Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er så glad for at han koser seg med lesing! Jeg elsker jo å lese bøker selv, så det er "viktig" for meg at ungene også liker. Vi har jo også lagt godt til rette for det, med mye bøker og lesing for de siden de var bittesmå, tatt turer på biblioteket og sånt. Men det er jo ikke gitt at ungene liker det uansett :)

------------

Hatt fin dag i dag, mannen lot meg ta en laaang formiddagslur. Så nå er energien litt opp igjen!

D har vært med meg på sykebesøk til oldefaren sin i dag, han ble lagt inn på sykehus igjen tidligere i uka. På vei til sykehuset pratet vi litt om at han var syk, og D lurte på om han hadde slått seg. Jeg fortalte at oldefar var veldig gammel, og at da ble ofte kroppen litt sliten og syk. Han lurte litt på det her, for bestefar var jo også gammel, men han var jo ikke syk. Men han kom frem til selv at bestefar bare var LITT gammel ;)

N har vært litt urolig ved legging tre dager på rad nå. Og alle dagene har hun spist middag basert på tomatsaus. Jeg husker at når hun var baby syntes jeg også hun var urolig når jeg hadde spist mye tomat...hmmmm. Kanskje det er litt hardt for magen hennes? Vi tar i alle fall en tomatpause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det er ikke lett når de man er så glad i blir gamle. :sukk: Men synes du klarte å forklare det på en kjempefin måte til D. :jepp:

Åh, jeg gleder meg sånn til jeg kan lese til A, uten å fremstå som en sprø dame. :hoho: Har lest til henne allerede skjønner du. :sjenert::fnise:

Jeg har hørt at tomatsaus kan være hardt for magen til de små. Derfor har jeg enda ikke tørt å prøve meg på det til A. Vil nemlig gjerne prøve å gi henne makrell i tomat på brødskiva. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke lett når de man er så glad i blir gamle. :sukk: Men synes du klarte å forklare det på en kjempefin måte til D. :jepp:

Åh, jeg gleder meg sånn til jeg kan lese til A, uten å fremstå som en sprø dame. :hoho: Har lest til henne allerede skjønner du. :sjenert::fnise:

Jeg har hørt at tomatsaus kan være hardt for magen til de små. Derfor har jeg enda ikke tørt å prøve meg på det til A. Vil nemlig gjerne prøve å gi henne makrell i tomat på brødskiva. :jepp:

Jeg leser også for N, så du er ikke sprø dame alene :fnise: Jeg tar meg selv i å ikke være så flink til å prate med henne alltid, så da er det veldig greit med litt lesing innimellom! Og så leser vi sammen i masse pekebøker da.

Dvs, jeg forsøker å lese og fortelle. Hun forsøker å spise opp boka ;)

Ahh, da dropper vi definitivt tomatsaus ja.

--------------

Ny uke, nye muligheter!

Forrige uke fikk jeg til to treningsøkter på SATS;

1) Løping + yoga

2) Zumba

Har målsetning om to stk denne uka også. SatsEnergy i morgen (har aldri prøvd før, den ser tøff ut..men jeg må bli flinkere til å pushe meg. Har en tendens til "kosetrening" ;) ), og så Zumba på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, i dag er jeg laaaat. Snuppa var sutrete under våkentiden sin, så det var deilig når hun la seg. Nå har hun sovet i to timer, og jeg har omtrent ikke leet en finger. Jeg er så lat at jeg ikke engang orker å finne frem ullsokkene mine i 2. etg, selv om jeg fryser på beina :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, i dag er jeg laaaat. Snuppa var sutrete under våkentiden sin, så det var deilig når hun la seg. Nå har hun sovet i to timer, og jeg har omtrent ikke leet en finger. Jeg er så lat at jeg ikke engang orker å finne frem ullsokkene mine i 2. etg, selv om jeg fryser på beina :fnise:

Deilig med litt late stunder innimellom :) Regner med det ikke blir mye av det som mor til to små :fnise: Så det fortjener du! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med litt late stunder innimellom :) Regner med det ikke blir mye av det som mor til to små :fnise: Så det fortjener du! :klemmer:

Ja, det er faktisk helt sant! Latskap er ikke det jeg får lov til å utøve mest av akkurat, så jeg burde nyte det :fnise:

--------

Skulle vært og trent i dag, men mannen måtte skyve på jobbreisa til å dra i dag. Så da får jeg satse på BodyBalance i morgen i stedet..

I natt (går kveld) hadde D et forferdelig mareritt tror jeg.. han hylte og skrek, og klarte ikke å roe seg. Stakkars, man blir jo så forvirra når man er i halvørska også. N våknet også av alt bråket, så når D sluknet igjen var hun lys våken og trodde vel nesten det var morgen :fnise: Er det ikke den ene ungen, så er det den andre... hver for seg sover de egentlig ganske bra, men sammen blir det kaos. De er våkne på skift hele tiden!! Jaja. Det blir bedre. De blir større. Jeg får sikkert sove igjen...om 4-5 år? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Liker at du ser humoristisk på det. Søvnmangel er virkelig noe dritt. :kose:

Skummelt med mareritt da! A hulker ofte(isj) i søvne og jeg synes så synd på henne. Hva kan man gjøre, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lite man får gjort med. Bare være der og trøste så godt man kan :)

Må jo le litt av D også, for det er så voldsomt. I går begynte det med at han satt og virkelig slo løs på dyna si mens han sparket i madrassen og hylte "jeg vil ikke, jeg vil ikke, jeg vil ikke"!! Så gikk det over i hysterisk gråt... uff, er så fælt å se på ham - og mens han gradvis våkner blir han nesten enda mer fortvilet fordi han ikke skjønner hva som skjer.

Søvnmangel ja. Jeg er heldigvis ikke typen som blir helt ødelagt av søvnmangel. Jeg trenger ikke masse søvn, og har hatt så mye rare søvnmønster pga merkelige arbeidstider etc opp gjennom årene at jeg er rimelig tilpasningsdyktig :fnise: MEN, når det begynner å bli lite (og stadig avbrutt) søvn over lang tid blir man jo litt påvirket til slutt.

Men selv om jeg ikke nødvendigvis TRENGER så mye søvn, hadde det vært innmari godt uansett altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent BodyBlanace i dag. Jeg er antagelig den minst myke dama i hele fylket :ler: Men derfor må jeg på slike timer også - jeg vil jo myke opp det jeg kan..

Har vært på svømming igjen i dag også. Jeg husker at D koste seg når vi gikk på svømming, men aldri så mye som N gjør. Hun er helt gal :ler: Hun HYLER av fryd, og ler høyt gjennom hele timen! De andre voksne ler seg skakk av henne, for de andre babyene er hakket roligere, for å si det sånn ;) Vi fortsetter i alle fall på kurs tre.

På fredag skal vi på helsestasjon for en litt tidlig 8mnd-kontroll. Spent på mål og vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble D hentet av morfar i barnehagen og var med de hjem. Han ble nettopp levert her, og har kost seg masse - og det har nok besteforeldrene også :)

N har forresten fått gjort om vogna si til sportsvogn. Var vel på tide ;) Babyen min begynner å bli stoooor jente! Nå er hun superflink til å drikke av tutekopp også. Men middagsspising er fortsatt ikke så stas. Vil helst ha grøt!

I morgen må dere tenke på meg og krysse fingrene....jeg skal nemlig på jobbintervju :sjokkert:

Ble utlyst en stilling internt i firmaet for litt siden. Enda mer relevant til utdanning enn hva jeg driver med i dag, og egentlig en stilling jeg har "etterlyst" selv før jeg gikk ut i perm ;) Jeg VET at jeg er rett person for jobben, så nå må jeg bare overbevise de i morgen.

Eneste ulempe er at det er en 50% stilling, i alle fall i første omgang. Men det lå litt mellom linjene der at med rett person på plass kunne det muligens utvides etterhvert, hvis det viser seg at personen er moden for større oppgaver. Og DET er jeg jo også.

Så da er spørsmål; klarer vi oss med 50%? Vi har bestemt oss for at om jeg får tilbudet, så skal vi få det til for 1 år. Men om de fortsatt ikke kan gi meg mer om ett år, da må jeg se meg om etter noe annet... så da får vi se. Først må jeg jo evt få jobben :sjenert:

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med jobbintervju :jepp: Greit at det er intern utlysning da, de vet jo hva du er god for, så dette går nok veien :tommelopp: Masse lykke til :klemmer:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det gikk veldig bra :nigo: Jeg har i alle fall gjort det jeg kan, og fikk lagt frem fint hva jeg kan bidra med. Hun skulle ha 2-3 intervjuer til, så får jeg nok vite mer mot slutten av kommende uke. Er det noen som er bedre enn meg nå, så er i alle fall ikke det noe jeg får gjort noe med.

I går kveld hadde jeg sendt ut mannen til å være sammen med en kompis, og så kom ei venninne hit til meg. Vi spiste ost&kjeks, og drakk vin. Litt mer vin enn planlagt :fnise: Så når N våknet 5.30 for mat, og så våknet D for dagen når hun hadde sovnet igjen var ikke det hva jeg var mest klar for. Men nå sitter vi her foran barne-tv og sløver. Så det går nå fint ;)

Drar til svigers i dag, og når barna har lagt seg der drar vi til et vennepar for å spise middag. Skikkelig sosial helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N la seg til å sove i går kl 19.00. Jeg var oppe og ga henne smokken 22.15, da ga hun litt lyd fra seg. Hun sovnet igjen med en gang, og sov videre...... frem til 6.30!!! :strix: Jeg hadde med andre ord en hel natt, uavbrutt! Ikke våknet jeg av N, ikke av D, og ikke av melkespreng. For det har alltid vært en av de tingene som har ødelagt nettene...

Men nå har jeg altså hatt den perfekte natt. Måtte det komme flere :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så utrolig herlig ;)

Jeg er innom og leser altså, selv om jeg ikke kommenterer. Dagene går i ett for tiden, så jeg sniker meg bare til en litt lesing nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se dere innom, Ella* og Tussi! Håper alt er fint med deg og dine også Tussi?

Nå er mannen på reise igjen, han dro i dag tidlig og er tilbake i morgen kveld. D blir hentet av morfar i barnehagen i morgen, så får N og jeg ettermiddagen til å handle og ordne litt klart til ferien. På lørdag drar vi nemlig til Gran Canaria!

Ungeoppdatering:

N fikk tann nummer 6 på fredag. Venstre hjørnetann oppe! Og i dag klarte hun ENDELIG å åle seg fremover : :hoppendeglad: Ikke så fort, og ikke så langt av gangen. Men definitivt fremover!! Vi hadde besøk av ei venninne og datteren hennes som er 5 uker eldre enn N i går, så mulig hun hentet litt inspirasjon fra henne :erter:

Ellers er D fortsatt god som dagen er lang mot søsteren sin...dersom hun ligger på gulvet og kjeder seg og kommer med utålmodig-lyder, går han bort og sier "vi er her, N - det går fint!", og gir henne gjerne en leke. Koser på henne, og sier flere ganger om dagen "jeg er så glad i deg, du er så fin". Og han sitter gjerne og leker med henne i lang tid av gangen. I dag ville han ikke at hun skulle sove lur, for de to skulle jo leke mer!

Sitat fra ham i dag, mens han satt og så på barne-tv som startet opp.

D: Mamma, hvor mye er klokka?

Meg: Nå er klokka akkurat seks. Hvordan det?

D: Å ja. Jeg bare trodde den var femtida, jeg.

Er ikke så lett å holde styr på alle begrepene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...