Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, er det ikke vakkert? Var på grava til bestefar i sted, og falt et par av diktlinjene inn i hodet mitt. Måtte hjem og google frem hele.

Barneselskap i går, og familieselskap i dag. 2 dager med 2 stk gira barn :fnise: De elsker besøk begge to, og har hatt det superfint. N nyter å være midtpunkt, mens D nok har slitt litt med å IKKE være midtpunkt ;) Han var aldri så glad i masse oppmerksomhet når han var mindre - DET har endret seg. Men han har taklet det fint, og vi har snakket mye om at neste gang noen har bursdag her i familien, da er det han. Og da er det han og ikke N som får gaver. Han fikk hjelpe til med å åpne sammen med henne da, det hjalp nok litt ;)

I morgen kommer vennepar (Ns faddere) og ungene over på middag og kakerester - de fikk ikke kommet i gårsdagens selskap. Så da blir det skikkelig feiring på selve dagen også - 3 dager til ende :nigo:

Snuppa har fått så mye fint! Lekekjøkken + plastservise, lekemat, paraplytrilledukkevogn (phu), klær, klær og enda mer klær, veske, nyyydelige hjemmestrikkede klær (kjole, jakke og jakke), Berganssekk, stablebokser, leker til å dra etter seg.. og dagens største suksess; en pippi-dukke! Hun hylte av fryd når den ble pakket opp, og hun tok den rett opp til ansiktet og koste den. Helt herlig!

Dagene har altså vært fine, men det ble tøft å lese kortet fra bestemor hvor ikke bestefar var med. Og det var tøft når hun skulle dra, og jeg igjen innså at bestefar ikke hadde vært her i dag og jeg ikke skulle gi ham hadet klem. Da kom mine tårer igjen, og behovet for å dra ut på grava. Dette var første anledning hvor alle var samlet, og han manglet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott og rørende dikt.. Forstår godt at en samling som et bursdagsselskap er, får fram de tunge følelsene. Men helt sikkert også de gode følelsene forbundet med hans liv og tilstedeværelse i livene deres :klemmer:

Godt å høre at snuppa di har kost seg med gaver og besøk og alt som følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første bursdagen til din lille skatt!!

:blåse: :blåse: :bolledeig::hoppendeglad::bolledeig: :blåse: :blåse:

:gratulerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk! Nå er hun altså OVER 1 år, stooore jenta mi :nigo:

For ett år siden satt jeg i sofaen her, med henne på brystet. Hun sov jo på meg hele tiden. Og hun sov mye! Nå er hun en liten rampeunge som har fått opp øynene for en ny favorittaktivitet; klatring. Opp på TV-benken, og så gjerne opp på PS3'en for å se om hun klarer å reise seg opp og ta på TVen som henger oppe på veggen...! (Og ja...hun klarer det...!).

Jeg skal lage ett 1åringsinnlegg om henne i helga tenker jeg. Prøve å ikke lese gjennom storebroren sin først, og heller sammenligne etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nyeste innlegget i bloggen oppdatert med en lang "oversikt" over hvem N er i dag ;)

Jeg brukte samme tema som jeg skrev om storebror, men uten å se på hva jeg hadde skrevet om ham først ved samme alder.. og det er jammen en del likt! Storebror var nok litt lenger fremme både motorisk og språkmessig, men mye samme interesser ;)

Fine ungene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte: så herlig!! Har du blogg her inne, eller?

Jepp... kan legge deg til, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ettåringen som var! :strix: Har vært litt i min egen boble de siste dagene, så har rett og slett ikke fått med meg at hun har hatt bursdag. :scorpis: Men nå er jeg tilbake! :fnise: *løpe inn i bloggen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var N på 1års-kontroll, og da fikk hun vaksine. Hun har jo ikke reagert på vaksiner tidligere, så jeg regnet med at det skulle gå fint. Men NEI. Hun fikk feber i går kveld, og natt til i dag var hun urolig pga feber, hadde noen diarébleier og kastet opp en gang! :sukk: Stakkar lille! Hun har ikke vært seg selv i dag heller, med litt feber og litt diaré, men hun sovnet rundt kl 20 og sover godt fremdeles heldigvis.

Ellers var alt fint på kontrollen. 75,5 cm og 10290 gram. Er vel ganske greit på kurven hennes fortsatt, tror jeg. Var mannen som var med, og hans rapport var ca som dette "alt så fint ut" :ler:

N og jeg leste bildebok i sted, og da kom hun med sitt første ord utenom mamma og pappa. Og ordet var.... *trommevirvel*........ KU ! :skratte: Ku, ku, ku gjentok hun på hvert eneste dyr gjennom boka. Der har vi hatt fokus, liksom ;)

Jeg er telefonløs for tiden, og vet ikke helt om jeg nyter det eller er stresset av det. Den gamle mobilen har tullet en stund, men tok kvelden for godt i går. Umulig å få av tastelåsen, så om jeg skal få brukt den bittelitt må jeg ta ut batteriet og slå den på på nytt. Hver gang. Sjarm ;) Så i går kjøpe jeg meg iPhone :rodmer: Må bare vente på at nytt SIM-kort blir aktivert om ca 1 uke, og så er jeg i gang i smartphoneverden jeg også - juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme alene! :overrasket::danse:

Mannen bestemte seg for å la D være hjemme fra bhg i dag, og så tok han med seg begge ungene og dro på campingvogna, og de blir over til i morgen. Så jeg har et HAV av tid i huset vårt, heeelt alene :nigo: Jeg har ca 1000 ting jeg gjerne SKULLE gjort. Men i stedet sitter jeg nå på KG, mens jeg spiser en is jeg plukket med meg hjem fra butikken.

Moahaha, jeg spiser altså is - før middag. For det er ingen jeg trenger å være godt forbilde for :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To nye tenner har kommet de siste par dagene. Først jekselen nede til høyre, og så den siste av tennene ved siden av fortennene (nede til venstre). Nå har hun altså 10 tenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jenta her i huset kan tygge biff om hun vil hun nå :fnise:

FOR en deilig helg vi har hatt!! Vi har vært i bryllup i Noresund, unger og hund har vært på besteforeldreferie ;) Og jeg har nesten ikke sjenket de en tanke :sjenert: D gledet seg MASSE i forkant, og N koser seg også med besteforeldrene... og ikke minst har besteforeldrene vært helt i hundre over denne helga. Så visste at alt kom til å være bra der (og det hadde det vært).

Jeg tok toget til Oslo på fredag etter jobb og mannen plukket meg opp der, og så kjørte vi oppover. Elsker bilturer med bare mannen og meg. Masse skravling, latter og moro! Dro rett til en hytte tilhørende brudens foreldre, hvor vi grillet med brudeparet, og deres foreldre + det andre forloverparet (mannen var forlover til bestekompisen). Så utrolig trivelig kveld, og det la bare lista for resten av helga.

Det har vært romantisk, morsomt og full fest, og vi har virkelig kost oss! Blitt kjent med masse nye mennesker, og bare hatt det gøy :nigo: Sovet litt mindre enn man burde når man først har en frihelg, men til gjengjeld fått litt fart på andre områder av kjærestelivet som har vært litt i dvale :lur: Dette var første kjærestehelg på lenge, men det skal ikke gå lenge til neste gang - for dette trengte vi!!

På vei hjem i dag kjørte vi forbi Utøya. Jeg visste ikke at det var akkurat der det lå, så jeg ble litt satt ut når vi kjørte forbi der på fredag. Vi tok av hovedveien i dag og dro lenger ned mot bryggene på fastlandet. Der var det en "utkikksplass" hvor det var utrolig masse blomster og lys. Veldig rørende, det er jo ingen merkedag i forbindelse med dette nå, så det er antagelig slik det har vært hver dag siden det hendte. De glemmes ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har forresten to små D-historier ;)

På fredag spilte de fotballturnering med barnehagen. De spilte to kamper, en mot hver av de andre store avdelingene. D var keeper, og første kampen vant de 1-0. Andre kampen ble det 1-1. Han slapp altså ikke inn mye mål. Det morsomme er jo at i tillegg til å kun slippe inn 1 mål, så var det han som scorte BEGGE målene for avdelingen :nigo: Han syntes det ble litt kjedelig å stå ved målet hele tiden ( :fnise: ), så han ble med opp i angrep, og puttet begge gangene. Mannen og N var for å se på og være heiagjeng - tror dere det var stolt pappa på sidelinja eller?? :ler:

Andre er fra i dag. Vi stoppet på en restaurant på vei hjem fra svigers, fant ut at vi skulle spise middag ute. Mens vi ventet på maten gikk D inn på et slags lekerom de hadde der og lekte med tog sammen med en annen gutt. Etter de hadde spise middag gikk han tilbake og lekte mer frem til jeg spurte om han ville ha dessert. D gikk og plukket ut en pinneis, og mens vi sto i kassen og skulle betale kom han andre gutten sammen med pappan sin og hadde også valgt is. Vi gikk mot plassen vår da D plutselig sier til han andre gutten "du kan godt sitte sammen med oss, vi har plass til en til her!". Han andre gikk litt forsiktig mot oss, og vi nikket til foreldrene hans at det var OK for oss. Så plutselig satt vi der med to treåringer som koste seg med is og skravlet som de hadde vært bestevenner i lang tid :fnise: Når de skulle gå roper D; "du kan godt være med meg hjem en gang hvis du vil!" ! Gutten er ikke sjenert i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på privatvisning på et hus før helga, "ordinær" visning på huset var i går. Ikke kommet noen bud på det enda, og dersom det holder det slik kommer vi til å legge et bud på 200' under takst på onsdag. Huset er nemlig ganske overpriset, i forhold til takstmanns vurdering og også meglers anbefaling visstnok. Men det har perfekt beliggenhet, nydelig hage og uteplass og mye potensiale innvendig.

Vi kan fint flytte rett inn og bo der slik det er per i dag, men kjøkkenet er knøttlite. Så på sikt vil jeg vite at det er mulig å gjøre litt endringer slik at kjøkkenet kan utvides/flyttes. Og så er det et vaskerom i kjelleren som ikke er gjort noe med, det vil vi pusse opp og lage kombinert bad/vaskerom av.

Men ja. Det er faktisk ikke umulig at det går mot flytting for oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig skjønn D er! :hjerte: Synes han smelter hjertet mitt hver gang jeg leser her inne! :)

Spennende med evt. huskjøp! Noe nytt?

Gratulerer så mye med bryllupsdag i dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...