Viktoria85 Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #161 Del Skrevet 23. mars 2010 Da får jeg lage meg en ny så fort jeg rekker det da. I dag har vi vært å tatt alle blodprøvene vi skal ta, så nå kan gynekologen sende henvisningen til prøverør, og da er det bare å vente på brev fra Rikshospitalet. Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #162 Del Skrevet 30. mars 2010 Det skjer merkelige ting her... På lørdag, og den dagen jeg tror er IKM-dagen som jeg også har skrevet for rett over 2 uker siden,(har ikke brukt EL-tester denne mnd) satte vi oss i bilen for å kjøre på påskeferie sammen med svoger og svigerinne. Jeg merket etter 1 times kjøring at her skjer det ting, mensen var kommet. På neste bensinstasjon sjekket jeg trusa og den var det litt brunt blod i. Jeg fikk satt i en tampong, og det merkelige var at når jeg tok den ut igjen etter 4 timer (og forventet at den skulle være full av blod) så var det bare bittelitt brunt blod på tuppen av tampongen. Jaja, tenkte jeg, får bare sette inn en ny for mensen er nok bare litt forsinket. 4 timer etterpå skulle jeg skifte tampong igjen, og merket at det var ubehaglig å ta den ut. Grunnen var at den var tørr, helt tørr! Ikke en eneste bloddråpe. Og har ikke hatt en eneste blødning etter det. Det er nå 3 dager siden. Kanskje dette var en festeblødning, eller en mini-blødning på IKM-dagen og at jeg er gravid? Håper det, men det skal nok mye til med så dårlige svømmere som mannen har (1 i motilitetsgrad, 18 % motile svømmere). Men det er jo såklart en sjans der! Problemene kommer her: 1) Jeg har ikke vonde bryster, og det pleier jeg alltid ha før mensen, og skulle da tro at jeg også fikk det hvis jeg var gravid. Eller går det an å ha det så ulikt? 2) Jeg har kjent på livmortappen, og den er ganske myk. Jeg trodde den skulle være myk utenpå og hard inni ved graviditet. Ved mensen er den jo myk. Jeg burde jo bare testet, men er hos svigers og vil ikke ha den oppturen eller nedturen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 31. mars 2010 #163 Del Skrevet 31. mars 2010 Vet ikke om jeg kan gi deg noen gode svar.. Men vil jo si det høres ut som det er god sjangs for at du er gravid Om du ikke har brukt å gå over IKM på den måten så vil jeg også si det er god sjangs du er det Vonde pupper var noe jeg ikke brukte å ha før mensen, men fikk det da jeg var gravid.. Så det kan jo være at det blir slik man ikke bruker å ha det når man er Blir spennende å høre når du kommer hjem, regner med du venter med å teste til da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 1. april 2010 Forfatter #164 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Ja hvis jeg ikke får mensen før på tirsdag så tester jeg på onsdag morgen. Blir spennende, men jeg prøver å ikke ha forhåpninger. Jeg har iallefall aldri oppleved å ha en sånn mini-blødning på IKM-dagen før, så litt håper jeg jo selvfølgelig! Krysser fingrene! Endret 1. april 2010 av Viktoria85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 2. april 2010 Forfatter #165 Del Skrevet 2. april 2010 Kan også informere om at livmortappen forandrer seg hele tiden. De siste dagene har den vært høyt oppe og som en nesetipp i konsistens. Åpningen er også lukket. Dette er jo slik den er ved graviditet, men som sagt så kan den forandes hele tiden. Så jeg lever i spenning her! Puppene er fremdeles ikke vonde eller ømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 9. april 2010 Forfatter #166 Del Skrevet 9. april 2010 Fremdeles ingen vonde pupper, men jeg har hatt et par dager med hvit utflod, og det har jeg ikke hatt før noen gang. Leser på flere forum at det er et graviditetstegn, så jeg håper på det beste! Jeg har ikke testet ennå for jeg venter på pakke fra billige-tester.no i posten. Den kommer i morgen (lørdag) eller på mandag. Så får vi se da... Jeg håper av hele mitt hjerte at testen er positiv, men det skal så mye til at det virker helt håpløst! Det er jo veldig rart med den lille blødningen jeg hadde, for jeg har aldri spottet slik før. Men så syns jeg det er så dumt at jeg ikke har vonde pupper. Hadde jeg hatt det så hadde jeg vært sikker på at jeg var gravid. Og så er det det at jeg aldri fikk testet om jeg hadde EL da jeg tror jeg hadde det. Så får alt jeg vet, så kan de være jeg har EL nå. Huff, skal ikke være lett å forstå seg på denne kroppen! Det skal bli godt å få et svar snart, selv om jeg egentlig ikke tørr å teste i frykt for at den skal være negativ enda en gang, spesielt når sjansen er så stor for det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 10. april 2010 #167 Del Skrevet 10. april 2010 Oi, her blir det spennende å se - tenk om spiren faktisk sitter :rødme: Lykke til med testing - håper du oppdaterer raskt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #168 Del Skrevet 16. april 2010 Hei igjen. Raskt svar ble det dessverre ikke Zia. Beklager det! Jeg har hatt en så travel uke. Jeg testet på lørdag 10.04, og testen var dessverre negativ denne gangen også. Men det hjelper veldig å vite at vi står i kø for prøverør. Da er det liksom ikke så ille at testen er negativ, selv om det selvfølgelig alltid er trist... Nå nettopp var jeg på do før jeg skulle legge meg, og når jeg tørket meg merket jeg at jeg hadde fått rødrosa utflod. Merkelige greier... Ikke har jeg vondt i puppene så det kan ikke være mensen som er på vei, og heller ikke en graviditet da. Så hva kan det være? Har jeg plutselig bare begynt å spotte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 18. april 2010 #169 Del Skrevet 18. april 2010 :klø: Så rart det var da? Festeblødning? Kan jo være spotting, men pussig om du aldri pleier å ha det som du sier... Håper det normaliserer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 18. april 2010 Forfatter #170 Del Skrevet 18. april 2010 I går kom det litt brun utflod, mens i dag er det mensenlignende blødning. Nok til at jeg bruker tampong av normal størrelse. Jeg ser på tickeren min at det er nesten 2,5 mnd siden sist jeg hadde mensen, så kanskje livmora mi vil renske opp inni der, og at dette er en blødning uten eggløsning på forhånd??? Og at det igjen forklarer at jeg ikke har vonde pupper og ikke mensenvondt i magen slik jeg pleier å ha litt av på dag 2. Hva tror dere om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #171 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg tror jammen meg at det var TR som var her forrige uke. Det var mye mindre enn det pleier å være, men varte i 5-6 dager før det var helt slutt, slik det pleier. Merkelig... Så da regner jeg PP 12 for begynt, 1 år og 8 mnd (20 mnd) etter at vi begynte i september 2008! Det er lenge altså! Forstår ikke at jeg har holdt ut, men en gir på en måte litt opp etterhvert, og da legger en litt mindre følelser i det. Nå venter jeg på brev ang. time på Rikshospitalet. Tenkte å ringe til sykehuset vi var på utredning på for å høre om de har sendt henvisningen. Vi var jo å tok obligatoriske blodprøver (HIV, gentesting, osv) for prøverørsforsøk for en god stund siden, og sykehuset skulle sende henvisning når de fikk svar på disse. Så håper at prosessen er i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 29. april 2010 #172 Del Skrevet 29. april 2010 Det er sikkert lurt å ringe - det er iallfall min erfaring med det meste. Ringer man rykker man frem i køen, eller unngår å bli glemt Håper det har skjedd noe, så dere ikke er for langt unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #173 Del Skrevet 8. mai 2010 Det er nok lurt å ringe ja, men har dessverre ikke fått gjort det enda. Plutselig er arbeidsdagen over og ingen folk å få tak i på sykehuset. Jeg valgte å ikke begynne på Pergo etter forrige TR. Grunnene til det at jeg var usikker på om det var en ordentlig mens jeg hadde forrige gang. Jeg kan ta Provera for å få i gang blødning, men det orker jeg ikke før eksamener og lesingen er overstått. Men, hvis tanta kommer før det er gjort, så kommer jeg til å begynne på Pergo da. Med andre ord: Ingenting nytt her God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 9. mai 2010 #174 Del Skrevet 9. mai 2010 Sikkert lurt å vente litt med Provera'en da ja Håper tanta kommer helt av seg selv dagen etter siste eksamen da - kanskje du får full klaff nå som prøverør er på trappene - er jo flere her inne som har hatt det slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #175 Del Skrevet 28. mai 2010 I går fikk jeg TR på overnattingstur med klassen. Ingen dusj. Kun utedo. Hehe, det var litt vanskelig å vite hvordan en skulle ordne seg, men jeg fikk det til på et vis. Nå er jeg hjemme igjen etter 4 dager borte fra mann og hund. Denne syklusen begynner jeg på Pergo. Begynner på dag 3, altså i morgen. Så da blir det hver dag fra dag 9 til 15, etter streng beskjed fra legen Da endrer jeg tickeren til 28 dagers syklus, og satser på at EL kommer når den skal. Jeg skal forresten også ta blodprøve på dag 21? eller dag 23?. Husker ikke helt, men jeg har det skrevet opp et sted. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. mai 2010 #176 Del Skrevet 30. mai 2010 Tanta uten hygiene-muligheter er ikke så gøy Du har min fulle medlidenhet Så spennende med Pergo på deg også Jeg begynte også dag 3, og tok dobbel dose i 5 dager. Jeg skal ta blodprøve både dag 21 og 23 jeg da, så du er sikker på at du bare skal en av dagene? Synes det er rart at legen sier dere kan slutte å alt dag 15 :klø: Det er jo mange som får EL senere enn det på Pergo. Men du temper kanskje så du kan følge med litt selv og? Greit å helgardere seg - kjedelig å miste en mulighet fordi man sluttet for tidlig. God søndag, og lykke til med Pergoen - måtte det blir full klaff for oss begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #177 Del Skrevet 2. juni 2010 Hehe, ja det var ikke like enkelt på overnattingstur, jeg tar til meg all medlidenhet jeg kan få Jeg klarte faktisk å GLEMME å ta med Pergo på tur til Vestlandet i helga. Jeg turte ikke bare ta Pergo når jeg kom hjem i går, for da var det allerede dag 6. Litt dumt å ikke gjøre det ordentlig når jeg først skal ta Pergo tenker jeg, så jeg får ta det neste syklus. Irriterende at jeg klarte å glemme å ta de med altså... Men turen til Vestlandet var bra, det var bare på hjemturen at alt skar seg. Vi klarte å kjøre på en katt og to fugler. Det var en dødsulykke på E39 ved Flekkefjord, så vi måtte ta en lang omkjøring på flere timer. Vi hadde tenkt å kjøre gjennom Oslofjordtunnelen, men den var jo stengt, så da måtte vi kjøre via Oslo og så ned til Østfold. Turen på 8 timer ble til 12,5, altså 4,5 time lengre enn vanlig. Og det føles veldig langt på en tur som allerede er lang! Vi var fremme kvart over 4 i natt og mannen gikk på jobb kl 8, så det var ikke mange timene med søvn han fikk stakkars. Jeg har heldigvis fri til eksamenslesing, så jeg sov faktisk til 12 i dag. Herlig å få sove ut. På vei fra Oslo til Østfold så vi en mann som gikk å sjanglet i veikanten på motorveien. Vi ringte politiet og de sendte en bil for å hente han. Det var dagens gode gjerning. Får håpe det veier opp for både død katt og døde fugler _________________ Ja, det er kanskje litt tidlig å slutte med på dag 15, vi hadde jo ikke sluttet helt altså, men det hadde blitt annenhverdag i stedet for hver dag, men jeg følger ditt råd og holder på daglig litt lenger da Jeg har bare fått én henvisning til blodprøve, så det blir bare en dag ja. Hvis jeg begynner på Pergo på dag 3, så blir blodprøven dag 21, og hvis jeg begynner på dag 5 blir det blodprøve dag 23. Tror jeg egentlig kunne velge hvilken dag jeg vil begynne...? I dag har jeg ringt sykehuset å spurt om henvisning til prøverør er sendt, og det var den! Den var først sendt 14. april, og så sendt 22. april. Var sikkert noe greier som ikke var i orden første gangen tenker jeg. Herlig å vite at vi nå er i systemet og at vi har vært det i snart 1,5 mnd. Ventetiden på Rikshospitalet er på 20 uker, altså 5 mnd, så hvis alt går på skinner så kan vi ha et forsøk med prøverør i september allerede! Da er det gått 2 år siden vi begynte å prøve... Håper av hele mitt hjerte at det klaffer på første forsøk, det hadde vært himmelsk!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 2. juni 2010 #178 Del Skrevet 2. juni 2010 Ai ai, litt av en biltur dere fikk hjem igjen ja, med både katter, fugler og fulle mannfolk Tipper det ble en artig dag på jobb for mannen din med noen få timer søvn stakkars Sikkert lurt å vente med Pergoen om du ikke hadde fått tatt den før dag 6 ja - greit å gjøre det ordentlig som du sier. Virker som det er mye ulikt blant leger mtp Pergo - noen begynner dag 3 og noen dag 5, noen tar bare 4 dager, noen bare enkle kurer, noen begynner på trippel og gud-vet-ikke-hva. Det kan jo være det er en plan bak det hele hos de ulike legene, men jeg mistenker nok at det er mer på slump Så spennende at det nærmer seg prøverør for dere Må være deilig å vite at det kanskje snart kan skje noe! 5 måneder er jo ganske lenge å vente, men når dere alt har ventet 1,5 måned, og det blir rett over sommeren, så går tiden fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #179 Del Skrevet 5. juni 2010 5 mnd er lenge å vente ja, men nå har vi jo faktisk bare 3,5 igjen og det er ikke verst! Jeg tror også det kommer til å gå fort nå i sommer. Sommerne går alltid fort, mye fortere enn vinteren. Det burde helt klart vært omvendt! I tillegg rekker jeg jo en enkel, kanskje også en dobbel, pergokur i løpet av sommeren. Da holdes jo spenningsnivået oppe, slik at det ikke blir kjedelig med all denne ventingen. Hvordan er det egentlig med prøverør? Skal vi ha en samtale først, og få resepter på medisiner osv? Det må jo nesten være sånn? Og så tar vi ut egg etter så og så lang tid med medisinger? Hvor lenge er det egentlig før befruktede egg settes inn igjen? Hmm... tror jammen jeg må lese meg opp på emnet På torsdag er det eksamen igjen, nr. 3 så langt. Så har jeg en den 14. juni, og så er det skolefri! Nå har jeg bare et halvt år igjen i lærerutdanningen på 4 år. Jeg har tatt et ekstra fag på kveldstid dette året slik at jeg slipper det siste halve året. Herlig! Da begynner jeg å jobbe i januar, og hvis det blir baby i juni så rekker jeg akkurat å jobbe 6 mnd, og det er vel det som er kravet for å få fødselspenger. Vet noen om vikarjobbing gjelder, eller må det være på samme arbeidsplass hele perioden? Kanskje jeg heller må satse på baby i juli eller august. Da får jeg jo 10 mnd permisjon + 2 mnd sommerferie = 12 mnd hjemme. Det hadde vært supert! Hehe, lov å drømme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #180 Del Skrevet 16. juli 2010 Oi, nå var det lenge siden sist jeg var her inne. Grunnen til det er vel at det er sommer, sommerjobbing, og lite som skjer på prøvefronten. En liten oppdatering har jeg; for noen uker siden fikk vi brev fra Riksen. Der stod det at mannen måtte ta en tredje sædprøve, på Riksen denne gangen, og at jeg måtte ta blodprøve på dag 3 i syklusen enda en gang. Jeg ringte inn å forklarte at vi allerede hadde tatt prøvene, henholdsvis to og en gang før, men dama som tok telefonen mente at vi skulle ta dem en gang til siden legen hadde bedt om det. Så da blir vi pent nødt til det. Problemet er at syklusen min tar ingen ende. Lurer litt på om jeg skal ta Provera for å bare få en blødning, men så er det kanskje dumt i forhold til blodprøven? Provera gir jo en kunstig blødning... og da er vel kanskje ikke hormonnivået det samme i kroppen som ved mens etter eggløsning??? Tror nok det er best å la TR komme av seg selv når det gjelder blodprøven. Eller hva sier dere? Håper dere alle har en fin sommer, for min del går det i jobbing. Er ikke noe gøy når "alle andre" har ferie og kan nyte sol og varme. Men men, gleder meg til lærerferiene i mange, mange år fremover, fra og med neste sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå