Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg skulle prøve to bukser i en av butikkene oppe på byporten. En ekstremt høy og veldig hyggelig/vennelig/pågående ansatt var overengasjert i hvordan buksen passet. Jeg liker å prøve klærne i ro og mak, (Jeg har dårlig balanse og står ikke så godt på et ben) men denne gangen rasket jeg på meg buksene fort siden hun sto utenfor prøverommet og var så høy at hun faktisk kunne se inn, og lurte veldig på om jeg trengte noe fra henne.

Til dere ansatte i klesbutikker: Gi kundene litt tid, ikke kleng!

I kiwien i trondheimsveien 64 jobber det en kar som tror han er Don Juan av norge, og legger an på alle kvinnelige kunder. Jeg ser helt normal ut, men har fått høre at jeg har bare volum i håret,fine øyner. Han lurte også på om jeg brukte basilikum til tacoen, selv om jeg faktisk da ikke hadde handlet inn til taco.

Jeg bruker å unngå denne butikken pga denne fyren og stikker på den nye finere større butikken ti meter opp i gata. :)

Men om jeg en gang skulle finne på å ta turen innom butikken, så kjenner jeg blikket hans varme nakken min. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange morsomme historier, men det er en rød tråd her. I nesten alle tilfellene så virker det som om den ansatte ikke har fått skikkelig opplæring.

Det er skremmende hvor lite bedrifter er interesert i å investere i sine ansatte.

Er enig der, synes selv jeg fikk utrolig dårlig opplæring i jobben jeg har nå: Så på hun som skulle lære meg opp i kassen i to minutter, og så bytta vi og hun så på meg i kassen i to minutter, og så forsvant hun i butikken og overlot meg til meg selv. Etter det har jeg hatt låseanvar og vært tobaksansvarlig og bladansvarlig, og dette med minimalt av opplæring. Ikke rart det er mange dårlige ledere der ute!

Enig. Jeg tror jeg nesten uten unntak da sier: "Så da betyr det at du ikke gidder å sjekke en gang da eller?"

De som jobber i en butikk har utrolig god oversikt over hvilke varer som finnes og ikke finnes, og de vet derfor helt sikkert at hvis varen ikke står i hylla, så er det ikke mer av den varen... Man gidder ikke da og late som om man går å leter på lageret for å gjøre kunden fornøyd, det er nok av andre ting å gjøre allikevel...

Vanskelige?! Altså hallo da? Når man har tatt feil når de to pakkene var helt like, og vi pleier å handle der til vanlig, er det da ikke rett at vi skulle fått bytte?

Dessuten baksnakket vi ingen, bare ville fremheve hva jeg gjør når jeg får slike situasjoner med kunder som har kjøpt feil vare.

Kan da vel ærlig talt ikke forvente at man skal tørke seg i ræva med kjøkkenpapir?!

Da skjønner jeg virkelig ikke hvilke "regler" de har på Ica. Greit nok at kvitteringen er beviset på at man har betalt varene i akkurat den butikken, men jeg skjønner at det kunne blitt vanskelig om jeg hadde f.eks kjøpt dasspapiret hos en annen butikkjede. Jeg tar aldri vare på kvitteringen når jeg kjøper småting.

Blir for teit å ta med kvittering når man f.eks kjøper ei flaske cola og en pakke tyggis.

Vi hadde ikke akkurat åpnet pakningene heller da :roll:

Uansett, jeg ble møtt på en ekkel måte da hun nektet meg å bytte, og oppfattet det som dårlig service! Og jeg vet hva jeg snakker om.

I butikkjeden jeg jobber på skal vi bytte varer selv om det ikke finnes kvitering. Selv om det er en vare vi ikke har som er kjøpt hos en annen kjede.

Huff... Har nesten aldri opplevd å få riktig vare når jeg er på MøkkDonalds,... Hva ER det egentlig de skriver i stillingsannonsene når de skal ansette folk der?

Jeg har ofte lurt på om McDonalds har en øvre grense for hvor høy IQ man kan ha :gjeiper: Er ofte jeg går å bestiller en plain cheeseburgermeny, og får beskjed om at de ikke har cheeseburgermeny. Da titter jeg opp på tavla og ser på alle de menyene de har som alle inneholder ost. Spesielt da den det strå dobbel cheeseburger på :fnise:

På den lokale remaen er det to kassapersoner jeg unngår for mitt bare liv. Hun ene er overhyggelig og legger merke til når vi er der, hva vi handler og omtrent hvor vi bor. Det er skikkelig ubehagelig. Det er greit med hyggelige folk i kassa, men de trenger ikke kommentere hva vi kjøper og hvor lenge det er siden vi var der sist.

Den andre er en rimelig uinteressert unggutt som bare kaster varene nedover båndet. Hvis jeg handler noe som helst som kanskje ikke tåler den behandlingen så går jeg i en annen kasse. Egg og tacoskjell og sånt er garantert knust. Han er også generelt sur, sukker og himler med øynene når jeg ber om pose og jeg har aldri sett ham smile i det hele tatt.

Hva med å klage på disse til sjefen? Jeg jobber jo selv i matbutikk, og hvis en vare blir ødelagt på båndet så gir jeg selvsagt kunden en ny vare. Jeg prøver alltid å være forsiktig med varer som kan bli ødelagte å legge de litt til siden så de ikke blir most av tyngre varer...

I går opplevde jeg det frekkeste jeg har opplevd på lenge.

Jeg handler av og til på en matbutikk ved studiestedet. Bodde også 3 år med denne matbutikken som nabo så jeg har handlet MYE her og jeg tror de ansatte kjenner meg ganske godt igjen..

I går skulle handle varer for 70 kr så oppdager jeg at jeg har glemt bankkortet hjemme. Kontanter har jeg ikke og butikken tok ikke mastercardet mitt.

Meg: Jeg har visst klart å glemme bankkortet mitt hjemme så jeg har dessverre ikke råd til å betale for varene (kanskje ikke såå høflig, men var ganske flau)

Han: Jaha, så du har ikke penger til å betale?

Meg: Nei, dessverre!

Han: Kommer du tilbake for å betale og hente varene?

Meg: Nei, det tror jeg neppe..

Han: hmmm.. Ok, Hadde du orket å legge varene på plass????

Meg: eeehm,.. joda, kan vel det

Han: Flott!

Jeg var jo dritflau over å ha lagt varer på båndet jeg ikke kunne betale, men ble jo enda flauere over at jeg måtte ta varene fra båndet og gå INN i butikken igjen for å legge de på plass.. Det er den verste servicen jeg noensinne har opplevd og jeg kommer faktisk aldri til å handle der igjen..

Da vet du tydeligvis ikke hvor mange det er som legger igjen varer i kassen, det er faktisk veldig ofte, og skal kassereren rydde alt selv blir h*n aldri ferdig for dagen. Det faktisk veldig mange som bevisst tar med seg maaange varer mer enn det de har penger til. De fleste har ikke dekning på kort osv av diverse grunner, og ja det er flaut, men en butikkansatt opplever dette hver eneste dag, så det er ikke noe den ansatte tenker så mye over faktisk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja er synd at det skal være sånn... Har noen eksempler fra egen erfaring også:

Den ene er fra Trondheim for mange år siden, når det hadde kommet en ny leppestift fra L´Oreal. Den var veldig populær og forsvant fort fra butikkhyllene. Jeg var å handlet rundt i byen og var på flere H&M butikker, og hadde fått med meg at den ene fortsatt hadde mange av den type leppestift. Når jeg da var på en av de andre avdelingene og overhørte en kunde spørre de ansatte om netopp denne leppestiften og fikk beskjed om at det ikke fantes flere, bestemte jeg meg for å høflig bryte inn og fortelle at jeg netopp hadde sett at de hadde mange farger enda på torget. Litt senere på dagen går jeg tilbake til den samme butikken siden jeg glemte noe, og mens jeg kiket på noe ved kassen hørte jeg at de ansatte baksnakket meg med andre kunder tilstede. Det var noe sånt som «Herregud, det var ei her tidligere som påsto at de hadde mer av den og den leppestiften på torget, herregud vi vet da at det ikke finnes mer av den liksom». Jeg sto bare sjokkert å så på de ansatte, men torde ikke si noe, da jeg var en ekstremt sjenert tenåring den gangen…

Jeg er selv en butikkansatt, og vi hadde ei jente som jobba med oss en liten stund. Hun var faktisk en søt jente som bare mente det beste, men alt hun sa og gjorde ble bare helt feil, og ingen av oss var særlig glad i å jobbe med henne. Når klokka nærmet seg 10 og stengetid, varsla hun klart og tydelig til alle kundene at de MÅTTE være ferdig å handle og ha betalt innen klokka 10. Greit det er jo noe alle som jobber i butikk ønsker, siden man vil hjem så fort som mulig etter endt arbeidsdag, men vi har jo ingen som helst rett til å jage folk på dør av den grunn. Vi hadde også flere tilfeller hvor vi prøvde å diskre snakke med henne fordi hun var alt for flink til å ringe etter flere kasserere. Står det 3 kunder i køen som har kun en vare hver, så trenger man ikke flere for å si det sånn. Da svarte hun med å rope ut til kundene «Ja da er det bare å stålsette seg med tålmodighet folkens». Dette resulterte alltid i at kunder som ikke hadde noe imot den korte ventetiden allikevel ble sure fordi vi åpenbart ikke åpna en kasse til når hun hadde lovet det. Det var også et tilfelle hvor en vare ikke fantes i kassen, så vi måtte da finne på en pris, og vi sa da at hun skulle ta samme prisen som samme produktet i billigste merket kostet. Hun svarte da høyt og tydelig at det syntes hun var alt for dyrt :O

For noen år siden kjøpte jeg meg ett par vinterstøvletter på tilbud, jeg brukte de en måneds tid, og da var de helt ødelagte. Jeg tok de med tilbake til butikken, og fikk bare et surt svar om at jeg kunne jo ikke forvente noe annet når jeg kjøpte så «billige» sko :O

Har også en historie om meg selv, som jeg tror de aktuelle gjestene syntes var utrolig irriterende: Jeg jobbet som servitør i utlandet, og fikk skikkelig hikke som jeg ikke greide å bli kvitt. Jeg skulle prøve å hilse på gjestene og forklare menyen, noe som ble utrolig vanskelig da jeg samtidig fikk latteranfall pga hikkingen. Samtalen ble noe sånn som: "Hi, my name is *hikk* and *tihihihi* I´m *hikk* going to be *thihihi* you server *hikk*... Ja dere kan forestille dere resten :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette er dumt, men jeg synes det var veldig dårlig service.

Jeg og to venniner var på H&M, når klokken var ca 19.45. Jeg sto da i prøverommet å prøvde noen BHer. De fleste passet ikke, men tilslutt fant jeg en som passet. Samtidig ser jeg på klokken at den er 19.55. Jeg roper på venninene mine og ber dem hente underdelen til BHen, så slipper vi å bruke av de ansattes tid.

Klokken 19.58 står jeg ennå å kler på meg(hadde en litt vanskelig topp på meg) når lysene blir slukket i hele butikken.

Jeg og en annen dame må da ut av prøverommene for å kle på oss fordi det er bekkmørkt på prøverommet, noe som fører til at vi bruker litt ekstra tid.

Samtidig som en av de ansatte kommer å skynder på oss, og ber oss gå til kassen med det vi har. Når jeg kommer ut spør jeg venninene mine hvor underdelen er, nei de hadde den ikke. De hadde blitt jaget og kjeftet ut av undertøysavdelingen.

Så jeg tenkte at jeg fikk komme tilbake en annen dag å kjøpe underdelen da. Går i kassa og betaler, når jeg har betalt får vi beskjed om at vi må ta vareheisen ned, fordi de har stengt portene.

Da var jeg passe irritert, spesielt siden vi var ute 20.05...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Er enig der, synes selv jeg fikk utrolig dårlig opplæring i jobben jeg har nå: Så på hun som skulle lære meg opp i kassen i to minutter, og så bytta vi og hun så på meg i kassen i to minutter, og så forsvant hun i butikken og overlot meg til meg selv. Etter det har jeg hatt låseanvar og vært tobaksansvarlig og bladansvarlig, og dette med minimalt av opplæring. Ikke rart det er mange dårlige ledere der ute!

Helt enig! Har selv jobbet i butikk i mange år, både som vanlig medarbeider, avdelingsleder og butikksjef, og felles for alle stillingene har det vært at jeg har fått minimalt med opplæring. Det har selvsagt ført til at jeg ikke har gjort jobben så bra som jeg kunne gjort den med skikkelig opplæring og oppfølging.

De som jobber i en butikk har utrolig god oversikt over hvilke varer som finnes og ikke finnes, og de vet derfor helt sikkert at hvis varen ikke står i hylla, så er det ikke mer av den varen... Man gidder ikke da og late som om man går å leter på lageret for å gjøre kunden fornøyd, det er nok av andre ting å gjøre allikevel...

Nettopp! Når man tråkker rundt i butikken 8 timer hver dag får man faktisk vannvittig oversikt over varelageret. Det kan selvsagt skje at noe kommer inn uten at man vet om det, men det hører til sjeldenhetene.

I butikkjeden jeg jobber på skal vi bytte varer selv om det ikke finnes kvitering. Selv om det er en vare vi ikke har som er kjøpt hos en annen kjede.

Jeg har ofte lurt på om McDonalds har en øvre grense for hvor høy IQ man kan ha :gjeiper: Er ofte jeg går å bestiller en plain cheeseburgermeny, og får beskjed om at de ikke har cheeseburgermeny. Da titter jeg opp på tavla og ser på alle de menyene de har som alle inneholder ost. Spesielt da den det strå dobbel cheeseburger på :fnise:

Hva med å klage på disse til sjefen? Jeg jobber jo selv i matbutikk, og hvis en vare blir ødelagt på båndet så gir jeg selvsagt kunden en ny vare. Jeg prøver alltid å være forsiktig med varer som kan bli ødelagte å legge de litt til siden så de ikke blir most av tyngre varer...

Da vet du tydeligvis ikke hvor mange det er som legger igjen varer i kassen, det er faktisk veldig ofte, og skal kassereren rydde alt selv blir h*n aldri ferdig for dagen. Det faktisk veldig mange som bevisst tar med seg maaange varer mer enn det de har penger til. De fleste har ikke dekning på kort osv av diverse grunner, og ja det er flaut, men en butikkansatt opplever dette hver eneste dag, så det er ikke noe den ansatte tenker så mye over faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg var å spiste lunsj med en venn på indisk restaurant i går. Restauranten har ikke vært åpen så lenge og første gangen vi var der ble det en del rot og misforståelser rundt matbestillingene, vi fikk begge feil mat, så denne gangen gjorde vi det svært klart hva vi ønsket.

Servitør: Er dere klare til å bestille?

Venn: Ja, jeg vi gjerne ha en Chicken Tika med styrkegrad Vindaloo. Det skal være grillretten med kylling på stekeplate, ikke gryterett.

Servitør; Det er greit, og du? (henvender seg til meg)

Meg: Det samme til meg, men Madras styrke.

Servitør: Ok, nanbrød?

Venn: Vi tar et hvitløksnan på deling.

Servitør: Greit... *tusler avgårde*

Etter en stund kommer maten og det viser seg at vennen min har fått grillretten med kylling på stekeplate, men jeg får en gryterett.

Meg: Unnskyld, men jeg har fått feil mat, vi bestilte det samme.

Servitør: Nei, han bestilte grillrett, du bestilte Chicken Tika Masala.

Meg: Jeg sa at jeg ønsket det samme som ham, bare med en annen styrkegrad. Hvordan kan det bli til en gryterett?

Serivtør: Nei, du bestilte Tika Masala, han bestilte Tika.

Venn: Nei. Jeg bestilte Chicken Tika med Vindaloo styrke og hun bestilte Chicken Tika med Madras styrke. Begge skulle ha grillrett, ikke gryte.

Servitøren gir seg ikke og fortsetter diskusjonen, til slutt resignerer vi og sier det er greit.

Når vi omsider begynner å spise viser det seg at ingen av rettene holder styrkegradene vi bestilte, de er ikke sterke overhodet. Når servitøren kommer bort for å spørre om maten smakte gjør vennen min oppmerksom på at vi faktisk hadde bestilt ganske sterk mat, men at maten vi har fått ikke er spesielt sterk. Nok en gang blir vi bare avfeid med dumme argumenter fra servitøren som insisterer på at vi har fått det vi bestilte.

Når tiden kommer for å be om regningen må jeg gå bort til bardisken der han "gjemmer" seg og be om dem, og når han kommer til bordet med den sier han at han har snakket med kokken og kan forsikre oss om at vi har fått det vi bestilte, de har ikke gjort noe feil.

Vi konkluderte med at vi ikke går dit igjen og det ble 0 kr i tips på servitøren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker

Jeg satt på en bensinstasjon/kafe en gang. Det var kun meg der, og de to butikkjentene som åpenbart ikke var klar over at jeg var der lengre. (I hvert fall ikke hun ene).

Jentene begynte å snakke om kunder som kjøpte pornoblader. Begge hadde utallige historier om flaue menn på handling. Jentene flirte og flirte, til slutt satt hun ene på gulvet i latterkrampe. Når hun reiste seg opp, og gikk frem i butikken oppdaget hun tydeligvis meg. Hun bråsnudde, gikk rett bak en hylle og blei der. Så hørte jeg henne hviske et eller annet, og da svarte hun andre jenta: "JA, JEG HAR JO SETT AT DET ER EN KUNDE HER! HVA GJØR VEL DET!?!?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette er dumt, men jeg synes det var veldig dårlig service.

Jeg og to venniner var på H&M, når klokken var ca 19.45. Jeg sto da i prøverommet å prøvde noen BHer. De fleste passet ikke, men tilslutt fant jeg en som passet. Samtidig ser jeg på klokken at den er 19.55. Jeg roper på venninene mine og ber dem hente underdelen til BHen, så slipper vi å bruke av de ansattes tid.

Klokken 19.58 står jeg ennå å kler på meg(hadde en litt vanskelig topp på meg) når lysene blir slukket i hele butikken.

Jeg og en annen dame må da ut av prøverommene for å kle på oss fordi det er bekkmørkt på prøverommet, noe som fører til at vi bruker litt ekstra tid.

Samtidig som en av de ansatte kommer å skynder på oss, og ber oss gå til kassen med det vi har. Når jeg kommer ut spør jeg venninene mine hvor underdelen er, nei de hadde den ikke. De hadde blitt jaget og kjeftet ut av undertøysavdelingen.

Så jeg tenkte at jeg fikk komme tilbake en annen dag å kjøpe underdelen da. Går i kassa og betaler, når jeg har betalt får vi beskjed om at vi må ta vareheisen ned, fordi de har stengt portene.

Da var jeg passe irritert, spesielt siden vi var ute 20.05...

Jeg skjønner de veldig godt, dere var der faktisk til etter stengetid. Jobber selv i butikk, å det er alltid driit irriterende når kunder kommer inn rett før vi stenger å skal absolutt ikke ta NOE hensyn til at vi skal stenge, og gjerne vil hjem.

+ Det med heisen er mest sannsynlig ikke noe de kan gjøre noe med. Det er vekterenes jobb å stenge heiser osv, å de kommer til å stenge de ved stengetid uansett om det er kunder igjen eller ikke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hybelvenninnene mine pleier å bruke flaskepengene på dopapir, handsåpe, tørkepapir og andre diverse husholdningsartikler, så vi var innom Ica for å pante flasker. Siden vi hadde over 60 kroner i pantpenger, kjøpte vi fire pakker toalettpapir av den billigste sorten og en pakke kjøkkenpapir. Da vi kom hjem fant vi ut at, vi hadde bare kjøpt kjøkkenpapir og tatt feil av det og toalettpapiret!! (innpakningene ser jo helt like ut?!)

Heldigvis hadde vi en halv rull igjen, så vi kunne drøye med å bytte det neste dag siden butikken var nær stengetid.

Dagen etterpå drar vi tilbake og har med de fire pakkene med kjøkkenpapir som vi hadde kjøpt feil, og forklarer situasjonen til dama som sitter i kassen.

Meg: Hei, vi var her i går kveld og pantet flasker og kjøpte en del varer for pengene, men vi tok feil av toalettpapiret og kjøkkenpapiret av samme merke, kan vi få bytte?

Kassedame (snakker gebrokkent norsk): Har dere kvittering?

Meg: Hm..neeei.. men det var i går kveld vi kjøpte det, og vi oppdaget ikke feilen før vi kom hjem, men da var dere allerede stengt så..=/

Kassedamen: Dere ikke ha kvittering? Beklager, da kan dere ikke bytte.

Meg: Neivel...? Det var synd..Jaja.

Kassedamen blir sittende i kassen og iaktta meg og venninna mi som diskuterer situasjonen. Hun reiser seg og går ved godterihylle for å rydde varer.

Jeg jobber selv i matbutikk, og jeg lar kundene få bytte dagligvarer uten at de har kvittering. Hvis det gjelder elektronisk utstyr, tilkaller jeg enten daglig leder eller den som har låseansvar.

Så jeg snakker litt høylytt med venninna mi;

Meg: Hm..dette var rart. Når jeg sitter i kassa og mottar varer som folk vil bytte, ja enten det er ketchup, tepakker eller feil størrelse i sokker, lar jeg jo de selvsagt få bytte! Er ikke alltid man tar med seg kvittering når man bare kjøper en eller to varer..(......)

Venninna mi: Ja, det er sant. Synes det var rart vi ikke fikk byttet. Vi kan ikke akkurat tørke oss i ræva med kjøkkenpapir heller, da går jo dassen tett...

Meg: Mhm. Forstår virkelig ikke hva som er problemet jeg...

Kassedamen fikk tydeligvis med seg samtalen vår, så hun ba oss komme til kassen og så snakket hun med noen andre via callinganlegget. Vips, så ble det plutselig i orden, selv om vi manglet kvittering.

Tydelig at hun ikke gidda det bryet med å slå inn varene i retur.

Er det noe jeg legger merke til, er det servicen hos butikkansatte!

*grøss*

Det ordnet seg til slutt, heldigvis heehee ;P

Jobber selv på butikk, selv bryr jeg meg retur eller ikke. Men der jeg jobber har vi hatt en del som har kommer inn med varer uten kvittering , og sier de vil ha pengene tilbake osv. Å da har de vanligvis stjålet de osv. Derfor skal vi i teorien ikke bytte varer uten kvittering. Men som sagt, jeg bryr meg absolutt ikke. Jeg jobber deltid i butikk for å kunne studere. Hater kunderservice og alt som har med kunder å gjøre. Men er smart nok til å skjønne at hvis du bare later som du bryr deg om kunder får du ikke så mye drit.

Til forsvar til alle som jobber i butikk, dere som handler kan kanskje begynne å tenke litt mer selv. Det virker på meg som at folk generelle intelligense nivå faller dramatisk med engang de setter fot innenfor butikken.

Når det gjelder den " Hvis du ikke finner den i hyllen, er den ikke der"

Dette blir sagt for det er sant, det finnes ikke noe hemmelig lager for ulta ekslusive merker som vi ansatte ikke vil at kunder skal oppdage. Hver gang vi får nye varer blir de spredd på gulvet innen den første timen. Dermed, hvis den ikke er i hyllen har vi den mest sannsynlig ikke.

Jeg synes også at folk skal få lov til å snakke om helgenstull, selvfølgelig ikke rett foran kundene, men de er ikke deres feil hvis dere driver å overhører de ansattes samtaler.

Desverre er det stor utbytting av ansatte i butikker, så det er skjeldent folk som har jobbet der lenge og kan det meste. De er mange nyansatte som fremdeles holder på å lære ting. Det er også dårlig informasjon mellom de høyere oppe og de som jobber på gulvet. Det er ofte en person som får vite informasjon som skal spre det til 20 andre. Dermed kan det ofte bli mye forvirring når det er få personer som faktisk har full oversikt på informasjon.

Mest av alt, dere må huske at det er mennesker som jobber i butikker!! Det kommer til å skje feil, og det er lov å gjøre litt feil av og til!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest sue84

var i danmark i fjor.. så var jeg og kjæresten på en klesbutikk..

han gikk med baggy jeans og hvit singlet, og jeg hadde ei brun vid typ daffebukse (veldig kul en) hadde også hvit singlet, gikk med håret i høy hestehale og store solbriller (måtte bare få med klærne vi hadde på)

jeg fikk ikke med meg at han sa det før kjæresten sa det ettepå..

men han såg etter saggebukse, og hadde leita litt og fått hjelp med han i butikken.. så spurte kjæresten om han ikke hadde noen litt større saggebukser,

joda, det har vi, men jeg ser det på klesstilen til dama di at dere ikke har så god råd, så vet ikke om vi har i din prisklasse...

freeeeekke f...!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Dette opplevde jeg på kleskjeden Change i kristiansand.

Jeg kommer inn i butikken og ser at det er salg. Jeg plukker med meg varer fra 50% og 70% stativene. Jeg prøver og finner ut at jeg skal ha to av BH'ene.

PÅ Change står det klart og tydelig i prøverommene at du IKKE skal henge på plass BH'ene etter prøving selv. Jeg husket derfor ikke hvilket stativ jeg hadde hentet BH'ene mine fra.

Jeg står i kassa og venter. Jeg ser bort på den ansatte, men hun står bare å ruger utenfor prøverommet til en dame som prøver BH'er. Det kommer en kunde til bak meg. Den ansatte snur seg ikke selv om begge vi ved kassa kremter. Kunden bak meg gir opp og går... Jeg kremter en gang til, før jeg etter ende en liten stund spør om jeg kan betale.

Den ansatte snur seg mot meg og sier (surt); å, jeg trodde det var noen andre som jobbet her...

Jeg; åja, det går bra! Kan jeg bruke klubb-kortet mitt her?

Ansatt; Ja, selvfølgelig (hvor dum er jeg liksom!?), men du får ikke rabatt! (Vanligvis får man 10% avslag av prisen med dette kortet).

Jeg; Ok, men det skjønner jeg egentlig. *smiler*

Ansatt; ...

Den ansatte sier ikke mer og slår inn varene mine. Jeg betaler selv om jeg kasnkje synes prisen er litt høy i forhold til hvilke BHmodeller jeg kjøpte, men siden jeg ikke hadde sjekket prisen på dem, så sa jeg ikke noe der og da. Jeg går ut av butikken og skal flytte kvitteringen fra posen og til lommeboka. Da ser jeg at hun bare har slått av 25% rabatt. Jeg går inn i butikken igjen og sier ifra.

Ansatt (i samme toneleie som i sta); Vent litt, jeg hjelper en annen kunde nå.

Jeg; Ok, jeg har det ikke travelt.

Den ansatt hjelper og hjelper og hjelper den andre kunden.

Da det endelig er min tur så sier jeg som det er at jeg tror det er slått feil, for jeg hentet BH'ene mine fra stativet med høyere rabatt.

Ansatt; Eh, javel? Hentet du ikke BH'ene fra stativet med 25%?!?

Jeg; *snur meg og ser at de faen ikke har 25% rabatt engang, det begynner fra 50%!!* Nei, jeg tror ikke det, for det ser ikke ut som dere har det, det begynner på 50%.

Den ansatte tror tydeligvis ikke på meg, siden hun tripper på tå bak kassen for å se inn i butikken om hun kan se BH'en min. Jeg tar et jævela hint og begynner å lete etter hvor jeg fant BH'ene mine. Jeg finner ut at de henger på 70%.

Da jeg finner ut av dette setter den ansatte et iskaldt blikk i meg. Hun holder det mens jeg går mot kassen igjen.

Hun begynner å trukke på skjermen sin og slår inn BH'ene med 70%. Det som er så lættis nå, er at dama er så dum, at hun tror vi blir skuls hvis jeg betaler BH'ene på nytt, denne gangen med 70% rabatt! Da smiler jeg (og ler inni meg) og sier at "det blir vel ikke riktig?"

Ansatt; Ånei, du har jo betalt du...

Så roper hun endelig på sjefen (en som kan jobben sin iallefall), og de trikser og fikser i problemet. Det tar ganske lang tid.

Da sjefen endelig har hjolpet den ansatte, så regner de ut hvor mye jeg skal ha tilbake. Den ansatte tar panger ut fra kassa og sier; "her!" uten å se på meg og i en ganske irritert tone.

Så gikk jeg mens jeg tenkte for meg selv;

"ehhhhhhh, hva med "beklager"!?! Hun sa særiøst ingenting som kunne låte som noe hyggelig, og hun sa iallefall ikke noe beklagende...

Fantastisk dårlig service! Det er inegn unnskyldning om hun er ny, hun var rett og slett aldri hyggelig mot meg, så man kan ikke skylde på stress (til å begynne med iallefall)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg vil bare si; at når det gjelder å bytte varer uten kvittering, så skjønner jeg det hvis noen ansatte ikke gjør det. Hadde jeg byttet et vare fra en ukjent kunde (altså ikke stamkunde) uten kvittering hadde jeg måttet kjøpe varer denne personen byttet. Ellers måtte jeg ha gitt tilbake pengene som kunden fikk igejn fra egen lomme.

Det kommer sikkert ann på hvordan butikksjefen vil ha det.

Men jeg må si at jeg synes det er utrolig ekkelt at folk får byttet ketsjup-flasker osv., fordi at de er det ikke noen "sikring" på. Man merker altså ikke om varen har vært åpen og kludret med. Kanskje noen synes jeg overreagerer, men det finnes mange syke folk som gjør mye ekkelt med varene før de bytter dem! Jeg har funnet en kondom f.eks... :tristbla: Heldigvis ikke noe jeg kjøpte da, ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Dette opplevde jeg på kleskjeden Change i kristiansand.

Jeg kommer inn i butikken og ser at det er salg. Jeg plukker med meg varer fra 50% og 70% stativene. Jeg prøver og finner ut at jeg skal ha to av BH'ene.

PÅ Change står det klart og tydelig i prøverommene at du IKKE skal henge på plass BH'ene etter prøving selv. Jeg husket derfor ikke hvilket stativ jeg hadde hentet BH'ene mine fra.

Jeg står i kassa og venter. Jeg ser bort på den ansatte, men hun står bare å ruger utenfor prøverommet til en dame som prøver BH'er. Det kommer en kunde til bak meg. Den ansatte snur seg ikke selv om begge vi ved kassa kremter. Kunden bak meg gir opp og går... Jeg kremter en gang til, før jeg etter ende en liten stund spør om jeg kan betale.

Den ansatte snur seg mot meg og sier (surt); å, jeg trodde det var noen andre som jobbet her...

Jeg; åja, det går bra! Kan jeg bruke klubb-kortet mitt her?

Ansatt; Ja, selvfølgelig (hvor dum er jeg liksom!?), men du får ikke rabatt! (Vanligvis får man 10% avslag av prisen med dette kortet).

Jeg; Ok, men det skjønner jeg egentlig. *smiler*

Ansatt; ...

Den ansatte sier ikke mer og slår inn varene mine. Jeg betaler selv om jeg kasnkje synes prisen er litt høy i forhold til hvilke BHmodeller jeg kjøpte, men siden jeg ikke hadde sjekket prisen på dem, så sa jeg ikke noe der og da. Jeg går ut av butikken og skal flytte kvitteringen fra posen og til lommeboka. Da ser jeg at hun bare har slått av 25% rabatt. Jeg går inn i butikken igjen og sier ifra.

Ansatt (i samme toneleie som i sta); Vent litt, jeg hjelper en annen kunde nå.

Jeg; Ok, jeg har det ikke travelt.

Den ansatt hjelper og hjelper og hjelper den andre kunden.

Da det endelig er min tur så sier jeg som det er at jeg tror det er slått feil, for jeg hentet BH'ene mine fra stativet med høyere rabatt.

Ansatt; Eh, javel? Hentet du ikke BH'ene fra stativet med 25%?!?

Jeg; *snur meg og ser at de faen ikke har 25% rabatt engang, det begynner fra 50%!!* Nei, jeg tror ikke det, for det ser ikke ut som dere har det, det begynner på 50%.

Den ansatte tror tydeligvis ikke på meg, siden hun tripper på tå bak kassen for å se inn i butikken om hun kan se BH'en min. Jeg tar et jævela hint og begynner å lete etter hvor jeg fant BH'ene mine. Jeg finner ut at de henger på 70%.

Da jeg finner ut av dette setter den ansatte et iskaldt blikk i meg. Hun holder det mens jeg går mot kassen igjen.

Hun begynner å trukke på skjermen sin og slår inn BH'ene med 70%. Det som er så lættis nå, er at dama er så dum, at hun tror vi blir skuls hvis jeg betaler BH'ene på nytt, denne gangen med 70% rabatt! Da smiler jeg (og ler inni meg) og sier at "det blir vel ikke riktig?"

Ansatt; Ånei, du har jo betalt du...

Så roper hun endelig på sjefen (en som kan jobben sin iallefall), og de trikser og fikser i problemet. Det tar ganske lang tid.

Da sjefen endelig har hjolpet den ansatte, så regner de ut hvor mye jeg skal ha tilbake. Den ansatte tar panger ut fra kassa og sier; "her!" uten å se på meg og i en ganske irritert tone.

Så gikk jeg mens jeg tenkte for meg selv;

"ehhhhhhh, hva med "beklager"!?! Hun sa særiøst ingenting som kunne låte som noe hyggelig, og hun sa iallefall ikke noe beklagende...

Fantastisk dårlig service! Det er inegn unnskyldning om hun er ny, hun var rett og slett aldri hyggelig mot meg, så man kan ikke skylde på stress (til å begynne med iallefall)!

Send det du skriver her til kjeden. De ønsker nok ikke å ha sånne ansatte og blir sikkert bare glade for å bli gjort oppmerksom på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Har hatt mye problemer med laptopen min i det siste, og har hatt MANGE telefonsamtaler til Hp-service. Vanligvis så er det jo et service-nummer på en lapp under pc-en, men det er det IKKE på min (jeg har sjekket utallige ganger, flere datakyndige kamerater og et par venninner har sett etter også). Gang på gang må jeg forklare til den jeg havner hos at jeg skal prate med "per" også gir jeg saksnummeret mitt. Men nei, de MÅ ha servicenummeret under pc-en. Men som regel så får jeg "kranglet" meg til å sette meg over til "Per" som er fyren som har hjulpet meg helt siden jeg fikk problemer.

Men så ringte jeg torsdag til HP-service:

Meg: Hei, kan jeg prate med Per på HP-support?

Han: Ja, kan jeg få servicenummeret ditt?

Meg: Nei, desverre, jeg har ikke det nummeret jeg. Altså, den lappen er ikke på pc-en min. Men jeg har saksnummer hvis det hjelper deg?

Han: Nei, jeg må ha servicenummeret.

Meg: Det blir litt vannskelig skjønner du, fordi jeg har rett og slett ikke det nummeret.

Han: Nei, men da kan jeg ikke sette deg over da.

Meg: Jammen jeg har jo ringt HP flere ganger i uken den siste mnd, og alle gangene har de kunnet setti meg over til Per enten ved å ta mobilnummeret mitt eller saksnummeret.

Han: Nei, men det kan ikke jeg. Servicenummeret ditt er på pc-en din, se under pc-en.

Meg: Jeg vet at det egentlig skal være der, men har gått igjennom dette med 10 andre. Jeg HAR rett og slett ikke det nummeret.

Han: Da får du ser bedre etter da, for det er der det!

Meg: Nei, det er ikke det..

Han: Hvor dum er du egentlig som ikke klarer å se en lapp under laptopen?

Meg: Det er litt vannskelig å se noe som ikke EKSISTERER!

Han: Nei dette her gidder jeg ikke, du får ringe meg når du klarer å se noe. Jeg gidder ikke bruke opp tiden min på en blind,dum jente som ikke klarer å finne en lapp under laptopen.

Så la jeg på og begynte å grine.

Ringte tilbake til HP 10 minutter etterpå, havnet hos en annen fyr som fikk sendt meg over til Per med alle opplysningene mine ved å få mobilnummeret mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på et senter like ved der jeg bor for å se om det hadde åpnet noen nye butikker der (fortinnsvis dyrebutikk). Det hadde det ikke, men det skulle åpne en ny stoffbutikk. Da spurte jeg en av de ansatte i en annen butikk hvorfor de skulle åpne stoffbutikk og ikke dyrebutikk og hun sa "Det må du ikke spørre meg om", med den tonen! "Men du jobber jo her, du er jo pliktig til å følge med hva som skjer på arbeidsplassen din!", smalt det fra meg. "Ja, jeg jobber her på Fruktkjøp men jeg har ikke noe med resten av senteret", kom det fra dyret. Da var det like før det kokte over for meg. Da kom heldigvis Securitas tilfeldigvis forbi så jeg fikk sagt fra til dem, men da begynte hun Fruktkjøpdama og blande seg bort i det og da sa jeg bare at "Nå tror jeg vi har hørt nok fra deg for i dag", ganske tett opp i ansiktet hennes (hadde ikke pussa tenna, heldigvis :fnise: ). De fra Secutitas holdt med meg og forslo at vi skulle gå ut så jeg fikk litt frisk luft (de så jo hvor opprørt jeg var). Da vi kom ut satt vi oss litt på benken og så gikk jeg hjem. Siste gangen jeg går på det senteret, ihvertfall. :frustrert: Skjønner ikke hvordan ansatte kan oppføre seg sånn. Skal sende klage til ledelsen.

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går var jeg på et senter like ved der jeg bor for å se om det hadde åpnet noen nye butikker der (fortinnsvis dyrebutikk). Det hadde det ikke, men det skulle åpne en ny stoffbutikk. Da spurte jeg en av de ansatte i en annen butikk hvorfor de skulle åpne stoffbutikk og ikke dyrebutikk og hun sa "Det må du ikke spørre meg om", med den tonen! "Men du jobber jo her, du er jo pliktig til å følge med hva som skjer på arbeidsplassen din!", smalt det fra meg. "Ja, jeg jobber her på Fruktkjøp men jeg har ikke noe med resten av senteret", kom det fra dyret. Da var det like før det kokte over for meg. Da kom heldigvis Securitas tilfeldigvis forbi så jeg fikk sagt fra til dem, men da begynte hun Fruktkjøpdama og blande seg bort i det og da sa jeg bare at "Nå tror jeg vi har hørt nok fra deg for i dag", ganske tett opp i ansiktet hennes (hadde ikke pussa tenna, heldigvis :fnise: ). De fra Secutitas holdt med meg og forslo at vi skulle gå ut så jeg fikk litt frisk luft (de så jo hvor opprørt jeg var). Da vi kom ut satt vi oss litt på benken og så gikk jeg hjem. Siste gangen jeg går på det senteret, ihvertfall. :frustrert: Skjønner ikke hvordan ansatte kan oppføre seg sånn. Skal sende klage til ledelsen.

:rødme:

Det er Pet, hva tror du? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dere har opplevd at dere ikke har fått tilfredsstillende service, men jeg ser også for meg at mange av dere misforstår ting som for eksempel "tonen" ting blir sagt til dere på.

Jeg har selv jobbet i butikk, og har alltid vært blid og hyggelig. Likevel er det sikkert folk som har misforstått meg, eller som synes jeg er frekk, bare fordi jeg ikke forteller dem det de vil høre der og da.

Dette handler litt om hva slags person man er selv også, fordi vi oppfatter ting ulikt. Når man går forbi en fremmed person på gata som ser på deg med et lite smil, ser noen et vennlig smil, og smiler tilbake, mens andre ser et hånlig skråblikk.

Når det gjelder private samtaler mellom ansatte, mener jeg at det kan man ta i matpausen. Det stod i min arbeidskontrakt at vi ikke skulle ha private samtaler i butikken, og jeg forstår godt hvorfor.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

I går var jeg på et senter like ved der jeg bor for å se om det hadde åpnet noen nye butikker der (fortinnsvis dyrebutikk). Det hadde det ikke, men det skulle åpne en ny stoffbutikk. Da spurte jeg en av de ansatte i en annen butikk hvorfor de skulle åpne stoffbutikk og ikke dyrebutikk og hun sa "Det må du ikke spørre meg om", med den tonen! "Men du jobber jo her, du er jo pliktig til å følge med hva som skjer på arbeidsplassen din!", smalt det fra meg. "Ja, jeg jobber her på Fruktkjøp men jeg har ikke noe med resten av senteret", kom det fra dyret. Da var det like før det kokte over for meg. Da kom heldigvis Securitas tilfeldigvis forbi så jeg fikk sagt fra til dem, men da begynte hun Fruktkjøpdama og blande seg bort i det og da sa jeg bare at "Nå tror jeg vi har hørt nok fra deg for i dag", ganske tett opp i ansiktet hennes (hadde ikke pussa tenna, heldigvis :fnise: ). De fra Secutitas holdt med meg og forslo at vi skulle gå ut så jeg fikk litt frisk luft (de så jo hvor opprørt jeg var). Da vi kom ut satt vi oss litt på benken og så gikk jeg hjem. Siste gangen jeg går på det senteret, ihvertfall. :frustrert: Skjønner ikke hvordan ansatte kan oppføre seg sånn. Skal sende klage til ledelsen.

Det er faktisk ikke andres oppgave å vite hva som kommer på sentret! Du får klage til senter sjefen , enn butikker som ikke har noe med hva andre butikker kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg har en fin en fra i fjor sommer.

Jeg og ei venninne går på min lokale ICA-butikk.

Vi skal ha kosekveld, og plukker selvfølgelig med oss en del godteri og frukt, blandt annet en papaya.

Da vi kommer til kassen, legger vi merke til at det sitter en ny dame bak kassa, så vi smiler og lar henne ta den tiden hun trenger. Alle har jo vært ny en gang!

Hun slår inn godteriet uten problem, er hyggelig og grei. Men da hun kommer til papayaen blir hun rådvill. Begynner å bla og bla i fruktoversikten. Prøver desperat å finne koden.

Hun blar fram og tilbake, fram og tilbake.

Til slutt ser hun på oss, og med en litt amper tone sier hun:

"Er det her en SÅNN DERRE PAPAYA?!??!?"

Vi svarte at ja, det er en papaya. Hun slår den inn. Vi går ut av butikken og knekker sammen i latterkrampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...