Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Vi hadde forresten taco til middag i går, og N er jo som en liten gris - alt går inn! Hun fikk smake på alt, men kjøttdeigen ble det jo med en liten smak bare pga salt. Men resten; ja takk! Hun spiste masse rå løk, chili, salatblader osv med den største selvfølgelighet.

Hun nekter nå stort sett å spise middagsglass, vil kun ha det samme som vi har. Utrolig deilig med ei jente som ikke er småspist og kresen i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første uke med jobb overstått, og nå ligger jeg rett ut på sofaen med stive skuldre og susete hode :fnise: Har jo startet opp i TO nye stillinger, og selv om det er samme gamle firma, og med kjente produkter, så er det jo mye å sette seg inn i. Spesielt når man kommer rett fra ammetåka ;)

Men det er utrolig deilig å være tilbake på jobb! Voksenkontakt er gull verdt, og det er mye spennende jeg skal igang med :)

I går hadde jeg også første treningsøkt siden februar :overrasket: Løp 5 km på tredemølla, og endte på 36 min. Så formen er absolutt ikke der den bør være... og jeg er blitt påmeldt et 5km-løp som avholdes førstkommende tirsdag :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er ute og spiser med noen kompiser i kveld. Han kjører, så formen i morgen vil heldigvis være bra selv om han blir sen.

Jeg blir alltid sentimental når jeg er alene hjemme på kveldene, og har tid til å tenke over ting.

Er så takknemlig for alt jeg har. Og nå kommer jeg ned i stua etter å ha tilbrakt et lite kvarter på gjestesenga sammen med lillesnupp. Hun våknet og var litt urolig, så da benyttet jeg anledningen til å ta henne opp og legge henne inntil meg. Ikke nødvendigvis fordi hun trengte det, men fordi jeg trengte det. Vi (hun) har ikke lenger tid i hverdagen til de kosestundene, og det er noe jeg savner. Så går jeg inn på soverommet til storebror, skal legge på ham dyna. Ca 30 sekunder etter jeg har lagt den over ham, så sparker han den av seg. Men han er god og varm, slik han alltid er. Vil nok ikke ha dyna, han er som faren sin der. Så jeg lar ham få ligge uten, stryker ham bare over håret og beundrer ham..

Nå er det natta i huset :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. mai ble en usedvanlig vakker dag!

Startet hos et vennepar, og vi ruslet sammen opp til byen hvor ungene skulle delta i et "barneløp" på 400 meter gjennom byen. D løp som en helt, med meg hengende på slep :ler: Han syntes det var SÅ gøy, og med en gang han kom i mål spurte han "kan vi gjøre det igjen??". Så dette må nok bli en tradisjon å delta på ;)

Så dro vi innom og besøkte min bestefar, som nå har fått et to ukers "avlastningsopphold" på et sykehjem. Ble ikke så lenge, han blir fort sliten.

Derfra dro vi rett til Sverige og campingvogna. Mamma og pappa var med, og vi fikk satt opp forteltet slik at det nå er klart til bruk. Begge ungene har STORKOST seg!! N var våken 5 timer i strekk, på tross av kort lur i forkant. Og hun kom ikke med en eneste misfornøyd lyd. Bare utforsket både inne og ute i campingvogn, fortelt og ikke minst uteplassen rundt. D har også fått utforsket, men hans radius er litt større da. Vi fikk vært lenge på lekeplassen, og ikke minst hadde vi et herlig kvarter hvor vi lå på magen på brygga og bare tittet ned i vannet, og så sjøstjerner, snegler, reker og småfisk. Han trodde også at han så en hai og en skilpadde, men der er jeg ikke like overbevist :fnise:

Grillet pølser og spiste kjeks, og nøt følelsen av å gå barbeint i gresset og å bli litt solbrent på skuldrene. Ikke en sky på himmelen og 20 grader - livet er godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag har jeg forresten sluttet å amme. Litt blandede følelser der...

Jeg har visst det kom, for de siste ukene har jeg jo kun ammet henne på kvelden. Og har jo egentlig ikke melk igjen omtrent, er nok ikke mange dråpene hun har fått. Men det har jo vært koselig, og jeg hadde tenkt til å holde på til hun ble 1 år.

Men de siste kveldene har hun bitt meg flere ganger, og i dag var det bare biting. Så da tok jeg den vekk og besluttet at nok er nok. Jeg er ferdig med å amme. Friheten er komplett, men samtidig - hun er fullstendig uavhengig av meg....rart å tenke på, men jeg velger å ha fokus på at jeg har fått til å amme begge barna mine frem til de var 11 og 11,5 mnd. Og DET må jeg være takknemlig for at jeg har klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

N har vært vanskelig å legge helt siden hun ble lagt på eget rom. Noen kvelder har gått bra, men som regel har jeg måttet være inne på rommet ganske lenge, til hun nesten har sovnet.

I kveld gikk det endelig fint, jeg la henne ned og sa god natt - og gikk ut. Måtte inn til henne to ganger fordi hun kastet smokken på gulvet, den lille rakkerungen, men så sovnet hun fint av seg selv :hoppe:

Håpe hun sover litt lenger enn til 5.30 også da, som er den nye trenden sånn ellers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å slutte med amminga når hun biter mer enn hun dier... *grøsser* Skjønner at du synes det er litt rart og vemodig, men tipper du snart bare nyter friheten :)

Ellers høres det jo ut som dere har fine dager sammen :) Har mannen pappaperm nå som du ar startet å jobbe?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaperm nå ja! Han har perm ut juni, så har vi ferie (litt sammen og litt hver for oss), og SÅ er det barnehagestart.

Så jeg er ganske bortskjemt om dagen..mannen tar henne på morgenen, og forsåvidt D også. Så jeg står opp, ordner meg alene på badet før jeg spiser frokost med familien..og så kan jeg kjøre på jobb. Null stress!

Og ikke minst - jeg kommer hjem til ferdig middag!! Mannen er faaantastisk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg fyllesyk for første gang på... ja, lenger enn jeg kan huske!!

Dro til Oslo i går, skulle se fotballkamp sammen med noen gamle venner. Først en liten shoppingrunde, handlet litt klær til ungene på Zara og Benetton. Benetton hadde sååå mye fint!! :dåne:

Ble noen glass vin til kampen, og hadde egentlig tenkt til å dra hjem etter den. Men hadde fått mld fra mannens bestekompis, han hadde hørt at jeg var i byen. Han og en kompis hadde også sett kamp, og skulle ut og spise pizza - så de ba meg med. Det endte med enda flere glass vin...togturen hjem etterpå var lang og ubarmhjertig, og dagen i dag har ikke vært god. Men men, det var verdt det - jeg koste meg ;)

D var på overnatting hos venninnen sin i natt. De ringte i går og spurte om han hadde lyst, og det ble visst en stor suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N har fått en jeksel :overrasket:

Så nå har hun 5 tenner oppe, og 2 tenner nede :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos bestefar i kveld, vi ble tilkalt. Pappa er egentlig i Nord-Norge på reisejobb frem til 16. mai - og de mente at han nok burde forsøke å komme hjem før det om det var mulig.

Tante og onkel, en fetter av meg, mamma, bestemor og jeg fikk vært der i kveld. Han sov mye, men var våken og registrerte at jeg var der ("der har MC kommet også jo, så koselig at du kom") - han tok hånda mi og vi fikk holdt i hverandre i lang tid. Jeg fikk sagt at jeg var glad i ham. Vi fikk vært sammen alle sammen, og det var godt. Verst å se bestemor, se henne innse at mannen hennes ikke kommer hjem til huset deres igjen.

Du kan få lov til å slippe nå, bestefar. Du trenger ikke lenger ha det vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter - det trengs.

Mannen og N dro til Oslo i dag tidlig. Mannen skal arrangere utdrikningslag, og N skulle til svigers fra i dag til i morgen. Dagens opprinnelige plan var dermed alenekveld på meg og D, med pølser&chips til middag, etterfulgt av popcorn og film. Bare han og meg, ingen aviser - ingen PC. Bare fokus på ham og meg.

Etter gårsdagens nyheter ble planen omgjort til at vi skulle dra innom sykehjemmet og sitte litt hos bestefar (oldefar) før vi dro hjem til mat, film og kos.

Når barnehagen ringte meg 1530 ble planen igjen omgjort; vi måtte på legevakta med D. Han og en kompis hadde lekt, så hadde en annen gutt kommet og ville være med - og han var mer hardhendt enn de. Det endte med at D ble dyttet rett inn i et skarpt hjørne, og det ble et dypt kutt i panna.

Vi fikk komme inn ganske raskt på legevakta, men tok litt tid å se på ham og beslutte hva de skulle gjøre. Men vi endte opp med å sy 2 eller 3 sting (jeg er litt usikker hva de landet på..). Han var steintøff og flink i starten, når hun tok vekk stripsene fra barnehagen og vasket og sjekket såret. Men når de drev og satt bedøvelse begynte han å gråte, og han hylskrek til når de stakk nåla inn for å sy. Han måtte jo ligge helt i ro, så vi måtte holde ham litt fast...det blikket hans når han så på meg og gråt så sårt - det var VONDT å ikke kunne gjøre noe!! Men han tok seg inn med en gang de var ferdig, og var rett og slett SUPERFLINK!! Så stolt av ham, og han fikk masse skryt.

Etter å ha vært på legevakta i 2,5 timer rakk vi en liten tur innom sykehjemmet, hvor D også fikk sagt hadet til oldefar. I dag bare sov han, og det har sittet en pleier hos ham i natt / på dagen før vi kom dit. Legen sa det er alt fra 1 time til 1 uke igjen, men det er dødsfasen nå. Det er ugjenkallelig slutt. Heldigvis fikk pappa vært der og tatt farvel også..de sitter vel der enda tror jeg. Jeg fikk ingen kontakt i dag, og er derfor evig takknemlig for stunden vi hadde i går.

N kommer nok til å ta en ekstranatt hos svigers. Jeg er lite lysten på å være alene med begge ungene dersom noe skulle skjed de kommende 40 timene. Det er enklere å ta seg av D i en "krise"situasjon enn N, hun er ikke like tilpasningsdyktig og forståelsesfull for at ting er vanskelig.

D var helt fantastisk på sykehjemmet også. Gutten som aldri har innestemme, og som elsker å løpe fort fort fort overalt, satt stille og rolig på armen til morfar. Og snakket stille og rolig og fint med andre gamle på venterommet sammen med mormoren sin. Han var den jeg trengte for å komme gjennom dagen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh kjære deg, vil bare "samle deg opp i armene mine" og gi deg verdens største klem :klemmer: Så godt det må ha vært å ha fått kontakt og sagt hadet til bestefaren din, det kommer til å være et godt minne :hjerte: Sender alle gode tanker til dere :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Diddles. Jeg vil bare komme og gi deg en skikkelig knuseklem! Vet så godt hvordan du har det, bare det var bestemoren min i samme situasjon. Det er virkelig vanskelig å skulle ta seg av en så liten som N (og A) når man bare vil legge seg ned og sove i flere dager. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...