RedFox81 Skrevet 18. februar 2009 #141 Skrevet 18. februar 2009 Men det viktigste er at de er glad i sex, ikke nødvendigvis bare med en mann de er glad i så sant
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #142 Skrevet 18. februar 2009 Nei da har du ikke lest tråden, noe jeg heller ikke har mistenkt deg for. Det yrket som beskyldes for å kreve minst intelligens er frisør. Flyvertinne hører med i bimboyrkekategorien, men jeg, ts, har sagt at jeg ikke kjenner noen personlig og VET at disse ikke er skarpe. Mange flyvertinner har ganske så gode utdannelser og velger å jobbe som flyvertinner, det er ikke nødvendigvis et yrke for minste felles multiplum.
Gjest amu Skrevet 18. februar 2009 #143 Skrevet 18. februar 2009 Som en kommenterte tidligere, denne tråden kunne sikkert med fordel vært postet i skråblikk og generaliseringer, iallefall slik som den har utviklet seg. Som du kanskje har lest tidligere jobber jeg ikke enda, jeg studerer på fjerde året, skal ha fem tilsammen. Jeg tror heller ikke jeg er smart fordi jeg har studert ved høyskole, jeg sier at av de jeg har vokst opp med eller har blitt kjent med i voksen alder gjerne deler seg på den måten at de som "ikke hadde så lett for det" har endt opp som frisør, mens de jeg ser på som smarte, oppdaterte og er engasjerte i mye større grad har endt opp med å studere til mer mentalt krevende yrker. Det er helt sikker ikke enkelt å frisere hår heller, jeg er kjempeglad for de som har valgt denne veien, og de har nok egenskaper som jeg mangler. Denne tråden er IKKE til for å si at vi som har valgt en type yrker er verdt mer enn disse folkene. Jeg snakker om hva som er typisk for det jeg (kanskje for å provosere litt) har kalt bimboyrker, og det er at de har dårlige karakterer, sliter med allmennfag og er litt mer "flate i personligheten" slik jeg ser det. Igjen, dette er basert på mine erfaringer, og det finnes nok tusenvis av unntak, kanskje er det ikke sånn i heletatt, men det er en lokal tendens her. Ære være frisører, hudpleiere, negldesignere og flyvertinner for den jobben de gjør og de egenskapene de har, dette er ikke en tråd for å rakke ned på noen og kalle dem mindreverdige. Ingen er like, og nå var det intelligens, skoleflinkhet og yrkesvalg jeg ville diskutere. Men har skoleflinkhet egentlig med intelligens å gjøre? Flere av som gjør det på skolen har manglende motivasjon og interesse for fagene. Noen velger yrkesfag og blir eks frisør eller hudpleier. Andre slutter skolen og tar en eller annen jobb. Enkelte går kurs og blir negledesignere. Mange følger "normalen" og fullfører allmennfaglig videregående. Ikke alle tenker over hvorfor de gjør det, de følger strømmen. Når de så begynner på høyere undervining, streber de etter toppkarakterer. For de skal ha en god jobb. De vier sin tid til skole, og jobber ofte ikke ved siden av studier. Selv droppet jeg videregående. Jeg var møkk lei. Men, jeg har jobbet i mange år. Testet forskjellige yrker, og funnet ut hva jeg kunne tenkt meg å jobbe med. Jeg tok videregående på ett år, med motivasjon på topp og meget gode resultater. Nå er jeg i ferd med å ta høyere utdanning. Med meg på lasset har jeg arbeidserfaring og gode referanser. Flere i "bimboyrkene" omskolerer seg og tar høyere utdanning. Fordelen deres er at de vet hva det vil si å jobbe. De kan å forholde seg til alle slags mennesker. Man lærer når man tar utdanning, men man utvikler seg mye som menneske gjennom å være ansatt. Folk som aldri har jobbet på gulvet, men kommer rett fra skolen med et gullende godt vitnemål, er etter min erfaring, ikke de letteste å jobbe med.
epsilon Skrevet 3. mars 2009 #144 Skrevet 3. mars 2009 Hei. Når jeg går til frisøren, som ikke er så ofte for jeg liker det ikke, så har jeg tre alternativer: 1. Prate løst om overfladiske, lettfattelig og meningsløse ting. 2. Prate til veggen. 3. Ikke prate Jeg velger stort sett det første. Frisøren har de samme 3 alternativene. Vi snakker forskjellige språk og forstår ikke hverandre. Derfor ender vi opp med å snakke et tredje språk - som begge snakker dårlig, men vi gjør oss iallefall forstått. Hvilket språk som gir mest mening kan sikkert diskuteres, men hadde det vært avstemning ville frisøren vunnet.
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 3. mars 2009 #145 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Men en ting jeg ikke skjønner er , hvorfor bryr alle seg så mye om sin egen og ikke minst andres iq??? Er det sånn alle tenker her i verden??? tenker dere ikke på at det er sså godt alle er forskjellige, så alle hjelper hverandre. f eks hva skulle vi gjort uten søppeltømmere? da hadde vi bokstavelig talt gått rundt i vår egen dritt. jeg er IKKE den smarteste i verden, og jeg føler selv at ''smartere'' folk ser ned på meg fordi jeg ikke interesserer meg for det samme som dem. Ja jeg vil bli hudpleier, skal dere dømme meg for det? Siden det med iq er så utrooliig viktig, så tror jeg det finnes folk med lav OG høy iq innen denne bransjen. Jeg syns det blir feil å si at de dumme velger bransje innen mote, hudpleie, frisør osv, tror det er bedre å si at mennesker med høy iq og er skoleflinke, har sjansen til å få seg jobb innen lege advokat osv, men at de kan velge alt fra hudpleier til advokat, ut i fra hva de liker å drive med. Å ja så sier det jo seg selv at folk med lav iq og ikke liker skolen, er ikke personene som studerer kjempe lenge osv. Men blir for feil å si at de dumme velger det, og smarte velger det. Uansett hvorfor bryr folk seg så mye om det??? Er det sånn verden virkelig er?? Jeg bryr meg bare om å bruke tiden på å være med de jeg er glad i, oppnå noe jeg har jobbet for, drive med noe jeg liker å drive med, og generelt nyte livet:-D Syns litt synd på de som bare tenker på at noen faktisk ikke er skapt for å bli lege osv, fordi da skjønner ikke de at det er mye mer med livet enn iq'en til alle rundt deg. Driv med noe dere liker å drive med, men også respekter hva andre vil bli! Er ikke noe gøy for meg som har veldig lyst til å bli hudpleier å få høre at det er bimboyrke.. Hva med å akseptere hverandre som vi er:D? Endret 3. mars 2009 av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 3. mars 2009 #146 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Hei. Når jeg går til frisøren, som ikke er så ofte for jeg liker det ikke, så har jeg tre alternativer: 1. Prate løst om overfladiske, lettfattelig og meningsløse ting. 2. Prate til veggen. 3. Ikke prate Jeg velger stort sett det første. Frisøren har de samme 3 alternativene. Vi snakker forskjellige språk og forstår ikke hverandre. Derfor ender vi opp med å snakke et tredje språk - som begge snakker dårlig, men vi gjør oss iallefall forstått. Hvilket språk som gir mest mening kan sikkert diskuteres, men hadde det vært avstemning ville frisøren vunnet. Syns du har et godt poeng der:-) det er rett og slett bare å akseptere at folk er forskjellig og tenker forskjellig når jeg snakker med en utrolig skoleflink person som elsker fag så blir det disse alternativene: 1. snakke om hvor SINNSYKT TEIT det var at personen fikk 5pluss, når h*n burde for en 6'er!! Og herlighet h*n fikk 1 feil på nynorskstilen!!!!!!!! åå fytti rakkern, jeg fikk 1 anmerking hva skal jeg gjøre hva skal jeg gjøreeeeeeee (det er sånn jeg har opplevd smarte folk gjennom hele oppveksten min. da syns jeg personlig det er laaangt mer morsomt å snakke om de nye skoene i vickoria becham, eller siste jakkemoten, diskutere andre folks sminke, klestil osv) 2.prate til veggen 3. ikke prate Endret 3. mars 2009 av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Mona-Lisa Skrevet 4. mars 2009 #147 Skrevet 4. mars 2009 tsss, så dumt... Ikke alle kan tvinge seg selv til å få en 6er i alt, en av mine venninner fikk høre fra læreren at ho mest sannsynlig kommer til å stryke i matte i 2 år, men kanskje få en 2 siste åre på ungdomskolen hvis ho jobber hard med det.. Og ikke alle syns at skole er kjempe gøy heller, mange for tanker som "oohh, jeg føler at jeg kaster bort all tiden min på å lese noe som jeg egentlig driter langt i!" så da gjør de noe de er flinkere til.. Og å være "bok-smart" kan være så sykt langt i fra SMART at det er til å dø av.. Finnes ting som man aldri kan lese seg til, selv om man vil jobbe med mennesker..Feks: empati og personlige oppleveser.. Har ei venninne som vil bli psykolog og smart det er ho, men ho har alltid vært bitchete og døds kald mot alle Dessuten er jeg uenig i at de som for høyere utdanning lever et liv de egentlig ikke vil leve på kontoret, man jobber med mennesker og Men å bruke store ord gjør deg ikke til et stort menneske:)
Gjest Gjest_Caroline_* Skrevet 5. mars 2009 #148 Skrevet 5. mars 2009 Jeg kjenner både frisører og flyvertinner - og sannelig også en kombinert negledesigner og frisør Felles for de frisørene jeg kjenner er at de har startet sin egen salong og jobber knallhardt. De er så langt ifra noen bimboer som du kan komme, de har jobbet seg gjennom graviditeter og sykdom - uten sjans til å legge seg hjemme fordi de driver for seg selv - helt alene. En flyvertinne jeg kjenner er langt mer utdannet enn de fleste - og helt sikkert langt mer enn trådstarter. For har man lang utdannelse så har man sjeldent behov for å rakke ned på andre.
epsilon Skrevet 6. mars 2009 #149 Skrevet 6. mars 2009 Ikke for å kuppe tråden fullstendig, men den tåler det nok, hva med bimboer: - Finnes det bimboer? - Isåfall hvem er bimbo i dine øyne?
MiniMjau Skrevet 8. mars 2009 #150 Skrevet 8. mars 2009 bimboyrke: jobbe på parfymeri... f.x på steen og strøm. stå der med 2 tonn sminke i trynet i pen drakt og tro du driver med noe dødsviktig.
Pjukset Skrevet 8. mars 2009 #151 Skrevet 8. mars 2009 bimboyrke: jobbe på parfymeri... f.x på steen og strøm. stå der med 2 tonn sminke i trynet i pen drakt og tro du driver med noe dødsviktig. De driver med noe de syns er interessant og er stolte av det de gjør. De tror nok neppe de får samfunnet til å gå rundt.
MiniMjau Skrevet 8. mars 2009 #152 Skrevet 8. mars 2009 De driver med noe de syns er interessant og er stolte av det de gjør. De tror nok neppe de får samfunnet til å gå rundt. nei, de bidrar vel ikke så veldig mye akkurat....
Kamikatze Skrevet 8. mars 2009 #153 Skrevet 8. mars 2009 NOEN må vel stå der og gjøre kundene utilpass...
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #154 Skrevet 8. mars 2009 NOEN må vel stå der og gjøre kundene utilpass... Synes sånne parfymedamer alltid er skravlete og hyggelige, jeg..
Pjukset Skrevet 8. mars 2009 #155 Skrevet 8. mars 2009 nei, de bidrar vel ikke så veldig mye akkurat.... Jo de bidrar på sin måte, selv om det ikke er et "dødsviktig" bidrag så bidrar de til å hjelpe vår forfengelighet. Det sier ingenting om hva som foregår oppi huet til den som jobber i et parfymeri, om personen er smart eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #156 Skrevet 9. mars 2009 De dummeste menneskene jeg noen gang har møtt i jobbsammenheng må være lærere! Eller rettt og slett de som jobber med barn. Oppfører seg som bimboer ihvertfall, tror og synser og tror at kvinnelige jurister er dødsfarlige som mødre.
Tanna Skrevet 18. mars 2009 #157 Skrevet 18. mars 2009 Hm... bimboer finnes da over alt og med alle mulige slags IQer? Jeg har studert på forskjellige fakulteter på universitetet i bergen og jeg har da sjelden sett flere bimboer enn på realfagsbygget! Jenter som er mer opptatt av at de har fått seg ny lipgloss eller skal til frisøren i morgen så de kan ikke komme på kollokvie i dag enn de er av forelesningen og den utdanningen de har valgt. Å kalle frisør, hudpleie etc bimboyrker syns jeg er misvisende. Der jeg kommer fra hadde bimboene ganske gode karakterer, irriterende gode faktisk, og de valgte også bra utdanninger og ser også ut til å mestre dette. Så jeg ser ingen sammenheng mellom bimbo og de yrkene du nevner.. noen mennesker har ikke like stor evne til å få gode karakterer/gå på skole i mange, mange år. Det finnes bimboer blant disse også, men bimbo for meg er noe annet enn "blond og ikke skoleflink" En bimbo for meg er en som ikke helt har skjønt hva som er viktig her i livet og fokuserer på helt feil ting.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #158 Skrevet 18. mars 2009 De dummeste menneskene jeg noen gang har møtt i jobbsammenheng må være lærere! Eller rettt og slett de som jobber med barn. Oppfører seg som bimboer ihvertfall, tror og synser og tror at kvinnelige jurister er dødsfarlige som mødre. Enig! ikke minst ufaglærte på sfo!
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 21. mars 2009 #159 Skrevet 21. mars 2009 (endret) Såå konklusjonen er da at alle er bimboer .. Og se ned på noen grunnet av hvilke yrket de harvalg, sier bare hvor trangsynt du er som person. Om man er bimbo har da INGENTING med hvilke jobb du velger, herlighet!!! så utrolig teit, det fins ''bimboer'' over alt, men hva er det ''bimboene'' gjør som plager dere egentlig? la folk være som de er, og vis de liker seg selv som de er , så vær glad for deres vegne, vil du bli men bimbo, så bli en da vel. jeg bryr meg egentlig fint lite om hva folk gjør jeg, så lenge de er høflige og kan jobben sin, alle frisører og hudpleiere jeg har møtt kan det, samme med ufaglærte på sfo, bertete kan sikkert mange av de være, men betyr ikke at de ikke er flinke med barn Endret 21. mars 2009 av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Gjest Dianah Skrevet 11. april 2009 #160 Skrevet 11. april 2009 Overskriften kan kanskje provosere litt, men det var den mest treffende jeg kunne komme på. Hva syns dere helt ærlig om frisører, hudpleiere, negldesignere, flyvertinner og sikker flere yrker som jeg ikke har tenkt på i farten? Er dette noe man burde ønske seg å utdanne seg som hvis man har intelligens og ambisjoner? Misforstå meg ikke, jeg er veldig glad disse damene(de er som regel det) finnes når jeg føler for en ny frisyre osv, men likevel tenker jeg mitt om dem. De kan ikke duge til så alt for mye, iallefall av de jeg har gått på skole sammen med er det kun de med lave karrakterer pga dårlig innsats og hjernekapasitet som har valgt slike veier. Jeg ser ikke helt behovet for alle disse fancy interiør og shoppingstylistene jeg, da. Mulig at det er fordømmende, men. :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå