Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Kjapt googlesøk, og det MÅ jo være utviklingssprang!! Det stemmer jo helt med at det er rett før hun gjør et gjennombrudd med krabbing / reise seg opp, og at språk begynner å bli mer forståelig for henne.

Jeg trenger ikke nødvendigvis å gjøre noe med det her. Men det er bare godt å lese at det er normalt at ting endres. Og ikke minst; at det går over og blir bedre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ting er på rett vei med soving igjen ;) Dagsoving er tilbake til normalt, og nattesøvnen er i det minste grei! Ammer fortsatt en gang hver natt, men hun sovner igjen etter amming. Så da er det akseptabelt!

Som vanlig en innholdsrik helg. Fredag hadde jeg og D kosedag. Etter bhg dro vi ut for å spise pizza sammen med en hel gjeng med folk - venninner av meg med barn. Og så var det tid for teater! Barneteateret her i byen satt opp Pippi Langstrømpe, og vi storkoste oss både små og store. Var ikke hjemme før 20.30 på kvelden, så da var det en sliten gutt med mange inntrykk som skulle fortelle pappaen om alt vi hadde gjort ;) Eneste skår i gleden denne dagen var at han hadde klart å sleike på en skrue (!!) ute i barnehagen og fått et stort sår på tunga. Så han spiste nesten ikke noe hele dagen, for det gjorde så vondt. Heldigvis var det blitt fin skorpe på til dagen etter, så da gikk det bedre. Og kanskje han har lært å ikke sleike på ting :gjeiper:

I går besøkte vi bestevenninna til D, og jeg tok en liten tur ut på shopping mens de lekte. Prøve 4-5 gensere..alt jeg endte opp med var en jakke til N! Hrmf. Lindex sin filosofi på gensere i vår er tydeligvis at det skal være magekort og vidde, og det er ikke jeg så klar for ;)

På kvelden i går kom mine foreldre hit og satt barnevakt mens barna sov, mens jeg og mannen var hos en kollega av meg og mannen hennes. Spiste middag og skravlet - jeg kjørte da, så de andre tok seg av vindrikking.

I dag har det nesten vært sommervær ute! Nesten ;) Så vi tok med matpakker og dro til en park i byen sammen med to vennefamilier. Ungene klatret, husket og lekte, mens vi kunne sitte i sola :) Hun ene forsøkte å overtale meg til halvmaraton i september... jeg hadde tenkt til å være med på et løp på 10 km bare i år også, men kjenner jeg har litt lyst også... hadde tenkt til å satse på halvmaraton neste år. Vi får se, vi får se. Skal jeg bare jobbe 50%, så kan det jo være litt treningsmuligheter.

Etter vi hadde vært i parken besøkte vi mine besteforeldre, sammen med mamma og pappa. Bestefar hadde en relativt god dag, men han er ikke til å kjenne igjen. Deltar ikke i samtalen på samme måte som tidligere, men sitter mer og observerer. Ser at han har vondt. Men jeg vet at de timene med besøk i dag gjør kommende dager enklere..han forguder oldebarna, spesielt D. Så når D klatret opp på fanget hans i 10 minutter - så er det gull verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som herlige dager :) Stakkars lille D! Men måtte :fnise: litt også når jeg leste det, mye rart de finner på disse små :) Men som du sier har han kanskje lært noe av det også ;)

Trist at bestefaren din ikke er i form, men du har nok rett i at han har mye glede av besøk :hjerte:

Håper du får en fin dag i dag også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azalea

MellonCollie :goodbye:

Jeg snikleste dagboken din for lenge siden og fulgte med når du fikk lillegutten! Etter å ha vært borte fra KG en laaaang stund, er jeg tilbake å da tenkte jeg å legge igjen ett lite spor når jeg tittet innom :)

Gratulerer med baby nr 2, som du har fått :rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som herlige dager :) Stakkars lille D! Men måtte :fnise: litt også når jeg leste det, mye rart de finner på disse små :) Men som du sier har han kanskje lært noe av det også ;)

Trist at bestefaren din ikke er i form, men du har nok rett i at han har mye glede av besøk :hjerte:

Håper du får en fin dag i dag også :klemmer:

Manenn og jeg snakket om det, at D er helt sikkert den som kommer til å sette fast tunga si på en lyktestolpe på vinteren eller noe sånt også :fnise: Han bedriver learning by doing!

MellonCollie :goodbye:

Jeg snikleste dagboken din for lenge siden og fulgte med når du fikk lillegutten! Etter å ha vært borte fra KG en laaaang stund, er jeg tilbake å da tenkte jeg å legge igjen ett lite spor når jeg tittet innom :)

Gratulerer med baby nr 2, som du har fått :rodmer:

:klemmer:

Så hyggelig med nye ansikter - og takk for gratulasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært noen tullete netter igjen. Natt til i går våknet vi av at N rett og slett hylvrælte rundt midnatt..og det fortsatte hun med i halvannen til to timer, før vi ga henne en paracet - tenkte det måtte være tenner på gang igjen. Når paraceten begynte å virke sloknet hun endelig på meg, og jeg kunne lirke henne opp i egen seng.

I går kveld begynte hun med det samme rundt 23, men da roet hun seg kjapt hos mannen - takk og lov. Ikke vet jeg hva som plager henne, hun har ikke sovet veldig godt på dagen denne uka heller (bortsett fra i skrivende stund.. halvannen time siden jeg la henne. Denne luren pleier å vare 40 minutter).

Men bortsett fra det er alt fint, da! Jeg har ikke skrevet det tror jeg, men for et par uker siden kom det "Mamma!" fra henne helt tydelig og bevisst for første gang. Hun ålte seg på gulvet mot meg når jeg gikk ut av stua, mens hun sa "mamma, mamma!". Og etter det har det kommet flere gangen :) I helga som var kom det "pappa" for første gang, hun hermet etter D når han ropte på pappaen. Og de siste dagene sitter hun og nyyyter maten mens hun sier Nam nam nam :ler:

Og i går tok hun endelig et par små krabbesteg :hoppendeglad: Vi var på besøk hos ei vi har blitt kjent med på babysvømminga, og jenta hennes krabber i turbofart. N tittet på henne mens hun sto oppe på alle fire, og så beveget hun beina litt forsiktig og flyttet armene litt. Hun var kjapt nede på magen igjen da, men da aner jeg at NÅ skjer det vel noe ;)

I helga skal vi til svigers og feire bursdag til svigermor. Mannen drar inn i dag tror jeg, og drar på hockeykamp med kompiser. Og så blir han igjen på søndag, for han må dra på reise søndagskveld.. så vi får håpe denne lange sovinga til N er tegn på at hun er tilbake i godlune ;)

Min første kjærlighet ble forresten pappa for første gang for noen dager siden. Og oppdaget i går at jenta hans skal hete det samme som N :fnise: Måtte le litt, han er distré og hadde ikke fått med seg at det var navnet til N også. Vi er tydeligvis fortsatt ganske like - i alle fall har vi lik smak, han og jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og en ting til å være glad for forresten;

:strix: N har fått barnehageplass på småbarnsavdelingen D gikk på :strix:

Har regnet med det skulle gå i boks, men godt å få det bekreftet ;) En fantastisk avdeling med herlige ansatte, og jeg gruer meg dermed ingenting til barnehagestart, Hun kommer til å få det helt supert!

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke mye krabbing, men noen krabbesteg tar lillejenta nå hver dag. Og hun setter seg opp på knærne og leker med ting, og flytter seg over på rumpa. Klarer å få til så mye mer selv. Har dratt seg helt etter TVbenken opp på beina et par ganger også, men stort sett bare på knærne.

Var på helsestasjon i går, og hun har strekt seg endel siden sist men ikke lagt på seg SÅ mye. Veier nå 9420, og er 73,5 cm.

Hadde venninner på besøk i går, og laget indisk kyllingsuppe og nanbrød. Hadde aldri bakt nanbrød før, og det var jo SÅ enkelt!! Så det skal gjentas :)

Jentene og jeg pratet om mye vi har lyst til å gjøre fremover, jeg må bare bli ferdig med amminga... gleder meg skikkelig til å få tilbake litt frihet, det må jeg innrømme. Bare et par måneder igjen, så kan hun være hjemme alene med pappaen sin på natta uten at jeg har dårlig samvittighet..!! VI har forsåvidt tenkt til å ta påsken til hjelp med eget rom og nattavvenning. Hun spiser ikke hver natt nå, så vi har et greit utgansgpunkt. Men ikke nok energi til å "holde ut" et par netter på rad når jobben til mannen venter dagen etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke N! :rodmer:

Maten du laget høres kjempegod ut :) Lykke til med nattavvenning i påsken, skjønner at det er greit å ta det når dere er to som kan ofre litt nattesøvn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at det ble nattavvenning tidligere :gjeiper: Hun har ikke spist på fire netter nå, så da sier jeg meg ferdig. No more midnightsnack for her! I natt var hun våken i lang tid, men det fikk så være. Vet ikke om det er noen nye tenner på gang jeg altså, hun sikler verre enn en St. Bernadshund om dagen. Men jeg ser ingen antydninger til nye tannspisser heller...

I dag klemte hun fingeren sin stakkar. Satt og lekte med putteboksen sin med et lokk på. La fingeren mellom boksen og lokket, og så forsøkte hun å reise seg opp...ved å lene seg på lokket :fnise: Rimelig forskrekket og sint ansikt når hun ikke skjønte hvorfor hun ikke fikk tatt vekk fingeren sin!

D ble hentet av morfaren i bhg i dag, så når mannen kom hjem dro jeg ut og handlet litt mens han og N koste seg hjemme. Fått kjøpt meg en nykke jakke og en topp, og fått hentet noen glass vi hadde bestilt oss. Nå har vi snart fullt opp av glassene vi samler på - endelig!

I dag er det en måned igjen av permisjonen min! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin, masse tente lys og verdens beste mann :hjerte: Lørdag er en finfin dag!

Måtte bare ungene sove godt og lenge nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndagen ble god, tilbrakt med gode venner vi ikke ser så ofte. Og så fikk D være med pappaen på fotballkamp, noe som var stor stas.

Det som ikke er så stas, er nettene (jeg vet det er mye søvnklaging her..). N legger seg fint, og sover i ett frem til alt mellom 1 og 4. Da våkner hun og hylskriker. Og med en gang jeg tar henne opp og legger henne inntil meg, så er det bra. Forsøker jeg å lirke henne ned i senga si igjen, så våkner hun til og skriker med engang.

Samsoving hadde sikkert hvert greit det, dersom jeg også klarte å sove :sukk: Hun ligger og vrir seg en god del i starten etter hun er lagt der, og i tillegg føler jeg at jeg må ha henne på armen eller holde rundt henne slik at hun ikke ruller seg unna og kan ramle ut. Mannen skulle på reise kl 5 i dag tidlig, så han lå på gjesterommet for å ikke forstyrre - og i natt er han jo på reise. Så han ligger ikke i senga og kan "stenge" henne inne.

Så jeg får minimalt med søvn, og våkner både stiv og støl. Ikke god soving hverken for henne eller meg, men hun hyler som sagt bare hun nærmer seg senga på natta.

Nå, på første luren sin, ligger hun i senga si og sover godt derimot.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og jeg er snart desperat :(

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tross av lite søvn ble dagen mye bedre enn forventet.

Vi dro på besøk til min xkjærste/bestekompis, kjæresten hans og deres 14 dager gamle datter. Hun var så liten og vakker, og jeg klarer ikke forstå at N har vært så liten for så kort tid siden. N syntes det var superspennende med babyen og reiste seg opp etter vogga hennes igjen og igjen :)

Etter vi hadde hentet D i barnehagen kom mamma hit og spiste middag sammen med oss. N har ofte vært litt skeptisk mot henne, men i dag var det bare stas og kos. Veldig deilig med en voksen til når mannen er borte ;) I det mamma skulle dra og jeg egentlig skulle legge barna banket det på verandadøren vår. Der sto to av nabobarna og lurte på om D ville bli med ut og leke. Lot ham få 5 minutter ute med de i dag, men avtalte at de heller kunne banke på her igjen i morgen - da kunne han være lenger ute. "Vi sees i morgen, D!" ropte de etter ham når han løp inn...store gutten.

Nå; 4stjerners middag og sofa :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjekk dag :hjerte: Gleder meg til jeg kan ha det sånn jeg også... Selv om jeg håper nettene blir bedre snart da! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som en kjekk dag :hjerte: Gleder meg til jeg kan ha det sånn jeg også... Selv om jeg håper nettene blir bedre snart da! :klemmer:

Jeg håper også du får slike dager etterhvert :klemmer:

----------

Jeg skal begynne å skrive opp ukesmenyene mine her også tror jeg. Så har jeg litt oversikt :gjeiper:

Tirsdag: Fiskeboller i hvit saus

Onsdag: Pølsegrateng

Torsdag: Laks med paprikasaus og squashsalat

Fredag: Chicken Tikka Masala

Lørdag: Pasta med parmesankjøttboller

Søndag: Skinkestek

Mandag: Pasta carbonara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg knapt sett D. Han spiser middag, og så forsvinner han ut med nabobarna. I går var de riktignok her inne og lekte litt, men da skulle ikke blande meg så mye inn ;) Akkurat nå er de inne hos naboen.

Og jeg må jo innse at dette er slik det kommer til å være - det er ikke bare for et par dager akkurat nå.

Jeg visste ikke at han ble stor SÅ fort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips er de store! Storesøster blir 10 år nå i april, og henne ser vi kun til middag og leggetid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel da vi har gjort jobben vår riktig, når de tør å løsrive seg! Selv om det er rart ;) N kommer ikke til å få lov til å gå ut og leke før hun er 18 år eller noe :gjeiper:

N har forresten begynt å reise seg helt opp i dag! Hun har vel gjort det en eller to ganger tidligere, men i dag har hun gjort det masse. Og hun er jo 10 mnd i dag også :nigo:

I dag ringte sjefen min meg. Hun lurte på om jeg kunne jobbe 100 % i stedet for 50, minst frem til sommeren og antagelig enda litt lenger... Jeg skulle jo egentlig være dagmamma for jenta til ei venninne, men ringte henne og de skulle fikse noe annet. Så da blir det full jobb på meg, da :overrasket: Og jeg som i hodet mitt var blitt SÅ klar for å jobbe deltid!! Men økonomisk blir det jo veldig fint ;)

Vært på besøk hos bestemor i dag, bestefar er på sykehus igjen. Så dagene blir lange for henne. I morgen kveld drar hun og jeg på besøk i visittiden, så da får jeg også sett ham...han sover visst mye, så spørs om jeg får noe kontakt med ham. Men uansett godt å få vært der, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...