Gå til innhold

Viktoria sin dagbok


Viktoria85

Anbefalte innlegg

Hei frkhøne!

Så hyggelig at du stakk innom dagboka mi :)

Har vært å lest hele boka di nå, og lagt igjen en hilsen der også :)

Oppdatering:

I går hadde jeg EL-slim, og regner derfor med at EL var i går eller i dag. Tickeren er oppdatert :)

Så da blir IKM 30 eller 31 desember. Lille nyttårsaften eller selveste nyttårsaften!

Vi har vært så flinke å ha :sengekos: hver eneste dag i en uke nå (etter streng beskjed fra gynekolegen som utreder oss) så håper så inderlig at spiren sitter denne gangen!

Sånn ellers har en av mine 3 gravide nærmeste venninner fått en liten jente for noen dager siden! Veldig koselig! Skal på barselbesøk over jul :o)

På fredag er siste eksamen (i fysikk), og på lørdag reiser vi hjemover til Vestlandet på juleferie. Skal bli fantastisk med ferie! Det tar på med 3 muntlige eksamener på 7 dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:sengekos::lur::ler::popcorn:

:hakeslepp: 3 muntlige på 7 dager??? Og jeg som klager på 2 eksamner på 12 dager.... :sjenert: HUff, håper det gikk bra iallefall! :jepp:

God tur hjem te Vestlandet!! :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like :hakeslepp: over 3 muntlige på 7 dager! :dåne:

Nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke går på skole lengre :lur:

Flinke dere er med :sengekos::jepp::fnise:

Syns det til tider blir litt mas med det, de gangene vi har prøvd å skulle gjort det hver dag over en lengre periode.. :sjenert:

Blir liksom mer for at man mååå, ikke for at man har så veldig lyst hver gang..

God tur på juleferie! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
:hakeslepp: 3 muntlige på 7 dager??? Og jeg som klager på 2 eksamner på 12 dager.... :sjenert: HUff, håper det gikk bra iallefall! :jepp:

God tur hjem te Vestlandet!! :nigo:

:klemmer:

Hehe, det gikk bra på alle eksamener, så da puster jeg lettet ut og er klar for et nytt semester. Det begynner ikke før om en uke (12.01). Men skal tilbake til Østlandet å jobbe på fredag. Fremdeles noen dager igjen på herlige Vestlandet! :)

Er like :hakeslepp: over 3 muntlige på 7 dager! :dåne:

Nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke går på skole lengre :lur:

Flinke dere er med :sengekos::jepp::fnise:

Syns det til tider blir litt mas med det, de gangene vi har prøvd å skulle gjort det hver dag over en lengre periode.. :sjenert:

Blir liksom mer for at man mååå, ikke for at man har så veldig lyst hver gang..

God tur på juleferie! :goodbye:

Hehe, ja jeg var ganske utslitt etter den uka der altså.

Ja det blir mas med all denne :sengekos: hos oss også. Men må man, så må man :)

Oppdatering:

Vi koser oss fremdeles på Vestlandet. Skal reise bortover til Østlandet på torsdag. Deilig med noen dager ekstra fri når alle andre begynner på jobb og skole igjen :)

Sånn ellers så trodde jeg at TR skulle komme på nyttårsaften eller dagen før. Jeg har ikke sett noe til henne. Men gleder meg ikke for tidlig for jeg har ikke ømme pupper, og det pleier jeg jo å ha hver syklus! Har prøvd å lese litt på nettet for å se om jeg finner noen som vanligvis har ømme pupper, men som ikke har hatt det når de er gravide. Finner mange som ikke har ømme pupper når de er gravide, men jeg vet jo ikke om de ikke har ømme pupper vanligvis heller. Noen av dere som kan hjelpe meg med å finne svar på dette?

Jeg burde jo bare tatt en test, men testene mine ligger på Østlandet, og jeg syns det er greit å være i fred og ro når jeg tester. Enten det er positivt eller negativt resultat. Så da venter jeg med å teste til jeg kommer tilbake igjen.

Håper du har hatt en flott ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet og det var dessverre bare en rød strek denne gangen også. Testet ikke med morgenurin siden jeg var 6 dager over den dagen jeg trodde var IKM. Så da viser det seg at jeg ikke har hatt EL enda denne syklusen. Nå er det 10 uker og 2 dager siden sist besøk av TR. Alt for lang tid når vi skal prøve å bli foreldre!

Huff for noe dritt!

Ellers er svigerinna mi gravid igjen. 11 uker på vei. Hos de klaffet det på første forsøk 1. gangen, og på 2. forsøk 2. gangen. Så urettferdig! Vi var på besøk hos de i kveld, og jeg begynte nesten å gråte flere ganger, da vi kom inn på temaet graviditet. De vet at vi prøver, og at vi har prøvd i 1 år og 4 mnd nå, og alikevel gnir de det inn, og klarer ikke å slutte å snakke om hvor lett de blir gravide. Jeg blir så såret og lei meg... At de ikke kan forstå hvor fælt det er å ønske seg et barn av hele sitt hjerte, og ikke kunne få det!

Og så legger de ut om at de bare skal ha to barn, og at det holder i lange baner! De orker ikke et tredje osv. De skal bare være takknemlige for at de i det hele tatt kan få barn, og at de har en nydelig frisk gutt, og enda et, forhåpentligvis friskt, barn på vei!

Livet er i allefall ikke rettferdig!

På tirsdag skal mannen levere sædprøve igjen. Spent på hva resultatet blir. Vi får svar ca. en uke etter. Dersom prøven er bedre kan vi begynne på Pergotime. Hvis ikke skal vi inn til en ny kontroll, der også han skal undersøkes fysisk. Jeg regner med at det blir det siste dessverre :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Inne og snikleser litt.. måtte bare kommentere når jeg leste om opplevelsen din med svigerinnen!

Skjønner kjempegodt at dette må være trist og vanskelig.. Føles unødvendig at de skal gni det inn og virkelig understreke hvor enkelt det er, når det faktisk ikke er så enkelt for alle sammen!

:klem: Håper dere også kan få noen gode nyheter etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heihei! Dropper innom en tur jeg. Vi har samme problem som dere, sluttet med p-piller for lenge siden (nov 07), men på grunn av lange sykluser første året og borte-jobb for mannen så er vi også i kun PP13.

Ser av signatur at mannen din har få svømmere, fikk dere vite antall? Hos min mann så har han 7 millioner, når det skal være mellom 20-100 millioner...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Inne og snikleser litt.. måtte bare kommentere når jeg leste om opplevelsen din med svigerinnen!

Skjønner kjempegodt at dette må være trist og vanskelig.. Føles unødvendig at de skal gni det inn og virkelig understreke hvor enkelt det er, når det faktisk ikke er så enkelt for alle sammen!

:klem: Håper dere også kan få noen gode nyheter etterhvert!

Hei Supramundane!

Velkommen i dagboka mi! Veldig hyggelig med kommentarer :)

Godt du forstår meg ang. svigerinnen min. Er ikke så mange en kan snakke med sånne ting om uten at det virker som jeg ikke er glad på hennes/deres vegne, for det er jeg. Men det er ikke vits å gni det sånn inn. I helga snakket hun ikke om annet enn at hun var så kvalm, og at magen hadde begynt å vokse osv. Jeg skulle gitt alt for å være kvalm hvis det var på grunn av graviditet! :) Men for all del, hun må jo få snakke om svangerskapet sitt, men kanskje ikke HELE tiden.

Håper også vi får noen gode nyheter snart. Nå er det ikke lenge til vi får svar på den siste sædprøven til mannen (mandag eller tirsdag). Spennende!

heihei! Dropper innom en tur jeg. Vi har samme problem som dere, sluttet med p-piller for lenge siden (nov 07), men på grunn av lange sykluser første året og borte-jobb for mannen så er vi også i kun PP13.

Ser av signatur at mannen din har få svømmere, fikk dere vite antall? Hos min mann så har han 7 millioner, når det skal være mellom 20-100 millioner...

Lykke til!

Hei Kosteskaft!

Så hyggelig at du dropper innom!! :)

Så dumt at dere har slitt med lange sykluser dere også. Har det bedret seg nå eller? Det er så irriterende når det tar så lang tid. En får jo så mye færre sjanser til å bli gravid også da.

Jeg vet ikke antallet nei, men det var ganske få i forhold til normalen som var "ordentlige" sædceller, altså som var friske. Men det trengs jo bare én for å bli gravid :) Problemet er bare at resten trengs for å hjelpe den ene opp til egget...

Lykke til dere også!

Har du forresten en dagbok jeg kan følge?

----------------------------------------------------

Ikke så mye som skjer her i gården. Som nevnt over så får vi svar på siste sædprøven i morgen eller på tirsdag. Det blir spennende. Håper på et bedre resultat enn sist gang, slik at vi kan begynne på pergotime.

Puppene mine er litt ømme, spesielt brystvortene, så kanskje EL har vært?? Har ikke merket noe til det på utfloden, slik jeg vanligvis gjør... Merkelig syklus dette her altså...

Jaja, jeg stikker innom å oppdaterer dere etter at vi har fått svar på prøven.

Kos dere i den nye uka! Og gratulerer til Cuba som fikk en liten jente den 16. januar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Vi fikk svar på sædprøven til mannen i dag, og den var som forventet lik som sist gang. Altså redusert antall motile sædceller. Trist, men ikke noe å gjøre med det.

Vi skal få brev i posten om time til gyn.poliklinikk der mannen også skal undersøkes. Etterpå blir det sannsynligvis henvisning til Rikshospitalet eller et annet sykehus for videre utredning og IVF.

Stress! Skulle virkelig, virkelig ønske at det hadde klaffet uten så mye styr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at svaret på prøvene ble sånn! Men på den positive siden (hvis det finnes noen..) så vet dere nå at "sånn er det", og kan gå videre til neste punkt på listen som kan gjøres! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at svaret på prøvene ble sånn! Men på den positive siden (hvis det finnes noen..) så vet dere nå at "sånn er det", og kan gå videre til neste punkt på listen som kan gjøres! :klem:

Ja, det har du helt rett i Supramundane. Nå vet vi hva som er galt, og kan gjøre noe med det. Forhåpentligvis i allefall!

__________________________________________

Ellers fikk jeg positiv EL test i går, og negativ i dag. Så da regner jeg med at EL er i dag. IKM er altså ca. den 8. februar. Vi hadde :sengekos: både i går kveld og på dagen i dag. Får se om vi får til en ny runde i kveld :)

Har forresten endret tickeren min til å telle hvor lenge siden sist jeg hadde TR, og ikke hvor lenge det er til for det vet jeg jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Måtte innom her å oppdatere dere mellom all gråtingen i dag. :trist: TR kom dessverre denne PP også, og vi er i gang med PP11. Nå er jeg møkklei! :kjefte: Rett og slett! Vi har vært prøvere i 1 år og 5 mnd, og INGENTING har skjedd!!!

Vel, noe har skjedd da. Vi er jo i gang med utredning. Har fått innkalling til ny time den 9. mars, men det passer ikke så jeg skal ringe i morgen å få byttet den. Da skal jeg i tillegg be om å få snakke med legen min, og spørre henne om jeg kan begynne på pergotime, selv om mannens sædprøve ikke var bedre enn forrige gang som egentlig var forutsetningen for å begynne. Resepten har jeg allerede fått, sånn i tilfellet.

Pergotime og graviditet er vel egentlig å klamre seg til et halmstrå, men jeg vil prøve alle muligheter for å klare deg selv før vi prøver prøverør. Prøverør er liksom et stort og drastisk steg å ta føler jeg.

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg et problem som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Sist gang jeg var på kontroll så fikk jeg som nevnt over resept på Pergotime. Den skal tas fra dag 3 i syklusen, som hos meg er fra i morgen av. Så kommer problemet: Jeg får ikke snakket med legen før på onsdag for da er hun på jobb, og det er dag 4 i syklusen.

Jeg syns jeg husker at legen sa at jeg automatisk skulle begynne på pergotime hvis mannens prøve var bedre. Det er den jo ikke. Men det har gått hele 3 mnd og 8 dager siden sist gang jeg hadde mensen, og det er utrolig lenge!!! Derfor har jeg så lyst å prøve pergotime, bare for å ha prøvd alt før prøverør blir aktuelt.

Men hvis jeg prøver pergotime så er jeg på dag 3 i mensen når vi skal til kontroll den 9. mars (gikk ikke å bytte timen), og jeg vet ikke hvordan det er med mensen og innvendig ultralyd hvis jeg skal ta det. Jeg vet jo ikke det før jeg kommer dit.

Så hva skal jeg gjøre? Ta sjansen på pergotime uten å snakke med legen først? Avvente til onsdag, og kanskje begynne på dag 4 i syklusen (mensen er jo veldig svak første dagen)? Avvente til onsdag å høre med legen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jeg vet ikke om jeg kan gi deg noen god løsning på problemet, men jeg tror jeg ville venta med å tatt noe til legen har gitt klar for det. Er sikkert en grunn til at du ikke skulle ta de om svømmerne ikke var brae nok..

Jeg skjønner deg veldig godt med svigerinna de, jeg har flere venner som er gravide og det er ikke bestandig de er like hensynsfulle, selv om alle vet at vi er prøvere og har slitt så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordnet seg egentlig med problemet. Legen ringte på tirsdag, og hun sa at jeg ikke skulle begynne på pergotime før på torsdag (dag 5). På den måten får jeg utsatt TR litt, til etter jeg har vært hos legen den 9. mars. Dette fører dessverre til et nytt problem: De er utsolgt for Pergotime i hele landsdelen!! Så drit!

Dersom noen har tips om hvor jeg kan få tak i på østlandet så mottas de med takk! Så nå får jeg jo ikke begynt på Pergotime som jeg egentlig skulle i morgen. De sa på apoteket i dag at de håpet å få inn i midten av neste uke. Så får ta meg en tur innom apoteket da, evt. ringe. Så får jeg ringe til legen etter dette, og høre om jeg skal begynne på de så sent i syklusen, eller om jeg skal drøye det til neste syklus, noe som kan ta over 3 mnd :( Huff og huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å hør om du får tak i å om du kan begynne på det så sent i syklusen, blir jo veldig kjipt om du måtte vente 3 mnd til :sukk:

God helg Viktoria85 :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har vi vært en tur i Sverige. De hadde ikke Pergotime der heller, men skulle få inn på tirsdag/onsdag, så da har de holdt av en eske til meg der. De ringer når de har fått det inn.

Vet ikke hvordan det går å begynne en uke forsinket på pergo. Får vel ringe å mase på legen igjen. Syns det er flaut å ringe så tett opp til sist telefonsamtale, men jeg har vel ikke noe valg. Må jo nesten høre med hun om jeg kan/skal begynne en uke etter vanlig tid. Noen som har erfaringer med å begynne på pergo midt i en syklus?

God helg til deg også frkhøne, og selvfølgelig til alle andre som er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

På tide med ny oppdatering.

Vi var hos legen begge to den 9. mars. Legen sjekket mannen, mens jeg slapp unna :) Skulle bare mangle når hun har sjekket meg to ganger før ;)

Alt så bra ut med mannnen utvendig. Vi snakket litt med legen, og hun forklarte at dette var siste gang hos henne, og at neste lege vi møtte i forbindelse med barnløshet ville være på Rikshospitalet dersom det var der vi ville bli henvist til. Det vil vi jo. Tror jeg da. Jeg har ikke satt meg inn i hvilket sykehus som anbefales osv. Noen som har noen meninger om dette? Evt. kan vise til sider der dette diskuteres?

Jeg begynte aldri på Pergotime for det ble for sent siden de var utsolgt. Jeg fortalte dette til legen, og hun skrev ut resept på Provera slik at jeg får en blødning, og så kan jeg begynne på Pergotime etterpå. Jeg fikk også streng beskjed om å ta en graviditetstest 6 uker etter Proverastart, slik at jeg ikke begynner på ny Pergotime hvis jeg er gravid. Jeg har valgt å drøye Proverastart pga. en tur i påskeferien. Det passer ikke så bra med TR på besøk da. Derimot, ser det ut som jeg kanskje ikke slipper unna TR da likevel, for jeg tror EL er på vei. Merker det på sekretet, men EL-testen slår ikke helt ut enda. Vi får se hva som skjer.

Vi fikk også henvisninger til blodprøvetaking for å sjekke at vi ikke har HIV og hepatitt. Når legen har fått bekreftet dette, så sender hun søknad om prøverør det sykehuset vi vil ha. Deretter er det bare å vente på time. Nå er vi i gang!

Ser at ventetiden for prøverør på Rikshospitalet er på 20 uker, men at det også må beregnes 10 uker i teknisk ventetid (pga. vente på TR osv). Noen som vet om disse 10 ukene kommer i tillegg, eller hvordan det er?

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden har skjedd med signaturen min? Noen som vet hvordan jeg kan få den tilbake? Kanskje jeg må lage ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Her skjer det jo litt, får virkelig håpe ikke ventetiden blir så veldig lang for dere :jepp:

Signaturene til alle forsvant når de oppdaterte forumet tror jeg :klø: Min ble iallefall borte, måtte finne meg en helt ny :Nikke:

Får håpe alt står bra til ellers med dere :hug:

Fortsatt god Søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...