Gå til innhold

Viktoria sin dagbok


Viktoria85

Anbefalte innlegg

Gjest Lhinn
Må vel kanskje oppdatere dere på syklusen min også. Er ikke noe spesielt nytt, utenom at jeg merker at EL er på vei pga økt utflod. Så får jeg vel bestille en del tester på nettet, og begynne å teste for EL. Det er litt styr, men det er verdt å få vite akkurat når EL er.

Det var min lille oppdatering for i dag. Status: Litt deppa pga min gravide venninne, og at jeg ikke er det. Og litt glad for at EL nærmer seg.

Hei hei!

godt å se at du er innom med oppdatering! ja, det føles jo litt urettferdig at det for noen klaffer med en gang, mens andre må jobbe litt for det. man er jo selvsagt glad for de som blir gravide, men samtidig blir man minnet på at det ikke har klaffet for en selv. du er ikke noe monster selv om du tenker slik :klem: som mannen min sa idag; "noen ganger er det lov å synes synd på seg selv"!

:hoppe: for at EL snaart er her!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig med en oppdatering fra deg også ja :jepp:

Huff, kjenner godt igjen følelsen når andre blir gravide og man ikke er det selv ja.

Man blir så utrolig misunnelig og føler at livet er veldig urettferdig.

Men tror nok det er deres tur snart nå :) Krysser i allefall alt jeg har for det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det jenter. I dag er formen bedre. Tror jeg var veldig trøtt og sliten i går kveld, og når jeg i tillegg fikk den telefonen, så var det dråpen som fikk begeret til å flyte over. Fikk snakket om det med både mannen og svigerinna mi (som vet at vi prøver), så det hjalp veldig det også.

God helg til alle sammen! Denne helga blir det kun avslapning på meg :) Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt forvirret her. Jeg trodde jo at EL nærmet seg pga økt utflod sist uke; 2., 3. og 4. juni. Men etter det har det vært helt tørt her. Hva har skjedd? Har jeg hatt EL, bare uten så mye EL-slim som jeg pleier? Har kroppen gjort seg klar til å slippe et egg uten å få det til, og dermed stoppet slimproduksjonen? Hva tror dere? har forresten ikke testet for EL sist uke, for jeg ventet jo på EL-slimet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ømme pupper fikk jeg på fredag, så da stemmer det med at EL var i forrige uke. Lurer på om tiden fra EL til TR er litt lang hos meg? Kan den være det, eller er det slik at ALLE har en syklus på 14 dager mellom EL og TR?

Jeg har skrevet opp symptomer gjennom hele syklusen i tre sykluser nå, og det viser seg at jeg får vondt i puppene samme dag som EL, eller en dag etterpå. Men det er jo uansett en interessant observasjon syns jeg. Det vil si at EL denne syklusen sannsynligvis var torsdag 11.06, altså er jeg nok 4 DPO i dag, og IKM er torsdag 25.06. Så får vi se da, om det ble klaff denne gangen :)

Tickeren var to dager feil, så den er nå oppdatert.

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn
Ømme pupper fikk jeg på fredag, så da stemmer det med at EL var i forrige uke. Lurer på om tiden fra EL til TR er litt lang hos meg? Kan den være det, eller er det slik at ALLE har en syklus på 14 dager mellom EL og TR?

Jeg har skrevet opp symptomer gjennom hele syklusen i tre sykluser nå, og det viser seg at jeg får vondt i puppene samme dag som EL, eller en dag etterpå. Men det er jo uansett en interessant observasjon syns jeg. Det vil si at EL denne syklusen sannsynligvis var torsdag 11.06, altså er jeg nok 4 DPO i dag, og IKM er torsdag 25.06. Så får vi se da, om det ble klaff denne gangen :)

Tickeren var to dager feil, så den er nå oppdatert.

Hei!! :goodbye:

Da var jeg tilbake for å oppdatere meg, har hatt en liten KG pause.

Alle har ikke en syklus på 14 dager mellom EL og TR (eller lutealfase som dette kalles). på pernilleinfo står det bra forklart;

Lutealfasen er tiden fra eggløsning og fram til mens. Selve eggløsningsdagen og første mensdag skal IKKE regnes med i lutealfasen. "Standard" lutealfaselengde er 12-16 dager, gjennomsnittlig 14 dager, men alt fra 10-18 dager er normalt.

Lengden på lutealfasen bestemmes av levetiden til Det gule legemet, og varierer derfor svært sjelden med mer enn +/- 1 dag hos hver enkelt kvinne. Får man vanligvis mensen 14 dager etter eggløsningen, kan man altså "variere" med å få den 13 eller 15 dager etter eggløsningen.

For å bruke meg selv som ett eksempel; Jeg "pleier" (dette har vært tilfellet siden jeg begynte med EL tester, bortsett fra én syklus) å få TR 13 dager etter EL, da blir lutealfasen min på 11dager siden man ikke teller med EL dagen og dagen TR kommer.

Når det gjelder ømme bryster (eller nippler) får jeg også dette EL dagen/dagen etter. Det er veldig kjekt at kroppen sier ifra på denne måten, spesielt for oss som har litt lengde på syklusen :jepp:

Blir spennende å følge med her nå, ikke så lenge til IKM :popcorn:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Lhinn for et flott og oppklarende svar! Satte stor pris på det :)

Siden mandag har vi vært hjemme hos min familie på Vestlandet. Vi skal i bryllup til søskenbarnet mitt på lørdag. Jeg skal være både gjest og pianist. Gleder meg til gjest-delen, og gruer meg litt til pianist-delen. Det viser seg at jeg har klart å glemme notene til sangene hjemme på Østlandet, så i morgen må jeg på et bibliotek å få låne noen notebøker, evt. ta kopi av notene der. Håper det ordner seg. Det MÅ ordne seg ! :)

Sånn ellers er puppene fremdeles veldig ømme. Jeg merket en del til humørsvingningene mandag og tirsdag, men har ikke merket noe spesielt nå etterpå. Pleier jo å vare til over mensen har begynt. Kanskje jeg bare koser meg så mye hjemme at jeg ikke har noe å "humørsvinge" over? :)

Håper alle har det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom på selveste bryllupsdagen til søskenbarnet mitt. Da har jeg nok tatt litt feil av IKM, men testet jo ikke for EL så jeg var ikke overrasket. Var en del gravide mager, og små babyer i bryllupet, så det gjorde at det var ekstra tungt at TR kom denne gangen også. Men vi kan ikke gjøre så mye med det, så det er bare å akseptere det å gå videre til neste syklus.

Vi nyter det fine sommerværet og ser frem til neste EL.

I dag har jeg fått gjort en hel del hjemme, både ute og inne. Deilig å få ordne opp litt. I morgen tenkte jeg å rydde kontoret, slik at jeg kan male der på fredag. Mannen jobber fra 9-17 hver dag, og har 40 min reisevei i tillegg, så jeg har god tid om dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da lurer jeg på om kanskje EL har vært for denne gang. Merket EL-slim på lørdag, og da var sannsynligvis EL på søndag eller mandag. Dvs at jeg kanskje er 3 eller 4DPO i dag.

Det vil si at jeg plutselig har en 4 ukers syklus istedet for 6 uker (+- et par dager) som jeg har hatt de siste 4-5 gangene. Har ikke testet for EL, så ingenting er sikkert. Jeg syns faktisk det er greit å ha det sånn også. Da blir det ikke så mye tenking på prøvingen, og på IKM, osv.

Det er rart hvordan det har blitt etterhvert... I begynnelsen var det jo som om verden gikk under hver gang TR kom. Nå er vi litt mer "likegyldige" om dere forstår hva jeg mener. Det virker på en måte så usannsynlig at vi kommer til å bli gravide, at vi tar det nesten som en selvfølge at TR kommer. Men jeg tror vi har det bedre av å ha det sånn. Blir som nevnt over ikke så mye press å tenking på prøvingen, osv.

I dag er mannen på jobb igjen, og jeg kjeder meg litt her hjemme. Skal prøve å få malt en kommode i dag.

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn

HURRA!!!! for kortere syklus!!

du bestilte vel aldri vitex du (om jeg husker rett..), så kan ikke skyldes den heller? da er det bare den flinke kroppen din som har gjort jobben helt alene!!

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

når blir IKM hos deg da? jeg hadde EL 5.juli så ikm er ca. 18.juli. kanskje vi skal teste samtidig da? :) skjønner hva du mener med at dere har blitt "likegyldige". jeg føler det VELDIG sånn nå, men det er nok spesielt fordi vi nå VET at noe er galt som kan gjøre det vanskelig å bli gravide selv. (gubben måtte t.o.m minne meg på at vi måtte :humpe: rundt EL..som regel er det jeg som har minnet han på det..) jeg har ikke testet for EL engang denne mnd...men det har jo også noe med at jeg kjenner det godt på kroppen når det er noe på ferde :nigo:

ha en flott dag!

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg bestile aldri Vitex nei. Huff, det går treigt her i gården :)

Men som sagt, er jo ikke sikkert at jeg har hatt EL, har jo ikke testet.... Men det er jo helt topp hvis kroppen min kan ordne opp med denne dumme syklusen min :)

Men hvis jeg har hatt El så har det vært 5. juli, og da har vi samme IKM Lhinn: 18. juli. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler egentlig på at jeg har hatt EL jeg... Merker absolutt ingenting i puppene, og jeg pleier alltid få vondt i puppene 10-12 dager før IKM. Vi får se hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde hatt EL, så hadde IKM vært på lørdag. Jeg har ikke merket noen ting til ømme pupper osv, så derfor har jeg nok ikke hatt EL da jeg trodde likevel. Tok en graviditetstest for sikkerhetsskyld. Den var negativ. Dvs, at jeg ikke har hatt EL denne syklusen, og venter derfor på den nå. Merker ingenting foreløpig. Er nå 30 dager siden TR, og syklusen min blir denne gangen lenger enn 6 uker slik det ser ut nå. Huff, gleder meg til jeg får time på gynekologisk poliklinikk og får noen svar på hvorfor det er slik det er...

I natt kl 5 setter jeg meg på toget og reiser til hjem til Vestlandet. Får bare håpe nsb klarer å ordne opp i strømbruddet før det!

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lhinn
Dersom jeg hadde hatt EL, så hadde IKM vært på lørdag. Jeg har ikke merket noen ting til ømme pupper osv, så derfor har jeg nok ikke hatt EL da jeg trodde likevel. Tok en graviditetstest for sikkerhetsskyld. Den var negativ. Dvs, at jeg ikke har hatt EL denne syklusen, og venter derfor på den nå. Merker ingenting foreløpig. Er nå 30 dager siden TR, og syklusen min blir denne gangen lenger enn 6 uker slik det ser ut nå. Huff, gleder meg til jeg får time på gynekologisk poliklinikk og får noen svar på hvorfor det er slik det er...

I natt kl 5 setter jeg meg på toget og reiser til hjem til Vestlandet. Får bare håpe nsb klarer å ordne opp i strømbruddet før det!

Hei!

Håper du kom deg hjem! Hm, ser nok ut til at syklusen din vil tulle litt med deg igjen. jeg opplevde jo nesten det samme som deg for ett par PP siden. Fikk utslag på el test rundt CD14, noe som var mye tidligere (EL pleier jo være CD28-31), men manglet ømme nippler, så EL var forsinket :( utrolig kjipt..man tror at syklusen er på bedringens vei, men neida...

har du ikke fått noen time hos gynekolog enda? skal de ringe deg eller? kanskje du kan purre litt på de? etter legetimen min, hvor jeg fikk henvisning til gynekolog, fikk jeg jo time uka etter...synes du må vente så lenge!

håper du har det fint på vestlandet!! :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei syklusen min er ikke til å stole på i det hele tatt. Vi får ta det som det kommer. Timen er ikke til gynekolog, men til utredning på gynekologisk poliklinikk, så da var det visst en del lenger ventetid (6 mnd) fikk jeg beskjed om. Men du har rett i at det kan være lurt å purre litt. Tror jeg skal få brev i posten, kanskje det ligger å venter på meg når jeg kommer tilbake fra Vestlandet. (Ja, jeg kom meg hjem :))

Jeg har det fint her forresten. Maler huset til foreldrene mine, mens de er å soler seg i Tyrkia :) Greit med litt ekstra penger for min del, og greit for deres del at de slipper å male huset selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er jeg tilbake i Østfold! På grunn av en dødsulykke på E39 ved Moi på mandag, tok den i utgangspunktet 9-timers lange turen 2 timer ekstra. Men jeg klager ikke. Er bare takknemlig for at det ikke var vi som måtte skjæres ut av et bilvrak. Huff!

Ellers er det ikke så mye nytt her i gården. EL var muligens nå i helga, men har ikke testet så jeg vet ikke sikkert. Vi får ta det på sikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg tror med sikkerhet jeg kan si at EL var 31/7 eller 1/8. Jeg har fått ømme pupper for en stund siden, og det betyr jo at IKM er i nær framtid, altså i morgen, eller på lørdag.

Av symptomer er det bare vanlige menssymptomer jeg har, slik som ømme pupper, humørsvingninger, og i dag kom den første lille mensmurringen. De pleier å begynne en dag og to før TR kommer.

Dersom EL var fredag 31/7 traff vi ikke med :sengekos: . Mannen kom ikke til vestlandet før på kvelden på lørdag 1/8. Da ble det jo :sengekos:, men spørs om det var i tide... Tviler egentlig på det.

Huff, nå er jeg skikkelig lei av all denne ventinga... Hvorfor må det ta så lang tid?!?! :kjefte:

*Sukk* :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn til TR enda... Fremdeles ømme pupper og murringer i magen... Så får vi se hva som skjer de neste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er spennende nå :)

Ingen TR enda. Har helt glemt å skrive her at jeg tok en graviditetstest på fredag (14/8), og den var negativ. Så nå sitter jeg her å funderer for meg selv hva som skjer. Enten har jeg hatt EL senere enn jeg trodde, eller så er lutealfasen min lenger enn 10-12 dager (altså totalt 14 dager mellom EL og TR). Eller så er jeg gravid... Tørr ikke ta en test for jeg er så redd for å få enda en blendahvit test... Tenkte jeg skulle vente noen dager til, å se om TR kommer eller ikke.

Når jeg fikk neg. test på fredag var jeg helt sikker på at TR skulle komme innen lørdagen (14-15 dager etter antatt EL). Det skjedde ingenting verken da, eller i dag (søndag). Jeg har sjekket trusa HELE tiden fra da og frem til nå, men ingenting. Tappen har jeg også kjent på. På lørdag og i dag har den vært umulig å få tak i for den har vært så høyt oppe. I løpet av kvelden har den sunket litt lenger ned. Vanskelig å tolke når jeg ikke kjenner på et fast tidspunkt, og ikke hele syklusen.

På fredag var puppene skikkelig vonde. På lørdag gikk de over til å være ømme, og ikke vonde. Slik har det fortsatt i dag. Har ikke peiling på om det kan være et tegn på noe, men skriver det opp her slik at jeg kan gå tilbake å lese om jeg trenger det :)

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...