^^Belle^^ Skrevet 24. april 2009 #181 Del Skrevet 24. april 2009 Nå har jeg skummet gjennom hele dagboken din! Så gøy med bunadbryllup da! Og for at mannen har knickers og ikke bukse på sin bunad. Er det som er vanlig på denne kanten av landet også, noe jeg synes er helt okei fordi jeg får veldig lite bunadsfølelse når buksen bare er lang og svart. Kunne nesten bare hatt dress på seg da, jo... Jeg skal selv bli fulgt opp av min bunadkledde bestefar, noe jeg er kjempeglad for at han valgte. Broren min har også bunad - de kommer til å bli så fiiiine! :rødme: Jeg måtte tenke meg om et par ganger før jeg forsto hvordan i alle dager du kunne bestemme din egen fadder. Er ikke alltid det sviver oppi topplokket. Så gøy med husbygging da! Har veldig lyst til å gjøre det selv, men vi får se hva tiden bringer. Ha en kjempefin helg Sort Pastill! PS! Min favoritt er Ifa, den originale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 27. april 2009 Forfatter #182 Del Skrevet 27. april 2009 Takk for superkoselige spor i dagboken min, alle sammen:D Nå har vi kommet tilbake fra konfirmasjonen til lillesøsteren min, og det var utrolig koselig. Vi har vel etter det bestemt oss for å utvide gjestelisten litt, jeg har funnet ut at jeg vil ha onkler og tanter og et par kusiner der. Vår bryllupsfeiring med familien blir en bedre middag, med koselig musikk, taler og sanger, og bare nærmeste familie, men jeg har kommet frem til at onkler og tanter er såpass viktige for meg at jeg gjerne vil ha de sammen med oss på dagen vår. Jeg ser for meg en voksen fest, med god mat og god drikke, og at gjestene våre skal kose seg minst like mye som oss, og både mine tanter og onkler er humørspredere og koselige å ha med for å feire en sånn begivenhet. Jeg er litt usikker på kusiner og fettere, jeg ønsker å invitere to kusiner, en fra min mors side av familien og en fra pappa sin side. Begge de har jeg hatt masse kontakt med oppover, og de er nære, gode venninner av meg. De andre kusinene og fetterne har jeg ikke kontakt med, utover konfirmasjoner og sånt i familien, så jeg tror egentlig det skal gå greit å ikke invitere alle- hva tror dere? På pappa sin side har jeg bare ett søskenbarn, og det er kusinen min, så der er det jo greit, mens på mamma sin side er vi ti stykker. Må høre litt med mamma, tenker jeg ... Ha en fin uke, kjære vordende bruder:D Vi snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 27. april 2009 #183 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg tror ikke jeg har vært innom her før? Legger hvertfall igjen en liten hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 27. april 2009 #184 Del Skrevet 27. april 2009 Angående gjestelisten din... Vi hadde samme problem, eller vi inviterte alle onkler og tanter da, men uten barn. Blir voksen fest/selskap. Jeg inviterte ingen søskenbarn fra mamma sin side, kun fra pappa sin og da ble det bare de jeg har hatt mest kontakt med opp igjennom. 3 stk. Kjære gjorde det samme, ble 3 stk der også. Tror folk skjønner såpass at man kan ikke be gud og envher heller, det koster jo tross alt litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 27. april 2009 Forfatter #185 Del Skrevet 27. april 2009 Hei Tusle, velkommen inn hit, og tusen takk for at du legger igjen spor Devilina: Ja, jeg tror nok det blir sånn, det er jo ikke mulig å invitere alle, det blir for dyrt og for fullt Har snakket litt med mamma nå, og hun syntes det var veldig fint at vi har bestemt oss for å invitere noen ekstra, og nå skulle hun ta på seg å snakke med fedrene mine (pappa og stefar) om økonomisk hjelp. Snilleste familien. Foreldrene til pastillmannen vil også hjelpe til, så vi er bare knallheldige sånnsett. I dag har jeg farget øyenbrynene mine hos frisør for første gang, ble veldig fornøyd, men littegranne ujevnt ble det. Sikkert litt fordi det har festet seg litt på huden noen steder, så om et par dager blir det sikkert superfint:) Har også kooost meg på kafè med en kaffe og bolig-blader Det var bare herlig. Nå skal jeg oppdatere meg litt i deres dagbøker, så ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 27. april 2009 #186 Del Skrevet 27. april 2009 Innom med en liten hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 27. april 2009 #187 Del Skrevet 27. april 2009 Har snakket litt med mamma nå, og hun syntes det var veldig fint at vi har bestemt oss for å invitere noen ekstra, og nå skulle hun ta på seg å snakke med fedrene mine (pappa og stefar) om økonomisk hjelp. Snilleste familien. Foreldrene til pastillmannen vil også hjelpe til, så vi er bare knallheldige sånnsett. Vi hadde ikke klart det her uten hjelp fra foreldrene våre. Foreldrene til kjære skal sponse med 20lapper, mamma 10lapper. Egentlig var det meningen pappa skulle sponse med 10 lapper og, men vi fikk bil av han verdt 60lapper, så da synes han det ble så veldig mye han brått måte ut med. Helt greit det, vi trengte jo bil. Så sier ikke nei til den bursdagsgaven. Jeg og kjære fikk igjen på skatten og, hallelulja!!!! så bryllupet blir klappet og klart og betalt hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Linda¤ Skrevet 28. april 2009 #188 Del Skrevet 28. april 2009 Hei! Takk for koselig mld i dagboka mi.. Ha en deilig dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #189 Del Skrevet 1. mai 2009 Innom med en liten hilsen Tusen takk, søte Mail:) Vi hadde ikke klart det her uten hjelp fra foreldrene våre. Foreldrene til kjære skal sponse med 20lapper, mamma 10lapper. Egentlig var det meningen pappa skulle sponse med 10 lapper og, men vi fikk bil av han verdt 60lapper, så da synes han det ble så veldig mye han brått måte ut med. Helt greit det, vi trengte jo bil. Så sier ikke nei til den bursdagsgaven. Jeg og kjære fikk igjen på skatten og, hallelulja!!!! så bryllupet blir klappet og klart og betalt hehe Veldig greit med ny bil, skjønner at faren din syntes det ble vel mye å betale ut sånn plutselig, men det er veldig kjærkomment med hjelp ja ... Er veldig spent på hvor mye de ønsker å bidra med, men det er selvsagt utrolig koselig av de at de vil hjelpe til uansett. Hei! Takk for koselig mld i dagboka mi.. Ha en deilig dag!! Takk i lige måde:) Vel, nå har jeg komponert en ny mail til hotellet der vi skal ha festen og overnattingen. Med onkler, tanter og mine to kusiner kommer gjestelisten på 45 (inkludert brudeparet). Tre av disse er barn under fem år, som mest sannsynlig ikke kommer, forhåpentligvis ikke, må jeg nesten si. Det er herlige barn, men jeg har mest lyst på en voksen fest uten barn som krever og fortjener mye oppmerksomhet. Dessuten synes jeg foreldrene deres fortjener en frikveld med god mat og drikke, hvor de bare kan kose seg og være kjærester. Gudene skal vite at det ikke er ofte de har den muligheten! Uansett (veldig med avsporing da:P), lokalet vårt passer egentlig best opp til 40 personer, men jeg eeelsker det lokalet, så jeg håper vi kan klemme oss inn der, uten at det blir altfor trangt. Kjenner jeg er litt spent på svaret. Ha en strålende helg alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 1. mai 2009 #190 Del Skrevet 1. mai 2009 Håper at dere får klemt dere inn på det lokalet som dere kunne tenke dere Vi skal også ha voksen fest sålangt det lar seg gjøre, men vi skal selvsagt ha med guttungen "vår" på 8år og nevøen til min kjære på 9år den dagen. Men de skal hjem senest kl 21 tiden hadde vi tenkt, slik at folk kan ta seg en god fest etter det Ha en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #191 Del Skrevet 8. mai 2009 Yey! Vi fikk plass, hurra! Da er det i boks ... Men i dag våknet jeg med èn tanke i hodet; MUSIKK! Tviler på at det blir noen dansing- ingen vals iallefall, men vi burde vel ha noe musikk? Burde vi ikke? Eller? Hmm ... ? De har vel sikkert stereoanlegg i baren, så isåfall kunne vi jo brent noen cd'er, noen som kan gå litt i bakgrunnen, kanskje? Eh ... Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #192 Del Skrevet 11. mai 2009 Da var min kommende svigerinne godt gift, og bryllupet var kjempeflott! Avslappet, og med mye underholdning. Nå er det vår tur neste gang:D Gleeeder meg! Har tenkt ut litt mer hvordan den store dagen kommer til å bli, så here it goes; 19/02-2010: Lokaler skal pyntes. Jeg håper vi får lokalet fra kvelden før, sånn at jeg kan pynte selv, hvis ikke må jeg overlate det til hotellet ... Men da skal de få en skikkelig innføring i hvordan jeg vil ha det:P Fargetema synes jeg er litt vanskelig, dette er jo på vinteren, og jeg vil gjerne ha et vinterlig, men vakkert preg rundt middagen. Det blir jo bunadsbryllup, så det er en fordel at det passer inn i det temaet også. Jeg er veldig i tvil! Min svigerinne brukte sølv og hvitt, så akkurat den kombinasjonen er utelukket. Alt som minner om jul går ut. En ting er iallefall sikkert; vi skal ha kubbelys i lange baner:p Har dere noen gode forslag til meg? Bruden (meg ) og forlover tar inn på hotell i byen. Der skal vi sove over til den 20., og virkelig kose oss med venninneskravling og kanskje litt champis og hvitvin. 20/02-2010: Gjestene kommer! Enten kommer gjestene som kommer langveisfra, fredag kveld eller lørdag morgen. Det er bare en familie som kommer med fly, her må henting og kjøring av disse arrangeres. Heldigvis gifter jeg meg inn i en skikkelig bilfamilie, så det skal nok gå greit Jeg og min kjære forlover skal til frisør, hvor jeg skal få håret satt opp og fjeset sminket. Jeg tipper min forlover vil ordne seg selv, hun er veldig flink til det. Krone må monteres, og jeg må skjønne hvordan den skal demonteres uten at hele håret blir ødelagt også En utfordring! Vi ankommer kirken (den er ikke booket enda, så jeg er ikke sikker på tidspunktet- forhåpentligvis blir det mellom tolv og tre), og jeg møter min tilkomne ektemann utenfor. Vi skal gå opp kirkegulvet sammen- men ingen av de andre gjestene får se meg før dørene åpnes. Jeg må ha en brudebukett- hva nå enn jeg skal ha der- han skal ha herrebunad med hatt og frakk. Han kommer til å bli utrooolig kjekk Brudgommens onkel er flink til å spille fiolin, og jeg hååper han sier ja til å spille inngangsmarsjen. Det ville vært prikken over i'en. Tipper det blir brudemarsj fra øre, det er den fineste jeg vet om, og passer utrolig godt til vårt bunad/vintertema (herreminhatt, jeg begynner å sippe bare jeg hører den ... ). Da vil jeg isåfall ha som utgangsmarsj, tror jeg? Eventuelt noe heeelt annet, noe med masse fart og futt og glede i:p Under seremonien skal mine to småsøstre lese. Den yngste skal lese bibelvers, enten fra Høysangen eller fra Salmene, og den eldste skal lese et dikt- uvisst hvilket enda. Vi skal ha en til som skal lese en bibeltekst fra NT, tipper det blir min svigerinne. I tillegg skal vi ha iallefall en sang, sunget av min mors kjæreste, hun er bare helt fantastisk flink til å synge! Vi skal ikke bytte ringer, for vi bruker forlovelsesringene. Så bærer det ut av kirken, klemming og bilder og sånt. Jeg tipper vi må ta bryllupsbildene våre her, for å utnytte lyset, vi skal bare ha hobbyfotograf. Blir vi misfornøyd drar vi på oss klærne og drar til en fotograf senere, men det er nydelig lys i februar, og med snø og glade ansikter tipper jeg det blir fine bilder uansett:) Deretter kjører vi til hotellet, mannen insisterer på å leie en Hummer, og han får full støtte av sin forlover, så det er deres oppgave:p Vel fremme på hotellet får vi velkomsdrinker og frukt, og så bærer det inn til middagen. Jeg håper det blir en vakker ramme rundt; lokalet har en hel glassvegg ut mot Byglandsfjord, og med snø (forhåpentligvis), og masse levende lys tror jeg det blir kjempefint! Toastmaster er ikke helt klart enda, men jeg tror ikke vi drøyer for lenge med å bestemme oss om akkurat det. Kjenner jeg min familie rett, blir det endel taler, både morsomme og rørende, og endel sanger. Så blir det kaffe og kaker servert i avslappet form, hvor folk kan sette seg hvor de vil (naborommet er bar med sofa- og sittegrupper), og prate med hvem de vil. Innimellom dette blir det nok noen innslag også. Så, når festen er slutt, bærer det opp til bryllupssuiten, hvor jeg overrasker min kjære ektemann (på det tidspunktet iallefall), med noe lekkert undertøy under bunaden. Dagen etterpå blir det felles frokost for alle gjestene, før alle drar hver til sitt. Jeg gleeeder meg:D Trenger altså tips til fargetema/pynt (innunder her kommer også bordkort og invitasjoner). Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 13. mai 2009 #193 Del Skrevet 13. mai 2009 Høres ut som om du har skikkelig styring på hvordan du vil ha det Høres kjempekoselig og romantisk ut alt sammen! Fargetema: Du bør gjerne ha noe hvitt med, eller lignende (selvom din svigerinne hadde det) Det er det første jeg tenker på når det gjelder vinter nemlig;) Isblått er også veldig fint til vinteren, kanskje du kunne ha snø og is som tema? Nå tenker jeg bare høyt altså... Men prøver å komme med noen tips allikevel Her har du litt inspirasjon: Vinterting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 14. mai 2009 #194 Del Skrevet 14. mai 2009 Skal si du har planene klare i god tid. Men det høres veldig fint ut. Jeg tenkte også på blått og hvitt som farger. Det er så mange vakre blånyanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 28. mai 2009 #195 Del Skrevet 28. mai 2009 Bare for å henge meg på tema jeg og..... Sølv... det er jo en kald farge.. og ja.. som de andre sier her... forskjellige blå nyanser... lilla går jo an, den er også kald... mange farger å hente av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 2. juni 2009 #196 Del Skrevet 2. juni 2009 Dæven, du har mer kontroll på begivenhetenes gang enn meg! Og jeg har snart bare en måned igjen.... Må nok snart sette i gang og tenke her ja! Ellers henger jeg meg på den gjengen som er fan av isblått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 4. juni 2009 #197 Del Skrevet 4. juni 2009 Dæven, du har mer kontroll på begivenhetenes gang enn meg! Og jeg har snart bare en måned igjen.... Må nok snart sette i gang og tenke her ja! Ellers henger jeg meg på den gjengen som er fan av isblått! Det er nå du virkelig kommer til å spinne rundt som en vindt og små stresse over små ting og ting som virker som aldri kommer i orden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #198 Del Skrevet 20. juni 2009 For å si det sånn- grunnen til at jeg har så mye kontroll på tingene, er at jeg er sykemeldt, og har ikke så mye annet å gjøre enn å nettopp planlegge og ha kontroll:p Tusen takk for svar alle sammen!! I dag er det 8 mnd igjen, hurra for det!!! :danser: Jeg har fundert litt over tema siden sist, og er egentlig veldig enig i at isblått er utrooolig fint til vinterbryllup. Men egentlig tror jeg at jeg har lyst til å bare kjøre enkelt og elegant; hvite duker, hvite kubbelys tre og tre sammen, på underlag som passer, og noen enkle oppsatser. Jeg tenker litt sånn at det blir utrolig mye farger og liv med så mange bunadskledde mennesker, og da kan man kanskje med fordel bare pynte helt enkelt og elegant? Levende lys og klassisk oppdekking? Ellers har vi vel så smått begynt å finne toastmastere, den ene har blitt spurt og har sagt at han må tenke på det, den andre har ikke blitt spurt enda. De er unge, sprudlende mennesker som kan snakke for seg begge to, så det tror jeg kan bli OK. Vi har også satt opp budsjett, og jeg har fått noen hint fra familien om at de vil støtte oss med en ganske så stor del av beløpet- snillingene. Jeg har også vært med forloveren min og funnet brudekjole til henne:D:D Kjempefin kjole, hun ble helt nyyydelig, og jeg gleder meg NESTEN like mye til hennes bryllup som til vårt eget. Men bare nesten Tenkte å ta en oppdateringsrunde i deres dagbøker snart- jeg har iallefall fått med meg at Cypress var en utroooolig vakker brud- men jeg står midt i flytting her nå, så jeg må vente litt til tror jeg. Ha en strålende helg, alle sammen:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bee Skrevet 21. juni 2009 #199 Del Skrevet 21. juni 2009 Hei Kikker litt inn i bryllupsdagboken din - ! Jeg har også begynt å detaljplanlegge en god del - til tross for at det er et helt ååår til mitt bryllup... Jeg synes det er kjempegøy - og jo mer jeg får planlagt tidlig - jo lettere er det å få gjort gode kupp, som f.eks bestille ting på ebay o.l... Jeg tror jeg har fått bestemt mitt fargetema - men det er jammen ikke enkelt - mange nydelige farger der ute... Tror det kan bli nydelig med mye hvitt, jeg - det vil bli veldig elegant..! Kanskje det går an å kombinere ulike hvitfarger også...? Jeg tør nesten ikke å spør han jeg tenker på som toastmaster - er så redd han sier nei... Så så lenge jeg ikke har spurt - så kan jeg håpe :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #200 Del Skrevet 21. juni 2009 Hihi, det er typisk ja- man utsetter sånne ting, for før man har fått et nei, så kan man jo håpe på et ja! Når det gjelder farger tror jeg vi kjører enkelt ja, eventuelt kombinere med litt sølv, litt blått eller en annen fin farge, jeg ser f.eks for meg hvite duker og lys, og en mørk blå transparent løper midt på bordet, og blomsteroppsatser med hvite og noen få blå blomster innimellom, for eksempel, hvis vi finner ut at det blir kjedelig med bare hvitt. Nå er jeg såå fornøyd, for tickeren min har tallet SYV først :danse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå