet du. Er iallefall typisk at de tenker slik. Jeg var jo også på svangerskapskurs- og der informerte de veldig om parforhold osv etter fødsel. Litt trist at samboer var på jobb når de hadde kurset, for der kunne han fått med seg litt. Synes ikke han er så veldig flink til å vise noe kjærlighet ovenfor meg lenger. Føler det er akkurat som om jeg blir satt til side. Han setter seg heller på pcen istedefor å snakke med meg når lille S sover. Jaja, det er vel bare sånn det er.

Å, det høres bra ut! Det er godt det går rette veien ;)

Ja, vi kom hjem idag. Vi sov i Sverige en natt. Fikk handlet kjempe masse- det var kos :) Men det var utrolig herlig å få komme hjem også, savnet lille S så masse.. Hehe, ja, dere får ta dere en tur når han lille blir litt større da :)

Ha en fiiin helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye:

Tid for en liten oppdatering her inne, har jo nesten vært uten internett ei uke. Ikke skjønner jeg hvordan jeg ar klart det :fnise:

Vi har iallefall kommet oss til rette i det nye huset, nesten iallefall. Er jo fortsatt masse å henge fingrene i, og jeg sliter med å fylle opp i skuffer og skap :)

De første dagene ble litt hektiske da L gråt masse på kvelden og var generellt veldig urolig, men det hadde nok en sammenheng med at mamsen heller ikke hadde funnet seg til rette og var litt stressa. Utrolig hvordan disse små merker slike ting.

Ellers så er mannen blitt litt flinkere til å ha L, men skifter fortsatt aldri bleier. Gav han beskjed at jeg irriterer meg mektig over det, og at hvis det fortserrer slik kan han bare jobbe og være på skole så masse han vil, for han bidrer ikke så masse alikevel.

Han finner stadig unnskyldninger for å ikke gjøre det, enten det er å gå med bikkja eller bare å gjøre andre ting.

L er ganske snill om dagene, men spiser masse og ofte. Ganske slitsomt i lengden å måtte amme annenhver time, og gjerne 40-60 min for hver gang. Når jeg tror det er tomt der inne, klarer han jammen meg å suge ut enda mer, lille matvraket mitt :ler:

Var forøvrig på sykehuset idag for min 6 ukers kontroll pga stingene. Alt så fint ut og stingene var nesten borte, bare et par tre stykker igjen.

Jeg har jo lurt fælt på om det var slik en fødsel egentlig er, fordi jeg følte den var veldig tung og vond. Hun fortalte at ikke mange fødsler stanger slik mot slutten, og nei, det var ikke slik en fødsel vanligvis var. Det var veldig godt å høre, så trenger jeg ikke grue meg sånn til nestegang. Nå har jo han banet vei, så det blir jo muligens lettere. Godt var det å høre iallefall :)

Til uka er L 7 uker og vi skal på 6 ukers kontroll, det blir utroolig spennende. Lurer fælt på hvor mye han har lagt på seg og hvor mye han veier. Han har gått opp endel iallefall, det merkes på både klær og bittesmå valker :rødme:

Jeg hørte flere i terminklubben hadde begynt med str 62 til ungene, og skulle prøve det på L også for moroskyld. Til min store forbauselse passet mye av det faktisk, ble litt paff. Han fyller den ikke så godt ut i livet, men lengden. Men han var jo liten ved fødsel da, er naturlig at han er litt mindre enn mange andre. Han veier jo det noen veier ved fødselen nå liksom :fnise:

Nå skal jeg fremkalle masse bilder fra før og etter L ble født og begynne på albumet hans. Godt å ha noe annet å gjøre enn kun huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Så koselig med oppdatering! Det var på tide :fnise:

Høres ut som det går greit med deg, så flott å komme seg i hus!

Hvordan er det med de stingene, forsvinner de liksom av seg selv? :klø:

Kos deg med fotoalbum, ha en flott dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Så koselig med oppdatering! Det var på tide :fnise:

Høres ut som det går greit med deg, så flott å komme seg i hus!

Hvordan er det med de stingene, forsvinner de liksom av seg selv? :klø:

Kos deg med fotoalbum, ha en flott dag! :klemmer:

Hehe, ja jeg er så opptatt av å lese alle andres dagbøker at jeg helt glemmer min egen :fnise:

Ja, det er sånne sting som løser seg opp selv, så de er nok snart borte :jepp:

----------------

Etter vi fikk vite at alt var bra nedentil på kontrollen har vi idag :sengekos: litt. Ikke gjort det på 7 1/2 uke nå, hjelpesmeg :ler:

Har rett og slett ikke turt før jeg visste at stingene var i orden. Midt i akten måtte jeg spørre mannen hvordan det var. Om det var som å kaste en stein inn i oslotunellen liksom :sjenert:

Det er faktisk mye bedre nå enn før, svarer han. Da er mitt spørsmål, går det ann??? :ler:

Det har tross alt kommet en diger unge ut der nede, men det hjelper kanskje når jeg har blitt sydd?

Paff ble jeg iallefall, kan ikke helt skjønne at det skal være bedre nå liksom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg er så opptatt av å lese alle andres dagbøker at jeg helt glemmer min egen :fnise:

Ja, det er sånne sting som løser seg opp selv, så de er nok snart borte :jepp:

----------------

Midt i akten måtte jeg spørre mannen hvordan det var. Om det var som å kaste en stein inn i oslotunellen liksom :sjenert:

Det er faktisk mye bedre nå enn før, svarer han.

Du da, kan ikke glemme den helt da :fnise: Jeg prata med noen om slikt på fest igår, så de sa de løste seg opp.. Utrolig hva jeg egentlig prata på igår :ler:

stein i tunnel :hoho: Har skjønt at det er mange som syns sex er bedre etter man har fått barn.. Ikke skjønner jeg det, har tross alt dytta ut en svær bebis.. Men det er jo bare bra de liker det etterpå også ;):fnise:

Ha en flott søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, iflg min mann er visst også sexen bedre etter at jeg har født - var visst enda trangere mente han! Jeg skjønner heller ikke hvordan det går an - men, men. Bra han likte seg da :fnise: Hvordan syntes du det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du da, kan ikke glemme den helt da :fnise: Jeg prata med noen om slikt på fest igår, så de sa de løste seg opp.. Utrolig hva jeg egentlig prata på igår :ler:

stein i tunnel :hoho: Har skjønt at det er mange som syns sex er bedre etter man har fått barn.. Ikke skjønner jeg det, har tross alt dytta ut en svær bebis.. Men det er jo bare bra de liker det etterpå også ;):fnise:

Ha en flott søndag :klem:

Nei, skal prøve å skrive litt oftere :jepp:

Hehe, ja det er godt dere hadde noe å snakke om da iallefall :ler:

Ja, stein i tunell. Har hørt mange skrekkhistorier om at sexlivet aldri blir det samme igjen etter en fødsel. Kjerringa er så vid osv osv..

Jeg er så fornøyd med at han liker det bedre, det kunne jo faktisk ikke vært bedre enn det :lur:

Det må være stingene tenker jo jeg da, at de har snevra inn å sydd skikkelig :ler:

"Tja, her ser det ut som om vi kan sy et par ekstra sting ja" :skratte:

Neida, jeg vet jeg ikke var så vid fra før av, så det er for meg en gåte.

Hehe, iflg min mann er visst også sexen bedre etter at jeg har født - var visst enda trangere mente han! Jeg skjønner heller ikke hvordan det går an - men, men. Bra han likte seg da :fnise: Hvordan syntes du det var?

Måtte du sy du også? Kan ikke fatte og begripe hvordan det kan være bedre liksom. Jeg kommer rett og slett ikke over det!

Det var litt sårt med en gang, men det var nok fordi han troff stingene som ikke er grodd enda. Når han styrte unna de gikk alt fint, mye bedre enn jeg hadde trodd. Det var så bra at vi gjorde det igjen nå i stad :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at sexlivet er på topp :lur:

Selv om jeg ikke fødte vaginalt blir det nok en stund før vi setter igang her - ømt ks-sår er ikke til å spøke med.

Men er utrolig glad for at vi er veldig kosete og kjærlige med hverandre og har tid til hverandre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at sexlivet er på topp :lur:

Selv om jeg ikke fødte vaginalt blir det nok en stund før vi setter igang her - ømt ks-sår er ikke til å spøke med.

Men er utrolig glad for at vi er veldig kosete og kjærlige med hverandre og har tid til hverandre :hjerte:

Ja, det er litt godt å komme igang altså. Hadde gruet meg sånn til det.

Det tok jo 7 uker før jeg turte å prøve, så jeg forstår veldig godt at du vil vente :) Det er fint dere tar dere tid til hverandre, det er superviktig. Har erfart det her hjemme, tror det er noe av det viktigste når man får barn, ikke glemme hverandre.

Hvordan går det med såret og amming?

Jeg er ikke så flink til å skrive i dagbøkene for tiden med nylig flytting, men jeg følger litt med altså, det skal dere vite :)

------------------------------------------------

I dag var vi på kontroll og L har vokst masse :jepp:

Vekt ved fødsel: 3170

Vekt 7 uker: 4380

Lengde fødsel: 50

Lengde 7 uker: 57

Helsesøster var veldig fornøyd med veksten hans. Han var jo en liten knøtt når han kom, så han følger iallefall sin egen kurve :)

Ellers var alt fint med syn og hørsel, ja alt var igrunnen bare herlighet :jepp:

Nå har vi begynt å bruke ganske masse 62 og bittlitt 68. Sliter litt med å fylle bodyene opp i bredden, så str 68 ser veldig stort ut. Får holde oss til 62 litt nå, men er nok ikke så lenge til vi bruker 68. Herregud som tiden flyr altså, helt vilt. Jeg har absolutt kost meg hittil, men samtidig har tiden gått altfor fort og jeg skulle ha kost meg enda mer. Nå sitter vi ofte å bare koser med teppet hans, og det er verdens deiligste følelse. Kjenne den deilige lille babisen min ligge tett intill meg, også er han jo så fin :rødme:

Nå begynner jeg å gråte også, men det gjør ingenting. Jeg er så ufattelig stolt over han og han er min øyensten. Selvfølgelig verdens fineste :fnise:

Jeg kunne skrevet så mye mer om han, men jeg får fortsatt ikke forklart hvor utrolig glad jeg er i han. Det er vel noe de fleste mødre kjenner til :)

Også må jeg legge til her også at jeg ikke er spesielt flink til å skrive ibøkene deres, men jeg er veldig flink til å følge med dere :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter vi ofte å bare koser med teppet hans, og det er verdens deiligste følelse. Kjenne den deilige lille babisen min ligge tett intill meg, også er han jo så fin :rødme:

:rødme:

også så flott at han har vokst og at alt er fint med dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt godt å komme igang altså. Hadde gruet meg sånn til det.

Det tok jo 7 uker før jeg turte å prøve, så jeg forstår veldig godt at du vil vente :) Det er fint dere tar dere tid til hverandre, det er superviktig. Har erfart det her hjemme, tror det er noe av det viktigste når man får barn, ikke glemme hverandre.

Hvordan går det med såret og amming?

Jeg er ikke så flink til å skrive i dagbøkene for tiden med nylig flytting, men jeg følger litt med altså, det skal dere vite :)

------------------------------------------------

I dag var vi på kontroll og L har vokst masse :jepp:

Vekt ved fødsel: 3170

Vekt 7 uker: 4380

Lengde fødsel: 50

Lengde 7 uker: 57

Helsesøster var veldig fornøyd med veksten hans. Han var jo en liten knøtt når han kom, så han følger iallefall sin egen kurve :)

Ellers var alt fint med syn og hørsel, ja alt var igrunnen bare herlighet :jepp:

Nå har vi begynt å bruke ganske masse 62 og bittlitt 68. Sliter litt med å fylle bodyene opp i bredden, så str 68 ser veldig stort ut. Får holde oss til 62 litt nå, men er nok ikke så lenge til vi bruker 68. Herregud som tiden flyr altså, helt vilt. Jeg har absolutt kost meg hittil, men samtidig har tiden gått altfor fort og jeg skulle ha kost meg enda mer. Nå sitter vi ofte å bare koser med teppet hans, og det er verdens deiligste følelse. Kjenne den deilige lille babisen min ligge tett intill meg, også er han jo så fin :rødme:

Nå begynner jeg å gråte også, men det gjør ingenting. Jeg er så ufattelig stolt over han og han er min øyensten. Selvfølgelig verdens fineste :fnise:

Jeg kunne skrevet så mye mer om han, men jeg får fortsatt ikke forklart hvor utrolig glad jeg er i han. Det er vel noe de fleste mødre kjenner til :)

Også må jeg legge til her også at jeg ikke er spesielt flink til å skrive ibøkene deres, men jeg er veldig flink til å følge med dere :jepp:

Såret går d kjempebra med, kjenner ikke mye til det nå - men er jo ikke alt av klær og sånt som er behagelig akkurat - men er jo bare 11 dager siden da, så må vel regne med det.

Ammingen er det værre med, bare pumper meg nå og gir melka på flaske, litt stress, men mer kos med flaske enn med sprøyte iallefall - og så får vi se hvordan det blir etterhvert - om jeg begynner å amme igjen, eller om vi til slutt bare gir mme...

Har nok melk nå, men er jo utrolig mange vendinger da med pumping, og mating, koking av flasker og pumpe osv...man blir litt sliten...

Så stor gutten din har blitt da - godt han vokser og trives :)

Og ja, tiden går fort, snart 2 uker allerede her også...skremmende :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:rødme:

også så flott at han har vokst og at alt er fint med dere! :klem:

Ja, vi storkoser oss :rødme:

Oss to gift, en unge, ei bikkje,to katter, to biler, stort hus...

Skal si vi har det som plomma i egget :fnise:

Tenker liksom på andre på min alder som bor hjemme og ikke eier nåla i veggen, hvor heldig jeg er :)

Såret går d kjempebra med, kjenner ikke mye til det nå - men er jo ikke alt av klær og sånt som er behagelig akkurat - men er jo bare 11 dager siden da, så må vel regne med det.

Ammingen er det værre med, bare pumper meg nå og gir melka på flaske, litt stress, men mer kos med flaske enn med sprøyte iallefall - og så får vi se hvordan det blir etterhvert - om jeg begynner å amme igjen, eller om vi til slutt bare gir mme...

Har nok melk nå, men er jo utrolig mange vendinger da med pumping, og mating, koking av flasker og pumpe osv...man blir litt sliten...

Så stor gutten din har blitt da - godt han vokser og trives :)

Og ja, tiden går fort, snart 2 uker allerede her også...skremmende :sjenert:

Så bra, var inne å leste og skrev i boka di nå :)

Sier som jeg har sagt til andre, så gutten får kjærlighet og mat så er han fornøyd, uansett om det er mm eller mme :)

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...