Gå til innhold

Viktoria sin dagbok


Viktoria85

Anbefalte innlegg

Ja, det er spennende nå!

Jeg er så treig av meg at jeg ikke har fått rint til gyn. enda. Tenkte jeg skulle vente å se hvordan det går denne PP, og så ringer jeg til uka dersom jeg får mensen de nærmeste dagene.

Har fremdeles vondt i puppene, og de tre siste dagene har jeg hatt mensenvondt i magen. Er ikke der hele tiden sånn som med mensen, men kommer noen ganger hver dag.

Jeg er jo egentlig ikke sikker på når ikm er, jeg har bare tatt den dag nr. 3 (av 4 dager) med EL-slim som EL-dagen, og regnet 14 dager frem i tid for å finne IKM.

Sånn ellers så har jeg gått i 3 dager å sjekket trusa hele tiden, for jeg føler at mensen kommer snart. Syns det er merkelig at jeg har hatt mensenvondt i 3 dager nå. Pleier å være slik den dagen mensen kommer, og dagen etterpå. Håper jo selvfølgelig at det er en liten spire på vei, i stedet for TR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestilte tester fra billige-tester.no i går. Tror de er her i morgen, eller onsdag, så da tester jeg den dagen de kommer :)

Vet jo ikke om IKM er i dag, men TR har ikke kommet, og jeg har fremdeles mensmerter noen ganger til dagen. I går kveld ble puppene ømme over hele puppen, i stedet for bare på sidene mot armene som det har vært fra den 13.03. Så IKM nærmer seg i allefall, om den ikke har vært enda.

Får oppdatere symptomlista mi:

Søndag 09.03: EL-slim

Mandag: 10.03: EL-slim

Tirsdag 10.03: EL-slim

Onsdag 11.03: Stikninger

Fredag 13.03 begynte puppene mine å bli ømme ut mot sidene

Torsdag 19.03: Mensenvondt i magen noen ganger til dagen

Fredag 20.03:Mensenvondt i magen noen ganger til dagen

Lørdag 21.03Mensenvondt i magen noen ganger til dagen

Søndag 22.03: Begge puppene er ømme over hele puppen og mensenvondt i magen noen ganger til dagen

Mandag 23.03: IKM? Begge puppene er ømme over hele puppen og mensenvondt i magen noen ganger til dagen

Det var symptomer frem til i dag. Om det er TR-symptomer eller spire-symptomer vet jeg ikke enda, men håper selvfølgelig på det siste. Tiden vil vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel, på tide med en liten oppdatering av symptomlista mi igjen:

Søndag 09.03: EL-slim

Mandag 10.03: EL-slim

Tirsdag 10.03: EL-slim

Onsdag 11.03: Stikninger

Fredag 13.03: begynte puppene mine å bli ømme ut mot sidene

Torsdag 19.03: Mensenvondt i magen noen ganger til dagen

Fredag 20.03: Mensenvondt i magen noen ganger til dagen

Lørdag 21.03: Mensenvondt i magen noen ganger til dagen

Søndag 22.03: Begge puppene er ømme over hele puppen og mensenvondt i magen noen ganger til dagen

Mandag 23.03: IKM? Begge puppene er ømme over hele pupoen og mensenvondt i magen noen ganger til dagen

Tirsdag 24.03: Begge puppene er fremdeles ømme, og jeg kjenner mer og mer til murringene. Nå har eg de ca. 8-9 ganger til dagen. Har også fått litt utflod nå. Har vært helt tørr fra EL til nå. Den er helt blank, og littegranne slimete. Jeg er også blitt veldig tørst. Drikker masse vann for tiden. Vet ikke om det er et graviditetstegn, men tenkte jeg skulle skrive det opp siden det var "utenom det vanlige".

Vet ikke hva utfloden er tegn på. Har hørt at slimhinnene i livmora kan begynne å "lekke" slim noen dager før TR. Så kan jo være det. Noen som har andre forklaringer? Jeg vet ikke hvordan det er med graviditet og utflod. Noen som vet? Kirin du er jo gravid nå. Hvordan er det med deg hvis jeg får spørre?

Edit: Innlegget ble plutselig publisert ved et uhell med tastaturtrykkingen min :) Måtte derfor skrive ferdig før jeg kunne publisere det ordentlig.

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi! Gurimalla så spennende da! ;)

Vannaktig utflod er graviditetstegn. Jeg fikk det ved IKM og har det delvis enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre kom TR i dag. Jeg ble skikkelig lei meg, for jeg var 99 % sikkert på at jeg var gravid. Syns det var merkelig at puppene ble ømme så lenge før TR kom, og at jeg har hatt så mye mensmurringer så lenge før. Kanskje var det en såkalt kjemisk graviditet? Jeg vet ikke. Dumt er det i allefall... :( Men vi har jo ikke noe annet valg enn å bare fortsette å prøve.

Nå skal jeg i allefall ringe gyn. i morgen tidlig, å høre om jeg kan få noen medisiner for å få EL regelmessig. Jeg orker ikke så lange og uregelmessige sykluser nå når vi prøver. Kan jo gå alt fra 6 uker til 10 uker. Og det er for lenge syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det var leit! Jeg hadde troa på deg jeg også. :troest:

Holder med deg i å ringe gyn - ikke bra med sånne sykluser. :klemmer:

Endret av Kirin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så dumt da!! :tristbla:

Høres ikke noe særlig ut med så lange sykluser nei! Håper du får orden på det snart og at en liten spire sitter fortere enn fy!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg seriøst ska ta en alvorsprat me din TR! Lange sykluser, ingen graviditet osv?? Nej, huff.. Sånn kan vi ikke ha det, kan vi vel?

*sender MASSE babydryss te neste EL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten alle sammen! Det betyr mye når jeg ikke har noen andre å snakke med dette om, utenom mannen da.

Jeg ringte til gyn i dag. Hun sa at jeg måtte ha henvisning fra fastlegen. Prøvde å ringe fastlegen, men telefonen på fastlegekontoret er visst stengt på torsdager, så jeg får ringe i morgen tidlig. Forhåpentligvis får jeg komme i løpet av neste uke. Men haster jo ikke heller. Får uansett ikke begynt på el-medisiner før neste mens, men det er godt å i alle fall få gjort litt. Selv om det bare var en liten telefonsamtale.

Huff, det er slitsomt å være prøver. Kan bare tenke meg hvor slitsomt det må være for de som har prøvd lenge!

Jeg får bare konsentrere meg om skolen i mellomtiden, så slipper jeg å tenke så mye på søte, små babyer :) Men det er vanskelig å la være!

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ringte jeg til fastlegen. Hun har ikke ledig time før 15. april... Syns det var lenge å vente, og så tar det jo enda lengre tid å vente på å få komme til gyn. Huff, jeg er så lei av all ventingen!

Fastlegen min tar underlivsundersøkelser, så det kan jo være at hun også kan skrive ut resept på pergo.

Er det noen som vet om en fastlege kan gjøre det? Eller må det være en gynekolog?

Det hadde jo vært helt topp om fastlegen kunne gjort det, da hadde jeg sluppet mye venting! Og da hadde jeg hatt pergoen til neste mens begynner. (Skal vel tas på dag 5 i mensperioden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På tide med en oppdatering igjen!

Jeg og mannen har vært hjemme hos min familie hele påsken. Deilig å være hjemme!

Nå er vi tilbake på østlandet, og har siste innspurt på skolen, før eksamensperioden begynner. Tenk at det snart er sommer! Tiden går utrolig fort! Det er nå 7,5 mnd siden vi ble prøvere, men vi er ikke lenger enn PP 5. Sånn er det å ha uregelmessig mens...

Jeg var hos fastlegen for to dager siden, 15. april. Jeg sa det sånn det var; at vi har prøvd siden september, men at det ikke har klaffet enda, og at jeg har uregelmessig mens. Jeg spurte om jeg kunne få noen medisiner for å få regelmessig EL. Hun var veldig hyggelig og forståelsesfull, men hun mente at jeg måtte gå til spesialist for å få den rette oppfølgingen osv. Det er jo enig i. Etterpå spurte hun om jeg ville henvises til gyn. eller til sykeshus. Jeg spurte hva som var forskjellen, men følte ikke jeg fikk et helt tydelig svar på det. Noen som vet?

Uansett, så sa jeg at hun måtte bare gjøre det hun mente var best, så da henviste hun meg til sykehuset. Tror det var gynekologisk poliklinikk. Kan det stemme? Det er lang ventetid både hos gyn og på sykehuset, og siden jeg ikke er så gammel (23 år), og at jeg faktisk har mensen (den er "bare" uregelmessig) så er jeg ikke den første i køen heller. Men det er egentlig greit. Nå vet jeg at jeg har gjort det jeg kan, så får vi se hva som skjer fremover.

Sånn ellers, er jeg 24 dager inn i syklusen min. Jeg vet ikke hvor lang den blir denne gangen. Prøver å følge med på EL slim, og så har vi :sengekos: annenhver dag. Håper det gjør susen!

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært deilig vær her i dag! Jeg og vovsen har vært ute å gått oss et par turer i dag. Deilig å få bevegd seg litt. Tenkte jeg skulle se om jeg fikk til litt jogging også fram mot sommeren. Må komme meg litt i form, og ikke minst miste noen kilo :) Huff, er slitsomt å alltid føle seg litt for stor... Jaja, det er jo min egen feil, jeg gjør ikke akkurat noe for å bli lettere heller så... Ikke før nå :)

Litt prøvesnakk må jeg jo også få med her :) Både i går og i dag har jeg merket en stor økning i utfloden. Den er også slimete som jeg kan dra ut i en lang tråd. Så da regner jeg med at det er EL som er på vei. Jeg har bare en EL-test igjen, og den tenkte jeg at jeg skulle ta en av de nærmeste dagene. Jeg tester også med Donna Saliva fertilitetsmonitor, så da følger jeg med på den, og så bruker jeg EL-tester når jeg får utslag på Donnaen. Tenkte jeg skulle bestille nye EL-strips også. Får se om jeg får gjort det i kveld.

Jaja, ha en god natt jenter!

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen.

Da tror jeg El-tiden er over. Fikk lotionaktig utflod i dag, og i følge dette på Pernille så er det slik etter EL. Så da får vi håpe at det har klaffet denne gangen!

Flott vær her i dag, men jeg må dessverre sitte inne å jobbe med en eksamensoppgave. Den skal leveres på torsdag, og jeg har en del igjen.

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke blitt så mye oppgaveskriving som jeg hadde tenkt i helga. På fredag var jeg helt utslitt etter en lang uke, og i går fikk vi besøk fra mannen sine søsken med ektefeller. Da hadde vi en koselig dag og kveld med grilling på terassen i finværet. Det var veldig hyggelig!

I dag tenkte jeg at jeg skulle komme raskt i gang med skrivingen, men jeg ble sittende å surfe på nettet i stedet. Huff, jeg er håpløs på å komme i gang med ting, men når jeg først er i gang er jeg ganske effektiv. Får bare tvinge meg selv til å begynne å skrive...

Hadde dere en bra helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg godt i gang med oppgaveskrivingen, og regner med å bli ferdig med den ene store oppgaven i dag. Så blir det litt småplukk i morgen, før innlevering kl. 15 på torsdag.

Sol og fint vær ute, så tenkte jeg skulle sette meg ut å lese litt. Få litt brunfarge på kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut for at folk enten har sluttet å lese dagboka mi for jeg får ingen kommentarer på det jeg skriver, eller så er det noe feil slik at folk ikke kan lese det jeg skriver/får opp at jeg har oppdatert.

Jaja, jeg får fortsette å skrive likevel :) Det er gøy for min egen del å kunne gå tilbake å lese om prøvingen.

Jeg leste at Cuba har fått to svakt positive graviditetstester! Så fantastisk gøy! Jeg gleder meg på hennes vegne!

I helga reiser vi til vestlandet i konfirmasjon til søskenbarnet mitt. Vi skal være der til onsdag. Deilig å komme hjem til kjære Stavanger, familie og venner!

Ellers har jeg begynt å få litt ømme pupper. Viktig å oppdatere symptomlista :)

I dag har jeg endelig levert inn en eksamensoppgave som jeg har jobbet med siste uka. Nå nyter jeg å ha fri. Det var faktisk siste skoledag også i dag. Nå er det "bare" eksamenslesing til to eksamener igjen, før det er sommerferie.

Har dere planer for langhelga? Flere som skal i konfirmasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...