Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #21 Skrevet 25. desember 2008 Det har hent noen har ringt på feil dør, og har slått feil nummer. Burde slike også få kaldt vann i trynet? Hender fra tid til annet at Jehovas vitner ringer på. Hvis ikke det passer, er det bare å si beklager. Hva er det som får folk til å tro de har fått fritak fra normal folkeskikk, bare på grunn av at de er uenig med noen i noe? Jo mer jeg får med meg av klodens tilstand, desto tydeligere står det for meg at vi går mot en dommens dag, hvor vi må ta konsekvensen av våre dumheter. Kall det Gud, sjebne, Gaia, økologi eller noe annet. Det hindrer ikke at på et tidspunkt, har vi saget så mye av greina vi sitter på, at det blir nesten umulig for kloden å reparere seg selv. Mange av ekstremkonsekvensene i form av ekstremt ekstremvær, vansker i matproduksjon, homogent økologisk mangfold som er lite tilpasningsdyktig - alt dette vil gjøre det vanskelig å overleve som menneske. Se bare hvordan du greier deg hvis matbutikkene streiker ei uke. - En måned. -To. Bibelen har vært tolket ihjel til alle tider. Ofte oppsto krangel og kverulering omkring ord som i utgangspunktet var feiloversatt. Å stå til ansvar for egne handlinger, synes å være en rød klut foran enkelte. -Står du på taket og hopper ned, slår du deg. DET er dommen - konsekvenser! Om du blir sint fordi noen forteller at du kan slå deg hvis du hopper, er det ditt problem. Takler du andre mennesker så dårlig, er du en drittsekk. Og folk skygger unna drittsekker. Konsekvensen biter deg nok i ræva. Kanskje ved at du lever et simplere liv enn du hadde behøvd, fordi du stiller bakerst i køen når noen skal forfremmes eller få andre frynsegoder, fordi få egentlig liker deg? For det første, ekstremvær skyldes ikke helt og alene menneskers handlinger, mye av det skyldes forandringer i universet. Vansker i matproduskjonen er fordi jorda er overbefolket, men det er jo bare å produsere færre unger, hvertfall i u-land hvor det spys ut tonn med unger hele tiden. Jo mer vitenskapen finner ut og jo mer forskningen klarer å finne ut, desto bedre vil vi få det. Den katolske kriken har jo bedt om unnskyldning til galileo og darwin fordi de endelig har skjønt at de tok feil, og da kan man jo begynne å lure på flere aspekter i bibelen. Hvorfor skulle noe stemme og ikke noe annet?? Jorda er ikke flat, den er ikke 6000 år gammel, den er ikke sentrum i universet og mennesker ble ikke skapt av eva og adam. Det finnes heller ikke snakkende slanger. Nei, det finnes ikke et snev av bevis for det som står i bibelen og det er mye stygt som står i den også. Den har riktignok en del som er bra etisk sett, men også mye horribelt. Paven er jo imot prevensjon, det er rimelig sykt! Det er slike holdninger som gjør at verden vil gå under fordi alle vil få hiv og aids, men da er det jammen meg bra vi har vitenskapsmenn og forskere som kan finne en kur. Nei å tro på Gud slik han/henne/det blir fremstilt i dag er det samme som å tilbe en diktator. Dersom du ikke tilber han eller tror på han og gjør det han sier, så blir du sendt til helvete.Trosser du en diktator så dreper han deg. Same shit! Religion er også terrorisme, enten psykisk eller voldelig. De bruker trusler for å få deg til å tro og utnytter svake mennesker som ikke har utdannelse nok eller grunnlag nok til å ta et selvstendig valg. Det var jammen meg bra da man byttet ut kristebdommen med krl. Da får folk et bedre grunnlag til å tenke selv istendenfor å bli hjernevasket som mange blir i dag, enten av sin egen familie/venner og bosted. Å være ateist er i grunnen like dumt som å være religiøs, enten så sier man helt sikkert det finnes noe, uten et snev av bevis eller så avfeier man alt, og det er det heller ikke bevis for. Det beste er å være agnostiker, å være åpen for alt, men ikke tro blindt på noe.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #22 Skrevet 25. desember 2008 Jadda, og Jehovas Vitner mener bare at det kun er 144 000 mennesker som kommer til himmelen, så jeg håper for din skyld VIRKELIG, at du er en av de heldige. n00b. Synd dere allerede har forhåndsdømt barna i Afrika, siden de ikke "bryr seg om annet" enn å finne mat og rent vann for å overleve. Mennesker med alt for mye fritid. Sukk. Har ikke forhåndsdømt noen. Og det finnes Jehovas vitner i hvert land i Afrika i tusentallsvis, og i alle land. Det vi tror er at Gud danner en himmelsk regjering der han kaller på et visst antall mennesker fra jorden. Hensikten med jorden er å fjerne onde mennsker slik at jorden igjen kan bli et paradis. Alle har muligheten til å vende om før han gjør det. Vi tror IKKE på at mennesker skal pines i helvete, slik kirka har lært folk i alle år. Heller ikke at ALLE kommer til himmelen når de dør. Men at "de rettferdige skal arve jorden og bo på den til uavgrenset tid, ja for evig".
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #23 Skrevet 25. desember 2008 Har ikke forhåndsdømt noen. Og det finnes Jehovas vitner i hvert land i Afrika i tusentallsvis, og i alle land. Det vi tror er at Gud danner en himmelsk regjering der han kaller på et visst antall mennesker fra jorden. Hensikten med jorden er å fjerne onde mennsker slik at jorden igjen kan bli et paradis. Alle har muligheten til å vende om før han gjør det. Vi tror IKKE på at mennesker skal pines i helvete, slik kirka har lært folk i alle år. Heller ikke at ALLE kommer til himmelen når de dør. Men at "de rettferdige skal arve jorden og bo på den til uavgrenset tid, ja for evig". Hvilket grunnlag har du får å tro på dette? Har du bevis for noe av dette tullet?? Nei, selvføleglig har du ikke det, du tror blindt. Jehovas vitner handler kun om penger, de som sitter i toppen er steinrike på andre dumme menneskers bekostning. Ja, jeg har lest om jehovas vitner, hatt om de på skolen, sett dokumentarer, hørt på foredrag av to fra jehovas vitner og opplevd de personlig. Ikke til noe gode for resten av samfunnet. Hadde det vært en bilulykke og barn trengte blodoverføring, så hadde de nektet å gi. Heller se folk dø. Syke greier, ser ikke på de som likeverdige mennesker.
Gjest Gjest som skrev til deg i går Skrevet 25. desember 2008 #24 Skrevet 25. desember 2008 Jeg kan ikke se at bibelen sier noe som helst om at dommedag er nært forestående. Kan du dokumentere dette? Jeg tviler dessuten sterkt på at forskere og akademikere synes at bibelen er for tung å lese. Dette er jo mennesker som er vant til å forholde seg til kompliserte og omstendelige tekster. Jeg er klar over at Vakttårnet av og til nevner forskeres navn i sine tekster. Dette har imidlertid ingen verdi, idet de aldri oppgir kildehenvisninger. De bedriver dessuten sitatfusk i utstrakt grad, se f.eks. her for en særdeles veldokumentert og etterrettelig artikkel vedrørende dette. Jehovas vitner er for øvrig en sekt. Dette er definisjonen til en av Norges fremste eksperter på sekter: Fra http://no.wikipedia.org/wiki/Sekt På side 1 elle2, så skrev jeg et heidundranes langt innlegg der jeg siterte deg, med å vise deg nøyaktig hvor i Bibelen det står om Harmageddon. (Åp 16:16-) Jeg kan godt dokumentere i det lange og brede, men hvor interessert er du? for meg virker det som at du er mer interessert i å komme med usannheter om oss, som mange andre her på gruppa..da føles det meningsløst å svare. Når det gjelder kildehenvisninger, så fant jeg det i den første boka, og det første bladet jeg tok ut av hylla mi. Det er kildehenvisninger i ALLE blader. I boken "Livet, et resultat av utvikling eller skapelse?", er det sitert med sidetall, årstall osv. F.eks: The Enterprise, Riverside, California, USA, "Macroevolution Theory Stirs Hotest Debate Since Darwin" av Boyce Rensberger, 14. november 1980, s E9; Sience, "Evolutionary Theory under Fire", av Roger Lewin, 21.november 1980, s. 883 - 887. Tilogmed Atrenes oprindelse av Charles Darwin, oversatt av Ingebret Suleng etter originalens sjette utgave, 1889, bd. I, kap. VI, s.234 -er brukt, flere ganger i denne boken. For hvert kapittel i denne lille boken er det referert til minst 25 forfattere/bøker, det strår også hvem bildene i boken tilhører. I Våkn Opp og Vakttårnet var det heller ingen problem å finne kildehenvisninger... Jeg har heller ikke sagt at akademikere synes at Bibelen er tung å lese. Det burde kanskje være en tankevekker at mange av de intellektuelle (forskere, vitenskapsmenn, akademikere) konkluderer med at det finnes en Skaper. For meg virker det som at de store tenkerne, de stiller spørsmål, mens de som "ikke" tenker, de kommer med bastante uttalelser... Når det gjelder SEKT, så er vi IKKE en sekt. Bibelen fordømmer det å være med i sekt. Jehovas Vitner er definert som en verdensomspennende organisasjon. Finne en sekt som er over hele jorden. Sekter holder seg stort sett på et bestemt geografisk område. Vi er tildagsdato 7 millioner Jehovas Vitner, og hvert år er det tusenvis som blir det. Det er lov å stille kritiske spørsmål. Ingenting av det vi lærer holdes hemmelig, tro meg. Alle har sin egen bibel. Ja, det sees på som svært alvorlig å bryte Guds lov, loven til den mektigste i universet, men det er også galt å bryte norsk lov...?da kan man jo havne i fengsel. De som bryter Guds lov, men angrer, de blir ikke ekskludert. (Tro meg, det vet jeg alt om), blir heller tatt god t hånd om. Ingen som ser på deg med fordømmende blikk. Men de som ikke angrer, kan ikke komme tilbake før de angrer. Slik er det vel og i politikken, en som begynner å bli venstreorientert når han er i Høyre, får ikke lenger lov til å være medlem. Eller tar jeg feil?
Gjest Gjest som skrev nå nettop Skrevet 25. desember 2008 #25 Skrevet 25. desember 2008 Hvilket grunnlag har du får å tro på dette? Har du bevis for noe av dette tullet?? Nei, selvføleglig har du ikke det, du tror blindt. Jehovas vitner handler kun om penger, de som sitter i toppen er steinrike på andre dumme menneskers bekostning. Ja, jeg har lest om jehovas vitner, hatt om de på skolen, sett dokumentarer, hørt på foredrag av to fra jehovas vitner og opplevd de personlig. Ikke til noe gode for resten av samfunnet. Hadde det vært en bilulykke og barn trengte blodoverføring, så hadde de nektet å gi. Heller se folk dø. Syke greier, ser ikke på de som likeverdige mennesker. Du er så uskalig at jeg ikke gidder å svare. Tro hva du vil. Men det du sier nå STEMMER IKKE. Du virker som en utrolig sinna og en-som-snakker-før-man-tenker type person. Er du sånn hjemme også?
Gjest Infralove Skrevet 25. desember 2008 #26 Skrevet 25. desember 2008 Haha, ja det er jo sant Vi er veeeldi aktive med å forkynne, noe som vi vet at folk flest ikke setter så stor pris på.. selv føler jeg at jeg kommer og plager folk når vi ringer på. Det har du heilt rett i Det har hent noen har ringt på feil dør, og har slått feil nummer. Burde slike også få kaldt vann i trynet? Hender fra tid til annet at Jehovas vitner ringer på. Hvis ikke det passer, er det bare å si beklager. Hva er det som får folk til å tro de har fått fritak fra normal folkeskikk, bare på grunn av at de er uenig med noen i noe? Det er skilnad på uhell og bevisst handling. Å komme å forkynne for meg viser mangel på respekt. Og det er provoserande.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #27 Skrevet 25. desember 2008 Og en ting til, det var noen her som påstod at Jehovas Vitner tror at jorda ble skapt på 6 bokstavelige dager, og at dn er flat, HVA er det for no slags tull???? IGJEN må jeg si, SPØR før dere kommer med sånne uttalelser basert på hva dere tror, har hørt osv... Det er så DUMT å snakke før man vet. Det er helt latterlig å lese hva dere tror om oss. Mange av dere er fasinerende uskaelige. Etter å ha lest alt det tullet som blir skrevet om oss så tenker jeg bare "hm, virker ikke helt oppegående å skrive ned bastante uttalelser før man vet fakta.." Hvis jeg lurer på hva for eksempel pinsevennene driver med, så SPØR jeg. Jeg har lært av SE og HØR at man ikke skal tro alt man leser. Jeg ville spurt pinsevennene: "Tror dere like mye på Gud som på Jesus? Tror dere at Gud har et navn? Tror dere på himmel/helvete? Treenighet? Hva skjer når vi dør da? Hvordan ser dere på Guds rike? Hvordan sprer dere læren deres?" osv... Bare et råd til neste gang. Men nå gidder jeg ikke være her lenger
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #28 Skrevet 25. desember 2008 Har ikke forhåndsdømt noen. Og det finnes Jehovas vitner i hvert land i Afrika i tusentallsvis, og i alle land. Det vi tror er at Gud danner en himmelsk regjering der han kaller på et visst antall mennesker fra jorden. Hensikten med jorden er å fjerne onde mennsker slik at jorden igjen kan bli et paradis. Alle har muligheten til å vende om før han gjør det. Vi tror IKKE på at mennesker skal pines i helvete, slik kirka har lært folk i alle år. Heller ikke at ALLE kommer til himmelen når de dør. Men at "de rettferdige skal arve jorden og bo på den til uavgrenset tid, ja for evig". En himmelsk REGJERING?! Da tror jeg heller på spaghettimonsteret. Det er ikke halvparten så sykt engang! Og du må forresten fortelle meg en ting, hva har du gjort som tror du fortjener å komme til himmelen? Hva har egentlig DU gjort, som fortjener å sitte ved "Guds side?" Gode mennesker stenger ingen ute, gode mennesker ser ikke ned på andre , de lar alle ha sin egen tro, de prøver ikke å tvinge andre til noe de ikke vil, de innrømmer når de har gjort feil, de lever ikke av materialistiske verdier, de setter ikke egoet sitt foran andre - gode mennesker skal du lete lenge etter. Å tro at Gud skal gi BARE 144 000 mennesker et god liv er helt absurd! Du er totalt hjernevasket! Over hvilket tidsrom skal disse menneskene bli viet? Du er klar over at det finnes over 6,749,414,539 mennesker på jorden i dag? 2,13*10^-5 % av verdens befolkning er dette i dag, og da må du ikke glemme de jehovas vitner som allerede er døde, de får liksom ikke ta del i denne regjeringen, selv om de utrettet mer enn du noensinne vil gjøre?
Gjest Vakttårnet Skrevet 25. desember 2008 #29 Skrevet 25. desember 2008 Det følgende sto i Vakttårnet 15. Januar 1969, på side 39: "Kan vi på grunnlag av dette trekke den slutning at Harmageddon-slaget vil bli utkjempet innen høsten 1975, at Kristi tusenårige styre vil begynne da? Muligens... Det kan være tale om en avvikelse på noen uker eller måneder, ikke år." Og nå har det gått snart 34 år siden 1975. Jaja.
Gjest Gjest som skrev istad Skrevet 25. desember 2008 #30 Skrevet 25. desember 2008 En himmelsk REGJERING?! Da tror jeg heller på spaghettimonsteret. Det er ikke halvparten så sykt engang! Og du må forresten fortelle meg en ting, hva har du gjort som tror du fortjener å komme til himmelen? Hva har egentlig DU gjort, som fortjener å sitte ved "Guds side?" Gode mennesker stenger ingen ute, gode mennesker ser ikke ned på andre , de lar alle ha sin egen tro, de prøver ikke å tvinge andre til noe de ikke vil, de innrømmer når de har gjort feil, de lever ikke av materialistiske verdier, de setter ikke egoet sitt foran andre - gode mennesker skal du lete lenge etter. Å tro at Gud skal gi BARE 144 000 mennesker et god liv er helt absurd! Du er totalt hjernevasket! Over hvilket tidsrom skal disse menneskene bli viet? Du er klar over at det finnes over 6,749,414,539 mennesker på jorden i dag? 2,13*10^-5 % av verdens befolkning er dette i dag, og da må du ikke glemme de jehovas vitner som allerede er døde, de får liksom ikke ta del i denne regjeringen, selv om de utrettet mer enn du noensinne vil gjøre? Var du den samme som ville at jeg skulle bevise at det finnes Jehovas vitner i Afrika også? ok, NÅ skal jeg bevise det. jeg siterer fra JV verdensrapport for tjenesteåret 2006, på s. 27 i bladet Vakttårnet for 1.februar 2007. Angola: 61 034 Jehovas Vitner som rapporterer hver måned om forkynnelse. Botswana: 1 662 JV Burundi: 6595 Etiopia: 7611 ghana 80 084 Kamerun: 31 063 Kenya: 21 006 Kongo: 136 145 Nicaragua: 19 322 Sierra Leone: 1592 osv, jeg kan ramse opp alle hvis du vil, men det tar sin tid.. Flere av landene i Afrika viser stor vekst i forhold til innbyggertall. Som jeg skrev lenger opp, så skal ikke alle til himmelen nei, men leve på jorden. Du kaller meg hjernevasket, men kanskje du er hjernevasket til ikke å tro på Gud? Åp 12: 9 står det at "Satan, den opprinnelige slage, som VILLEDER hele den bebodde jord, han ble kastet ned til jorden. han har stor vrede, idet han vet at han har kort tid igjen" Altså, Gud skal fjerne han og de onde p åjorden, gjøre den om til et paradis. tenk så fint å kunne bo på jorden i all evighet, med fred rundt seg. Nå vet jeg at du kommer til å "klikke", men det er greit. Jeg skal ikke til himmelen. Og vi stanger ingen ute, derfor går vi jo rundt og forkynner og prøver å si at du, nettop du kan få oppleve å o på en fredelig, renset jord..vi stenger ikke noen ute. De som er døde, uansett tro, får oppstandelse i paradiset her p åjorden (først når paradiset er blitt til), og får valget om de vil bo på den eller ikke. Dette krever en del studie i Bibelen, litt vanskelig å skrive alt her.
Gjest Gjest som skrev istad Skrevet 25. desember 2008 #31 Skrevet 25. desember 2008 Det følgende sto i Vakttårnet 15. Januar 1969, på side 39: "Kan vi på grunnlag av dette trekke den slutning at Harmageddon-slaget vil bli utkjempet innen høsten 1975, at Kristi tusenårige styre vil begynne da? Muligens... Det kan være tale om en avvikelse på noen uker eller måneder, ikke år." Og nå har det gått snart 34 år siden 1975. Jaja. ja du har rett at Jehovas vitner i gammel tid trodde at Harmaggedon skulle komme da. men det var mange andre ting også som man ikke hadde full forståelse for, men som man i ettertid ser at det og det var feil. For det står jo klart ut i Bibelen, sort på hvitt, at den time og dag vet ingen (selv ikke jesus Kristus), kun Gud. Hvis at vi skulle vite dataoen, da ville jo alle snu rett om på hælen og si at dde tror på Gud, sant? men er det riktig tro? Før feiret bibelstudentene jul, mange røkte og gjorde andre ting som vi IKKE gjør i dag. Grunnen til det er det som står (husker ikke nå akkurat hvor) at "sannehetens lys gradvis skal bli åpenbart for dere". Gradvis ja, så etterhvert har vi fått en klarere forståelse av bibelen. Selvsagt vet vi ikke datoen for når gud griper inn. Det kan du se hvis du leser dagens Vaktårnet og Våkn Opp
Gjest Gjest som skrev istad Skrevet 25. desember 2008 #32 Skrevet 25. desember 2008 Hvorfor kommer dere på døra mi når jeg ikke er interessert i det dere har å si fordi det bare er bullshit? Jeg synes synd på deg fordi du har blitt hjernevasket og ikke er istand til å tenke logisk og fornuftig. Slutt å prakk tullet deres på andre, hold det for dere selv. Jeg hadde to fra jehovas vitner på skolen og det de sa var skremmende, virkelig sykt. Dersom folk er interessert i å høre på tullet deres, så kommer de til dere. Problemet da er vel at ingen kommer, fordi normale fornuftige mennesker synes dere er dumme. Dere har så mange merkelige argumenter, men selv om jeg får en god latter av å høre på dere, så er det skummelt med mennesker som dere. Folk som er kristne/andre religioner som holder troen for seg selv og kan akseptere at andre er ikke-troende er greit, men sekter som dere har jeg ikke noe til overs for. Du tror vel også at jorda ble skapt på 6 dager og at jorda er 6000 år gammel og flat! btw, nei jeg vil ikke at du skal bli sint, jeg vil at du skal holde troen din for deg selv.Synes du burde undersøke fakta før du tror noe blindt, hvorfor er du ikke uvitende? Hva gjør at du tror det du tror når det som sagt ikke finnes noen bevis for det og at det er veldig ulogisk. Tror du på andre aspekter ved vitenskapen som feks DNA testing, Newton osv..? Kanskje du har blitt hjernevasket til ikke å tro på Gud? på verdensbasis er du i minoritet når de tgjelder å ikke tro på Gud. Minoritet! Nei, vi tror ikke at jorda er flat. Nei, vi tror ikke at jorden ble skapt på 6 bokstavelige dager. Nei, ifølge Bibelen kan vi ikke hjolde troa for oss sjøl. Ja, vi undersøker fakta. For eksempel boken "Livet, et resultat av utvikling eller skapelse", trekkes det fram om den enestående kompleksiteten ved en celle, DNA, hjernen. OG det siteres til HUNDREVIS av ikke-religiøse forskere, vitenskapsmenn og andre som forsker på nettop DNA og adnre ting. Bibelen snakker om DNA, vannets kretsløp, at jorden er rund(!) LENGE før noen forsker kom med slike konklusjoner. Galileo hold på å bli drept når han sa til kirka at jorda ER rund, det står i Bibelen jo! På den tia ville jo ikke kirka at folk skulle lese Bibelen, de som gjorde det ble brent på bålet.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #33 Skrevet 25. desember 2008 (endret) Kreasjonisme - et resultat av sitatfusk eller bedrag? På vaskeseddelen hevder Vakttårnet at boken Livet - et resultat av utvikling eller skapelse? (heretter: Skapelse) "inneholder en grundig drøftelse av spørsmålet om hvordan livet har oppstått" og på side 9 sier boken at "for å trekke riktige konklusjoner må vi overveie alle fakta med et åpent sinn." Endret iht Kvinneguidens regler for kopibeskyttet materiale Bolledeig (mod) Resten av teksten finner man på Fra http://www.skepsis.no/pseudovitenskap/jeho...fusk_og_ev.html Endret 26. desember 2008 av Bolledeig
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #34 Skrevet 25. desember 2008 Var du den samme som ville at jeg skulle bevise at det finnes Jehovas vitner i Afrika også? ok, NÅ skal jeg bevise det. jeg siterer fra JV verdensrapport for tjenesteåret 2006, på s. 27 i bladet Vakttårnet for 1.februar 2007. Angola: 61 034 Jehovas Vitner som rapporterer hver måned om forkynnelse. Botswana: 1 662 JV Burundi: 6595 Etiopia: 7611 ghana 80 084 Kamerun: 31 063 Kenya: 21 006 Kongo: 136 145 Nicaragua: 19 322 Sierra Leone: 1592 osv, jeg kan ramse opp alle hvis du vil, men det tar sin tid.. Flere av landene i Afrika viser stor vekst i forhold til innbyggertall. Som jeg skrev lenger opp, så skal ikke alle til himmelen nei, men leve på jorden. Du kaller meg hjernevasket, men kanskje du er hjernevasket til ikke å tro på Gud? Åp 12: 9 står det at "Satan, den opprinnelige slage, som VILLEDER hele den bebodde jord, han ble kastet ned til jorden. han har stor vrede, idet han vet at han har kort tid igjen" Altså, Gud skal fjerne han og de onde p åjorden, gjøre den om til et paradis. tenk så fint å kunne bo på jorden i all evighet, med fred rundt seg. Nå vet jeg at du kommer til å "klikke", men det er greit. Jeg skal ikke til himmelen. Og vi stanger ingen ute, derfor går vi jo rundt og forkynner og prøver å si at du, nettop du kan få oppleve å o på en fredelig, renset jord..vi stenger ikke noen ute. De som er døde, uansett tro, får oppstandelse i paradiset her p åjorden (først når paradiset er blitt til), og får valget om de vil bo på den eller ikke. Dette krever en del studie i Bibelen, litt vanskelig å skrive alt her. Hallo i luken? Afrika består av 955,206,348 mennesker i 2008. Dette er 14,3 % av jordas befolkning. Tallene du kommer med er latterlige i forhold. Jeg stiller bibelen på linje med en eventyrbok, og den kan faktisk være utrolig underholdende til tider. Men du kan ikke se bort fra det faktum at den faktisk er skrevet av mennesker, mennesker som meg og deg. Selv om du tydeligvis ikke er særlig kreativ av deg da, som må bruke sitater og sammendrag i hver eneste setning du skriver. Hadde jeg sittet her og referert til Askeladden med alt jeg skrev, så hadde vel du begynt å lure også?
Gjest Julefeiring i Bethel, Brooklyn: Skrevet 25. desember 2008 #35 Skrevet 25. desember 2008 http://www.geocities.com/Heartland/2919/be...-christmas3.jpg Morsomt bilde!
Gjest Samme gjest Skrevet 25. desember 2008 #36 Skrevet 25. desember 2008 Rutherford er også med på bildet, forresten.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #37 Skrevet 25. desember 2008 Og en ting til, det var noen her som påstod at Jehovas Vitner tror at jorda ble skapt på 6 bokstavelige dager, og at dn er flat, HVA er det for no slags tull???? Nei, vitnene mener at "dag" skal leses symbolsk. Russell, som er grunnleggeren av denne sekten mente nemlig at en dag i denne sammenhengen er 7000 år. Dette fordi han var veldig interessert i geologi, og han innså dermed at bibelens ord ikke stemmer i dette tilfellet. Det at en dag = 7000 år, danner også grunnlaget for at dommedag skulle komme i 1975, noe som kjent ikke er tilfelle. Jeg synes synd på Jehovas Vitner og på medlemmer i andre dommedagssekter, idet de i stedet for å leve livet her og nå, anstrenger seg til det ytterste for å få et godt liv etter døden. I vitnesammenheng innebærer dette å ringe på en masse dører, gå på møter, kle seg sømmelig, og passe på at man ikke tenker upassende tanker (og i særdeleshet at man ikke har for mye med ikke-vitner å gjøre, i og med at de er besatt av Satan himself.) Trist er det.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #38 Skrevet 25. desember 2008 Hallo i luken? Afrika består av 955,206,348 mennesker i 2008. Dette er 14,3 % av jordas befolkning. Tallene du kommer med er latterlige i forhold. Jeg stiller bibelen på linje med en eventyrbok, og den kan faktisk være utrolig underholdende til tider. Men du kan ikke se bort fra det faktum at den faktisk er skrevet av mennesker, mennesker som meg og deg. Selv om du tydeligvis ikke er særlig kreativ av deg da, som må bruke sitater og sammendrag i hver eneste setning du skriver. Hadde jeg sittet her og referert til Askeladden med alt jeg skrev, så hadde vel du begynt å lure også? Hallo til deg også... Tydelig at du bare skumleser...skrev at jeg ikke tok med alle i hvert land, det hadde jo tatt litt tid. trang er den port og smal er den vei som fører til livet, og FÅ er de som finner den. Så ja, på verdensbasis er vi bare en promille av verdensbefolkning. Men vi er over hele jorden. Når det gjelde sitater, så er det en annen her som mener at vi driver med sitatfusk, og at vi ikke siterer. Derfor siterer jeg. Er det også galt nå?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. desember 2008 #39 Skrevet 25. desember 2008 Nei, vitnene mener at "dag" skal leses symbolsk. Russell, som er grunnleggeren av denne sekten mente nemlig at en dag i denne sammenhengen er 7000 år. Dette fordi han var veldig interessert i geologi, og han innså dermed at bibelens ord ikke stemmer i dette tilfellet. Det at en dag = 7000 år, danner også grunnlaget for at dommedag skulle komme i 1975, noe som kjent ikke er tilfelle. Jeg synes synd på Jehovas Vitner og på medlemmer i andre dommedagssekter, idet de i stedet for å leve livet her og nå, anstrenger seg til det ytterste for å få et godt liv etter døden. I vitnesammenheng innebærer dette å ringe på en masse dører, gå på møter, kle seg sømmelig, og passe på at man ikke tenker upassende tanker (og i særdeleshet at man ikke har for mye med ikke-vitner å gjøre, i og med at de er besatt av Satan himself.) Trist er det. du tar feil feil og atter feil.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #40 Skrevet 25. desember 2008 du tar feil feil og atter feil. Kan du vennligst fortelle meg hvor jeg tar feil, og hva som er feil i det jeg skriver her?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå