Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Det hender noen ganger jeg glemmer hvor fantastisk han egentlig er. Som i dag, når han begynte å gråte fordi jeg ikke hadde rullet lompa riktig rundt pølsa når vi hadde sommeravslutning og grillet med barnehagen :eeeh: Men stort sett er han utrolig fin. Veldig stolt av ham!

Lillesnupp har fått seg en ny tann, nå er det jekselen på venstre side nede som har kommet frem.

Mannen og jeg har vært gift i tre år i dag. Det feiret vi skikkelig.....

:danser: MED HUSKJØP :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:bolledeig:

Snakk om gave til seg selv da :hoppendeglad: Gratulerer så utrolig mye med både bryllupsdag og huskjøp (og jeksel :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, takker! Nå driver vi og "krangler" ang overtakelse av huset. Selger vil at vi skal skal overta så fort som mulig. Vi hadde et bud inne hvor vi satt det som et av vilkårene, at vi kunne ta over snarest dersom de godtok budet. Men det budet ble avvist, og vi nevnte ikke dette når vi bestemte oss for å by høyere. Vi skal jo selge her vi bor nå, og det er ingen vits før ferien..så da er det jo uaktuelt å ta over enda et hus når vi uansett måtte by 50' over budet med overtakelses-vilkåret.

Håper vi får en orden på det på mandag.

Sommerfest på jobben i går - utrolig morsomt!! Deilig med slike kvelder..ikke like deilig dagen etter ;) Jeg var og hjalp til litt før festen i går, og kom også ned og ryddet 1 times tid i dag. Som takk for det fikk jeg med meg 1 stk hoppeball, 1 stk råååsa prinsessetrehjulssykkel og et par kasser drikkevarer som var til overs! Grei timesbetaling :fnise: Lekene ble brukt i hinderløype i går, og vi har nok ikke store planer om å bruke de på jobb igjen med det første, hehe! N ble kjempeglad og syntes sykkelen var superspennende. Hun kunne jo spennes fast i setet, og kjørte rundt etter sin syklende storebror ;)

Ellers begynner N å få mer og mer lyder, og mer og mer "ord". Altså at hun hermer mer og mer likt etter hva vi sier. Hun har sagt "ku" flere ganger, når vi leser i bøkene. "Koo" er også brukt noen ganger om kosing, spesielt når vi leker med dukka hennes og skal kose dukka. Og så er det selvsagt "der!" mens hun ivrig peker på det hun vil ha. Men i dag hadde vi en ganske revolusjonerende stund.

Vi satt og lekte på gulvet, og hun kom opp i fanget mitt. "kooo" sier hun og koser meg. Så sitter vi slik litt før hun plutselig sier "kokka!" et par ganger. Jeg spør henne "er det dokka du vil ha? Hvor er dokka di?". Og da begynner hun å krabbe i full fart ut av kjøkkenet, og ut på stua - målrettet mot lekene sine og rett bort og tar opp dokka. "Kokka!" sa hun igjen mens hun holdt henne mot meg :nigo: Flinke jenta mi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øspøs regn i dag. Jeg sto opp med ungene rundt kl 7, og vi hadde fin morgen. Så en deilig søndagsfrokost når mannen sto opp.

Nå sover snuppa en liten dupp, jeg har lest aviser og surfet nett, mens mannen og D spiller Playstation sammen ;) Store gutten min, han synes det er så stas å få prøve.

Regnsværssøndager er ikke så gæærnt innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. august blir det overtagelse av nyhuset, og vi legger ut for salg her uka etter. Så ferien vår vil ha store elementer av ryddig og pakking i seg i år :fnise: Planene var jo uansett ikke store, vi skal en liten tur til Kristiansand, mens resten blir tilbrakt på campingvogna. Dit er det så kort vei at mannen og jeg kan pendle litt og kombinere det med å dra hjem og jobbe litt effektivt hjemme uten ungene ;)

På torsdag hentet svigers D i barnehagen, de er nå på hyttetur sammen med et vennepar og barnebarnet deres på snart 3 år. Skal besøke bjørneparken og bare kose seg. Både svigers og D har pratet om og gledet seg til dette leeeenge, så tror de har det veldig fint :)

Jeg benytter anledningen til å ta med meg N på campingvogna, så kan mannen bruke tiden her hjemme på å male lister etc. Når vi skal flytte herfra, DA skal vi fikse opp og gjøre det helt strøkent her ja :fnise:

Jeg skal jobbe kommende uke også, og så er det ferie for min del. Mange på jobb som går ut denne uka, så var litt misunnelig i går..men de må jo heldigvis tilbake på jobb før meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på campingplassen tror sikkert folk jeg og mannen har gått fra hverandre - vi er jo aldri der sammen, bare på skift :fnise: Nå er mannen og ungene der sammen med kompis av mannen og gutten hans på 6 år. Jeg jobber jo fortsatt to dager til. Eller er i alle fall tilstede på jobb to dager til ;) Feriemodus!!

Fått pakket og ryddet litt her i dag også. Vi har jammen mye ting! Jeg gleder meg helt vanvittig til å ta over nyhuset..bestemme hvor ting skal stå, og ikke minst lage barnerom til ungene! Jeg har jo vært forelsket i en tapet i laaang tid, og håper at det skal passe på en av veggene på hvert av rommene. Denne og denne er favorittene - men alle de fra Sne design er fantastisk kule synes jeg!

Gleder meg til å innrede barnerom :strix:

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferie!

Og den startet jeg med omganssyke :grine: Dro ut på campingen etter jobb i går, endelig familietid. Følte meg litt uggen når vi skulle spise, men gikk greit. Fikk lagt ungene, og skulle ha kvalitetstid med mannen. Men endte opp med å gå og legge meg kl 20, før det startet for fullt. Så til slutt måtte jeg bare dra hjem, ikke noe koselig å være i en campingvogn med omgangssyke :kvalm:

Så nå ligger jeg rett ut på sofaen. Mye bedre, men helt uten energi. Ikke spist på ett dørgn og ikke frister det å spise heller.

Noen som har tips til jentefilmer av nyere dato??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: så herlig!! Har du blogg her inne, eller?

Har nok mistet tilgangen... kan jeg få komme inn igjen?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med "Dear John" - riktignok ikke komedie, men definitivt jentefilm! Men det var ikke så viktig akkurat hva jeg så på - jeg var rimelig utafor :gjeiper:

Ble frisk igjen på lørdagskveld, og dro tilbake til campingen i går morges. Og har nå hatt to fantastiske dager med familien :hjerte: Sol, varme, strand, lekeplasser, gåturer osv.

Campingplass er ypperlig trening i selvstendighet for en treåring ;) Sendte ham avgårde med en 20-kroning til kiosken, og han kom hjem igjen med en is + vekslepengene. Han hadde ventet pent på tur og gitt kioskdama isen sin når det var hans tur.

I tillegg går han alene til lekeplassen uten problemer, og kan gjerne leke der alene en stund før han kommer ruslende tilbake. Stort sett er vi jo med ham, N elsker jo ogå å leke der. Men så innmari greit å ha muligheten til å la ham prøve seg frem i trygge omgivelser! Love it!

Nå er vi hjemme for å vaske ca 100 maskiner med klær. På onsdagsmorgen fyker vi til Kristiansand, og hele torsdagen skal tilbringes i dyreparken. D og jeg gleder oss vel omtrent like mye :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med omgangssyken! :sjenert: Bra du er frisk igjen. Så dessverre spørsmålet ditt om filmtips litt sent, men til en annen gang kan jeg anbefale Bridesmaids, hvis du ikke allerede har sett den. Hysterisk morsom! :)

Herlig å kunne la D slippe seg litt på campingplassen :) Flink han er da! :hjerte:

Kos dere masse på ferietur! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulerer med huskjøp! Det fine med flytting er at man får sortert litt i alt man eier av ting og tang :)

Ha en fortsatt flott sommer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå er vi hjemom en tur, og da rekker jeg endelig surfe litt KG igjen. LENGE siden sist! Har ikke skikkelig nett på campingen, jeg rekker å oppdatere meg på facebook i ny og ne - men det er også alt :fnise:

Vi har brukt ferien så langt på camingvogna, og en svipptur til Kristiansand. Sistnevnte var helt nydelig! Førstedagen ruslet vi kun rundt i sentrum og koste oss der. Bilturen gikk også fint, ungene sov litt og resten underholdt de hverandre ganske greit. Etter ungene hadde sovnet på kvelden tok mannen seg en tur ut med en kompis som også var i Krsand, og dama hans kom opp til meg på hotellet så vi kunne skravle litt forsiktig på rommet. Ungene sov heldigvis godt gjennom alt :)

Dyreparken var supert som alltid! Var der 09.45 og dro 18.45 - så det var en LANG dag! Men vi fikk sett dyrene, D kjørte bobbanen og han og jeg seilte en tur med Den Sorte Dame. Sabeltann-minishow fikk vi også med oss, og trikketur i Kardemomme By. Så det var en effektiv dag ;) N koste seg også, hun synes det er veldig spennende med dyr! Men tror ikke hun skiller så mye på om hun ser en tiger eller en helt vanlig huskatt, da :ler:

På campingvogna er det også bra. Vi har hatt knallvær nesten hele ferien, og brukt masse tid på stranda. D har funnet seg en kompis som er like gammel som ham, så de farter rundt sammen. N er fortsatt stort sett ganske enkel, og hun elsker å observere andre mennesker og spesielt barn. Og det er det jo masse av både på strand, lekeplass og minigolfbane. I tillegg har vi hatt endel besøk; et vennepar slo opp telt ved siden av oss og var der et par dager, og et annet vennepar kom ut på stranda en dag. Så enkelte dager har vi jo omtrent ikke trengt å underholde ungene i det hele tatt! Campingferie med småbarn kan virkelig anbefales :nigo:

Vært litt tull på nettene med begge ungene tidvis da, N fordi hun krabber ut av senga og D fordi han er inne i en periode med litt mareritt / mørkeredsel. Men nå har vi vel delvis løst det ved at D har på et nattlys + har lommelykt liggende i senga si som han kan skru på om han blir redd. Og N tar vi opp i senga vår om hun kommer krabbende, så sover hun videre. Heldigvis har nattetullet ført til lenger søvn på morgenen, så når vi gjerne har sovet til 7.30 / 8tiden er det OK ;)

Vi kom hjem hit på søndag ettermiddag, jeg ville gjerne delta på minnesermonien her i byen. I går dro ungene og jeg på besøk til ei venninne mens mannen fikset litt her i huset, og i dag er gutta på guttetur med Strømstad - Sandefjordbåten. N og jeg ble hjemme, hun fikk sin fjerde jeksel i går (!!), og sliter litt med magen i den forbindelse. Litt smådårlig vær også, så da er det like greit å være her. Ut på campingen igjen i morgen, nyte de siste feriedagene. Mannen begynner på jobb igjen førstkommende mandag. Jeg og N har igjen en uke, før det nærmer seg barnehagestart...!

Nå våknet snuppa, så den milevise oppdateringen får være ferdig for nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover lillesnupp godt, med 38,4 i feber. Denne tannrunden var ikke noe god! Så da får vi se om vi fortsetter å være her hjemme, eller om vi drar på camping igjen i morgen.

Noen få oppsummeringer / gullkorn siden sist;

- N går fremdeles ikke selv, men hun er nå veldig stødig. Går stadig vekk mens hun holder i lillefingeren min, og den brukes mest som trygghet - lite balanse. Så det er bare et spørsmål om å slippe seg helt, men det vil hun ikke ;)

- N ELSKER lekeplassen på campingplassen, spesielt en ting: Hun krabber opp trappa på leketårnet selv, og så legger hun seg på magen før hun sklir ned på skila helt alene :ler: Når hun er nede på bakken, så krabber hun bort til trappa og gjentar det samme.

- Det er fortsatt ikke så mange ord, men hun er veldig på å å bruke både "se" og "der" mens hun peker. Hun sier "tatt" både for katt og takk :ler:

Barnehagestart om tre uker, ja. Må handle inn litt nye klær, for hun har strekt seg i sommer. Nå er det straks behov for bodyer i str 86! Denne tida har gått så fort..

D er jo fortsatt en fin og morsom gutt. Skjer ikke så mye klart og tydelig nytt der. Han har begynt å øve seg på å skrive bokstaver, da. Ikke lenger enn på "D", men den er han til gjengjeld skikkelig god på! :hoho: Jeg må være litt kreativ på hvordan jeg skal hjelpe ham med å lære hvordan han tegner de. D'en ble beskrevet som først en rett strek, og så en stor mage på. Da koblet han! Han er ikke spesielt god på tegning / maling etc, så det er ikke noe som faller ham naturlig..

Ellers er det jo stadig utvikling i språk og ordforråd, og han stiller rare spørsmål og har selv gode forklaringer på mye. Det er umulig å huske alt, for det er jo noe hele tiden.

Men han var innmari søt når jeg skulle si natta til ham i går da :sjenert:

Meg: Natta da gutten min, kjempeglad i deg!

Han: Jada, bare vær det du!

Og så vendte han nesa ned i Tom&Jerry-bladet sitt igjen!

:sjokkert::fnise::blink::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som fine dager, til tross for litt nattevåk og sykdom. D er så morsom! :ler: Høres ut som du er en flink og pedagogisk mamma når det gjelder å lære han bokstavene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny "høst", og nye muligheter. Jeg må være flinkere med treninga kommende tid...

Så derfor skal vekt og mål dokumenteres, hardt og brutalt! Ganske nedslått etter å ha lest noen tråder med "hvor mange cm er du her og der", men trøster meg med at det er vel gjerne de som er aller mest fornøyd som gjerne svarer i de trådene.

Jeg er ikke misfornøyd med kroppen min i dag. Men det er noen korrigeringer jeg gjerne skulle hatt. Og mest av alt; jeg vil bli sterkere og mer utholdende. Og med det kommer det jo gjerne litt endringer også.. så her er den brutale sannhet:

Vekt: 63,7 kg

Bryst: 89

Midjemål: 76

Magemål (navle): 87,5

Hoftekam: 91

Hofte/rumpe: 97

Lår: 54,4

Overarm: 26 ( :fnise: Her er målet mitt å ØKE! Hahaha)

Håper altså å redusere noe, men ikke mye, på det meste. Men kanskje aller viktigst; ikke øke. For det er den veien jeg ser det går. Jeg trenger målene for å ikke skli ut. Ikke "glemme" hvor jeg bør være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er du? Må måle meg litt opp mot deg her :fnise:

Jeg er 173 høy. Så helheten er ikke så ille, vektmessig. Men det er verre at alt overskuddet legger seg på midten. Jeg vil at det skal legge seg på puppene! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst har jeg helt sikkert større mål på alt ;) Har vært en dårlig utvikling helt siden nyttår... Men har begynt å tenke på trening da, det er jo noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...