Gå til innhold

Viktoria sin dagbok


Viktoria85

Anbefalte innlegg

Jeg leser :hallo:

Kan bli litt mye å holde styr på med så mange dagbøker og andre tråder man er med på. Men jeg følger med i allefall, selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen en kommentar hver gang..

Ømme pupper er bra! Kan jo bety mye rart, men håper virkelig dere klarte det nå dere også!

Jeg skal i konfirmasjon neste helg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg hørtes kanskje litt krass ut i forrige innlegg. Det var ikke meningen i det hele tatt! Jeg skjønner godt at det er mye å følge med på :) Jeg er ikke akkurat så flink til å legge igjen kommentarer selv, så jeg har ingenting å klage på ;)

I dag har jeg vært i konfirmasjon. Det var veldig hyggelig. Alltid koselig å treffe slekta. I tillegg spilte jeg piano til sangene. Var nervøs på forhånd, men det gikk heldigvis bra!

I dag har puppene snudd fra å være litt ømme, til å bli vonde. Så IKM nærmer seg nok... Så får vi se da, om det er TR som kommer på besøk, eller om det er en liten spire. Jeg er sikker på det første... Har ingen tro på denne PP, selv om vi hadde :sengekos: regelmessig rundt det jeg tror var EL (testet ikke).

Kommer nok et nytt innlegg når jeg er tilbake på Østlandet på torsdag.

Lykke til med en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Neida, ingen problem! ;) Skjønner godt at man savnet litt tilbakemeldinger jeg! Er jo koselig med et lite "hei" innimellom hvertfall! :)

Når drar du til Østlandet da? I dag? Må vi vente helt til torsdag da før vi vet hvordan det gikk med testing? For regner med du skal teste innen et par dager, om ikke TR dukker opp da..!? :gjeiper:

Jeg husker ikke om jeg hadde noe særlig følelse i det hele tatt jeg. Tok bare en test og brått ble det svakt positiv :fnise: Men krysser fingrene for deg i allefall :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en oppdatering igjen...

Jeg tok en test torsdag morgen og den var negativ. Jeg tisset i 8-tiden UTEN å ta test, gikk å la meg igjen for jeg var så trøtt (uten å drikke noe), og tok testen med urinen i 10-tiden.

Vet ikke om dette "teller" som morgenurin. Noen som vet? Den var veldig lys. Men det har vel kanskje ingenting å si om jeg tester med morgenurin eller ikke når jeg er så nær IKM uansett??? Vet jo ikke når jeg hadde EL, så IKM kan være når som helst en av disse dagene egentlig. Merker i alle fall at det nærmer seg når jeg kjenner puppeverken, og de svake magekrampene.

Uansett, så har jeg infunnet meg i at det ikke ble noen spire denne gangen heller. Hadde heller ikke følelsen av at det gikk denne gangen. Så da er det bare å vente på TR.

Vi begynner å stresse litt nå, mannen min og jeg. Det er jo 8,5 mnd siden vi begynte å prøve, og vi begynner å bli bekymret for at ikke alt er som det skal. Som dere kanskje husker at jeg har nevnt tidligere (tror jeg) så har mannen min operert den ene testikkelen fra magen til pungen når han var 11-12 år. Dvs. at den har ligget i magen i alle de åra, noe som gjør at testikkelen har hatt det (for?) varmt, og muligens ikke fungerer. Så lenge den andre fungerer er det jo ikke noe problem, men så lurer vi jo selvfølgelig på om den gjør det da... Vi håper virkelig det.

Jeg skal jo til gyn. poliklinikk innen 6 mnd. Så da får vi ta det opp der hvis vi ikke blir gravide før den tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke testet siden torsdag? Og TR har fortsatt ikke kommet? Håper spiren har satt seg nå, men at du bare produserer HCG litt sent :gjeiper:

Ellers syns jeg ikke dere skal gi opp håpet - brått sitter den. Jeg hadde heller ingen følelse om at det hadde gått den gangen det faktisk hadde gjort det hos oss.

Det kan være at du har hatt litt startproblemer om syklusen din har vært ustabil, men jeg tro på dere og at den sitter veldig snart nå :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet siden torsdag nei, hehe. Jeg burde kanskje teste igjen? :)

Får gjøre det i morgen tidlig om ikke TR har kommet da.

Jeg kjente på livmortappen i går, og da var den myk (slik som den er før TR kommer i følge Pernilleinfo), men i dag var den høyt oppe, hard inni og myk utenpå (slik som den er ved graviditet i følge Pernilleinfo). Huff, ikke lett å forstå seg på. Men tror ikke jeg skal legge for mye vekt på livmortappen når jeg ikke pleier å kjenne etter. Har hørt at en skal gjøre det regelmessig, og til samme tid på dagen. På den måten kjenner en bedre forandringer. Så som sagt, legger ikke noe spesielt i dette.

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Her var det spennende! Håper det er gode nyheter her når jeg titter innom i morgen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet igjen når jeg stod opp i dag, men testen var negativ. Livmortappen var enda høyere oppe enn i går, så høyt at jeg såvidt fikk kjent, og den var hardere enn i går. Det er jo to motstridende symptomer, men jeg legger 99,9999 prosent vekt på testen. Så da er det bare å vente på TR... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var TR kommet dessverre. :grine::trist:

Huff, jeg har lyst å gi opp hele prøvegreia. Orker ikke mer av lange, uregelmessige sykluser, og negative tester. Men, men, det er sånn jeg føler det nå. Blir nok bedre etterhvert... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Men ikke gi opp da. :kose: Har du prøvd Vitex enda? Skal hjelpe mot uregelmessige sykluser. Ellers kunne kanskje gyn ta en liten sniktitt på deg for å se om det er noen helt åpenbare problemer?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret er heldivis bedre nå enn det var tidligere i dag.

Gynekologen sniktittet på meg forrige sommer pga. at jeg ville sjekke ut de uregelmessige syklusene. Hun fant ingenting galt, alt så helt normalt ut.

Jeg har ikke prøvd Vitex nei. Får google det, og se om det er noe for meg :)

Sånn ellers er det bare å ta fatt på PP6...

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lhinn

Hei!

tusen takk for hyggelig hilsen iboka mi :)

huff, ser du nettopp fikk mensen.. :klem: kjenner følelsen du sitter med. jeg må flere ganger tømme meg til mannen. han er så snill og positiv..får meg alltid til å smile igjen :rødme: men, det er rart med det, denne prøvinga er MYE vanskeligere psykisk (og fysisk) enn jeg noen gang kunne forestilt meg.. håper du føler deg bedre nå :kose:

ja, ser nok ut til at vi sliter med det samme..ustabil syklus. utrolig frustrerende! nå har riktignok min syklus vært "stabil" på ca. 41-44 dager de siste 3PP, men jeg tror nok ikke alt er som det skal.. den skal jo ikke være så lang! var jo hos gynekologen tidligere, men fikk ingen svar. Alt så bra ut "der inne", men vi avtalte altså at jeg skulle gi det litt mer tid, også ta kontakt igjen om noen mnd. huff, jeg skulle nok pushet litt mer på henne, hun ville nok gitt meg noe om jeg hadde mast.

nå har jeg jo (som du nok så i boka mi) begynt med temping, og det går bra, selv om jeg ikke har sovet så godt siden jeg startet med dette. jeg stresser "i søvne" og våkner tidlig. man skal jo ha 3 timer sammenhengende søvn før man temper, så tror nok at charten min ikke blir helt "korrekt" i starten. ellers er det veldig spennende synes jeg! koser meg med å føre det inn tempeskjema hver morgen, blir gøy å se en hel periode.

du skriver jo i boka mi at du ikke tror at du ville klart å tempe, vel, det trodde jeg om meg selv også. men, det er egentlig ikke så ille. temperatur-måleren lagrer siste måling, så du kan bare skru den av og sove videre. så sjekker du den da du står opp og fører inn tallene i skjema ditt. enkelt og greit! jeg er egentlig en person som sover veldig lett, så var bekymret for at jeg ikke får sove igjen de dagene jeg ikke trenger å stå opp 06.30, men det har ikke vært noe problem. jeg har t.o.m opplevd å "sovne" under tempingen, måleren datt nesten ut av munnen min..og da snakker vi sekunder senere :fnise:

også har jeg nå mottat Vitex iposten, håper dette kan stabilisere syklusen :) har jo hørt flere positive historier om denne urten, men om det faktisk funker for meg gjenstår å se.. :jepp:

God kveld til deg, :tommelopp: for at denne PP klaffer det for oss!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja har hatt det travelt med eksamenslesing og 17. mai-feiring så har ikke vært her så mye i det siste.

Jeg skal bestille Vitex jeg også tror jeg. Så får jeg se hvordan det går. Og jeg ble faktiske inspirert av deg Lhinn til å begynne med temping. Så jeg skal kjøpe meg et termometer også :) Så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Lhinn
Jeg skal bestille Vitex jeg også tror jeg. Så får jeg se hvordan det går. Og jeg ble faktiske inspirert av deg Lhinn til å begynne med temping. Så jeg skal kjøpe meg et termometer også :) Så får vi se hvordan det går.

Hei hei!

hvordan går det med deg? har du fått kjøpt noe termometer enda? :)

Nå er det ingen tvil lenger, Vitex MÅ du prøve! Missiw ble jo nylig gravid, første PP hun prøvde disse "lykkepillene", så jeg har trua! :skya:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen Lhinn. Den trengte jeg virkelig nå. Jeg fikk nettopp en telefon fra en god venninne om at hun er gravid. 3 mnd på vei. Jeg har så lyst å være glad på hennes vegne, men klarer det bare ikke. Det er så sårt at vi som har prøvd i 9,5 mnd nå ikke har blitt gravide, mens de får det til på første forsøk. Huff, får legge meg tidlig i kveld, og gråte litt. Livet er hardt altså!

Jeg har forresten verken kjøpt Vitex eller termometer. Prøver enda en syklus uten, og så skal jeg kjøpe meg begge deler dersom det ikke går denne gangen heller. Men det håper jeg av hele mitt hjerte at det gjør!

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel kanskje oppdatere dere på syklusen min også. Er ikke noe spesielt nytt, utenom at jeg merker at EL er på vei pga økt utflod. Så får jeg vel bestille en del tester på nettet, og begynne å teste for EL. Det er litt styr, men det er verdt å få vite akkurat når EL er.

Det var min lille oppdatering for i dag. Status: Litt deppa pga min gravide venninne, og at jeg ikke er det. Og litt glad for at EL nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...