Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for omtanke - rørt!

Ikke mye nytt å melde. D og jeg har vært sammen hele dagen, N fortsatt hos svigers (og rapportene sier hun har det supert. Spiser og sover godt, og er blid som sola. Jenta mi!), og mannen fortsatt på utdrikningslag. Han føler seg nok langt hjemmefra, men tror han klarer å kose seg likevel. Og i morgen kommer de hjem begge to,

I forhold til D, så har han vært helt seg selv idag. Sov godt i natt, og har ikke noe vondt. Så det var heldigvis bare selve syingen som var tøff - og det blir sikkert litt styr når stingene skal fjernes neste fredag. Men vi har brutt opp dagen i dag med tur på åpen gård hvor han har hilst på masse dyr, og han er stappet full av pølser, kjeks og is. Unntakstilstand er vel rett beskrivelse på denne helga..

Bestefar har nå vært uten næring siden tidlig i går. Vi får ingen skikkelig kontakt, det har ingen av oss nå gjort siden i går ettermiddag. Men han gløtter på øynene tidvis, og registrerer når det skjer endring med nye personer i rommet etc. Så jeg velger å tro at han vet at vi er der - og jeg prater og forteller hvem som er der når, og hva vi gjør. Jeg har fått et par timer med ham totalt sett i dag.

Men denne ventetiden er uutholdelig. Vi vet det ikke er noen vei tilbake uansett, det er snakk om timer. Men sorgprosessen kan ikke starte før noe er konkret - så man sitter på mange måter og venter på at han skal dø. Noe som gjør vondt, og som gir "dårlig samvittighet". Hvordan kan man vente på at et menneske man har så kjært skal dø?? :grine:

Venninner sender meldinger, jeg har sittet i telefon med bror, pappa og tante i lang tid etter D har lagt seg. For en fantastisk følelse av omsorg og kjærlighet midt oppi det hele :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hvordan kan man vente på at et menneske man har så kjært skal dø?? :grine:

Det er en helt forferdelig prosess det der :sukk: Har vondt langt inni hjertet mitt for at du må gå gjennom det der... Men man kommer seg gjennom det også, på en måte. For min del var det litt godt da han endelig døde, for da visste jeg at han hadde det bra. Lykke til i tiden som kommer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Tenker du er gjennom en tøff periode nå... Håper på å kunne være 'her' for deg..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En :klem: til D også! Håper det gror fint og at ubehaget er fort glemt!

Ella! Har du fortsatt en dagbok jeg kunne følge? :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld kl 17.05 var det slutt...han pustet stille og rolig uten noe besvær en 5-6 ganger, og så var det bare slutt. Jeg var ikke der når det skjedde, men var der frem til 4 i natt, tok en sovepause på 3 timer før pappa og jeg dro hjem og fikk oss litt søvn da vi skjønte at det fortsatt trakk ut. Så kom han og jeg tilbake og "avløste" tante og fetter i dag tidlig og vi var der frem til 16. Så det var da rett etter vi hadde dratt hjem for å sove litt. Det var ikke noe problem for meg at jeg ikke var der, i og med at jeg har vært der så mye. Ingenting noen av oss ville gjort annerledes, og vi har hatt det godt sammen midt i det vonde.

Ble med bestemor hjem og vi har vært samlet, men nå var det godt å dra hjem hit, til huset mitt.

Hvil i fred, verdens beste bestefar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg har en slags blogg her på KG ;)

Skal legge deg til! :)

Ja, det vil jeg gjerne at du skal :klemmer:

Beklager at vi okkuperer dagboken din MellonCollie.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til deg MellonCollie. Som du sier så kan sorgprosessen nå begynne og dere kan ta innover dere minner fra det flotte mennesket dere var så heldige å ta del i livet til..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alt går bra med deg? :klemmer:

Også ønsker jeg deg en fin dag på bursdagen til Norge i morgen :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skrevet et langt innlegg her tidligere i dag, men når jeg postet det var forumet nede og alt forsvant. Typisk!

Tusen takk for klemmer og omtanke - og så koselig å se deg igjen, Simpleminded!

Her går dagene igjen som "normalt". Hverdagen i gang, men bølger av sorg kommer over meg innimellom og det kommer noen tårer hver dag. Begravelsen er til torsdag, og på mandag skal vi ha bisettelse. Da skal jeg være med å stelle bestefar. Jeg har vasket skjorta hans og har den her hjemme, og skal stryke den. Bestefar skal se skikkelig ut til det siste, slik han likte det. Vil nok bli en tøff dag, men glad jeg kan få være med.

17. mai ble en fin dag - først i byen og så på barnetoget, og så kom svigers, storebror og mine foreldre hit. Mannen hadde bursdag 16. mai, så vi feiret den da. Ungene storkoste seg med stort barnetog, og var så fine i matchende "bunad" - skrytebilder er lagt i bloggen her på KG :nigo:

N har fått en tann til, venstre siden av fortennene nede. Og hun har nå kuttet ut en lur, og sover nå kun en gang om dagen..hun er stoooor. 10 dager til 1årsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å ha familien samlet på Norges bursdag :) Håper på å få se skrytebilder i bloggen... :sjenert:

Så gøy med tenner! I dag når jeg pusset tennnene på lillebror T så så måtte jeg tenke skikkelig etter - jeg kunne ikke huske når alle tennene kom, og nå er jo tannrekken komplet i forhold til hans 2 år hvertfall.. Rart hvordan tida flyr med andremann.. Nyt de små tingene :rodmer:

Det er viktig å kjenne på sorgen og følelsene man har - få det ut.. Det er helt ok å gråte, deilig på en befriende og trist måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal gå inn og legge deg til i bloggen, Simpleminded :)

I går var begravelsen. Det ble en veldig fin dag, i den grad man kan bruke ordet fint. Og det er godt å ha det overstått.. vært en tøff uke med bisettelsen på mandag, og begravelsen da i går. Tøffeste øyeblikket i går var når D sto i midtgangen før sermonien starter, står og titter på kista og blomstene. Plutselig titter han opp i taker / mot himlen og sier "hadet da, oldefar". Da knakk jeg litt...han er en god gutt som har lært mye om livet på kort tid. Men som har taklet det fint, og som heldigvis ikke er blitt noe redd eller engstelig i forbindelse med døden.

I kontrastenes verden har jeg nå i kveld da startet planlegging av 1årsdag. Vi skal ha barneselskap på søndag og familieselskap på søndag. Det blir relativt enkelt og greit, men kose oss skal vi i alle fall :nigo: Blir omtrent 20 stk med stort og smått på søndag og 12 på mandag, så det er en laaang handleliste klar til i morgen!

Vi har kjøpt råååååsa Bergans-sekk til henne, og så skal D få plukke ut noe i lekebutikken i morgen. På tirsdag er selve dagen hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Jeg hadde planer om å lage gelésnegler til barneselskapet i morgen. Det utgår, foråsidetsånn. Gelévæsken skulle helles ut på stekebrett for å stivne, for deretter å skjæres i strimler. Vel - når det ikke er nok til å dekke hele stekebrettet, så ender man opp med masse store huller. Og da ser jeg for meg at det blir meget vanskelig å forme snegler :fnise: Så da endte det kjapt oppi en vanlig bolle, og får håpe den i det minste smaker godt på tross av manglende snegleform ;)

Dagen i dag har vært heeerlig. D og jeg var ute og handlet en del på formiddagen, koste oss sammen selv om det ble mye butikker. Kjøpte med oss en plaskebasseng hjem, og fylte det opp med hageslangen når vi kom hjem. D og nabojenta har storkost seg oppi der nesten hele dagen, og N krabber rundt i bare tunika og følger med på de store barna.

Bursdagskrone er laget, sjokoladekake er laget og i morgen tidlig skal det bakes muffins. Vi er klare for barneselskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med bestefaren din :klemmer: Bra at avskjeden ble fin, i den forstand en slik dag kan være fin som du sier... D virker som en utrolig god liten gutt :hjerte:

Gratulerer med dagen til lille N i morgen, så bilde på FB og herregud så nydelig hun er! :rodmer:

Ha en fin dag i :sol: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do not stand at my grave and weep,

I am not there; I do not sleep.

I am a thousand winds that blow,

I am the diamond glints on snow,

I am the sun on ripened grain,

I am the gentle autumn rain.

When you awaken in the morning’s hush

I am the swift uplifting rush

Of quiet birds in circling flight.

I am the soft star-shine at night.

Do not stand at my grave and cry,

I am not there; I did not die.

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...