MellonCollie Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #1901 Skrevet 31. mars 2012 Tjohoi, i dag har vært den store teste-grenser-dagen for D Han har ikke hørt etter på noe som helst, hoppet i sofaen og kastet puter rundt, og klatret på lillesøsteren sin - opp til flere ganger Og han som stort sett alltid legger seg fint når klokka er 19 og sovner omtrent på flekken er fortsatt våken, og synes nå soverommet er skummelt (det var unnskyldningen som kom etter 1) Jeg er ikke trøtt, 2) Jeg er tørst, 3) Jeg må bæsje). Mannen og jeg ble også irriterte på hverandre i sted, etter å ha hatt rimelig høyt tempo her en stund. Vi skulle koble til noe greier på PCen, og mannen ender med å ta kabelen ut av hendene mine for å fikse selv. Da utbryter D, "du må ikke stjele fra mamma, pappa! Gi den tilbake!", og rett etter kom jeg med en sur kommentar hvor han da følger opp "Det er ikke greit å krangle...si unnskyld til hverandre!" Så da måtte vi rett og slett kysse hverandre og bli venner igjen Kjekt med en liten fredsmegler i hus! Var og besøkte bestefar på sykehuset i går, heldigvis virket han i grei form da og tilsvarende i dag visstnok. Så ser ut til at han rir av denne runden også. Fikk også hjulpet bestemor litt i huset der, ikke bare greit å klare seg alene for henne heller. Nå kommer mannen ned, ser ut til at treåringen har kapitulert. Så DA er det lørdag og trivsel.
MellonCollie Skrevet 3. april 2012 Forfatter #1902 Skrevet 3. april 2012 Note to self: Neste år, dersom mannen må jobbe i påskeuka og jeg har fri... ikke tenk; jeg og begge barna kommer jo til å kose oss MASSE hjemme sammen her vi tre - så det er da ikke noe stress å ha D hjemme fra barnehagen De to altså
MellonCollie Skrevet 5. april 2012 Forfatter #1904 Skrevet 5. april 2012 (endret) De var festdeltagere som hadde festet litt for lenge, og som dermed var blitt småkranglete og sure - men jeg var den kjipe nachspielgjesten som egentlig bare ville sove Det er nok en litt tøff periode vi er inne i, med søskenforholdet. D sliter med at N plutselig kommer og "ødelegger" hans lek, og at hun tar mye mer plass enn tidligere. Det er nok først nå at han føler litt sjalusi i forhold til henne. Samtidig vil han gjerne leke med henne, for han er glad i henne. Men hun skjønner jo ikke helt hva han vil og hyler til dersom han leker på en annen måte enn hva hun vil. Og så kan han være litt hardhendt med henne, han skjønner ikke at hun ikke tåler like mye som en treåring. (Når det er sagt, så er det utrolig hvor mye hun egentlig tåler!). Når han la seg i går fikk jeg verdens fineste avslutning på dagen, da. "Vet du hvor glad jeg er i deg, mamma? Helt opp til verdensrommet! DET er langt, det!". Så god Nå har mannen også påskeferie, så i dag har vi kost oss med familietid her hjemme, og besøk av noen venner. I morgen drar vi til foreldrene mine for å vaske og fikse campingvogna, og så spiser vi middag der etterpå. Og lørdag - da skal begge ungene på overnatting hos foreldrene mine Første gang vi har skikkelig barnevakt etter N kom til verden! Ut og spise, og så se på livet i byen etterpå...og ikke minst; sove ut dagen etter Vi skal ha selskap her hjemme på søndag, så deilig å kunne gjøre istand her i fred og ro. I natt sov forresten N natten gjennom i egen seng for første gang på maaange uker. Hun har sovet i vår seng fra rundt 2tiden hver eneste natt i lang tid. Men i natt; 19-6.30, måtte bare putte inn smokken en gang rundt 5... håper det er nye trenden. Endret 5. april 2012 av MellonCollie
Ella* Skrevet 8. april 2012 #1905 Skrevet 8. april 2012 Flere som har hatt en hektisk påske, ser jeg! Vi har også en litt krevende 3-åring for tida Men de er jo tidvis veldige søte og snille også - heldigvis! God påske!
Lilywhite Skrevet 9. april 2012 #1906 Skrevet 9. april 2012 Kjedelig med søskenrivalisering, men det er vel naturlig innimellom Håper det går fort over Utrolig skjønn kommentar fra D Høres ut som dere hadde fine planer for helgen, håper den ble så bra som forventet
MellonCollie Skrevet 12. april 2012 Forfatter #1907 Skrevet 12. april 2012 Det ER veldig godt å høre om flere litt krevende 3åringer, Ella* "Heldigvis" har vi et vennepar med en 3åring som har vært, og er, hakket verre enn vår - så vi er mye sammen med de, og priser oss lykkelige for at D er så enkel som han egentlig er! Neida, det går jo opp og ned. Nå har han vært bedre, men vi har satt inn støtet på å jobbe litt med en del ting. Han er veldig voldsom og "mye" i lek, og bruker mye brølestemme og høy stemme. Så vi jobber med stemmen nå og håper at det vil hjelpe litt på helheten..jeg blir helt svett innimellom. Men samtidig; en treåring må få være en treåring. Jeg forventer ikke at han skal sitte helt stille og pusle og lese bøker hele tiden, og kun snakke når han blir snakket til...mellomting blir bra I natt har snuppa sovet på eget rom for første gang. Ting tar tid Var veldig deilig, men også litt rart å legge seg på soverommet i går. Uten henne, så nå er babyepoken i livet vårt forbi. Hun brukte lang tid på å sovne på eget rom i går, bare reiste seg opp i senga og tittet seg rundt, men lite gråt. Og var inne hos henne to ganger i natt for å gi smokk, så jeg sier det som en grei natt. Rommet ble i alle fall veldig koselig, til tross for at jeg har vært skeptisk. Rommet er nemlig nå kombinert kontor/gjesterom/barnerom! Men gjestesenga er fin å ha for meg der inne, da kan jeg jo faktisk sove på rommet hennes om det trengs. Og kontorbiten er litt bortgjemt (rommet er L-formet). Så da fikk jeg da ganske jentete og barnevennlig til slutt! Og ellers var påsken fin, og det var utrolig deilig med barnefri. Snuppa hadde ikke villet sovne først, men da de la henne i vogna gikk det fint. Så hadde de bare flyttet henne over i senga når hun hadde sovet litt Jeg har hatt bursdag og fikk skinnveske av mannen ( ) , bok av ungene, lokalavisabo + klær av mamma og pappa, og penger av svigers og besteforeldre. Så i morgen når mannen er ferdig på jobb håper jeg på å få et par timer til fri disposisjon for å handle inn litt klær Tross alt bare halvannen uke igjen til jobb, og de fleste av buksene mine har omtrent hull på klærne etter mye gulvlek! I dag drar vi på besøk til mine besteforeldre, og i morgen er det lunsj med venninne + baby. Nyte de siste fridagene våre!
MellonCollie Skrevet 12. april 2012 Forfatter #1908 Skrevet 12. april 2012 Åh. To ting jeg ikke har skrevet opp tror jeg. Første er at jobbsituasjon er endret. Jeg skulle jo egentlig jobbe 50% når jeg kom tilbake, og hadde jo innfunnet meg med at det skulle bli ganske godt - selv om det ville bli trangt økonomisk. Men for noen uker siden ringte sjefen min og spurte om jeg kunne jobbe 50% på en annen avdeling også, til godt utpå høsten i alle fall...så da blir det rett inn på en hektisk hverdag Men det er helt greit altså, jeg gleder meg jo til å jobbe igjen. Og er jo mulig det blir 50% igjen i høst/vinter. Andre tingen er at jeg var hos legen igår og tok ca en million blodprøver Skal tilbake neste uke. For jeg mistenker at leddgikten er tilbake Jeg fikk jo diagnose på det i 2005, og sluttet på medisinene når jeg ble gravid med D i 2007. Etter den gang har jeg ikke gått på medisiner, og ikke hatt noe aktivitet i sykdommen. Så egentlig har jeg håpet innerst inne at jeg fikk en feildiagnose den gangen, og at det var noe forbigående som tullet det til i kroppen akkurat da. Men de siste ukene har jeg altså begynt å være stiv igjen, og det verker i en god del av leddene. Hrmf. Men vi får se hva vi kommer frem til, jeg klarer ikke helt tro på at jeg skal være syk heller. Jeg føler meg ikke syk. Jeg vil ha en frisk og funksjonell kropp!
Diddles Skrevet 12. april 2012 #1909 Skrevet 12. april 2012 Ammer du enda? Søs fikk ammegikt, men det forsvant når hun sluttet å amme.....krysser fingrene for at prøvene er fine
^^Belle^^ Skrevet 12. april 2012 #1910 Skrevet 12. april 2012 Ånei, leddgikt høres ikke godt ut altså. Mistenker at jeg hadde noe lignende de første 4-5 månedene etter at A ble født og det var skikkelig slitsomt. Telttur var jo veldig lurt da jeg følte meg stiv som en pinne.
MellonCollie Skrevet 14. april 2012 Forfatter #1911 Skrevet 14. april 2012 Ammer du enda? Søs fikk ammegikt, men det forsvant når hun sluttet å amme.....krysser fingrene for at prøvene er fine Ammer fortsatt morgen og kveld - har aldri hørt om ammegikt før? :klø: Men i og med at jeg har en leddgiktdiagnose "i dvale" så har jeg ikke så høye forhåpninger om at det forsvinner av seg selv... men jeg skal definitivt nevne det for legen og høre om erfaringer!! Ånei, leddgikt høres ikke godt ut altså. Mistenker at jeg hadde noe lignende de første 4-5 månedene etter at A ble født og det var skikkelig slitsomt. Telttur var jo veldig lurt da jeg følte meg stiv som en pinne. Stivheten er forferdelig, og i telt kan jeg tenke meg det er enda bedre Forrige runde jeg hadde med ledd-tull var jeg heldugvis ikke kjempehardt rammet, så jeg krysser fingrene for at det er en light-variant jeg eventuelt har
MellonCollie Skrevet 14. april 2012 Forfatter #1912 Skrevet 14. april 2012 Så stolt av snuppa mi! Har jo sovet på eget rom noen netter nå, og det har gått veldig greit. Første par nettene hadde hun en liten våkenperiode på hver, og hun har vært vanskeligere å legge enn vanlig. Men det har gått bedre og bedre for hver kveld/natt. Natt til i dag ble hun lagt 19.00, men hun sovnet nok ikke før 19.35. (Det endte med at jeg satt meg inne på rommet hennes til hun ble rolig, så sovnet hun ganske kjapt). Men da sov hun i ett strekk fra 1935 til 5.15, da hørte jeg henne romstere, så jeg gikk inn og ga henne smokken igjen. Så sov hun videre til 6.20, da var det våknetid! Men jeg snek til meg 20 min kos i gjestesenga før vi måtte stå opp da I kveld ble hun lagt 18.55, og 19.20 sov hun. Da hadde jeg bare måttet gå inn og legge henne ned en gang (reise seg opp i senga er jo kjeeeempegøy!), men hun sovnet fint av seg selv! Begynner å bli vant med nye rommet sitt tydeligvis Ellers har dagen vært superkoselig! Mannen har vært og vasket og klargjort campingvogna, mens jeg og ungene dro på playdate til et vennepar sammen med ei til. 6 unger i fri utfoldelse på en gård med flere mål tomt, blant frittgående høner De satt over en stor kjele med havregrøt, så alle ungene satt på lammeskinn i trappa og spiste ute før vi dro. Idyllisk og herlig! Ny playdate med de i parken i morgen dersom været holder seg. Mannen drar på reisejobb i morgen formiddag så jeg har ungene alene hele dagen..så kryss fingrene for godt vær, vi trenger å komme oss ut i tilfelle Etter vi kom hjem hit kom min bestevenninne med kjæreste og barn innom. Hun bor i Trheim, så vi sees sjelden. Ikke lange tiden, men trivsel likevel. Dere er savnet, min kjære Nå skal leker ryddes bort og stearinslys tennes. God lørdag!
MellonCollie Skrevet 15. april 2012 Forfatter #1913 Skrevet 15. april 2012 Vi dro til parken for å leke i dag, det var overskyet og mørkt, men vi håpte på det beste. Ca 30 sekunder etter vi kom oss ut av bilen åpnet himmelen seg D var heldigvis i regnutstyr, og N satt i vogna med vanntett dress på. Men rakk ikke få på regntrekk på vogna, så den ble klissvåt og jeg hadde glemt å kle på meg selv skikkelig, så jeg ble også litt kald. Men men, vi ga ikke opp og trillet oss inn i parken. Der møtte vi vennene våre som hadde glemt votter til ungene, så de var allerede kalde og grinete etter regnet. Bestemte oss for å fyre opp engangsgrillen med en gang, fore de med litt pølse og så heller dra hjem. Vel, engangsgrillen var gammel og papiret ville ikke engang brenne og vi hadde ikke med noe "speidervann". Etter 45 minutter, en hel fyrstikkeske, og innsamling av lommerusk (bra man ikke kaster brukte våtservietter alltid ), og en pølsepakke mindre - ungene spiste kalde pølser i lompe i ventetiden..... så klarte jeg ENDELIG å få skikkelig fyr på grillen. Da åpnet himmelen seg på nytt, og vi besluttet å dra med en gang. Så da var det bare å helle vannflaskene over grillen for å slukke. Takk for turen, liksom Så i dag ble det grilling i stekeovnen når vi kom hjem i stedet I morgen starter min siste uke i permisjon. Vi skal koooooooose oss!
Diddles Skrevet 15. april 2012 #1914 Skrevet 15. april 2012 priceless!!! Det der blir ett stk godt minne for ever and ever :happy:
Lilywhite Skrevet 16. april 2012 #1915 Skrevet 16. april 2012 Er ikke alltid så lett å få de gode friluftsopplevelsene i Norge tydeligvis
MellonCollie Skrevet 17. april 2012 Forfatter #1916 Skrevet 17. april 2012 Juhu for en god natt La henne 1915 i går, og hun sovnet med en gang. Vært inne og gitt henne smokk 2-3 ganger i natt, men da har hun (og jeg ) sovnet igjen med en gang etterpå. Og så sov vi til 6.40 i dag tidlig, da våknet hun med rolige skravlelyder og latter. Så hun er tydelig blitt trygg på rommet sitt I går fikk jeg og ungene hjelp av mamma og pappa til å kjøre ut campingvogna, så nå er den på plass. D gleder seg SÅ mye til å sove der Ellers var dagen i går ganske dritt, begge ungene var skikkelig grinete, og jeg var sliten og lei. Men alt ser bedre ut igjen i dag. N driver forresten med nye ting motorisk i dag. Hun har krabbet ganske lange strekninger, ikke bare 2-3 krabbeskritt som før. Og hun forsøker stadig nye måter å sette seg ned på etter å ha reist seg opp (i stedet for å stå og hyle etter meg når hun blir sliten, fordi hun ikke tør å slippe seg ned ). Hun er mye mer forsiktig enn hva storebroren var på samme tid. Han slapp seg jo hele tiden, og ramlet med bakhodet ned i gulvet gang på gang på gang.
MellonCollie Skrevet 19. april 2012 Forfatter #1917 Skrevet 19. april 2012 Nok en fantastisk natt!! Sov fra 1900 og til 05.40 (vi ga henne smokken en gang i går kveld rundt 2230 bare, da hostet hun fælt..). Når hun våknet 0540 gikk jeg inn til henne og vi la oss i gjestesenga..og der sovnet vi og sov til 730 når mannen vekte oss La henne til å sove lur kl 10.00, og hun sover enda Så i dag blir det bare en lur, da. Det er første gang...
MellonCollie Skrevet 19. april 2012 Forfatter #1918 Skrevet 19. april 2012 Og - i morgen er siste dag i permisjonen min!! Hvor ble tiden av
MellonCollie Skrevet 20. april 2012 Forfatter #1919 Skrevet 20. april 2012 Det jeg liker aller aller best med lite amming (nå ammer jeg kun på kvelden - gradvis nedtrapping, jeg slutter når hun er 1 år) er at jeg kan drikke vin på fredagskvelden med god samvittighet uten å stresse fordi jeg kanskje må amme noen få timer senere
MellonCollie Skrevet 22. april 2012 Forfatter #1920 Skrevet 22. april 2012 I dag har vi satt inn nye bilseter til N. D har fått nye, forovervendte seter og etter vask av de han har hatt er de nå klare for storesnupp. Dro i parken i dag også, foreldrene mine kom også en tur. Koste oss der med å spille fotball og leke, men N ville helst bare sitte på armen i dag. Nesten så hun vet at dette var siste hele dagen sammen på en stund, hun var i alle fall veeeldig kosete mammajente Hun går mye langs møblene nå, og blir stadig litt tøffere. Strekker seg laaangt når hun skal gå fra bordet til sofaen f.eks. Kommer seg overraskende godt rundt omkring Og nå krabber hun mer og mer. Og full kontroll på å komme seg ned fra stående posisjon. Men å gå mens jeg holder henne i hendene, det er hun ikke spesielt interessert i, da. Neste helg skal vi 1.årsdag til venninnen hennes. Bare litt over en måned til det er vår tur til å ha selskap.. Året har gått så fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå